طراحی لوگو پیج اینستاگرام چه تاثیری بر روی پیج دارد؟

طراحی لوگو پیج اینستاگرام چه تاثیری بر روی پیج دارد؟

طراحی لوگو پیج اینستاگرام چه تاثیری بر روی پیج دارد؟

در این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم که طراحی لوگو برای پیج اینستاگرام چه تاثیری بر روی پیج دارد.

لوگو کمپانی ها در جاهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که از جمله می توان به استفاده بر روی ست اداری، کارت ویزیت، محصولات، بسته بندی و… اشاره نمود. اما اکنون اهمیت استفاده از لوگو در رسانه های اجتماعی به اندازه اهمیت کاربرد لوگو‌ در سایر محصولات است.

اینستاگرام یکی از پلتفرم های موجود برای بازاریابی تجاری شما بوده که در حال حاضر محبوب ترین شبکه اجتماعی در ایران به شمار می رود. حدود ۳۰ درصد از جمعیت کشور ایران در این شبکه اجتماعی به فعالیت مشغول هستند. این امر موجب می شود تا اینستاگرام تبدیل به یکی از مناسب ترین فضاهای موجود برای بازاریابی و راه اندازی کسب و کار شما باشد. خواه کسب و کار شما ارائه محصولات به صورت حضوری باشد خواه به صورت غیر حضوری و اینترنتی، از مزیت های بی شمار این پلتفرم می توانید بهره بگیرید.

اهمیت لوگوها

لوگوها در واقع چهره های سازمان ها و شرکت ها هستند. گاها لوگو سازمان شما اولین و تنها چیزی است که مخاطب آن را مشاهده می نماید. بنابراین انتخاب و طراحی یک لوگو برای معرفی نام تجاری کسب و کار شما و محدوده فعالیت آن ضروری است.

لوگو تصویر و یا نمادی است که معرف و نشان سازمان شما بوده و رابطی مهم بین نام تجاری و مشتری شما است.

چرا به طراحی لوگو پیج اینستاگرام نیاز داریم و این لوگوها چه تاثیری بر روی پیج ما دارند؟

لزوم استفاده از لوگو برای شناسایی کسب و کار شما بر همگان واضح است. لوگو، هویت و برند شما نقشی اساسی در جذب مخاطب و وفادار نگه داشتن وی به کسب و کار شما دارد. با استفاده از لوگو می توانید عکس و یا ویدئو‌ تهیه شده توسط تیم خود را اختصاصی برند خود نمایید. برای مثال نمی توانید برای تبلیغ محصول خود از عکسی با لوگو سایر شرکت ها و یا عکس دانلود شده از گوگل استفاده نمایید. بلکه بهتر است عکس و مشخصات محصول همراه با لوگو شرکت شما که همانند اثر انگشت انحصاری است در پیج کاری شما قرار گیرد.

طراحی لوگو پیج اینستاگرام

دلایل اصلی طراحی لوگو برای پیج اینستاگرام به دو دسته تقسیم می شوند:

۱-به راحتی در میان پیج های دیگر شناخته و پیدا شوید!

در دنیای امروز که هر لحظه کسب و کار جدیدی متولد می شود، حضور لوگو به شما کمک خواهد کرد تا در میان این کسب و کارها و هزاران پیج دیگر که در زمینه کسب و کار شما مشغول به فعالیت هستند گم نشوید. با طراحی و به کار بردن لوگو در پیج اینستاگرام خود این امکان را به مخاطب می دهید تا لوگو شما را به خاطر سپرده و به راحتی آن را از میان سایر لوگو ها پیدا نماید.

۲-جلب اعتماد کاربران

با طراحی هوشمندانه و دقیق لوگو برای کسب و کار خود می توانید زمینه فعالیت خود را نشان داده و کلاس کاری خود را بالا برید. کاربران با مشاهده هزینه هایی که شما برای برند خود انجام داده اید و برای بهبود کسب و کار خود تلاش نموده اید، اعتمادشان به شما جلب خواهد شد.

چرا اینستاگرام یک فضای مناسب جهت راه اندازی کسب و کار شما است؟

همان طور که ذکر نمودیم اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران است که کاربران زیادی وقت خود را در این شبکه اجتماعی می گذرانند. در ادامه مزیت های این شبکه اجتماعی برای راه اندازی کسب و کار شما را شرح خواهیم داد:

راه اندازی آسان

راه اندازی کسب و کارها در اینستاگرام بسیار راحت است. برای شروع باید یک حساب تجاری راه اندازی نموده و محصولات و خدماتی که ارائه می دهید را در حساب خود بارگزاری کنید. راه اندازی مشاغل در بستر سایت و وب سایت ها امری زمان بر بوده که نیازمند صرف هزینه زیادی است که گاها به میلیون ها تومان هزینه می انجامد و برای مدیریت این سایت نیز هزینه هایی لازم است. اما اینستاگرام نیازی به صرف این هزینه ها نداشته و با حداقل هزینه می توان به صورت فردی کسب و کار خود را مدیریت نمود. برای انجام این کار دانستن اصول بازاریابی و جذب مشتری در اینستاگرام ضروری است.

بیشتر بخوانید: هویت بصری چیست و چه تاثیری در برندینگ شما دارد؟

راه اندازی کسب و کار بدون دانش فنی

یکی دیگر از مزیت های بی شمار اینستاگرام این است که بستر آن راه اندازی شده و نیازی به داشتن تخصص لازم جهت راه اندازی بستر آن ندارید. برای مثال چنان چه قصد داشته باشید برای کسب و کار خود سایت راه اندازی نمایید و محصولات خود را از طریق سایت ارائه دهید، نیاز دارید تا برنامه نویسی بلد باشید و یا آن که برنامه نویس استخدام نمایید.

سپس برای بهبود و بهینه سازی مسائل فنی سایت به یک متخصص سئو کار نیاز پیدا خواهید کرد. در مراحل بعدی به بازاریابی و تبلیغ و استخدام افرادی برای انجام این کار نیازمند هستید. همان طور که می بینید در هر مرحله به شخصی متخصص نیاز دارید که کار شما را پیش ببرد. اما خوشبختانه اینستاگرام چنین نیست و تنها با ایجاد حسابی کاربری و درج محصولات و بازاریابی درست می توانید فروش خود را به اقتصادی ترین شکل ممکن شروع نمایید.

ایجاد فروش در زمان کوتاه

تمامی کسب و کارها پس از راه اندازی نیاز به جذب مشتری و مخاطب دارند. هنگامی که سایت جهت ارائه محصولات طراحی می نمایید، باید مشتریان و علاقمندان به محصولات را به خود جذب نمایید. این امر در تجارت الکترونیک از سخت ترین و پر هزینه ترین کارها به شمار می رود. اگر شما صاحب سایت باشید، باید برای جذب مخاطبان بازاریابی و تبلیغات گسترده ای انجام دهید که این امر توسط صرف هزینه و وقت بسیاری انجام می شود.

ایجاد فروش در زمان کوتاه

اما یکی از خاصیت های شبکه اجتماعی اینستاگرام این است که این گونه نیست و مشتریان و علاقمندان از قبل در محل فعالیت شما حضور دارند و تنها کاری که شما باید انجام دهید اعلام حضور است. با اعلام حضور شما مخاطبان با شما آشنا شده و به سمت شما جذب می شوند. به همین راحتی!

عدم نیاز به تبلیغات و بازاریابی گسترده

مهم ترین مزیت این شبکه اجتماعی را می توان عدم نیاز به صرف هزینه های هنگفت برای بازاریابی و تبلیغات دانست. شناسایی و جذب مخاطبان در اینستاگرام به راحتی قابل انجام بوده و نیازمند صرف هزینه بالایی نیست. با به اشتراک گذاشتن پست و استوری های جذاب و منحصر به فرد می توان به راحتی در سریع ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه مشتریان را جذب نمایید.

