لوگو امبلم چیست؟ و در چه کسب و کارهایی استفاده می شود - بلو مارکتینگ

لوگو امبلم چیست؟ و در چه کسب و کارهایی استفاده می شود

لوگو امبلم چیست؟ و در چه کسب و کارهایی استفاده می شود - بلو مارکتینگ
آنچه در این مقاله می‌خوانید

دراین مقاله در بلو ماركتينگ می خواهیم درمورد لوگو امبلم چیست؟ و در چه کسب و کارهایی استفاده می شود؟+ ویژگی های ان با شما صحبت کنیم.لوگو امبلم یک نوع از انواع لوگوها است که در این مقاله با ان اشنا خواهید شد.

در ابتدا شما را با مفهوم لوگو اشنا می کنیم:

لوگو یک نماد است که حضور افراد را در یک صنعت یا کار خاص به نمایش می گذارد.لوگو یک نشان حرفه ایی است باید طوری طراحی شود که برنامه اش افزایش درامد بوده و در ذهن مخاطب هک شود.لوگو یک بحث مهم است که 50 درصد از کار برندینگ را انجام می دهد. همه ی افراد خواه یا ناخواه در طول روز با لوگوهای متنوعی در ارتباط هستند.یک لوگوی مناسب باید بتواند در عین سادگی یک ارتباط مناسب بین مشتری و کسب و کار ایجاد کند.

انواع لوگو

شناخت لوگو ها برای دو دسته از افراد یکی طراح و دیگری کارفرما بسیار ضروری است.اگر شما طراح لوگو هستید باید انواع مختلف سبک های طراحی لوگو را بشناسید تا بتوانید به کارفرما اطلاعات دقیق بدهید و طبق خواسته او لوگوی مناسبی را طراحی کنید.اگر شما کارفرما هستید و قصد دارید برای کسب و کار خود لوگو سفارش دهید باید با انواع لوگو ها اشنایی داشته باشید تا بتوانید سلیقه خود را بشناسید.

پس دو طرف یعنی طراح لوگو و کارفرما هر دو باید اشنایی با لوگو داشته باشند تا اخر پروژه دو طرف از کار رضایت داشته باشند. در این جا چند نمونه از انواع لوگو را مختصر شرح می دهیم:

بیشتر بخوانید: انواع لوگو را بشناسید – معرفی انواع سبک ها در طراحی لوگو

لوگو مونوگرام:

در لوگوهای مونوگرام یک حرف یا چند حرف از نام برند اورده می شود.در این نوع لوگوها اصل در سادگی لوگو است.لوگوهای جنرال الکتریک و ناسا جز لوگوهای مونوگرام محسوب می شوند.

لوگو تاپیوگرافی:

در این نوع لوگو تمرکز روی نام کامل شرکت یا برند است این نوع لوگو برای شرکت هایی که نام مختصری دارند بسیار مناسب است و طراح باید به فونت لوگو دقت بسیاری داشته باشد لوگوی کوکاکولا و گوگل از لوگوهای تاپیوگرافی هستند.

لوگو

لوگو تصویری:

از زمان های گذشته تصاویر ساده ترین و سریع ترین راه انتقال مفاهیم بوده است.به همین دلیل لوگوهای تصویری بهتر در ذهن مخاطب می مانند.این لوگوها به وسیله شکل ها، ایکن ها، طرح ها و رنگ های مختلف طراحی می شوند.لوگوی تصویری برای شرکت هایی مناسب است که می خواهند تصویری از کسب و کار ان ها در ذهن مخاطب بماند. لوگو شرکت های تویتر، اپل و بنز جز لوگوهای تصویری محسوب می شوند.

لوگو انتزاعی:

مانند لوگو تصویری است با این تفاوت که از شکل های انتزاعی در طراحی این نوع لوگوها استفاده می شود تا کسب و کار شما به شکل متفاوت و زیباتری به مشتریان معرفی شود. از جمله لوگوهایی که سبک ان ها انتزاعی است می توان لوگوی پپسی و ادیداس را نام برد.

لوگو مسکات:

این نوع لوگو یک شخصیت است، شخصیتی که بیانگر و نشان دهنده کسب و کار شما است این شخصیت می تواند انسان، حیوان یا اشیا باشد.این نوع لوگوها چون سبک کارتونی و رنگارنگ دارند معمولا سر گرم کننده هستند. لوگوی چیتوز و چاکلز نمونه هایی از این سبک لوگو هستند.

لوگو ترکیبی:

این نوع لوگو از ترکیب لوگو تایپ و لوگو تصویر درست می شود که تصویر و متن می توانند روی یک دیگر یا کنار یک دیگرقرار بگیرند. لوگو شرکت های لاکست و چیپس دوریتس از لوگوهای ترکیبی محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: لوگو ترکیبی چیست؟ و چه کاربرد و ویژگی دارد

لوگو مینیمال:

در این روش با حداقل ترین و ساده ترین شکل ممکن لوگویی مناسب و زیبا طراحی می شود لوگوی نشنال جئوگرافیک از معروف ترین لوگوهای مینمال است.

لوگو سه بعدی:

این نوع لوگوها جذابیت بصری بسیار بالایی دارند. این امکان وجود دارد که انواع دیگر لوگوها به صورت لوگوی سه بعدی در بیایند. لوگوی فایرفاکس جز لوگوهای سه بعدی است.

لوگوی امبلم:

این نوع لوگو از یک نوشته یا یک فونت درون یک شکل یا ایکن درست شده است. لوگو امبلم چشم نواز است و نمای بسیار زیبایی دارد به همین دلیل هم این نوع لوگو ها روی مخاطب تاثیر بسیاری می گذارند.یک نمونه از لوگوهای امبلم لوگوی استارباکس است.

همچنین انواع دیگری از لوگوها وجود دارد که ما مهم ترین ان ها ذکر کردیم. از جمله لوگوهای پر کاربرد و پرمفهوم که هم دارای زیبایی هستند و هم در ذهن مخاطب هک می شود لوگوی امبلم است.

لوگوی امبلم از ترکیب متن و تصویر با هم دیگر درست می شود، در این نوع لوگو امکان جدایی متن از تصویر وجود ندارد

در این جا قصد داریم در مورد لوگوی امبلم و ویژگی های ان با شما صحبت کنیم.

در صورت تمایل با ما همراه باشید.

کسب و کارهایی که از لوگوی امبلم استفاده می کنند- بلو مارکتینگ

کسب و کارهایی که از لوگوی امبلم استفاده می کنند

لوگو های امبلم چون تطبیق پذیر و انعطاف پذیر هستند کاربردهای متفاوتی در زمینه تجاری و غیر تجاری دارند.

در این جا چند نمونه از کاربرد های لوگوی امبلم در کسب  و کارهای مختلف را بیان می کنیم.

لوگوی امبلم در اژانس های نظامی:

از زمان های گذشته لوگوی امبلم در شغل هایی که به ارتش یا نظام مربوط هستند مثل اژانس های امنیتی و شرکت های هواپیمایی مورد استفاده قرار گرفته است.

لوگوی امبلم در باشگاه های ورزشی:

از لوگوی امبلم برای تیم های ورزشی استفاده می شود در این صورت باشگاه ها می توانند هویت خود را تعریف کرده و ارزش های خود را نمایان کنند.

لوگوی امبلم در باشگاه های ورزشی باید فرهنگ و بیشینه باشگاه را به طرفداران معرفی کند.

لوگوی امبلم در شرکت های ساختمانی و حمل و نقل:

در شرکت های ساختمانی و حمل و نقل لوگوی امبلم خود را بر روی لباس هایی خاص، نمای ساختمان ها و روی اتومبیل های حمل و نقل استفاده می کنند و به این صورت سعی می کنند نام برند خود را در ذهن مخاطب هک کنند.

بیشتر بخوانید: لوگو مونوگرام چیست و چه تفاوتی با دیگر سبک های لوگو دارد؟

لوگوی امبلم در شرکت هایی از صنایع دیگر:

هر شرکتی طبق تخصص خود می تواند لوگوی امبلم را طراحی کند یا بخرد .امروزه لوگو ها اهمیت زیادی در کسب و کارها ایجاد کرده اند.

طراحی لوگوی امبلم در چه جاهایی بیشترین بازده را دارد؟

اول از همه باید مشخص شود که طراحی لوگوی امبلم برای چه مخاطبانی است و قرار است جامعه هدف ما چه کسانی باشند؟ با پاسخ به این سوال می توان بهترین مکان رابرای طراحی لوگو امبلم در نظر گرفت که بیشترین بازده را داشته باشد.

لوگو امبلم روی لباس:

می توان برای تبلیغ لوگو امبلم از لباس های ورزشی، لباس یونیفرم و لباس های تبلیغاتی استفاده کرد.

چاپ لوگو امبلم روی کالا:

می توان لوگوی امبلم راروی کالاهای مختلفی که بسته بندی شده اند چاپ کنید به این صورت هم می توانید محصول خود را تبلیغ کنید و هم این امکان به وجود می اید که بتوان از جعل محصول پیشگیری کرد.

تبلیغات بیرونی با لوگو امبلم:

یکی از مکان های مهم که در مقابل دید اکثر افراد است و می تواند بازده زیادی برای تبلیغات داشته باشد قرار دادن لوگوی امبلم روی نمای ساختمان ها، تابلوهای تبلیغاتی، بیلبورد ها و حتی وسایل نقیله است.

لوگوی امبلم در چاپ و طراحی وب:

می توان از جزوه ها، تقویم ها و موارد چاپی دیگر برای نمایش لوگوی امبلم استفاده کرد.هچنین با استفاده از لوگوی امبلم می توان یک طراحی زیبا به یک وب سایت بخشید.

روش های طراحی لوگوی امبلم - بلو مارکتینگ

روش های طراحی لوگوی امبلم

با روش های متفاوتی می توان به طراحی لوگوی امبلم پرداخت در این جا چند نمونه از این روش ها را ذکر می کنیم.

طراحی لوگو امبلم توسط شخص مجرب:

اگر برای طراحی لوگو امبلم کار خود را به یک شخص ماهر بسپارید می توانید یک لوگو امبلم با کیفیت و مناسب تحویل بگیرید.

طراحی لوگو امبلم به وسیله شرکت های مختلف:

شرکت های زیادی وجود دارند که بهترین نوع لوگو امبلم را طراحی می کنند، با صرف هزینه مناسب و سپردن کار به این شرکت ها می توانید یک لوگو امبلم بی نظیر دریافت کنید.

خودتان کار طراحی لوگو امبلم را انجام دهید:

در صورتی که بخواهید هزینه کمتری بکنید با هنر خودتان می توانید با استفاده از نرم افزارهای مختلف مانند فتوشاپ کار طراحی لوگو امبلم را خودتان انجام دهید.

مسابقه برای طراحی لوگوامبلم

یک راه دیگربرای انتخاب لوگو این است که مسابقه ایی ترتیب داده و از طراحان بخواهید لوگوهای متفاوتی طراحی بکنند در نتیجه بهترین نوع لوگو را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: لوگو انتزاعی چیست و بیشتر در چه کسب و کارهایی استفاده می شود

نکاتی که در طراحی لوگو امبلم باید رعایت کرد

اگر می خواهید لوگوی خود را روی لباس، در، ساختمان یا هر سطح دیگری قرار دهید باید لوگوی شما مقیاس پذیر باشد و بتوان به راحتی ان را تشخیص داد.

طراحی لوگو باید در فرمت وکتور ذخیره شود، فرمت وکتور یک فرمت تصویر برداری است  که با استفاده از ان می توان بعدها مقیاس لوگو را به اندازه دلخواه تغییر داد.

بهتر است برای طراحی لوگو از رنگ های خنثی و ملایم مانند سفید و ابی استفاده کردتا مخاطبان دچار سر در گمی نشوند یک یا دو رنگ را به عنوان رنگ اصلی در نظر بگیرید و حداکثر دو رنگ را هم به عنوان سایه استفاده کنید.

در انتخاب فونت لوگوی خود دقت کنید لوگو در هر سایزی باید قابل خواندن و تشخیص باشد.

ویژگی های لوگو امبلم

مهم ترین ویژگی هایی که لوگو امبلم خوب باید داشته باشد به شرح زیر است:

لوگو فونت خوانا و واضح داشته باشد: اکثر لوگوها نام شرکت همراه یک عکس هستند فونتی که برای طراحی لوگو استفاه می شود باید در هر مقیاسی کاملا خوانا باشد.

استفاده از تصاویر ساده در لوگو:اگر می خواهید لوگوی شما تصویر داشته باشد باید تصویر ان بسیار ساده باشد مانند بال هایی که در لوگو موتور سیکلت هوندا است. چون ممکن است لوگوی شما در حد یک سکه کوچک شود باید در ان صورت هم عکس ان ساده و واضح باشد.

استفاده از رنگ های مناسب در طراحی لوگو: رنگ های خنثی با سایه ملایم بهترین انتخاب برای لوگوهای امبلم هستند. استفاده از رنگ زننده ممکن است مشتری را منصرف کند.لوگو امبلم اطلاعات بصری زیادی را به مشتری القا می کند پس برای طراحی لوگو باید رنگ هایی را انتخاب کنید که ماهیت اصلی کسب و کار شما را نشان دهد مثلا رنگ ابی نشانه امنیت و اعتماد است.

لوگوهای امبلم مشهور:

لوگو امبلم فورد: فورد سومین شرکت خودرو سازی در جهان است این شرکت از لوگوی امبلم با تصویر بیضی استفاده کرده است که این لوگو هنوز سبکی عالی و ظرافتی خاص دارد.

لوگو امبلم فورد -بلو مارکتینگ

لوگو امبلم بی ام دبلیو: بهترین لوگوهای امبلم در شرکت های خودرو سازی استفاده می شوند. یکی از شرکت های سازنده خودرو شرکت بی ام دبلیو است این لوگو از دو بخش ابی و سفید در یک دایره سیاه تشکیل شده است.

لوگو امبلم بی ام دبلیو -بلو مارکتینگ

لوگو امبلم موتور سیکلت هوندا: شرکت هوندا برای اتومبیل ها و موتورسیکلت های خود لوگوهای متفاوتی دارد. لوگوی موتور سیکلت این شرکت امبلم است که بسیار جالب تر از لوگو اتومبیل هوندا است.

لوگو امبلم موتور سیکلت هوندا -بلو مارکتینگ

تفاوت لوگو امبلم با لوگوی ترکیبی در چیست؟

لوگو امبلم لوگویی است که دورتا دور ان با قابی گرفته شده است.

در لوگو امبلم از مسکات خیلی کم استفاده می شود.

تصاویر استفاده شده در لوگو امبلم بیشتر نمادین هستند.

در لوگوهای امبلم تصاویر و متن به صورت یکپارچه ترکیب می شوند.

لوگو امبلم برای استفاده در چه برندهایی مناسب است؟

این نوع لوگو برای مشاغل مدرنی که می خواهند به سنت های قدیمی توجه داشته باشند بسیار مهم است.

لوگو امبلم می تواند مشتریان زیادی که به نوستالژی علاقه دارند را جذب کند و در عین حال اعتبار و اعتماد را هم نشان دهد.

در چه حالت سفارش لوگو امبلم بهترین انتخاب است؟

اگر می خواهید شرکت یا برند خود را به ریشه های تاریخی ان برسانید لوگوی امبلم (Emblem) بهترین انتخاب است.

اگر می خواهید حس متمایز و روشن فکرانه ایی به برند خود اضافه کنید لوگوی امبلم پشتیبان شما است.

اگر می خواهید به مخاطبان خود این احساس را بدهید که با افراد زیادی هم فکر هستند لوگوی امبلم کار شما را راحت می کند.

یک لوگوی خوب چگونه است؟

یک لوگوی خوب و مناسب ساده است تا به راحتی در ذهن مخاطب بماند.یک لوگوی خوب بایدجزئیات ان مشخص باشد. در این صورت باعث می شود که پیام موردنظر به راحتی به مشتری منتقل شود.لوگو باید معرف موضوع و خصوصیات برند باشد تا مخاطب بتواند به سرعت ان را شناسایی کند.لوگوباید هم در ذهن بماند هم هدفدار باشدتا بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند.

بیشتر بخوانید: مسکات چیست و چه تاثیری در کسب و کار (برند) شما دارد؟

لوگو باید ذاتا توضیحی باشد یعنی ساده، انعطاف پذیر و زیبا تا درک ان مشکل نباشد.لوگو چون هویت برند را مشخص می کند باید طوری طراحی شود که همیشگی و دائمی باشد.یک لوگوی مناسب باید در اندازه های کوچک هم واضح و قابل شناسایی باشد.

تاثیر لوگو روی برندهای مختلف

لوگو اولین عامل از یک برند است که توسط مشتری دیده می شود.لوگو یک تصویر کوچک است که مسدولیت بزرگی بر عهده دارد. لوگو وظیفه دارد تمام ویژگی ها خدمات مزیت ها و محصولات شما را به خوبی به نمایش بگذارد.هدف اصلی لوگو شناسایی و شناساندن است به این صورت که شما با دیدن لوگو به یاد اهداف کلی یک برند تجاری بیوفتید.

لوگو مانند کلید برق عمل می کند لوگوی موفق لوگویی است که مخاطب با دیدن ان مثل این که کلید برق را فشار داده و تصویری از اتاق فعالیت های برند شما در ذهن او بازتاب می شود.همه کسب وکارها دوست دارند یک برند شناخته شده داشته باشند به همین دلیل بسیاری از انها برای لوگوی مناسب وقت و هزینه بسیار صرف می کنند طراحی لوگو در موفقیت برندها بسیار چشم گیر است یک لوگوی مناسب باعث می شود یک برند در میان رقبا به خوبی دیده شود.

چرا تاثیرات لوگو روی برند مهم است؟

یک لوگوی مناسب بیانگر همه ویژگی های یک برند است.

یک لوگوی قوی هویت بصری یک برند است.

یک لوگوی خاص فلسفه برند را به مخاطب نشان می دهد.

یک لوگو عاملی است که شما را با سایر رقبا در دنیایی تجارت متمایز می کند.

یک لوگوی قوی وفاداری به برند را تبلیغ و اسان می کند.

نتیجه گیری:

امروزه لوگوها جایگاه ویژه ایی در دنیایی تجارت و کسب و کار پیدا کرده اند.لوگوها انواع مختلفی دارند که هرکدام طبق ویژگی کاربرد خاص خودشان را دارند که چند نمونه از ان ها را توضیح دادیم.از مهم ترین لوگوها لوگوی امبلم بود.لوگو امبلم یکی از سنتی ترین لوگوهایی است که می توانید داشته باشید. این نوع لوگو از سال های خیلی دور وجود داشته است. لوگوها تاثیرات زیادی روی برندها می گذارند.

 بهتر است برای طراحی لوگو از شخص ماهر و مجرب کمک بگیرید.تا بتوانید بهترین نوع لوگو را طراحی کنید و نام برند یا شرکت خود را در ذهن مخاطب هک کنید. در این مقاله با شما در مورد لوگو، انواع مختلف لوگو و کاربردهای ان ها،در مورد لوگوی امبلم ویژگی های ان در حد توان به توضیح و تفسیر پرداختیم. امیدوارم توانسته باشیم شما را با لوگو و مخصوصا لوگوی امبلم اشنا کرده باشیم.

لوگو خودت رو با بهترین کیفیت و سرعت سفارش بده ( سفارش طراحی لوگو )

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4 / 5. تعداد رای: 324

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.