کسب درآمد از اینترنت با 15راه پول سازدر سال 1403

کسب درآمد از اینترنت با 15راه پول ساز

کسب درآمد از اینترنت با 15راه پولساز در سال 1400 - بلو مارکتینگ
آنچه در این مقاله می‌خوانید

حتما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که بدون این که  از منزل خارج شوید در آمدی داشته باشید. کسب درآمد از اینترنت یک روش عالی برای پول دار شدن است که نیازی به سرمایه اولیه ندارد.

 برای کسب درامد از اینترنت شما باید در حوزه کاری خود تخصص کافی داشته باشید. ما در بلو مارکتینگ قصد داریم راه های کسب درآمد از اینترنت را به شما معرفی می‌کنیم.

کسب درآمد از اینترنت به چه معناست

کسب درامد از اینترنت یعنی فراگیری تخصص و دانش و استفاده از آن در اینترنت و فضای مجازی.

امروزه حجم زیادی از کسب و کارهای اینترنتی توسط کامپیوتر ها انجام می‌شود از سال 2000 به بعد کسب و کار های اینترنتی رونق گرفت در آن سال ها بیشترین درامد برای سایت تا از طریق تبلیغات بود اما امروزه از تمام شبکه های مجازی همچون اینستاگرام و غیره می‌توانید کسب درامد کنید.

اینترنت یک منبع عالی برای کسب درآمد است. یعنی اگر شما اصول استفاده از اینترنت را یاد  بگیرید و با مباحث آن آشنا شوید به راحتی می‌توانید کسب درآمد کنید.

حتما تا به حال پیج ها و وب سایت های زیادی را دیده اید که از این طریق کسب درامد می‌کند شما هم اگر در حوزه خود جحرفه ای باشید می‌توانید درآمد بالایی داشته باشید.

هرکسی با هر شرایطی می‌تواند از اینترنت کسب درامد کند و استفاده از آن هیچ محدودیتی ندارد. و در هر شرایطی حتی اگر اوضاع اقتصادی بد باشد درامد شما ثابت است.

در کسب و کارهای اینترنتی بستگی به خود شما دارد که چقدر کار می‌کنید اگر پتانسیل بالایی برای کسب درامد از اینترنت داشته باشید می‌توانید چند برابر حقوق یک کارمند را داشته باشید.

متاسفانه کسب درامد از اینترنت در بین افراد بد جا افتاده و در اکثر مواقع این افراد گول افراد سود جو را می‌خورند و همین موضوع باعث می‌شود افراد نتوانند به کسب و کارها اعتماد کنند.

چرا کسب و کار اینترنتی جذاب تر است

اگر شما به دنبال راهی برای کسب درآمد از اینترنت هستید با داشتن یک کامپیوتر ساده و حتی گوشی موبایل می‌توانید کسب درامد کنید. با توجه به این که امروزه موبایل تقریبا در اختیار تمام افراد جامعه است بنابراین همه افراد به آن دسترسی دارند و به راحتی می‌توانید از راه های مختلف کسب درامد کنید.

بزرگترین مزیت فضای مجازی این است که فعالیت در فضای مجازی هیچ گونه محدودیتی برای  افراد ایجاد نمی‌کند  و کاربران در هر حوزه ای می‌توانند کسب درامد کنند.

کسب در آمد از اینترنت به کمترین سرمایه نیاز دارد و همانطور که اشاره شد شما با داشتن یک گوشی موبایل فعالیت خود را شروع کنید. داشتن گوشی موبایل امروزه یک بخش معمولی از زندگی افراد است و حتی کسانی که به این ابزار دسترسی ندارند به راحتی می‌توانند آن را تهیه کنند. و نیاز به تجهیزات پیشترفته ای نیست.

همانطور که اشاره کردیم در هر شرایطی می‌توانید کسب درامد کنید حتی اگر در مسافرت باشید یا در کنار کار خود هم می‌توانید درامد خود را بالا ببرید.

