تأثیر هاست بر سئو سایت چقدر است؟ - بلو مارکتینگ

تأثیر هاست بر سئو سایت چقدر است؟

تأثیر هاست بر سئو سایت چقدر است؟

امروزه یکی از رایج‌ترین راه‌های خرید و فروش، راه‌اندازی وبسایت می‌باشد. وب‌سایت‌ها در شرایط کرونایی جامعه بسیار پیشرفت کردند و به طور کلی جای خرید حضوری را گرفتند. اما برای اینکه یک وب‌سایت بتواند پیشرفت کند باید به همراه روش‌های مختلف مدیریت شده و مشتری‌های دائمی جذب کند که یکی از این روش‌ها، استفاده از موتورهای جستجوگر است. هنگام راه‌اندازی یک وب‌سایت نیاز به هاست خواهید داشت و هاست را می‌توان به عنوان زیرساخت سایت شناخت و ما در ادامه قصد داریم بررسی کنیم تأثیر هاست بر سئو سایت چقدر است؟ اگر شما نیز دارای یک کسب‌وکار آنلاین می‌باشد تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

سئو سایت چیست؟

امروزه به دلیل استفاده از سایت توسط اغلب افراد جامعه، سئوی آن نیز دارای اهمیت زیادی می‌باشد و می‌تواند کیفیت آن را بسیار بالا ببرد. افرادی که سئو سایت را بلد هستند نیز دارای درآمد خوبی در جامعه امروزی می‌باشند اما اگر بخواهیم سئو سایت را تعریف کنیم باید بگوییم به مجموعه اقداماتی که توسط افراد برای بهبود رتبه سایت در گوگل انجام شده سئو گفته می‌شود. در ادامه تأثیر هاست بر سئو سایت را بررسی خواهیم نمود تا با اهمیت‌ هاست آشنا شویم.

بیشتر بخوانید: بهترین هاست دانلود و بهترین شرکت های هاست دانلود را بشناسید

عوامل مؤثر بر سئو سایت

عوامل مختلفی غیر از هاست می‌تواند در سئو سایت تأثیرگذار باشد که باید برای گرفتن نتیجه درست همه آن‌ها رعایت شود. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به حجم مطالب سایت، تعداد کلمات کلیدی، میزان ارتباط کلمه کلیدی و محتوای تولید شده، تصاویر آپلود شده بر سایت اشاره کرد.

تأثیر هاست بر سئو سایت

به طور کلی هاست نمی‌تواند تأثیر مستقیمی بر سئو سایت بگذارد اما رعایت استانداردهایی راجع به آن می‌تواند باعث بالا رفتن رتبه سایت شود پس باید تمام آن استانداردها را رعایت نمود. ربات خزنده گوگل که به آن Crawler  گفته می‌شود با در نظر گرفتن موارد زیادی می‌تواند رتبه‌بندی سایت مشخص کند مثلا سرعت سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای رتبه‌بندی یک سایت می‌باشد اما ما در ادامه قصد داریم بررسی کنیم چه مواردی می‌تواند در کیفیت هاست تأثیرگذار باشد و به بالا رفتن رتبه سایت کمک کند.

تأثیر هاست بر سئو سایت

عوامل مؤثر در کیفیت هاست

برای بررسی تأثیر هاست بر سئو سایت باید عوامل مؤثر در کیفیت آن را بررسی نمود و به هر کدام از آن‌ها به صورت جداگانه پرداخت. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به سرعت، امنیت، پایداری، سازگاری هاست با سایت و پشتیبانی مناسب اشاره کرد که در ادامه هر کدام از آن‌ها را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بیشتر بخوانید:
الگوریتم پاندا چیست؟ چرا اکثرا در مورد آن اشتباه می‌کنند

سرعت هاست

هنگامی که ربات گوگل وارد وب‌سایت شما می‌شود یکی از فاکتورهای مهمی که بررسی می‌کند سرعت آپلود شدن اطلاعات آن است. سرعت سایت می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی همچون طراحی سایت، حجم تصاویر، برنامه‌نویسی و … باشد اما تأثیر هاست بر سئو سایت را نباید از نظر دور داشت. از عوامل مؤثر در سرعت هاست می‌توان به سرعت آپلینک شبکه و دیتاسنتر، پهنای باند سرور، استفاده از سرویس‌های شتاب‌دهنده سرعت اشاره کرد که بهتر است هنگام خرید هاست به تمام این عوامل توجه داشت.

امنیت هاست

یکی‌دیگر از عوامل مؤثر در کیفیت هاست، امنیت وب‌سایت و سرورهای آن می‌باشد زیرا اطلاعاتی که داخل وب‌سایت گذاشته می‌شود دارای اهمیت بوده و باید امنیت آن‌ها حفظ شود. یکی از دلایل اهمیت خرید هاست با کیفیت همین تأمین امنیت از طرف آن می‌باشد البته نمی‌توان فقط به هاست تکیه کرد بلکه بخشی از این امنیت توسط شرکت هاست تأمین می‌شود پس حتما هنگام خرید شرکت‌های معتبری را انتخاب کنید تا بتوانید از اطلاعات وب‌سایت خود محافظت نموده و رتبه آن را بالا ببرید.

پایداری هاست

به مدت زمانی که یک وب‌سایت در دسترس کاربران قرار می‌گیرد آپتایم یا پایداری می‌گویند. اگر ربات جستجوگر گوگل با میزان پایین پایداری هاست مواجه شود رتبه سایت شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و در نتیجه پایداری هاست دارای اهمیت فوق‌العاده‌ای می‌باشد. میزان پایداری هاست نیز اغلب به صورت ماهیانه اندازه‌گیری می‌شود و با درصدها نیز به نمایش گذاشته می‌شود. اگر گوگل طی تحقیقات خود با قطعی هاست با درصد بالا مواجه شود ابتدا چند خطا برای صاحب سایت ارسال می‌کند و در صورت عدم تغییر سایت را حذف خواهد نمود.

پایداری هاست

سازگاری هاست

یکی از موارد بررسی تأثیر هاست بر سئو سایت، توجه به سازگاری آن می‌باشد زیرا در نهایت باعث افزایش کارایی سایت و جلوگیری از مشکلات فنی هنگام استفاده از آن می‌شود. باید هنگام خرید هاست به مورد سازگاری آن با سیستم برنامه‌نویسی شده در سایت توجه کنیم تا بتوانیم رتبه سایت را بالا ببریم. به عنوان مثال هاست وردپرس برای عملکرد درست خود نیازمند رعایت یک سری ملزومات می‌باشد که باید همه آن‌ها رعایت شود. شرکت‌هایی که خدمات هاستینگ را ارائه می‌کنند به مشتری خود قبل از خرید هاست مشاوره‌هایی ارائه می‌کنند تا بتواند هاست مناسب خود را با توجه به سیستم‌عامل خود انتخاب نمایند.

بیشتر بخوانید:
کوتاه کننده لینک چیست وکدام سرویس های کوتاه کننده لینک بهتر است؟

پشتیبانی هاست

همانطور که می‌دانید شرکت‌های هاستینگ، انواع هاست را ارائه می‌کنند و موظف هستند در طول هفته به صورت بیست و چهار ساعته خدمات پشتیبانی را به مشتریان خود ارائه کنند‌. حتی اگر شما یک هاست بسیار با کیفیت را برای وب‌سایت خود خریداری نمایید گاهی با مشکلاتی مواجه خواهید شد که برای رفع آن‌ها نیاز به تماس با شرکت هاستینگ می‌باشد. اغلب مشکلاتی که برای هاست به وجود می‌آید دارای فوریت بوده و باید در کمترین زمان ممکن رفع شود به همین سبب توصیه می‌شود هنگام خرید هاست، به شرکت هاستینگ آن نیز توجه داشته باشید‌.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید هاست (هر آنچه که قبل از خرید هاست باید بدانید)

تأثیر کارایی و سرعت سایت بر سئو

یکی از عوامل موثر در سئو، سرعت سایت می‌باشد که اغلب مورد توجه سئو کاران قرار نمی‌گیرد اما سرعت سایت می‌تواند در رتبه‌بندی سایت تاثیر بسیار زیادی بگذارد. این تاثیر در اواخر سال 2012 با اعلان عمومی گوگل مشخص شد که سرعت سایت می‌تواند بر رتبه سایت شما در گوگل تاثیر گذار باشد. اگر سایت شما دارای سرعت کندی باشد کاربران بلافاصله پس از ورود به سایت، از آن خارج می‌شود و ربات گوگل اگر متوجه کندی سرعت سایت شود رتبه سایت شما را پایین خواهد آورد.

تأثیر کارایی و سرعت سایت بر سئو

هاست چیست؟

هاست یا فضای میزبانی به فضایی در وب‌سایت گفته می‌شود که دارای حجم معینی بوده و اطلاعات وارد شده در وب‌سایت همچون متون، تصاویر و … را در خود نگهداری می‌کند. طراحان سایت باید نوع و حجم هاست را با توجه به اطلاعاتی که در آن قرار می‌گیرد انتخاب کنند تا بتوانند نتیجه درستی از آن دریافت نمایند و با دیگر سایت‌ها رقابت کنند. برای اینکه اطلاعات بارگذاری شده در سایت به طور شبانه‌روزی در اختیار مخاطبان قرار گیرد باید از هاست با کیفیت استفاده کرد که در ادامه به انواع هاست خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:
راهنمای خرید هاست (هر آنچه که قبل از خرید هاست باید بدانید)

انواع هاست

هنگامی که می‌خواهیم اقدام به راه‌اندازی یک وب‌سایت کنیم با انواع هاست روبه‌رو خواهیم شد که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های به خصوصی می‌باشند. به طور کلی هاست را می‌توان بر اساس 6 فاکتور اصلی یعنی کنترل‌پنل، سیستم‌عامل، موقعیت مکانی، سیستم مدیریت محتوا، نوع سرویس و ساختار آن دسته‌بندی نمود که که کیفیت هرکدام از آن‌ها باعث تأثیر هاست بر سئو سایت باشد.

انواع هاست بر اساس کنترل‌پنل

  • هاست پلسک
  • هاست سی‌پنل
  • هاست دایرکت‌ادمین

انواع هاست بر اساس نوع سرویس

  • هاست اشتراکی
  • هاست در محل شرکت

انواع هاست بر اساس ساختار

  • هاست ابری
  • هاست حرفه‌ای
  • هاست ارزان

بیشتر بخوانید: بهترین هاست وردپرس و بهترین شرکت های هاست ایران آشنا شوید

سخن آخر

امروزه وب‌سایت‌ها توانسته‌اند جایگاه خوبی میان مردم پیدا کنند و اغلب مردم از آن‌ها برای انجام کارهای خود استفاده می‌کنند. سئو سایت نیز دارای اهمیت زیادی در پیشرفت آن می‌باشد و ما در این مقاله به تأثیر هاست در سئو سایت پرداخته‌ایم. هاست دارای انواع مختلفی می‌باشد و عوامل مختلفی نیز در کیفیت آن تأثیرگذار خواهد بود که باید به هرکدام از آن‌ها توجه داشت تا بتوان نتیجه درستی را از آن گرفت‌.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

3.8 / 5. تعداد رای: 78

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *