مهم ترین نکات اصول ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام - بلو مارکتینگ

مهم ترین نکات اصول ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام

اصول طراحی بنر تبلیغاتی در اینستاگرام- بلو مارکتینگ

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی به شمار می رود و کاربران زیادی از سراسر جهان در آن فعالیت می کنند. مخاطبان این شبکه اجتماعی، افرادی از تمام اقشار جامعه و در تمام محدوده های سنی هستند و هر کسی می تواند در این شبکه حساب داشته باشد. و از همه مهم تر اینکه روز به روز به تعداد این کاربران افزوده می شود.

این بالا بودن مخاطبان در یک شبکه اجتماعی باعث می شود که کسب و کارهای اینترنتی زیادی در آن شبکه راه اندازی شوند. به همین دلیل، خیلی از افراد تمایل دارند کسب و کارهای اینترنتی خود را به این شبکه منتقل کرده، و یا اصلا کار خود را از اینستاگرام شروع کنند. اگر شما هم قصد دارید یک کسب و کار اینترنتی در اینستاگرام راه اندازی کرده و یا افراد بیشتری را به سمت صفحه کاری خود جذب کنید،

باید از تبلیغات و بنرهای تبلیغاتی کمک بگیرید. ما در این مقاله همراه شما هستیم تا مطالبی در خصوص ساخت و طراحی اصولی بنر تبلیغاتی در اینستاگرام اشنا کرده و به گسترش کسب و کارتان کمک کنیم. پس در صورت تمایل، تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

اهمیت استفاده از بنر های تبلیغاتی در اینستاگرام

یکی از مهم ترین و اصلی ترین روش ها برای موفقیت کسب و کارهای اینترنتی، بهره گیری از تبلیغات است. در صورتی که شما هم یک کسب و کار اینستاگرامی دارید و محصول و خدمات خاصی را به فروش می رسانید، و یا اینکه به عنوان ادمین یک صفحه تجاری مشغول فعالیت هستید، لازم است با اصول تبلیغات و بنر تبلیغاتی در اینستاگرام اشنا باشید.

مطالعه بیشتر: اندازه های استاندارد پست اینستاگرام چقدر است؟

در حقیقت استفاده از بنرهای تبلیغاتی، مشتریان و مخاطبان صفحه شما را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به صورت کاملا قابل توجهی افزایش می دهد. حتی برخی از کارشناسان معتقدند با وجود گسترش فعالیت های تجاری در اینستاگرام، موفقیت یک کسب و کار بدون بهره گیری از تبلیغات تقریبا غیر ممکن است.

شما به کمک تبلیغات می توانید محصولات خود را به فروش برسانید و به درآمد ایده آل و مطلوبی برسید. اما این موضوع در صورتی تحقق پیدا می کند که شما از یک بنر جذاب و استاندارد استفاده کنید. یک بنر خوب باید به صورت کاملا اصولی طراحی شده باشد تا بتواند توجه کاربران را به خود جلب کرده و به موفقیت کسب و کار کند.

اگر شما هم یکی از میلیون ها کاربر فعال در اینستاگرام باشید، حتما تا به حال به چندین بنر تبلیغاتی برخورد کرده اید. این بنرها به طور کلی از دو قسمت ساده، ولی در عین حال شدیدا تاثیرگذار و جذاب تشکیل شده اند؛ این دو بخش شامل عکس و کپشن می باشند و باید به قدری جذاب طراحی شوند که بتوانند مخاطبان را به بازدید از صفحه مورد نظر ترغیب کنند. در مطالب بعدی قرار است در خصوص ویژگی های یک بنر خوب با شما صحبت کنیم.

