معرفی 12 سایت ساخت لوگو رایگان برای طراحی لوگو رایگان

معرفی 12 تا از بهترین سایت ساخت لوگو رایگان

معرفی 12 سایت ساخت لوگو رایگان برای طراحی لوگو

لوگو یکی از مهم­ترین ویژگی­های یک وبسایت تجاری، وب­سایت شخصی، فروشگاه آنلاین و هر نوع تجارت و بیزینسی می­باشد. هنگام شروع هر گونه فعالیتی، اولین کاری که باید انجام بدهید ساخت لوگو و آرم متناسب با نوع  شرکت و فروشگاه و… می­باشد. این امر نقش مهمی در بیزینس و فعالیت شما خواهد داشت. اما همانطور که می­دانید طراحی و ساخت لوگو کار ساده ای نیست و باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. بخصوص اگر کار شما حرفه­ای باشد.

طراحی لوگو نیازمند کسب مهارت­هایی از جمله کار با نرم افزار­های  فتوشاپ یا کرل است. با توجه به اینکه ممکن است قیمت سفارش لوگو کمی بالا باشد و شما توانایی مالی نداشته باشید، یا اینکه بخواهید خودتان این کار را انجام بدهید، قصد داریم به معرفی 12 وب سایت برتر برای طراحی رایگان لوگو بپردازیم. استفاده از سایت­های طراحی لوگو علاوه بر اینکه رایگان می­باشند،  بسیار آسان و لذت­بخش بوده و می­توانید در زمان کوتاهی لوگو برند خود را طراحی نمایید.

نقش لوگو در ایجاد برند

لوگو یکی از مهم­ترین عوامل ساخت برند و هویت تجاری است. بدون شک برخورداری از یک آرم معتبر و مناسب، نقش مهمی در دیده شدن و معروف شدن برند خواهد داشت. برای مثال زمانی که کاربر وارد وب­سایت تجاری شما می­شود اولین چیزی که توجه آن را جلب می­کند، لوگو سایت شما است. همانطور که می­دانید ساخت لوگو کاری آسانی نبوده و برای تاثیر گذاری بهتر، باید به دست یک فرد کاربلد طراحی شود. در ادامه اسامی بهترین سایت­های ساخت لوگو رایگان را معرفی می­کنیم. برای شناخت سایت های طراحی لوگو این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

ساخت لوگو چیست؟

سایت های ساخت لوگو رایگان

تمامی کسب و کارهای آنلاین و غیرآنلاین، برای معرفی برند خود به دیگران، به یک نام و لوگو نیاز دارند که مانند امضای هر شخص در دنیا، منحصر به فرد بوده و فقط به کسب و کار شما اختصاص دارد. آنلاین بودن و یا سنتی بودن بیزینس شما مهم نیست، در هر صورت باید از یک لوگو خاص برخوردار باشد. ساخت لوگو مناسب، نقش مهمی در شهرت برند و ماندگاری آن در ذهن کاربران دارد. به طور کلی به ساخت و طراحی امضا و لوگو هر کسب و کاری ساخت لوگو می­ گویند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی افراد زیادی وجود دارند که در این زمینه فعالیت می­کنند که از مهارت و تجربه بسیار بالایی برخوردار هستند. لوگو یک نشانه گرافیکی است که از مجموعه­ای از سمبل­ها، نوشته یا حروف و حتی ترکیبی از همه این­ها ساخته می­شود. به طور کلی اگر بخواهیم لوگو را تعریف کنیم باید بگوییم که لوگو مهم­ترین جزء برند یا طرح­های بازاریابی است

بیشتر بخوانید: مهم ترین نکات کلیدی در طراحی لوگو را بدانید

که تاثیرگذارترین عامل برای معروف و دیده شدن کسب و کار شما خواهد بود. گاهی اوقات ممکن است قیمت پیشنهادی طراحی لوگو توسط طراحان لوگو کمی زیاد باشد و برای کسب وکار تازه شروع شده به صرفه نباشد. به همین دلیل 12 سایت برتر  طراحی آرم را معرفی می­کنیم تا خودتان به راحتی بدون پردخت هیچ هزینه­ای در عرض چند دقیقه لوگو مورد نظر خود را طراحی کنید.