اگر سایت راه اندازی کرده اید نقش آن در کسب و کار شما بسیار مهم است  چون تمام مشتریان خود را از طریق سایت جذب می‌کنید و درامدتان نیز از طریق سایت می‌باشد بنابراین از طریق سایت باید اعتماد سازی و جلب توجه کنید.

برای کسب و کار اینترنتی لازم نیست حتما برای طراحی سایت به یک برنامه نویس مراجعه کنید برای طراحی سایت می‌توانید به یک سایت ساز رایگان ورد پرس مراجعه کرده و یک سایت برای کسب و کارتان طراحی کنید.

با استفاده از ورد پرس می‌توانید هر سایتی را که دوس دارید طراحی کنید کار با این سایت ساز بسیار راحت بوده و در کمترین زمان ممکن می‌توانید یک سایت حرفه ای داشته باشید.

علاوه بر ورد پرس سایت ساز های دیگری نیز وجود دارند. اما ورد پرس امنیت بالایی دارد به همین خاطر از محبوب ترین سایت سازها می‌باشد.

طراحی فروشگاه اینترنتی نیز مانند طراحی سایت کار راحتی بوده و شما در چند دقیقه می‌توانید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید.

راه های کسب درآمد از اینترنت - بلو مارکتینگ

راه های کسب درآمد از اینترنت

1.کسب در امد از اینستاگرام

اینستاگرام توسط شرکت فیسبوک خریداری شده و این شرکت بسیاری از تبلیغات خود را به اینستاگرام انتقال داد. و کاربران زیادی از طریق اینستاگرام کسب درامد می‌کنند. افراد معروف، هنرمندان و افراد دیگر می‌توانند عکس ها و فیلم های خود را به اشتراک بگذارند و یا بخش زنده اجرا کنند و از این طریق فالوورهای خود را افزایش دهند. هر چقدر دنبال کننده ها و فالوورها بیشتر باشند یعنی فرد با افراد بیشتری در ارتباط است.

بالا بودن فالوورها می‌تواند صفحه‌ی فرد را به یک منبع برای کسب درامد فرد تبدیل کند. صاحب پیج ها می‌توانند محصولات خود را در پیج منتشر کنند و آن ها را به فروش برسانند. برای کسب درامد تنها لازم است شما یک پیج برای خود بسازید و کاربران را جذب کنید. هرچه تعداد دنبال کننده های شما بیشتر باشد شانس بیشتری برای فروش محصولات و کسب درامد دارید.

2.کسب درامد از تلگرام

تلگرام یکی دیگر از شبکه های اجتماعی برای کسب درامد است. تلگرام قابل نصب بر روی تمامی گوش های موبایل می‌باشد. شما با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند با افراد ارتباط برقرار کنند.

بیشتر بخوانید:
هویت برند چیست؟ و چه نقشی در توسعه کسب و کار ما دارد؟

در تلگرام شما به راحتی می‌توانید گروه ها و کانال های زیادی بسازید و محصولات خود را به اشتراک بگذارید. و کسب درامد کنید. و نصب آن هم بسیار راحت است.

3.فعالیت به عنوان فریلنسر

فریلنسر کسی است که پروژه های افراد  دیگر را به صورت کار در منزل و به صورت دور کار انجام می‌دهند و از این طریق کسب درامد می‌کنند.

کسانی که در یک زمینه خاص تخصص دارند و می‌توانند کار را در منزل انجام دهند فعالیت فریلنسر برای کسب در امد آن ها مناسب است.

افراد فریلنسر می‌توانند کارهایی همچون تایپ، طراحی سایت، کارهای گرافیکی و کارهای طراحی بنر را انجام دهند و مبالغی را دریافت کنند.

یکی از معروف ترین وب سایت هایی که فعالیت فریلنسر در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد سایت پونیشا است که زمینه های کاری را برای افراد فراهم می‌کند.