بنر تبلیغاتی چه تفاوتی با پست های معمولی اینستاگرام دارد- بلو مارکتینگ

بنر تبلیغاتی چه تفاوتی با پست های معمولی اینستاگرام دارد؟

پست های معمولی اینستاگرام ممکن است هر محتوایی داشته باشند و برای تولید اکثر آن ها از قواعد یا اصول خاصی استفاده نمی شود. این پست ها ممکن است هیچ هدف خاصی هم نداشته باشند و کاربران فقط برای سرگرمی و یا اشتراک گذاری عکس های شخصی خود با دوستانشان آن ها را منتشر کنند.

بیشتر بخوانید:
معرفی 12 تا از بهترین سایت ساخت لوگو رایگان

اما بنرهای تبلیغاتی کاملا اصولی و هدف دار طراحی شده اند و قرار است کاری کنند مخاطبان به سایت هدف جذب شوند.

آشنایی با اصول طراحی بنرهای تبلیغاتی در اینستاگرام

همانطور که در قسمت های قبلی اشاره کردیم، بنر تبلیغاتی در اینستاگرام اهمیت زیادی در موفقیت کسب و کار دارد و به همین دلیل باید به صورت اصولی طراحی شود. به طور کلی یک بنر تبلیغاتی خوب باید از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

هدفمند و برنامه ریزی شده باشد

یک تبلیغ موثر و کارامد باید به صورت برنامه ریزی شده و هدفمند طراحی شده باشد تا بتواند بیشترین امار مخاطبان را به صفحه اینستاگرام هدف هدایت کند. به همین دلیل لازم است قبل از شروع به طراحی بنر تبلیغاتی، به مواردی مثل جنسیت مخاطبان، سن آن ها، موقعیت جغرافیایی و محل زندگی اکثر مخاطبان، نوع علاقه مندی های مخاطبان و… توجه کنید.

در واقع اگر بتوانید بنر تبلیغاتی خود را مطابق با این موارد تهیه کنید، بیشترین بازدهی ممکن را برای خود فراهم کرده اید. پس بهتر است قبل از هر اقدامی، مخاطبان صفحه خود را به خوبی بشناسید.

مخاطبان را وادار به تعامل کند

مورد مهم دیگری که یک بنر تبلیغاتی ایده آل باید از آن برخوردار باشد، به چالش کشیدن مخاطبان و ترغیب کردن آن ها به تعامل با شماست. یعنی کاری کنید که مخاطب با کامنت گذاشتن و یا ارسال پیام در دایرکت سعی کند با شما ارتباط برقرار کند.

انجام چنین کاری به مهارت و خلاقیت بالایی نیاز دارد و باید به صورت کاملا حرفه ای روس ساخت بنر تمرکز کرد. بهتر است برای بنر خود از یک عکس جذاب و منحصر به فرد استفاده کنید تا مخاطب در یک نگاه به ان جذب شده و سپس با مطالعه کپشن و توضیحات، به هدف کلی بنر پی ببرد.

در صورتی که بنر تبلیغاتی از دو ویژگی ذکر شده برخوردار باشد، بهترین بازدهی را برای کسب و کار شما به ارمغان آورده و تا حد بالایی به گسترش و پیشرفت آن کمک می کند.

روش های ساخت بنر تبلیغاتی در اینستاگرام - بلو مارکتینگ

روش های ساخت بنر تبلیغاتی در اینستاگرام

حالا که با اصول طراحی بنر اشنا شدید، نوبت به ساخت آن می رسد. برای اینکار روش های مختلفی وجود دارد و شما می توانید با هر برنامه ای که خواستید یک بنر خوب طراحی کنید. توصیه می کنیم در صورتی که به تازگی این کار را شروع کرده اید، از اپلیکیشن های موبایل مثل Picsart یا Canva استفاده کنید. اما اگر قبلا هم کار طراحی انجام داده اید و قصد دارید

به صورت کاملا حرفه ای کار کنید، می توانید از نرم افزار های پیشرفته ای مانند فوتوشاپ کمک بگیرید. به شما توصیه می کنیم پیش از شروع کار، مطالبی درخصوص ترکیب درست رنگ ها و تاثیر ان ها بر جذب مخاطب مطالعه کنید تا بتوانید یک بنر حرفه ای طراحی کنید.

بیشتر بخوانید:
بهترین نرم افزار طراحی لوگو

نکات مهم در طراحی یک بنر تبلیغاتی اینستاگرام

طراحی یک بنر تبلیغاتی در اینستاگرام کار سختی نیست و به هزینه های زیادی هم احتیاج ندارد. در واقع برای طراحی اصولی یک بنر تبلیغاتی ایده ال، شما نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید و فقط باید به اندازه کافی خلاقیت و دقت داشته باشید. اگر بنر تبلیغاتی خود را مطابق با اصولی که گفته شد طراحی کنید، به اندازه کافی از مخاطب خود اطلاعات و شناخت به دست می آورید و می توانید بنر خود را با توجه به این اطلاعات بسازید.

همانطور که در مطالب قبلی متوجه شدید، بنر های تبلیغاتی شما از دو بخش عکس محتوا تشکیل می شوند. بنابراین لازم است ابتدا عکس و کپشن مناسبی برای بنر خود انتخاب کنید. به طور کلی، برای ساخت بنر باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

مطالعه بیشتر: 10 راه پر کاربرد برای جذب فالوور در توییتر

استفاده از محتواهای خاص برای شخصیت دادن به تبلیغات

شما باید در بنرهای خود از محتوا های جذابی استفاده کنید که بتوانند احساسات کاربران را تحریک کنند. برای مثال می توانید از عکس ها و ویدیوهای بامزه و خنده دار، هیجانی، و… استفاده کنید. در واقع اگر کاربر با مشاهده یک بنر هیچ حس خاصی پیدا نکرده و عکس العملی نشان ندهد، آن بنر تبلیغاتی به اندازه کافی موثر نبوده است.

اگر قرار است در بنر تبلیغاتی خود از عکس محصولات استفاده کنید، باید در عکاسی از محصول دقت کافی داشته باشید تا تصاویری با وضوح و کیفیت بالا ارائه دهید. اگر هم عکس محصولات خود را در بنر قرار نمی دهید، از عکس هایی جذاب و مرتبط استفاده نمایید.

مرتبط بودن محتوا با بنر تبلیغاتی

نحوه تبلیغات در هر شبکه اجتماعی متفاوت بوده و به عواملی مثل ماهیت و نوع محتوای آن شبکه بستگی دارد. فضای اینستاگرام بیشتر به صورت سرگرم کننده و بوده و  شما باید محتوایی شاد و هیجان انگیز تولید کنید.

همچنین لازم است محتوای شما کاملا با بنر تبلیغاتی ارتباط داشته و متناسب با آن انتخاب شود.

انتخاب عنوان و کاور مناسب

یکی از مهم ترین نکاتی که در طراحی بنر تبلیغاتی باید مد نظر قرار دهید، کاور و عنوان بنر می باشد. نام و کاور بنر باید به گونه ای انتخاب شود که مخاطبان در یک نگاه به آن جذب شده و تمایل پیدا کنند از بنر شما بازدید کنند. البته در انتخاب عنوان به هیچ عنوان از موارد اغراق امیز و دروغ استفاده نکنید، چرا که با این کار مخاطبان به صورت کامل اعتماد خود را نسبت به شما از دست خواهند داد.

استفاده از هشتگ

هشتگ یکی از مهم ترین ترفند های اینستاگرام است و بسیاری از افراد این ترفند را به تنهایی برای جذب مخاطب به صفحه خود به کار می برند. زمانی که شما در بنر خود از هشتگ استفاده می کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که در جستجوی افراد ظاهر شده و بهتر از قبل دیده شوید. البته استفاده از هشتگ ها به رعایت قواعد و مهارت های خاصی نیاز دارد و این کار زمانی برای شما سودمند خواهد بود که به صورت حرفه ای هشتگ گذاری کنید. همچنین باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از هشتگ ها روی موفقیت کسب و کارتان تاثیر منفی دارد.

ارائه پیشنهاد های وسوسه انگیز - بلو مارکتینگ

ارائه پیشنهاد های وسوسه انگیز

یک بنر تبلیغاتی در اینستاگرام زمانی بیشترین تاثیر را خواهد داشت که با ارائه پیشنهاد های وسوسه برانگیز، کاربران را به چالش کشیده و آن ها را به انجام کاری دعوت کند. مثلا محتوای بنر را طوری انتخاب کنید به اندازه کافی جذاب بوده و بتواند مخاطب را کنجکاو کند، سپس در پایان کپشن از جملات تعاملی برای ترغیب بیشتر آن ها کمک بگیرید. برای مثال می توانید از جملاتی مثل “نظرات خود را کامنت کنید”، “دوستان خود را زیر این پست تگ کنید”، ” روی آیدی زیر کلیک کنید” و… استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:
آموزش تولید محتوا در اینستاگرام با ایده‌های جذاب و استراتژی

استفاده از روش های هیجان انگیز

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی سرگرم کننده بوده و بیشتر کاربران این شبکه تمایل دارند اوقات فراغت خود را با لذت بردن از پست های هیجان انگیز و جذاب سپری کنند. به همین دلیل شما باید سعی کنید یک بنر با محتوای جذاب تهیه نمایید که باعث برانگیختن حس هیجان در کاربران شود. یکی از روش هایی که باعث افزایش هیجان در پست ها می شود راه اندازی یک مسابقه است. با در نظر گرفتن جوایز جذاب، حس هیجان را در مخاطبان بیشتر می کنید. همچنین می توانید شرط شرکت در مسابقه را تگ کردن چندین نفر در نظر بگیرید؛ به این ترتیب افراد بیشتری بنر شما را می بینند و تبلیغات موثرتری خواهید داشت.

منتشر کردن تبلیغ در ساعت های اوج مصرف

زمانی که شما یک بنر تبلیغاتی ایده ال و اصولی طراحی کردید، بهتر است آن را در زمانی منتشر کنید که اکثر کاربران در حال استفاده از اینستاگرام بوده و در این شبکه حضور داشته باشند. بیشتر افراد از ساعت 8 صبح تا حدود 5 بعد از ظهر سرکار بوده و یا در کلاس های مدرسه و دانشگاه هستند، بنابراین بهتر است این ساعت ها را برای انتشار پست خود انتخاب نکنید.

با رعایت موارد گفته شده، بنر تبلیغاتی در اینستاگرام بیشترین بازدید و تاثیر را خواهد داشت و احتمال موفقیت کسب و کارتان را چند برابر خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: مهم ترین نکات کلیدی در طراحی لوگو را بدانید

بعد از انتشار بنر تبلیغاتی چه باید کرد؟

شما باید سعی کنید مخاطبانی که با استفاده از بنر تبلیغاتی منتشر شده به سمت پیچ خود جذب کرده اید را راضی نگه دارید. در واقع کار اصلی شما از اینجا به بعد آغاز می شود و باید تلاش کنید با ارائه پست های جذاب و تحقق وعده هایی که داده اید، کاربران را به یکی از همراهان همیشگی پیج خود تبدیل کنید. در صورتی که کم کاری کرده و نتوانید انتظارات مخاطبان خود را برآورده کنید، به سرعت آن ها را از دست داده و تمام زحماتتان به هدر می رود.

جمع بندی و نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با مفهوم کلی بنر تبلیغاتی در اینستاگرام اشنا کرده، و اصولی که باید برای طراحی این نوع بنر ها به کار ببرید را به شما آموزش دهیم. به کمک روش های گفته شده، شما می توانید یک بنر تاثیرگذار و حرفه ای طراحی کنید و به نتایج مطلوبی برسید.

امیدواریم که این مطالب برای شما مفید واقع شده باشند.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

3.5 / 5. تعداد رای: 64

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *