آموزش تولید محتوا با موبایل + معرفی ابزار تولید محتوا

آموزش تولید محتوا با موبایل + معرفی ابزار تولید محتوا

آموزش تولید محتوا با موبایل + معرفی ابزار تولید محتوا

امروزه گوشی موبایل به یکی از اجزای جدا نشدنی زندگی ما تبدیل شده است. اکثر افراد از این وسیله کاربردی و جذاب تنها برای انجام کارهای روزمره و سرگرمی استفاده می‌ کنند؛ غافل از اینکه از این وسیله کاربردی و جذاب می توانند برای کسب درآمد استفاده کنند. فکر اینکه به جای گذراندن بی هدف وقت خود در فضای مجازی بتوانید از ساعات خالی روز خود برای کسب درآمد استفاده کنید، می تواند بسیار جذاب به نظر برسد. تنها کافی است در این مقاله با ما همراه باشید تا با روش های تولید محتوا با موبایل و معرفی ابزار تولید محتوا آشنا شوید.

چگونه تولید محتوا با موبایل در فروش کسب و کارها تاثیر می‌ گذارد؟

امروزه فضای مجازی به یکی از تاثیرگذارترین مکان ها برای تبلیغات و دیده شدن تبدیل شده است. کسب و کارهای بسیاری از پوشش سنتی خود فاصله گرفته اند و با قدم گذاشتن در دنیای مجازی کسب و کار خود را از محدوده محله، شهر و حتی کشور خود به دیگر مناطق گسترش داده اند. از میان فضای مجازی، شبکه های اجتماعی بیشترین ساعات روز افراد را به خود اختصاص داده است. اغلب محتواهایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند، با استفاده از گوشی موبایل تولید می شوند؛ بنابراین می توان تاثیر محتوای تولید شده به وسیله گوشی موبایل را به مراتب بیشتر از محتوای ساخته شده با لپ تاپ یا رایانه شخصی دانست.

جهت سفارش تولید محتوا باکیفیت با رعایت اصول سئو کلیک کنید

تولید محتوا با موبایل چند نوع است؟

گوشی های موبایل هوشمند از ابزارهای مناسبی برای تولید محتوا برخوردار هستند. این گوشی ها معمولا دارای دوربین های با کیفیت، قابلیت نصب انواع برنامه های ادیت و حتی نوشتن متن برای محتوا هستند. انواع محتواهایی که می توانید با گوشی موبایل تولید کنید به سه دسته کلی زیر تقسیم می شوند:

تولید محتوا با موبایل چند نوع است

1.تولید محتوای متنی با موبایل

تولید محتوای متنی می تواند به چند صورت انجام شود. شما می توانید برای کپشن اینستاگرام، مقاله برای سایت، محتوای استوری و کتاب الکترونیکی به تولید محتوای متنی بپردازید. اولین چالشی که افراد برای تولید محتوای متنی با موبایل پیش روی خود می بینند، عدم دسترسی به کامپیوتر یا لپ تاپ برای تایپ کردن متون طولانی است. اما برای تولید محتوای متنی احتیاجی به کامپیوتر یا لپ تاپ نخواهید داشت.

تمام گوشی های موبایل هوشمند قابلیت نصب برنامه ورد اندروید یا ای او اس را دارند. شما تنها به یک سه پایه برای نگه داشتن موبایل روی میز و یک صفحه کلید تاشو بلوتوثی نیاز دارید. کیبورد تاشو بلوتوثی را می توانید با هزینه بسیار پایین تری نسبت به یک کامپیوتر یا لپ تاپ تهیه کنید و آن را همیشه در هر جا همراه خود داشته باشید. به این ترتیب از به هنگام سفر یا در مسیر رفت و برگشت می توانید به تولید محتوا بپردازید.

2.تولید محتوای ویدیویی با موبایل

همیشه تماشای یک ویدیو بسیار راحت تر از خواندن یک متن است. مغز انسان قابلیت به خاطر سپردن تصاویر را بیشتر از متن و نوشتار دارد؛ بنابراین محتواهای ویدیویی بخش بزرگی از محتواهای موجود در فضای مجازی را به خود اختصاص داده اند. شما می توانید با استفاده از گوشی موبایل خود محتواهای ویدیویی جذاب و مخاطب پسندی را تولید کنید. برای تولید محتوای ویدیویی علاوه بر خلاقیت در نظر گرفتن عوامل محیطی مانند نور محیط، صداهای موجود در پس زمینه، ثابت بودن دوربین و… نیز اهمیت پیدا می کند.