4.وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی یکی از روش های قدیمی برای کسب درامد اینترنتی است و هنوز هم مشتریان خاص خود را دارد. یک وبلاگ نویس می‌تواند یک موضوع خاص را دنبال کند، و آنقدر آن را بهینه سازی کند که بتواند وبلاک خود را به صفحه اول گوگل برساند و با قرار دادن بنر های تبلیغاتی مربوط به سایر حرفه‌ها و موارد دیگر کسب درامد کند.

5.ایجاد فروشگاه های اینترنتی

داشتن فروشگاه اینترنتی نسبت به سایر روش ها دشوار تر است و هزینه بیشتری دارد. ولی اگر در این حوزه با تجربه باشید می‌توانید یک منبع درامد پایدار داشته باشید. فروشگاه های اینترنتی می‌تواند هر نوع محصولاتی را عرضه کنند مانند فروشگاه مواد غذایی و یا محصولات دانلودی و دیگر موارد باشد.

برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی باید ابتدا یک فروشگاه اینترنتی را بسازید و یا اینکه خریداری کنید. بعد از ایجاد، باید برای فروشگاه هاست و دامنه بخرید و با ثبت آن کار خود را آغاز کنید. و می‌توانید محصولات خود را در فروشگاه قرار دهید.

هرچه فروشگاه شما در رتبه بندی موتورهای جست و جو بیشتر باشد، مشتریان بیشتری نیز خواهید داشت. در مورد محصولات فروشگاهی سعی کنید محصولی را برای عرضه انتخاب کنید که افراد بیشتری در اینترنت به دنبال آن هستند.

6.فعالیت در سایت های کلیکی

کار کردن در حوزه سایت های کلیکی نیاز به مهارت خاصی ندارد و نسبت به سایر روس ها راحت تر است. این سایت ها واسطه شرکت های مختلف هستند. و وظیفه آن ها این است که برای سایت ها مختلف بازدید ایجاد کنند.

روش این کار به این صورت است که شما در ازای کلیک کردن بر روی سایت خاص و دیدن تبلیغات آن ها مبلغی را دریافت می‌کنید. میزان درآمد شما بستگی به کلیک کردن شما بر روی سایت ها بستگی دارد.

7.طراحی اپلیکیشن

امروزه اپلیکیشن ها در زمینه های مختلفی همچون آشپزی، رانندگی، مسابقه های مجازی و سایر موارد به ما کمک می‌کنند. اگر در زمان ساخت یک اپلیکیشن خلاق باشید مشتری های بیشتری جذب می‌کنید.

برای اینکه چه نوع اپلیکیشنی را طراحی کنید قبل از هر پیزی باید به نیاز بازار توجه کنید.

مطالعه بیشتر: چگونه از همکاری در فروش کسب درآمد کنیم؟

8.طراحی ربات برای تلگرام یا اینستاگرام

اینترنت این روزها برای کسانی که تخصص خاصی دارند بسیار پر درامد است. در بالا راه های کسب درامد از اینستاگرام  و تلگرام را معرفی کردیم اما قبل از هرچیزی باید دنبال کننده های خاص خود را داشته باشید تا بتوانید درامد کسب کنید برای این کار ربات هایی طراحی شده اند که فالوور ها و دنبال کننده های شما را افزایش می‌دهند.

اگر به کسب درامد در این حوزه علاقه دارید می‌توانید به راحتی با استفاده از این ربات ها کسب درامد کنید. این ربات ها در واقع مانند یک کاربر عمل می‌کنند.

9.ارائه مشاوره به صورت اینترنتی

این روش برای افراد متخصص بسیار کاربردی است. رشته هایی مانند روانشناسی، مشاوره های ازدواج و خانواده از این طریق می‌توانند به درامد بالا برسند. حتی اگر در این زمینه تخصص ندارید می‌توانید یک سایت طراحی کنید و با افراد متخصص جلسه های مشاوره برگزار کنید.