اهمیت ساخت لوگو برای کسب و کار

اهمیت ساخت لوگو برای کسب و کار

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، شروع هر کسب و کاری نیازمند یک لوگو مناسب و مربوط است. از آن جایی لوگو باعث شناخته شدن کسب و کار شما شده و نام برندتان را در ذهن کاربران تداعی می کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. همانطورکه یک اثر یا محصول به مرور زمان، بدون امضا ناپدید خواهد شد، یک برند بدون نام و لوگو هم ممکن است با گذشت زمان از یاد ها برود.

نتایج به دست آمده از بررسی برندهای معروف جهان توسط وب­سایت معتبر DesignBuddy  به شرح ذیل است. مطالعه این نتایج، به شما برای طراحی یک لوگو مناسب کمک خواهد کرد.

  • 40 درصد لوگو های جهان از طراحی یک متن خاص ساخته شده است.
  • 95 درصد لوگوهای جهان تنها از 2 رنگ مختلف ساخته شده است.
  • 93 درصد لوگوهای معروف دنیا، بسیار ساده و کوچک بوده که صرفا برای شناسایی برند مورد استفاده قرار می­گیرد.

معرفی بهترین سایت های ساخت لوگو رایگان

بهترین سایت های ساخت لوگو رایگان

گاهی اوقات ممکن است ساخت لوگو توسط یک طراح، از هزینه زیادی برخوردار باشد و این درحالی باشد که شما کار خود را به تازگی شروع کرده و توانایی پرداخت این هزینه را نداشته باشید. در این صورت تنها راهی که برای شما باقی می­ماند، استفاده از سایت­ های طراحی لوگو خواهد بود که کار ساخت و طراحی لوگو را به صورت آنلاین و رایگان در زمان کوتاهی انجام می­ دهند. در حال حاضر سایت­های زیادی در زمینه ساخت لوگو و آرم وجود دارد که این کار را به صورت رایگان انجام می­دهند. ما قصد داریم شما را با 12 سایت برتر طراحی لوگو آشنا بسازیم تا با استفاده از آن لوگو خود را به سلیقه خود طراحی نمایید.

1-لوگو ساز آنلاین Online Logo Maker

اولین و بهترین سایت طراحی لوگو رایگان سایت Online Logo Maker است که لوگو شما را به صورت آنلاین و در عرض چند دقیه طراحی خواهد کرد. کاربران در این سایت با دسترسی به هزاران فونت مختلف و همچنین آپلود وکتورهای مختلف، می­توانند آرم برند خود را به راحتی طراحی کنند. البته نسخه پرمیوم این ابزار از قابلیت ­های بیشتری برخوردار است که لوگوهای با کیفیت­تری را به شما ارائه خواهد کرد.

www.onlinelogomaker.com

2-وب سایت LogoMakr

وب سایت LogoMakr

یکی از سایت­های ساخت لوگو رایگان سایت Logo Makr است که به کاربر اجازه می­دهد تا صفر تا صد لوگو خود را به سلیقه خود طراحی نماید. در این وبسایت می­توانید با کنار هم قرار دادن اجزای مختلف و وارد کردن نام تجاری و برند، یک لوگو کاملا شیک و حرفه­ای بسازید. در نهایت می­توانید لوگو خود را دانلود نمایید. در ضمن بهتر است بدانید که برای دانلود لوگوی با کیفیت اصلی، باید مبلغی حدود 19 دلار پرداخت کنید.

logomakr.com

3-وب سایت Canva

 وب سایت Canva

وب­سایت Canva یکی از وب­سایت­های معروف جهان است که به تازگی طراحی لوگو را به صورت رایگان انجام می­ دهد. سایت canva با استفاده از فایل­های گرافیکی آماده که در اختیار کاربران قرار می­دهد، امکان ساخت هر گونه لوگو را توسط کاربران به وجود می آورد. در این سایت بخشی تحت عنوان طراحی لوگو وجود دارد که با مراجعه به آن، با لوگوهای آماده رایگان و پولی رو به رو خواهید شد. یکی از آن­ها را انتخاب کنید و به سلیقه خود شخصی­سازی نمایید. یکی از قالبیت­های ویژه سایت Canva برای ساخت لوگو، امکان آپلود وکتورهای مورد نظر است. در نتیجه می­توانید به راحتی لولگو خود را با وکتورهای شخصی طراحی کنید.

www.canva.com

4-وب سایت Logaster

وب سایت Logaster

وبسایت Logaster یکی دیگر از سایتهای طراحی لوگو است که کاربران با استفاده از نام کسب و کارشان لوگو خود را طراحی می­کنند. در این سایت لوگوهای مختلف آماده­ای وجود دارد که می­توانید از آنها ایده بگیرید. اما امکان شخصی سازی لوگوهای آماده وجود ندارد. همچین این وبسایت از فونت­های فارسی هم برخوردار است که می­توانید لوگو خود را به صورت فارسی و رایگان طراحی کنید.

www.logaster.com

5-سایت Free Logo Design

سایت Free Logo Design

یکی از پرطرفدارترین وب­سایت­های ساخت لوگو، سایت Free Logo Design است. برای طراحی لوگو در این سایت ابتدا باید نام کسب و کار خود را وارد کنید. در نتیجه سایت برای شما تعدادی لوگوی از قبل طراحی شده را پیشنهاد می دهد. شما می­توانید یکی از آن­ها را به سلیقه خود انتخاب کرده و برخی از بخش­های آن را به دلخواه تغییر دهید. در نهایت که کار طراحی تمام شد می­توانید آن را دانلود نمایید. دانلود لوگو به صورت رایگان تنها با کیفیت­های متوسط امکان­پذیر است و برای دانلود لوگو باکیفیت بسیار بالا باید مبلغی خدود 59 دلار پرداخت کنید.

www.freelogodesign.org

6-وب سایت Tailor Brands

وب سایت Tailor Brands

سایت Tailor Brands یکی از مهم­ترین سایت­های طراحی لوگو رایگان است که از طرفداران زیادی برخوردار است. برای ساخت لوگو با این سایت، ابتدا باید در سایت  Tailor Brandsثبت نام کنید. سپس سوالاتی در رابطه با کسب و کارتان پرسیده می­شود که باید به آنها پاسخ دهید. در نهایت بر اساس نوع کسب و کارتان یک لوگو برای شما پینهاد خواهد شد. البته که این لوگو یک لوگو نهایی نبوده و امکان شخصی­سازی آن توسط کاربر وجود دارد. کاربران می­توانند این لوگو را به وسیله ابزارهای سایت ویرایش کرده و در نهایت  آن را به طور کاملا رایگان دانلود کنند.

www.tailorbrands.com

7-لوگو ساز آنلاین Graphic Springs

لوگو ساز آنلاین Graphic Springs

یکی از سایت­های لوگوساز آنلاین رایگان، وب سایت Graphic Springs است. کاربران پس از ثبت نام در سایت باید نام کسب و کار خود را وارد کنند. سپس دسته بیزینس خود را از بین دسته­های پیشنهاد شده انتخاب نمایند. نکته­ای که در رابطه با این سایت وجود دارد این است که کاربران در سایت Graphic Springs فقط می توانند لوگو خود را طراحی کنند و برای دانلود لوگو  باید 19.9 دلار پرداخت نمایید.

www.graphicsprings.com

8-وب سایت Logo Type Maker

وب سایت Logo Type Maker

وب سایت Logo Type Maker از پرطرفدارترین سایت­های ساخت لوگو است که با ارائه ابزارهای مختلف، بهترین لوگوهای دنیا را طراحی می­کند. برای استفاده از سایت لوگو تایپ پس از ورود و ثبت نام در سایت، باید عنوان کسب و کار خود را وارد کنید. در نهایت می­توانید بسته به نوع فعالیت و کسب کارتان،  یک لوگو شیک و تمیز را طراحی کنید. در صورت استفاده از نسخه تجاری این سایت، می­توانید لوگو خود را با فرمت SVG که در واقع بالاترین کیفیت را دارد، دانلود نمایید. البته که این سایت از نسخه رایگان هم برخوردار بوده و امکان دانلود لوگو با فرمت­های jpg و png وجود دارد.

logotypemaker.com

9-وب سایت Design Hill

 وب سایت Design Hill

اگر برای طراحی و ساخت لوگو برند خود به دنبال یک وب­سایت طراحی لوگو آنلاین رایگان هستید، بهتر است به سایت Design Hill مراجعه کنید. این سایت با ارائه انواع مختلفی از ابزارهای ویرایشی و همچنین هزاران فونت و رنگ لوگو، امکان طراحی یک لوگو با کیفیت را به کاربران خود می­دهد. سایت Design Hill کاملا رایگان است و می­توانید پس از طراحی لوگو، آن را با هر فرمتی دانلود کنید.

www.designhill.com

10-وب سایت LogoLogo.com

وب سایت LogoLogo.com

وب سایت طراحی لوگو رایگان  LogoLogo.com یکی از معروف­ترین سایت­هایی است که به احتمال زیاد نام آن را شنیده­اید. این وب سایت بیش از 10 سال در این زمینه فعالیت دارد و دارای حدود 3 میلیون کاربر می­باشد. کاربران با استفاده از ابزارهای این سایت می­توانند لوگوهای از قبل طراحی شده را به سلیقه خود شخصی­سازی نمایند. پس از ساخت لوگو می­توانید لوگو خود را به صورت کاملا رایگان دانلود کنید.

www.logologo.com

11-وب سایت Designmantic

وب سایت Designmantic

وب­سایت Designmantic یکی دیگر از سایت­های پرطرفدار طراحی لوگو است که سال­های زیادی در این زمینه فعالیت دارد. کاربران می­توانند لوگو خود را در این سایت به صورت آنلاین و  کاملا رایگان بسازند. برای ساخت لوگو در این سایت ابتدا باید ثبت نام کنید. سپس از بین سبک­هایی که پیشنهاد می­شود یکی را به سلیقه خود انتخاب کنید. در این مرحله سایت به شما بیش از هزار لوگو در سبک انتخاب شده معرفی خواهد کرد. با انتخاب یکی از لوگوها و ویرایش و شخصی­سازی آن می­توانید لوگو خود را طراحی کنید. البته این سایت برای دانلود لوگو، از کاربران مبلغی دریافت خواهد کرد. اگر قصد پرداخت هزینه ندارید می­توانید از لوگوهای آماده این سایت برای ایده گرفتن استفاده کنید.

www.designmantic.com

12- وب سایت Wix Logo Maker

وب سایت Wix Logo Maker

آخرین وبسایتی که برای طراحی لوگو پیشنهاد می­کنیم، وب سایت Wix Logo Maker است. کاربران بعد از ثبت نام در سایت با دو نوع لوگو رو به رو می­شنود. در این مرحله باید یکی از آن­ها را بسته به نوع کسب و کار و فعالیت خود انتخاب نمایند. سپس بیش از هزار نوع لوگو برای کاربر نمایش داده می­شود که می­توانند یکی از آن­هارا انتخاب نمایند. با ابزارهایی که این وب­سایت در اختیار کاربران قرار داده است می­توانید به راحتی لوگو را ویرایش کنید و عنوان کسب و کارتان را وارد نمایید. در نهایت هم می­توانید لوگو خود را با بهترین کیفیت به صورت رایگان دانلود کنید.

www.wix.com/logo/maker

سخن پایانی

همانطور که قبلا اشاره کردیم برای معروف شدن برند و ماندگاری آن در ذهن مردم، باید از یک لوگو مناسب و باکیفیت استفاده کنید. از طرفی طراحی و ساخت لوگو توسط طراحان حرفه­ای ممکن است کمی پرهزینه باشد و در صورتی­که تازه­کار باشید، ممکن است پرداخت آن کمی برایتان دشوار باشد. از این رو تصمیم گرفتیم تا  بهترین و معروف­ترین سایت­های طراحی لوگو رایگان و آنلاین را معرفی نماییم. شما می­توانید با کمک یکی از آن­ها لوگو مورد نظر خود را به آسانی طراحی کنید.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4.4 / 5. تعداد رای: 648

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

آواتار کاربر کاربر مهمان amir 9 شهریور 1401

دمتون گرم عجب سایت های ساخت لوگو خوبی معرفی کردید

علیرضا بلوریان 19 خرداد 1402

خوشحالیم که این مقاله ما به درتون خورده امیر جان

آواتار کاربر کاربر مهمان علی 9 شهریور 1401

بعضی از سایت ها که در مقاله هست رایگان نیست ولی بقیه ش رایگان هستش

علیرضا بلوریان 19 خرداد 1402
آواتار کاربر کاربر مهمان وحید 19 خرداد 1402

دمتون گرم عالیه این سایتا برای طراحی

آواتار کاربر کاربر مهمان وحید 19 خرداد 1402

دمتون گرم عالیه این سایتا برای طراحی

علیرضا بلوریان 19 خرداد 1402
آواتار کاربر کاربر مهمان امیر علی 19 خرداد 1402

ممنونم برای اشتراک گذاری بقیه مقاله سایت های دیگه رو نگاه کرده بودم همه سایت هایی که معرفی کرده بودند همش پولی بود