تولید محتوای ویدیویی با موبایل می تواند برای موارد گوناگونی اعم از ساخت استوری و پست در اینستاگرام، محتوا برای یوتیوب و… انجام شود. اگر محصولی را به فروش می رسانید می توانید با استفاده از گوشی موبایل خود ویدیویی تبلیغاتی بسازید و فروش محصولات خود را افزایش دهید. برای تولید محتوای ویدیویی داشتن گوشی موبایل به همراه چند برنامه ادیت می تواند کافی باشد.

بیشتر بخوانید:
قبل از سفارش طراحی سایت به چه نکاتی باید توجه کرد

3.تولید محتوای تصویری با موبایل

تولید محتوا در دنیای مجازی می تواند به صورت یک تصویر نیز انجام شود. ساخت استوری، کاور برای پست و… از جمله تولید محتواهای تصویری هستند که به راحتی می توانید توسط گوشی موبایل انجام دهید. شبکه های خبری یا آموزشی معمولا به دنبال محتوایی هستند که در یک تصویر به صورت خلاصه بتواند محتوایی ارزشمند ارائه دهد. برنامه های گرافیکی مختلفی در دسترس افراد وجود دارد که به وسیله آن ها می توانید به ساخت محتوای تصویری بپردازید.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سایت ساخت لوگو رایگان

چگونه با موبایل سریع تر به تولید محتوا بپردازیم؟

برای اینکه بتوانید سریع تر به تولید محتوا بپردازید لازم است هدف خود را از تولید آن محتوا مشخص کنید. به عنوان مثال اگر شما در حال تولید محتوای متنی درباره یک موضوع هستید، بهتر است ابتدا موضوعات اصلی مطالب را یادداشت کنید تا بتوانید به راحتی به تحقیق و تفکر بپردازید. اگر به هنگام نوشتن به فکر کردن درباره موضوع مورد نظر بپردازید، سرعت کار شما به شدت پایین خواهد آمد.

برای تولید محتوای ویدیویی و تصویری نیز یادداشت کردن موضوعات اصلی یا تاپیک ها می تواند در روند تولید محتوا کمک زیادی به شما کند. با یادداشت کردن موضوعات اصلی روند تولید محتوای شما کاملا مشخص می شود و به شما این اجازه را می دهد تا با برنامه تر و منظم تر به تولید محتوا بپردازید.

چه محتواهایی جذاب هستند؟

برای تولید محتواهای جذاب و مخاطب پسند بهتر است به سراغ محتواهای عمومی بروید. موضوعاتی که عام مردم را شامل می شود و می توانید از طریق آن توجه افراد زیادی را به خود جلب کنید. در ادامه به برخی از محتواهایی می پردازیم که برای اغلب افراد جذاب هستند یا به عبارتی طیف گسترده ای از افراد را پوشش می دهد.

چه محتواهایی جذاب هستند
  • اخبار

افراد همیشه به دنبال آگاهی پیدا کردن از آنچه هستند که در اطرافشان اتفاق می افتد. اگر بتوانید خبرهای جذاب را به شیوه ای جذاب منتشر کنید، مطمئنا توجه افراد زیادی را به خود جلب خواهید کرد.

  • مطالب به روز

استفاده از مطالب به روز می تواند تاثیر چشمگیری در جذب مخاطب برای شما داشته باشد. افراد همیشه به دنبال داغ ترین و به روزترین مطالب هستند؛ بنابراین با انتشار مطالب خود به صورت بروز شده و جدید می توانید افراد زیادی را به محتوای خود جذب کنید.

  • سرگرمی

بیشتر افراد از فضای مجازی به عنوان مکانی برای سرگرمی و گذراندن اوقات خالی خود استفاده می کنند؛ بنابراین به دنبال محتوایی سرگرم کننده هستند تا بتوانند اندکی شاد باشند. تولید محتوای طنز و سرگرم کننده می تواند بسیار پرطرفدار و مخاطب پسند باشد.

چگونه با موبایل محتوایی جذاب تولید کنیم؟

تولید محتوا به وسیله موبایل برخلاف آنچه اکثر افراد تصور می کنند می تواند بسیار ساده و کارآمد باشد. تنها باید به چند نکته کلیدی پیش از تولید محتوا توجه داشته باشید. اولین قدم برای تولید محتوا داشتن یک هدف مشخص از تولید محتوا است. محتواهایی که می خواهیم تولید کنیم، نباید پراکنده باشند؛ بنابراین توجه به این نکته ضروری است که پیش از شروع به کار حوزه فعالیت خود را تعیین کنیم.

برای تولید محتوایی جذاب با موبایل باید بتوانیم نیازهای کاربران را تشخیص دهیم و حوزه ای را انتخاب کنیم که بیشترین میزان تقاضا را دارد. پس از شناخت این نیازها راه حل هایی برای آن ها پیشنهاد دهیم. دیگر نکته ای که برای تولید یک محتوای جذاب باید به آن توجه کنیم، ظاهر محتوا است. ظاهر محتوایی که تولید می کنید، در جذب مخاطب اهمیت بسیاری دارد. اگر محتوای شما ظاهری جذاب نداشته باشد نمی تواند مخاطب را قانع کند تا آن مطلب را بخواند یا تماشا کند.

بیشتر بخوانید: معرفی سایت دانلود عکس

پس از جلوه های بصری، جلوه های صوتی از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از یک صدای یکنواخت پس از مدتی خسته کننده می شود و مخاطب را از ادامه تماشای محتوا باز می دارد. اگر خودتان جلوی دوربین می روید، سعی کنید علاوه بالا و پایین کردن صدای خود در مواقع لزوم، از زبان بدنتان نیز استفاده کنید و به این ترتیب با کاربر ارتباط بیشتری داشته باشید.

چگونه افرادی را برای تولید محتواها پیدا کنیم؟

تولید محتوا خود شغلی حرفه ای و جداگانه محسوب می شود. اگر خودتان صاحب برند و کسب و کاری هستید و می خواهید برای کسب و کار خود محتوی ارائه دهید، بهتر است این کار را به فرد دیگری بسپرید. تولید محتوا علاوه بر نیاز داشتن ذوق و سلیقه و مهارت لازم، نیازمند وقت کافی نیز است که معمولا افراد شاغل خود این وقت را ندارند.

بیشتر بخوانید:
بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ چیست و چه تاثیری دارد

راه دیگر برای تولید محتوا این است که خود تولید محتوا را به دست بگیرید اما کار ویرایش آن را به شخص دیگری بسپارید. به عنوان مثال خود فیلم را تهیه کنید سپس آن را به فردی برای تدوین بسپارید و پس از آن به یک متخصص سئو اعتماد کنید و کار را برای دیده شدن آماده کنید. راه های گوناگونی برای پیدا کردن افراد برای تولید محتوا وجود دارد. در ادامه به برخی از این راه ها اشاره می کنیم.

چگونه افرادی را برای تولید محتواها پیدا کنیم؟
  • جست و جو در سایت ها

با یک جستجوی ساده در سایت های اینترنتی، سایت های گوناگونی را می توانید پیدا کنید که به تولید محتوا در زمینه های گوناگون می پردازند. با استفاده از این سایت ها می توانید افراد متخصصی را در زمینه تولید محتوا، تدوین، سئو و… بیابید.

  • کمک گرفتن از دوستان و آشنایان

دوستان و آشنایان معمولا اولین گزینه ها برای کمک گرفتن هستند. آن ها به دلیل دلسوزی و ارزشی که برای شما قائل هستند، وقت و انرژی بیشتری را برای کار شما صرف می کنند و به این ترتیب به کیفیت کار بسیار کمک خواهند کرد. با کمک گرفتن از دوستان و آشنایان می توانید علاوه بر ایجاد کسب و کار برای افراد مختلف، بدون دغدغه اعتماد، کار خود را به آن ها بسپارید.

  • کپی برداری با ذکر منبع

یکی از راه های تولید محتوا می تواند کپی برداری با ذکر منبع باشد. شما می توانید از مقالات و دیگر محتواهای تولید شده توسط دیگر افراد استفاده کنید به شرط اینکه اجازه کپی برداری را از آن ها داشته باشید. این کار باعث دیده شدن محتوای آن ها می شود و فرآیند تولید محتوای شما را نیز تسریع می بخشد.

معرفی بهترین برنامه های تولید محتوا با موبایل

موبایل های امروزی دارای قابلیت های بسیاری هستند که می توانید به راحتی با استفاده از آن ها به تولید محتوایی با کیفیت بپردازید. همین موبایل کوچکی که در دست دارید می تواند به ابزاری کلیدی و موثر در تولید محتوا و گسترش کسب و کار شما تبدیل شود. اپلیکیشن ها و ابزارهای متنوعی امروزه در اختیار افراد قرار گرفته اند و این امکان را به آن ها می دهند تا با کمترین هزینه محتوایی با کیفیت و ایده آل بسازند. در ادامه به معرفی بهترین برنامه های تولید محتوا با موبایل می پردازیم.

Canva

برنامه Canva، برنامه ای ساده اما کاربردی برای ساخت قالب های حرفه ای است. این برنامه یکی از پرطرفدارترین برنامه های طراحی گرافیک است که با استفاده از آن می توانید به راحتی تصاویر مختلفی ویرایش کنید. با استفاده از این برنامه کاربردی، تنها با در دست داشتن گوشی موبایل خود می توانید به طراحی استوری، پست و حتی لوگو بپردازید. Canva علاوه بر اینکه امکان ویرایش عکس را به افراد می دهد، امکان ویرایش فیلم را نیز در اختیار آن ها قرار می دهد.

از جمله ویژگی های مفید و کاربردی این برنامه می توان به امکان ایجاد حساب گروهی اشاره کرد. با استفاده از این ویژگی می توانید به راحتی طراحی های خود را با دوستانتان در یک اکانت انجام دهید. برای استفاده از امکانات این برنامه کافی است نسخه رایگان آن را دانلود کنید. این نسخه می تواند تمامی نیازهای شما برای یک طراحی خلاقانه و با کیفیت را برطرف کند. اما اگر به دنبال ابزارهای پیشرفته تری برای طراحی هستید، می توانید نسخه پرمیوم آن را تهیه کنید. این نسخه در عین داشتن قیمتی مناسب، ابزارهای کاربردی پیشرفته ای را در اختیار شما قرار می دهد. Canva را می توانید در سه نسخه وب، اندروید و IOS تهیه کنید و از ویژگی های فراوان آن لذت ببرید.

آموزش تولید محتوا با موبایل + معرفی ابزار تولید محتوا - بلو مارکتینگ

Inshot

یکی از معروف ترین برنامه های ادیت تصویر و ویدیو برای ساخت استوری و پست اینستاگرام، برنامه Inshot است. این برنامه به دلیل ویژگی های کامل و حرفه ای که دارد، از بالاترین امتیاز میان برنامه های اندرویدی و آیفون برخوردار است. یکی از ویژگی های کاربردی و محبوب این برنامه بالا بردن کیفیت تصاویر است. شما می توانید در این برنامه ویدیوهای خود را ادیت کنید، برش بزنید، به آن ها موسیقی اضافه کنید و از انواع آیکون ها و فیلترهای موجود در آن استفاده کنید. قالب های پیش فرضی که این برنامه در اختیار افراد قرار می دهد، می تواند تصاویر زیبایی را برای شما به وجود آورد.

بیشتر بخوانید:
برند چیست و چرا باید برند سازی کنیم؟

نسخه رایگان برنامه Inshot به قدری کامل و حرفه ای است که می تواند تمام نیازهای شما را به بهترین شکل پاسخ دهد. اگر به دنبال ابزارهای پیشرفته تر و حرفه ای تر هستید می توانید نسخه پرمیوم آن را خریداری کنید. این برنامه در حال حاضر بیش از 50 میلیون دانلود داشته است  از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند.

آموزش تولید محتوا با موبایل + معرفی ابزار تولید محتوا - بلو مارکتینگ

Quik

دیگر برنامه کاربردی که برای ساخت ویدیو و تیزر می توانید از آن استفاده کنید، برنامه Quik است. این برنامه امکان اضافه کردن موسیقی و عکس را به ویدیوها فراهم می کند و از این طریق ویدیویی زیبا و کامل در انتها به شما تحویل خواهد داد. با این برنامه می توانید ویدیوهای کوچک را به هم متصل کنید و حتی متنی را به دلخواه به ویدیوها اضافه کنید. با استفاده از برنامه quik امکان کنار هم قرار دادن 75 عکس را در یک کلیپ خواهید داشت و از موسیقی ذخیره شده در موبایل خود نیز می توانید به عنوان موسیقی زمینه استفاده کنید.

این برنامه برای هر دو نسخه اندروید و IOS به صورت رایگان در دسترس است. تنها برای استفاده از ابزارهای پیشرفته این برنامه نیازمند پرداخت هزینه هستید. با استفاده از فیلترهای مختلف این برنامه می توانید جلوه ای بی نظیر و زیباتر به ویدیوهای خود بدهید.

آموزش تولید محتوا با موبایل + معرفی ابزار تولید محتوا - بلو مارکتینگ

In Tags

اگر به دنبال برنامه ای هستید که لیستی کامل از تگ های آماده را در اختیارتان قرار دهد، می توانید از برنامه In Tags استفاده کنید. این برنامه دارای لیستی کامل از تگ های آماده با دسته بندی های مرتب و مختلف است که می توانید از آن ها در ساخت ویدیوها و تصاویر خود استفاده کنید.

Wavepad Audio Editor

اگر کاربر IOS هستید می توانید از برنامه Wavepad Audio Editor برای ویرایش فایل های صوتی خود استفاده کنید. این برنامه دارای ویژگی ها و ابزارهای مختلفی است که این امکان را به شما می دهد تا بدون نیاز به نرم افزارهای جداگانه، بتوانید فایل های صوتی خود را به صورت مستقیم در این برنامه ادیت کنید و در پروژه های خود از آن ها استفاده کنید. این برنامه دارای ابزارهای متنوعی است که باید برای استفاده از هر یک از ابزارها هزینه پرداخت کنید.

Grammarly

اشتباهات گرامری و قواعدی در متن انگلیسی یکی از دغدغه های بسیاری از کسانی است که تولید محتوا می کنند. این افراد همیشه به دنبال راهی برای پیدا کردن این اشتباهات به صورت سریع و کاربردی هستند. برنامه Grammarly یکی از برنامه های کاربردی در این زمینه است که به صورت خودکار متن انگلیسی شما را چک می کند و مشکلات گرامی آن را به شما نشان می دهد. با استفاده از این برنامه متن خود را اصلاح کنید و به این ترتیب مخاطب بیشتری را به صفحه خود بکشانید.

Adobe Lightroom

برنامه Adobe Lightroom در واقع برنامه ای برای استخراج تصاویر با موبایل است که این امکان را به شما می دهد تا فایل های بزرگ و حجیم RAW را به JPEG تبدیل کنید. این برنامه به برنامه فتوشاپ شباهت زیادی دارد با این تفاوت که یک کاتالوگ کامل برای عکسی که گرفته اید در اختیار شما قرار می دهد. برنامه Adobe Lightroom برای افرادی که به بارگذاری تصاویر روی شبکه های اجتماعی، چاپ تصاویر و تبدیل مجموعه ای از آن ها به یک گالری تحت وب یا کتاب علاقه دارند، بسیار مناسب است. این برنامه در سه نسخه اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است.

آموزش تولید محتوا با موبایل + معرفی ابزار تولید محتوا - بلو مارکتینگ

جمع بندی

شبکه های اجتماعی امروزه به یکی از بزرگ ترین و تاثیرگذارترین مکان ها برای دیده شدن تبدیل شده اند. تولید محتوا با موبایل یکی از راه های ساده اما تاثیرگذار است که می تواند کسب و کار شما را به شدت رونق ببخشد. استفاده از موبایل بسیار ساده از دیگر امکانات تولید محتوا است و نیازمند هزینه بالایی نیز نیست؛ بنابراین می توان از این وسیله کاربردی محتوایی با کیفیت و جذاب تهیه کرد. روش های مختلفی برای تولید محتوا با موبایل وجود دارد که در این مقاله به تفصیل به آن ها اشاره کردیم.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4.6 / 5. تعداد رای: 426

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *