معرفی 20 سایت دانلود عکس رایگان با کیفيت بالا - بلو مارکتینگ

معرفی 20 سایت دانلود عکس رایگان با کیفيت بالا

معرفی ۲۱ سایت دانلود عکس رایگان با کیفيت بالا

یکی از مهم­ترین اجزای یک محتوای اینترنتی، عکس و تصویر است. معمولا برای پیدا کردن تصاویر مناسب و دانلود عکس رایگان، یک سرچ کوتاه در گوگل نیز کافی است تا نتایجی بیشمار و بسیار زیاد را برای شما بیاورد اما مشکل اصلی در حقیقت کیفیت و حق کپی رایت این عکس­ها می باشد.

دانلود عکس رایگان، به صورتی که با ایده­آل­های مد نظرمان مطابق باشد، بسیار سخت است. معمولا نتایجی که گوگل برای شما می­آورد آن نتیجه دلخواهی نیست که دنبالش هستید و به این ترتیب کار برای پیدا کردن یک عکس مناسب و دلخواه، سخت­تر خواهد شد. عکس­هایی که گوگل برای شما می­آورد همیشه کیفیت فوق العاده پایینی دارد و نمی­توان از آن­ها در محتوای خود استفاده کرد. به همین منظور قصد داریم تا ۲۱ سایت دانلود عکس رایگان و با کیفیت که آرشیوی همه جانبه از هر نوع عکسی دارد را به شما معرفی کنیم.

معرفی سایت­ های دانلود عکس رایگان و با کیفیت بالا

با توضیحاتی که در بخش قبلی به شما ارائه دادیم، حتما شما نیز مشتاق شناخت بیشتر از این سایت­ها هستید بنابراین به سراغ اصل مطلب می­رویم و این سایت­ها را یکی یکی نام برده و توضیحاتی در ارتباط با آن خواهیم داد. این سایت­ها امکان دانلود عکس رایگان، با کیفیت و بدون حق کپی رایت و… را به شما می­دهد و می­توانید از آن­ها استفاده کنید. نکته­ای که باید در این میان بدانید آن است که نباید از این طرح­ها و آثار استفاده تجاری و بیزینسی داشته باشید. اگر قصد چنین کاری دارید باید با لایسنس بگیرید و حق صاحب اثر را پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین نرم افزار طراحی لوگو

این سایت­هایی که معرفی خواهیم کرد معمولا موتور جستجویی برای عکس­ها هستند و برخی دیگر نیز صاحب این آثار خواهند بود.

Freepik

سایت Freepik

اگر به دنبال سایتی معتبر هستید که عکس­های وکتور و استوک را آپلود کند، قطعا سایت Freepik، سایتی راضی کننده برای شما خواهد بود. تمامی عکس­های داخل این سایت با کیفیتی بی نظیر قرار دارند و حتی در هنگام آپلود نیز کیفیت خود را از دست نخواهند داد. معمولا بیشتر عکس­های داخل این سایت به صورت رایگان و بدون حق کپی رایت است اما دانلود برخی از عکس­ها که معمولا برای پروژه­های تجاری مورد استفاده قرار می­گیرند، نیازمند داشتن اکانت کاربری پرمیوم این سایت است.

برای این که بتوانید به این عکس­ها دسترسی پیدا کنید، ابتدا وارد سایت شوید و کلمه مربوط به آن­ چه که مد نظرتان است را تایپ و سرچ کنید. نکته­ای که باید بدانید این است که بهتر است از یک کلمه برای سرچ استفاده کنید. پس از آن در قسمت کنار عکس مورد نظرتان، گزینه­ای به نام Free Download وجود دارد که عکس را با کیفیت اورجینال و بالای آن سیو خواهد کرد.

جالب است بدانید که بسیاری از شرکت­های محبوب و معروف دیجیتالی مانند مایکروسافت نیز از این سایت بهره می­برند. شعار سایت فری پیک این است که به شما کمک می­کنیم تا ایده­های خودتان را به واقعیت تبدیل کنید.

Storyset

سایت Storyset برای دانلود عکس

بسیاری از هنرمندان بخش گرافیک با این سایت آشنایی دارند و در کل سایت استوری ست سایت پرطرفداری محسوب می­شود. در این سایت نیز می­توانید عکس­های گوناگون را به صورت کاملا رایگان دانلود کنید. این سایت به شخصیت سازی­های انیمیشنی جذابی که ارائه می­دهد معروف است. همه عکس­ها در این سایت به دو فرمت SVG  و PNG آپلود شده اند.

Dribble

سایت Dribble برای دانلود عکس

این سایت برخلاف دو سایت قبلی، فضایی برای تعامل هنرمندان و آرتیست­ها است که در سبک طراحی عکس­های وکتور فعالیت دارند. معمولا از این طراحی­ها در محتواهایی با تم فانتزی و انیمیشنی استفاده می­شود. البته نکته­ای که باید بدانید این است که تمامی تصاویر داخل این سایت، دارای حق کپی رایت می­باشند بنابراین می­توانید با ویرایش و تغییر دادن آن­ها بدون هیچ مشکلی از آن­ها استفاده کنید. اگر شما نیز یک آرتیست هستید و به این نوع از گرافیک علاقه دارید، قطعا این فضا بهشت ما خواهد بود علاوه بر دسترسی به بیشمار عکس وکتور و ایده­هایی با آن سبک، می­­توانید با هنرمندان زیادی نیز تعامل داشته باشید.

flickr

سایت flickr برای دانلود عکس

سایت فلیکر یکی از زیر مجموعه­های شرکت یاهو است و به عنوان یکی از پرقدرت­ترین موتورهای جستجوی عکس­ها شناخته می­شود. همچنین این سایت قدمت بالایی دارد و می­تواند انواع عکس­ها را با هر سبکی در اختیار شما قرار دهد.

Picjumbo

سایت Picjumbo دانلود عکس رایگان

این سایت یکی از کاربردی­ترین سایت­های دانلود عکس رایگان است که تمامی عکس­های داخل آن بدون فاقد حق کپی رایت بوده و می­توان از آن با خیالی راحت استفاده کرد. برای دانلود تصاویر با کیفیت اورجینال باید روی گزینه سبز رنگ پایین عکس کلیک کنید.

Pexels

سایت Pexels برای دانلود عکس

این سایت معمولا تصاویر استوک را به اشتراک می­گذارد و جزو یکی از پرطرفدارترین و محبوب­ترین سایت­های دانلود عکس رایگان است. برای دانلود تصویر دلخواهتان فقط باید روی گزینه سبز رنگ گوشه عکس کلیک کنید. در حقیقت یکی از بزرگ­ترین مزایای این سایت، دانلود تصاویر با سایز دلخواه، بدون کاهش کیفیت آن است.

Unsplash

سایت Unsplash برای دانلود عکس

این سایت قطعا یکی از معتبرترین و با کیفیت­ترین سایت­های ارائه دهنده تصاویر استوک است. علت این کیفیت بالا این است که تمامی عکس­هایی که در این سایت آپلود می­شوند، باید از قبل توسط متخصصان سایت بررسی و تایید شوند. تمامی عکس­های داخل این سایت با کیفیتی بالا و خیلی عالی می­باشند.

Stocksnap

Stocksnap

این سایت نیز از برترین سایت­های ارائه دهنده عکس­های استوک است. ویژگی جالب این سایت، وجود بخشی به نام وایرال­ترین و پربازدیدترین آثار می­باشد که می­تواند بسیار لذت بخش باشد. تمامی تصاویر داخل سایت Stocksnap به صورت رايگان در اختيار كاربران قرار دارد.

Pixabay

سایت pixabay برای دانلود عکس

یکی از برترین ویژگی­های سایت پیکسابی، دانلود عکس رایگان با کیفیت بالا و بدون حق کپی رایت است. از مزایای این سایت، این است که تمامی عکس­ها توسط طراحانی حرفه­ای طراحی و به نمایش گذاشته شده­اند.

Burst

سایت Burst برای دانلود عکس

این سایت همانند سایت فلیکر یکی از زیرمجموعه­های سایت معروف shopify است. اغلب عکس­های داخل این سایت به صورت رایگان و بدون حق کپی رایت قابل استفاده هستند اما برخی دیگر زیر نظر سازمان Creative Commons می­باشند. هدفی که این سایت و سازندگان آن دنبال می­کنند، فراهم کردن بستری برای کارآفرینان گرافیکی بوده و به همین علت تمامی محتواهای داخل آن رایگان هستند. یکی از بهترین ویژگی­های این سایت، دسته بندی تصاویر بر اساس سبک و نوع آن بوده و کار را برای پیدا کردن تصویر مورد نظر آسان نموده است.

Reshot

سایت Reshot برای دانلود عکس

این سایت نیز یکی از سایت­های دانلود عکس به صورت رایگان است. این سایت می­تواند تصاویری بدون حق کپی رایت در اختیار کاربران بگذارد. حتی می­توان از طرح­های آپلود شده در این سایت برای اهدافی تجاری استفاده نمود. خوشبختانه استفاده از این سایت کاملا آسان بوده و هیچ دردسری برای دانلود عکس­ها نخواهید داشت. فقط با یک کلیک روی آیکون بالای عکس مورد نظر، می­توانید آن را با کیفیتی بالا و اورجینال دانلود کنید.

Foodiesfeed

سایت Foodiesfeed برای دانلود عکس رایگان

اگر عاشق عکس­های غذاهای مختلف هستید و می­خواهید تصاویری با بالاترین کیفیت از این غذاها را ببینید، پیشنهاد ما به شما سر زدن به این سایت است. در این سایت عکس غذاهای مختلف و خوشرنگ و لعاب، با بالاترین کیفیت آپلود شده و به صورت رایگان در اختیار عموم قرار دارد.

Gratisography

سایت Gratisography برای دانلود عکس رایگان

یکی از بهترین سایت­هایی که همواره در حال بروزرسانی عکس­های مختلف است، سایت Gratisography می­باشد. این سایت محتواهای خلاقانه­تری را به اشتراک می­گذارد بنابراین اگر به دنبال تصاویری با سبک استوک و کاملا متفاوت هستید، حتما سری به این سایت بزنید. استفاده از این سایت کاملا رایگان بوده و به راحتی می­توانید تصاویر دلخواهتان را دانلود کنید. تمامی عکس­های داخل این سایت با بالاترین کیفیت آپلود شده و هیچگاه کیفیت آن پایین نخواهد آمد.

Freestocks

سایت Freestocks برای دانلود عکس

این سایت از نامش نیز هویدا است که منبعی غنی برای انواع عکس­های استوک به صورت رایگان می باشد. در این سایت بسیاری از موضوعات به صورت دسته بندی شده قرار دارند و با یک جستجوی کوتاه می­توان به بیشمار عکس دسترسی پیدا کرد. این سایت قوانینی سختگیرانه نسبت به آپلود عکس­ها دارد. یکی از موارد آن کیفیت بالا است به همین دلیل همه عکس­های موجود در این سایت علاوه بر کیفیت بالا، حجم زیادی نیز دارند.

Negative Space

سایت Negative Space برای دانلود عکس

این سایت بدون شک یکی از مرموزترین سایت­های آپلود عکس­های با کیفیت است. در این سایت، عکس­هایی با موضوعات مختلف آپلود می­شود و هر هفته به روزرسانی می­شود بنابراین هر هفته می­توان عکس­هایی جدید یافت. عکس­های داخل این سایت همگی متمرکز بر روی یک نقطه بوده و سایر بخش­های عکس به صورت بلوری می­باشد.

Freeimages

سایت Freeimages برای دانلود عکس

یکی از قدیمی­ترین و قطعا با سابقه­ترین سایت­های عرضه عکس­های استوک، سایت Freeimages است. اين سایت دسترسی نامحدودی به بیشمار عکس با کیفیت فوق العاده بالا را در اختیار کاربران و اعضای این سایت قرار می­دهد. عکس­های داخل این سایت هم به صورت رایگان و هم به صورت حق اشتراکی موجودند. اگر قصد ارتباط با سایر گرافیست­ها و هنرمندان این سایت را دارید، می­توانید یک حساب کاربری داخل این سایت تشکیل دهید و با آرتیست­های سراسر جهان تعامل داشته باشید.

Splitshire

سایت Splitshire برای دانلود عکس

در این سایت علاوه بر دسترسی به عکس­هایی با کیفیت بالا، به گیف­هایی با اهدافی تجاری نیز می­توان دسترسی داشت. یکی از قابلیت­های این سایت، کیفیت بسیار بالای تصاویر استوک است. این سایت به کاربران این اطمینان را خواهد داد که تمامی عکس­های آپلود شده، کیفیت اورجینال و اصلی خود را دارند.

Undrawn

سایت Undrawn برای دانلود عکس

بالاخره به سایتی رسیدیم که به صورت اختصاصی به عرضه عکس­های وکتور به صورت کاملا رایگان می­پردازد. معمولا سایت­های کمی وجود دارند که عکس­هایشان فاقد حق کپی رایت باشد؛ مخصوصا عکس­های وکتور. اما این سایت، تمامی عکس­ها را به صورت رایگان در اختیار کاربران می­گذارد و می­توان از آن­ها بدون ذکر نام، استفاده نمود. همچنین تمامی عکس­های داخل این سایت فرمت SVG دارند که این فرمت به حفظ کیفیت تصاویر کمک شایانی می­کند. در سایت آندراون می­توان دانلود عکس رایگان را با ساده­ترین روش ممکن تجربه کرد.

Canva

سایت Canva برای دانلود عکس

سایت کانوا یکی از معدود سایت­های همه جانبه است که به صورت نامحدودی عکس­هایی با کیفیت فوق العاده بالا و در هر نوع و سبکی در اختیار کاربران قرار می­دهد. البته باید دقت داشته باشید که همه عکس­های این سایت به صورت رایگان نیستند و برخی از آن­ها دارای حق کپی رایت می­باشند. به جرات می­توان نام مرجع هر گونه عکس را به این سایت داد.

Photodune

سایت Photodune برای دانلود عکس رایگان

اگر به دنبال یک مرجع پایان ناپذیر از انواع و اقسام عکس­های مختلف هستید، قطعا این سایت مطلوب شما خواهد بود. در این سایت به صورت آماری ماهانه، چیزی در حدود ۳۵ میلیون عکس با کیفیت فوق العاده بالا، آپلود شده و به اشتراک گذاشته می­شود. در این سایت شما می­توانید به هر نوع عکسی دسترسی داشته باشید.

قوانینی که باید همه بدانند

یک سری قوانین برای هر سایت و هر چیزی وجود دارد که توجه نکردن به آن­ها می­تواند مجازاتی کیفری برای هر فرد خاطی در پی داشته باشد. به همین علت قبل از شروع به معرفی سایت­ها، قصد داریم این قوانین را به صورت خلاصه و به زبانی ساده بیان کنیم تا با آن­ها آشنا شوید.

حق کپی رایت (Copyright)

اگر بخواهیم به زبانی ساده تعریف حق کپی رایت را بیان کنیم، باید بگوییم که حق کپی رایت در واقع حقی است که به صاحب اثر یا خالق آن اثر، داده می­شود تا از سو استفاده­های مادی و معنوی از آن اثر جلوگیری شود. دقت کنید که این حق کپی رایت، به آثاری که در عموم نشر داده شده باشد، تعلق می­گیرد.

لایسنس  (License)

لایسنس در معنای لغوی به معنی مجوز یا اجازه نامه است. اگر هر کسی بخواهد از یک اثر استفاده کند که به او تعلق ندارد، نیاز به اجازه از صاحب اثر و خالق اثر دارد. در حقیقت صاحب اثر می­تواند از طرق مختلفی، اجازه نامه یا لایسنس را صادر کند.

بیشتر بخوانید: سایز استاندارد a4 و a5 و بقیه سایز کاغذ سری A را بشناسید

مشترکات مبتکرانه (Creative Commons)

این کلمه، در حقیقت نام یک شرکت یا یک سازمان است که می تواند شرایطی را ایجاد کند که صاحب اثر، بتواند برای اثر خود مجوزی را ایجاد کند که یک سری قوانین در ازای استفاده از آن باید از سوی افراد رعایت شود. به عبارتی دیگر با وجود این سازمان، یک نوع لایسنس به همراه یک سری شرایط و ضوابط ایجاد می­شود که هر فردی که قصد استفاده از آن اثر را دارد، باید آن را رعایت کند. این شرایط و ضوابط کاملا به اختیار صاحب اثر انتخاب می­شوند. برای مثال یکی از راه­های گرفتن لایسنس از صاحب اثر، ارتباط با او از طریق ایمیل است. پس از پذیرفتن شرایط صاحب اثر، لایسنس به آن فرد به طور قانونی داده خواهد شد.

استفاده منصفانه (Fair use)

این اصطلاح زمانی به کار می­رود که اثر در اهدافی خیرخواهانه و نافع عمومی به کار برود. برای مثال در آموزش استفاده شود. همچنین این اصطلاح در بر گیرنده این موضوع نیز می­تواند باشد که اگر اثر به اندازه کافی تغییر کند که شباهت زیادی با اثر اولیه نداشته باشد، می­توان از آن استفاده کرد.

مالکیت عمومی (Public domain)

این اصطلاح زمانی به آثار اطلاق می­شود که صاحب و خالق آن اثر، شخصا آن را رها کرده یا دیگر در قید حیات نباشد. در این جا آن اثر جنبه مالکیت عمومی به خود می­گیرد و می­توانند از آن­ها استفاده کنند. البته این به شرطی است که اثر، دارای این شرایط باشد و نکته­ای که باید به آن دقت کنید این است که هر اثری که داخل اینترنت وجود دارد به این منظور نیست که آن اثر حتما در دامنه مالکیت عمومی قرار داشته و حق استفاده از آن را همگان دارند.

چگونه عکس مورد نظرمان را پیدا کنیم؟

در چند سال گذشته، سایت­های بسیار زیادی ایجاد شد که همگی آرشیوی بزرگ و عظیم از انواع عکسای با کیفیت و وکتور دارند. معمولا این سایت­ها، عکس­های گوناگون را با فرمت­های مختلفی مانند EPS، PNG، PES  یا Ai، SVG دارند که حتی با آپلود شدن در پلتفرم­های مختلف نیز می­توانند کیفیت خود را حفظ کنند. با این حال تقریبا همه محتوا نویسان به جای استفاده از این سایت­ها، همچنان از گوگل استفاده می­کنند.

گوگل با این که موتور جستجوی بزرگ و قوی­ای محسوب می­شود و امکان دانلود عکس رایگان را به کاربران می­دهد، معمولا عکس­هایی با کیفیت فوق العاده پایین و تگ دار را به عنوان نتیجه می­آورد که به هیچ عنوان نباید در محتواها از آن استفاده کرد. همچنین موارد کمی از عکس­های آن، مربوط به عکس دلخواه خواهد بود.

جهت سفارش طراحی لوگو کلیک کنید

به دلیل مواردی که گفته شد، توصیه­ای که به همگان می­شود، استفاده از سایت­هایی است که عکس­ها و تصاویر را به صورت وکتور و لایه باز در اختیار کاربران قرار می­دهند. در موارد استفاده مختلف، فرد به دنبال عکسی اورجینال و بدون تگ و با کیفیت بالا می­باشد. در نتیجه، بهترین پیشنهادی که می­توان داد، دانلود عکس رایگان از این  سایت­ها است. در ادامه به صورت مفصل­تر این سایت­ها را معرفی خواهیم کرد.

سخن پایانی

در این متن ما به معرفی و تشریح برخی از محبوب­ترین و پرطرفدارترین سایت­های دانلود عکس رایگان پرداختیم. قبل از آن نیز برخی از مفاهیم پایه که هر کسی ملزم است بداند، را بیان کردیم و توضیحاتی در رابطه با آن دادیم. همه ما تجربه استفاده از موتور گوگل را برای پیدا کردن عکس مورد نظرمان داشته­ایم و می­دانیم آن  نتایج معمولا از آن چیزی که دلخواهمان است، فاصله زیادی دارد. بنابراین اگر به دنبال ارائه یک پروژه بی­نظیر هستید، پیشنهاد می­کنیم که حتما از سایت­های نام برده دیدن کنید و تجربه خود را به اشتراک بگذارید.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید و کمک کننده بوده باشد و قدمی هرچند کوچک و ناچیز برای حل مشکل شما، برداشته باشد.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4.6 / 5. تعداد رای: 644

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.