10.آموزش آشپزی به شکل مجازی

برای کسانی که به آشپزی علاقه دارند این روش هزینه چندانی ندارد این افراد می‌توانند یک سایت آموزش آشپزی طراحی کنند و مطالب آشپزی و آموزشی را به اشتراک بگذارند. و به جذب مشتری بپردازند.

11.ایجاد پایگاه داده

برای کسب درامد از اینترنت شما نیاز دارید یک پایگاه داده بزرگ یا کوچک بسازید. امروزه اکثر وب سایت ها مقاله های ترجمه شده و یا علمی را برای فروش بر روی وب سایت خود قرار می‌دهند. برای کسب درامد از این روش باید داده های علمی زیادی را گردآوری کنید. و در ادامه یک سایت با قالب آماده و ساده بخرید و کار خود را شروع کنید.

12.مشارکت در فروش

بسیاری از شرکت های بزرگ همچون آمازون برای بالا بردن فروش خود از این روش استفاده می‌کنند. در این روش شما به عنوان یکی از فروشندگان وظیفه فروش محصولات را به عهده دارید و به صورت درصدی از محصولات به فروش رسیده سهم دارید.

برای فروش محصولات شرکت شما می‌توانید در اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی فعالیت کنید. این روش نیازمند تخصص خاصی نبوده و فقط باید سعی کنید فروش خود را از راه جذب مشتری بالا ببرید.

13.فعالیت به عنوان کارمند خانگی

برخی از شرکت های که فضای بزرگی ندارند و یا به خاطر کاهش هزینه ها اقدام به جذب کارمند غیر حضوری می‌کنند، که باید تمام فعلیت های خود را در منزل انجام دهد و حقوق دریافت کند. با این روش شما می‌توانید به کارهای دیگر نیز بپردازید.

14.تهیه فیلم آموزشی و فروش آن ها

تفاوت این روش با سایر روش ها این است که برای این روش شما به یک نرم افزار برای ضبط فیلم  نیاز دارید، و می‌توانید فیلم ها و کلیپ های خود را در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

15.کتاب های صوتی

کتاب های صوتی مشتریان خاص خود را دارد و به مرور در حال افزایش است با این حال تنها 5 درصد از کتاب ها به صورت صوتی منتشر شده اند. شما می‌توانید با ضبط نسخه ی صوتی کتاب های معروف کسب درامد کنید و در نتیجه می‌توانید کارهای خود را به صورت آنلاین به فروش برسانید.

علاوه بر 15 روش فوق راه های زیادی برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد که به چند مورد از آن ها اشاره می‌کنیم

16.ساخت وفروش نرم افزارها

اگر شما با توجه به نیاز روز نرم افزاری کاربردی بسازید به راحتی می‌توانید کسب درامد کنید. نرم افزار هایی همچون بازی برای کودکان نرم افزار های آموزشی و غیره.

بیشتر بخوانید:
گوگل ادسنس چیست و چگونه می توان از آن کسب درآمد کرد؟

17.مربی گری آنلاین

 شما می‌توانید دانش و تجربه های خود را از این روش به فروش برسانید و شمتری جذب کنید. و همچنین اگر در حوزه ی خاصی متخصص هستید می‌توانید دوره های آنلاین برگزار کنید و بابت دوره‌ها مبلغی دریافت کنید.

18.ضبط پادکست

همانطور که در قسمت کتاب های صوتی اشاره کردیم شما می‌توانید داستان های با محتوای جذاب را در اختیار کاربران قرار دهید. پادکست ها یک روش بسیار عالی برای جذب مخاطب است.

19نوشتن و فروش کتاب های الکترونیکی

شما می‌توانید با نوشتن دانش و تجربه های خود را در اختیار دیگران قرار دهید. با گرد آوری مطالب و دانش خود یک کتاب الکترونیکی بنویسید و به کاربران ارائه دهید. کاربران به راحتی می‌توانند این کتاب ها را دانلود واستفاده نمایند.

20.بازار یابی ایمیلی

حتما برای شما پیش آمده روزانه تعداد زیادی خبرنامه ایمیلی دریافت کنید این کار بازار یابی ایمیلی است. هر خبرنامه با محتوای جالب سعی در جذب مشتری دارد.

21.اجاره منزل یا اتاق در AirBnB

در AirBnB علاوه بر اجازه منزل می‌توانید پول اضافی از اینترنت را به دست آورید و افراد زیادی را نیز ملاقات کنید.

22.پیاده کردن صوت و مصاحبه ها

روزنامه نگاران و افراد فعال در این حوزه مصاحبه های زیادی را ضبط می‌کنند و به یک نیرو نیاز دارند تا این مصاحبه ها را بنویسد. با این کار می‌توانید پول خوبی به صورت انلاین دریافت کنید.

مطالعه بیشتر: بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد؟

23.ویرایش مقالات

با وجود تولید محتوا همیشه به ویراستار نیاز است. ویرایش محتوا ها به صورت ساعتی دستمزد بسیار خوبی دارد.

24.اجاره ی خودرو

اگر شما صاحب خودرویی هستید که استفاده ی زیادی از آن نمی‌کنید می‌توانید آن را از طریق Turo اجاره دهید و به صورت آنلاین کسب درامد کنید.

25.مدیریت کارگاه های شرکتی

می‌توانید به صورت آنلاین مدیریت کارگاه های شرکت ها را بر عهده بگیرید. اگر بتوانید آموزش های خود را در اختیار شرکت ها قرار دهید می‌توانید آن ها را به تمامی شرکت ها به فروش برسانید.

26.ویرایش آنلاین ویدیوها

اگر نرم افزار های درست و مهارت لازم در زمینه ویرایش ویدیو دارید می‌توانید به عنوان یک ویراستار ویدیویی کسب درآمد  کنید .

27.مربی تناسب اندام آنلاین

اگر مهارت کافی در زمینه تناسب اندام داشته باشید می‌توانید به عنوان یک مربی پاره وقت کسب درامد کنید. و هم به صورت جسمی و هم به صورت مالی سود می‌کنید. اگر کمی در کارتان پیشرفت کنید مشتری های ثابت خود را دارید و به مرور زمان معروف می‌شوید.

28.خرید و فروش اسامی دامنه

خرید و فروش دامنه نیز یکی دیگر از کسب و کارهای اینترنتی است که می‌توانید با خرید دامنه های ارزان قیمت درآمد کسب کنید.

29.اشتباه در کسب و کار اینترنتی

در کسب و کار های انلاین شما نمی‌توانید ره صد ساله را یک شبه طی کنید و نیاز به مهارت مناسب دارید تا بتوانید به مرور زمان درامد کسب کنید.

ممکن است شما با چندین ماه فعالیت متوجه شده باشید که نمی‌توانید این کار را انجام دهید و مهارت لازم را ندارید. باید توجه داشته باشید که به خود فرصت مناسب بدهید تا بتوانید تجربه کسب کنید و همچنین مهارت های مختلف را امتحان کنید.

کسب و کار های اینترنتی آنقدر راحت نیست که برخی افراد بتوانند در منزل کار اندکی انجام دهند و پولدار شوند. برای این کارها باید وقت بگذارید و مهارت های لازم را آموزش ببینید.

برخی ها تصور دارند که کسب و کار اینترنتی نیاز به هیچ گونه تخصصی ندارد و با یک گروه تلگرامی و یا داشتن اینستاگرام می‌توانند فعالیت داشته باشند.

کسب درامد و جذب مشتری با هم ارتباط مستقیم دارند شما باید بتوانید از طریق این شبکه ها مشتری جذب کنید. و باید تخصص کافی برای بازار یابی و تبلیغات داشته باشید. حتی ممکن است مجبور شوید یک بازاریاب دیجیتالی در کنار خود داشته باشید.

موفقیت در کسب درآمد از اینترنت

کسب درآمد ار زاه اینترنت نیازمند دانش کافی است برای موفقیت در این مسیر توصیه می‌شود این موارد را رعایت کنید.

باید حتما از قبل برنامه ریزی کنید و برای خود هدف مشخصی داشته باشید. و گام بعدی شما مشخص باشد. به صورت گام به گام پیش روید.

باید دانش کافی و به روز داشته باشید اگر در زمینه ای که کار می‌کنید دانش کافی نداشته باشید نمی‌توانید به هدف خود برسید. و از طرف دیگر فضای مجازی به سرعت در حال پیشرفت و به روز رسانی است.

بافضای رقابتی آشنا شوید زیرا در کسب و کارهای اینترنتی فضای رقابتی بسایر شدید است و رقبای زیادی مقابل خود دارید. پس باید سعی کنید در حوزه خود قوی شوید و روال عادی خود را طی کنید.

اگر در حوزه های فروشگاه های آنلاین فعالیت می‌کنید محصولات خود را دسته بندی کنید این روش یک راه حل بسیار مناسب برای رونق گرفتن کسب و کار شماست.

خلاقیت داشته باشید از تبلیغات کلیکی و ابزارهای جذاب استفاده کنید.

از راه کارهای جدید استفاده کنید. بحث های چالشی بسازید.

مخطبین را در بحث های خود شرکت دهید و جایزه بدهید.

مزایای کسب و کار اینترنتی - بلو مارکتینگ

مزایای کسب و کار اینترنتی

1.کسب درامد از اینترنت بدون نیاز از مجوز

امروزه اکثر کسب و کارها نیاز به مجوز های خاصی دارد و گرفتن مجوزها زمان بر است. استفاده از اینترنت و کسب درامد از طریق آن نیاز به هیچ گونه مجوز ندارد.

البته نماد اعتماد برای برخی وب سایت ها وجود دارد اما یک امر اختیاری است.

2.ارتباط گسترده با مشتری

در کسب درامد اینترنتی شما به طور گسترده

هزینه های اندک راه اندازی کسب و کار اینترنتی

یکی از مهم ترین مزیت های کسب درامد از راه اینترنت تفاوت در هزینه های آن نسبت به شرکت های آفلاین است. با این که شما برای نصب دامنه و خرید سایت هزینه پرداخت می‌کنید اما نسبت به شرکت‌های فیزیکی هزینه ی کمتری دارد.

3.کاهش نیاز به وجود کارمند

در شرکت های فیزیکی شما مجبورید تعدادی کارمند استخدام کنید اما اکثر مشاغل آنلاین به صورت خودکار کار می‌کنند. برای مثال برای پرداخت وجه در کسب و کار اینترنتی نیاز به صندوقدار ندارید و این کار به صورت خودکار انجام می‌شود.

4.نداشتن محدودیت مکانی

با داشتن کسب و کار اینترنتی می‌توانید کسب و کار خود را در تمام نقاط جهان منتشر کنید و هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد این در حالی است که در کسب و کارهای آفلاین فقط در یک مکان خاص می‌توانید محصولات خود را عرضه کنید.

5.به سرعت وصل این بازار شوید

از طریق اینترنت شما به راحتی می‌توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و نیازی به تماس و یا بازدید نیست. شما از طریق شبکه های اجتماعی به راحتی می‌توانید محصولات خود را در اختیار کاربران قرار دهید.

بیشتر بخوانید:
همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ چیست؟

6.روند اطلاعاتی در کسب و کار اینترنتی

اگر شما می‌خواهید از زمان افتتاح یک فروشگاه اطلاع داشته باشید باید با فروشگاه مورد نظر تماس بگیرید و به اپراتورهای مختلف متصل شوید.

اما اگر یک کسب و کار اینترنتی باشد به می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی به دست آورید این وب سایت ها تمامی اطلاعات لازم را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

7.توانایی مدیریت تجارت آنلاین در کنار مشاغل دیگر

به دلیل راحت بودن کسب و کارهای آنلاین شما در کنار این کسب و کارها می‌توانید مشاغل دیگری نیز داشته باشید و یا اینکه شخصی را به عنوان ادمین استخدام کنید.

8.فروش کسب و کار های اینترنتی

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به صورت آنلاین خرید کنند زیرا نسبت به فروشگاه رفتن و بازدید حضوری راحت تر می‌باشد. کاربران می‌توانند در هر زمانی بدون هیچ گونه محدودیتی از فروشگاه های انلاین بازدید کنند.

9.شما رئیس خود هستید

کسب و کارهای اینترنتی افراد  را مستقل می‌کند بنابراین شما رئیس خود هستید و کسی به شما نمی‌گوید چه کاری انجام دهید و کسی از شما سوالی نمی‌پرسد.

10.افزایش زمان ازاد

شما در کسب و کارهای اینترنتی اگر با برنامه پیش بروید زمان آزاد زیادی خواهید داشت و برخلاف کسب و کارهای آفلاین زمانی برای آماده شدن و به محل کار رفتن صرف نمی‌کنید.

معایب کسب و کار های اینترنتی- بلو مارکتینگ

معایب کسب و کار های اینترنتی

در کنار تمام مزایای گفته شده کسب درامداز راه اینترنت معایبی نیز دارد که آن ها را بررسی می‌کنیم.

یکی از مهم ترین معایب کسب و کار اینترنتی عدم حضور مشتری در فروشگاه ها است و مشتری نمی‌تواند متوجه شود جنسی که خریداری می‌کند بهترین نوع جنس است یا خیر.

و همین موضوع باعث از بین رفتن خیلی از مشتری ها می‌شود. و این که  افراد زیادی از این راه اقدام به کلاهبرداری نموده بنابراین مشتریان به راحتی به مشاغل اینترنتی اعتماد نمی‌کنند.

یکی دیگر از عیب های کسب درامد از اینترنت این است که برخی گفت وگوهای بین مشتری و مشاغل می‌تواند غیر شخصی باشد.

کالاهای زیادی وجود دارد که شما می‌توانید به صورت آنلاین خریداری کنید اما همانطور که اشاره شد برخی از مشتریان تمایل دارند محصولی که می‌خواهند خریداری کنند را تست کنند و از جنس و کارایی آن مطمئن شوند.

در فروشگاه های آنلاین تست قبل از خرید وجود ندارد و صاحبان مشاغل با قرار دادن عکس محصولات سعی می‌کنند این عیب را جبران کنند.

کلاهبرداری های اینترنتی مشکل بزرگ کسب و کارهاست. فروگاه های زیادی هستند که ممکن است هک شده باشند و در نتیجه حریم خصوصی کاربران به خطر می‌افتد. برای جلوگیری از این کلاهبرداری ها کاربران باید ابتدا ورودی مرورگر های خود را چک کنند.

اطلاع نداشتن از کیفیت یک محصول عیب دیگری است که برخی از مشتریان به این دلیل به صورت اینترنتی خرید نمی‌کنند.

شما در  هر نقطه ای می‌توانید محصولات خود را سفارش دهید اما تاخیر در زمان ارسال مشکل دیگر این کسب و کارهاست هرچقدر مسافت فروشگاه اینترنتی بیشتر باشد زمان تاخیر نیز بیشتر می‌شود.

همچنین هک درگاه های پرداخت یک مشکل جدی برای مشتریان و همچنین صاحبان سایت ها است زیرا بی اعتمادی مشتریان را به دنبال خواهد داشت. به همین دلیل صاحبان مشاغل مجبورند برای جلوگیری از این اتفاق هزینه های زیادی صرف کنند.

مطالعه بیشتر: بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ چیست و چه تاثیری دارد

زمان کاری کسب و کارهای اینترنتی

اگر شما در فروشگاه های آفلاین کار کنید حتما ساعت کار دارید و از آن مطلع هستید و برنامه های خود را طبق آن تنظیم می‌کنید. اما در مقابل کسب و کار اینترنتی به صورت 24 ساعته بوده و همیشه باید در حال فعالیت باشید.

اعتبار

اعتبار یکی از مزایای فروشگاه های فیزیکی است باید توجه داشته باشید اکثر فروشگاه های اینترنتی دارای اعتبار پایینی هستند. فروشگاه های فیزیکی باعث ایجاد اعتماد بین مشتریان می‌شود.

خدمات به مشتری

با این که برخی وب سایت ها امکان چت را برای کاربران فراهم می‌کند اما هنوز هم خدمات از طریق تلفن و یا ایمیل به مشتری ارائه می‌شود. اما در فروشگاه های فیزیکی شما می‌توانید در کنار مشتری حضور داشته باشید و تمامی توضیحات و خدمات را به آن ها ارائه دهید.

عدم تعامل

در فروشگاه های فیزیکی کارکنان به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند و این موضوع می‌تواند مشتریان را تحت تاثیر قرار دهد و خرید کنند.

اتصال به اینترنت

اگر به هر دلیلی دسترسی شما به اینترنت محدود شود و چندین روز یا چندین ساعت برطرف نشود هزینه های زیادی برای شما به دنلبال خواهد داشت. خطا در برقراری ارتباط باعث می‌شود تا مشتریان محصولاتی را از شما خریداری نکنند.

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک همان کسب و کارهای اینترنتی است که امروزه رواج دارد و با نام تجارت الکترنیک نیز معروف است.

تجارت الکترونیک به این معنی است که معاملات تجاری از طریق تلفن و موبایل انجام می‌شود. اصلی‌ترین مزیت تجارت اکترونیک راحتی استفاده از آن است. در تجارت الکترونیک مشتری به جای آن که مسافت طولانی را طی کند و به فروشگاه برود از طریق موبایل و کامپیوتر خود که به اینترنت متصل باشند به راحتی می‌تواند خرید خود را انجام دهد.

بنابراین در این صورت همانطور که در نکات فوق اشاره شد صرفه جویی در زمان را به دنیال دارد و کاربر وقت آزاد بیشتری در اختیار دارد.

در فروشگاه های اینترنتی همچنین از قابلیتی به نام مقایسه ی دو به دو استفاده می‌شود. به این صورت که شما  دو محصول را انتخاب کرده و در دو جدول در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا بتوانید آن ها را مقایسه کنید.

این موضوع در فروشگاه های فیزیکی وجود ندارد و شما باید تک تک محصولات را به خاطر بسپارید. و همچنین این فروشگاه ها تخفیفات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

دسترسی همیشگی و 24 ساعته به تمامی سایت ها از مزیت دیگر تجارت های الکترونیک است، شما در ساعت از شبانه روز می‌توانید از محصولات سایت ها بازدید کرده و یا محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید.

نکته ی پایانی

اینترنت یک منبع بسیار گسترده در سر تا سر جهان است و هر شخصی با هر حرفه ای، در هر حوزه‌ی می‌تواند از طریق آن کسب درامد کند. شما تنها با داشتن یک گوشی موبایل یا کامپیوتر به راحتی می‌توانید به اینترنت متصل شوید و برای خود کسب و کاری راه اندازی کنید.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4 / 5. تعداد رای: 3540

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار کاربر کاربر مهمان sebastian 10 مهر 1402

وب سایت خوبی!

از شما برای همه اطلاعات بسیار سپاسگزارم.

لطفا آن را ادامه دهید.