آیا می توانیم از لوگوهای آماده برای پیج خود استفاده کنیم؟

پاسخ منفی است. هنگامی که تصمیم به داشتن لوگوی اختصاصی با کسب و کار خود گرفتید، بهتر است آن را به افرادی کاربلد و متخصص بسپارید. فکر آن که از سایت هایی که لوگو آماده دارند یک لوگو تهیه نمایید را از سر خود بیرون کنید. زیرا که ممکن است شخصی دیگر پیش تر آن لوگو را برای کسب و کار خود برگزیده و استفاده نماید.

به علاوه با پرداخت هزینه ای به طراح، می توانید لوگو اختصاصی خود را داشته باشید! صرف وقت و هزینه توسط طراح برای طراحی نمودن لوگو شما ارزشی بیشتر از تهیه لوگو آماده دارد.

بنابراین بهتر است کار را به کاردان آن بسپارید! طراحی لوگو خود را به یک کارشناس گرافیک واگذار نمایید تا به بهترین نحو ممکن لوگو کسب و کار شما را طراحی و ارائه نماید.

کدام سبک لوگو برای پیج اینستاگرام مناسب است؟

لوگو ها به سه دسته اصلی لوگوهای تصویری، لوگوهای نوشتاری و لوگوهای ترکیبی تقسیم بندی می شوند. بنا به کسب و کار خود می توانید هر کدام از این سبک ها را مورد استفاده قرار دهید.

بیشتر بخوانید: مهم ترین نکات اصول ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام

نگاهی به سه دسته اصلی لوگو:

۱-لوگوهای نوشتاری

لوگوهای نوشتاری خود به دو دسته تقسیم می شوند.

دسته اول را لوگوهای مونوگرام Monogram می نامند و شامل دسته ای از لوگو ها می شوند که بر مبنای تایپوگرافی طراحی شده و در آن ها از یک سری حروف استفاده می شود. این لوگو ها را معمولا به صورت نام اختصاری برند طراحی می نمایند. از جمله می توان به لوگو شرکت های NASA، HBO، hp، CNN و IBN اشاره نمود.

با خواندن مثال های ذکر شده حتما به این نکته پی بردید که این لوگوها از یک الگوی خاص پیروی می نمایند. این برند ها دارای نام های طولانی هستند که در طراحی لوگو حرف اول کلمه را انتخاب کرده و مجموع آن ها لوگو را ساخته است. بنابراین چنان چه نام برند شما طولانی است، می توانید از این نوع لوگو استفاده کنید.

دسته دوم شامل لوگوتایپ ها Wordmarks هستند. این لوگوها بر اساس نوشتار بوده و از نام برند برای طراحی لوگو استفاده می شود. بهره گیری از این نوع لوگو مزایای بسیاری دارد. یکی از مهم ترین مزیت های آن این است که می توانید به راحتی نام لوگو خود را در ذهن مخاطبان ماندگار کرده و تثبیت نمایید. این لوگوها مناسب برای برندهایی هستند که نامی کوتاه و متمایز دارند. لوگو شرکت گوگل واضح ترین مثال برای این نوع است.

۲-لوگوهای تصویری

همان گونه که از نام پیداست، این لوگوها تصویری هستند. این نوع لوگو به خاطر آن که تصویر و معنا و مفهومی واحد منتقل می کند، بسیار مورد توجه قرار گرفته است به نحوی که بیشتر کمپانی های بزرگ لوگو تصویری را برای برند خود برگزیده اند. از جمله می توان به لوگو شرکت بزرگ اپل اشاره نمود.

سبک لوگو برای پیج اینستاگرام

لوگوهای تصویری خود به سه دسته لوگوهای logo symbols، لوگو های انتزاعی و لوگوهای mascots تفسیم بندی می شوند.

دسته اول لوگوهایی بر مبنای آیکون و گرافیک هستند. مانند لوگو توییتر.

دسته دوم شامل لوگوهای انتزاعی هستند که دارای آیکون و تصویر نامفهومند. مانند لوگو شرکت آدیداس.

در دسته سوم لوگوهایی جای دارند که شخصیت مصور را شامل می شوند. برای مثال می توان به لوگو شرکت KFC اشاره نمود.

۳-لوگوهای ترکیبی

این دسته از لوگوها شامل لوگوهایی است که در ان ها متن و تصویر می توانند در کنار یکدیگر قرار گرفته و یا از بین همدیگر عبور کنند. در میان لوگوهای ایرانی می توان به لوگو سایت آپارات، اسنپ و… اشاره نمود.

تفاوت لوگو شما در اینستاگرام با سایر بسترها در چیست؟

مهم ترین تفاوتی که درج لوگو شما در اینستاگرام با سایر بسترها دارد، سایز لوگو شما است.  تصویر پروفایل شما در اینستاگرام بسیار کوچک بوده و یک دایره ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسلی است. بنابراین شما فضا و انتخاب بسیاری برای انجام کارهای زیادی بر روی آن ندارید. طراحی های شلوغ برای لوگو شما و بارگزاری تصویر آن در پروفایل اینستاگرام سبب می شود که تصویری غیر واضح و مبهم از لوگو شما به چشم بخورد. بنابراین از طراحی های پیچیده و سنگین خودداری نمایید. ذکر این نکته لازم است که لوگوهای ترکیبی گزینه مناسبی برای اینستاگرام نیستند.

بیشتر بخوانید: طراحی لوگو پیج اینستاگرام چه تاثیری بر روی پیج دارد؟

قوانین مهم در طراحی لوگو برای اینستاگرام

  • در پروفایل اینستاگرام امکان استفاده از تصاویر و لوگوهای متحرک وجود ندارد. اگر نسخه متحرک لوگو خود را تهیه نموده اید، از بارگزاری آن در پروفایل دست کشیده و بهتر است آن را در ویدئوهای خود بکار ببرید.
  • تصاویر شلوغ با کاهش سایز بسیار شلوغ به نظر می رسند. بنابراین تا حد ممکن لوگو خود را ساده طراحی نمایید.
  • توجه به رنگ ها حین طراحی لوگو اینستاگرام بسیار مهم است. سعی کنید از رنگ هایی استفاده نمایید که کنتراست مناسبی داشته باشند.
  • از آن جایی که تصویر پروفایل شما که همان لوگو شماست بسیار کوچک می باشد، سعی کنید از نوشته ها کم تر استفاده نمایید. زیرا خواندن متن در لوگو بسیار دشوار می باشد. در عوض می توانید متن مورد نظر را در قسمت بیوگرافی پیج خود قرار دهید.
  • بهتر است از فرمت های PNG و JPEG برای قرار دادن لوگو در اینستاگرام استفاده نمایید. این فرمت ها،‌ مناسب ترین فرمت های موجود هستند.

جمع بندی

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که در ایران بسیار مورد استقبال کاربران قرار گرفته و عموم مردم به استفاده از آن علاقه بسیاری نشان می دهند. به علت بالا بودن تعداد مخاطبان در این شبکه اجتماعی و در دسترس بودن آن ها، این اپلیکیشن محل بسیار مناسبی برای استارت زدن کار شما است. بنا به دلایل و مزایایی که در این مقاله برای شما همراهان گرامی شرح دادیم، بهترین گزینه برای فروش اینترنتی محصولاتتان فروش از طریق اینستاگرام است. با طراحی و استفاده از لوگو خاص و منحصر به فرد تجارت خود، می توانید از میان رقبا متمایز شده و مشتریان خود را ثابت نگه دارید.

لوگو خودت رو با بهترین کیفیت و سرعت سفارش بده ( سفارش طراحی لوگو )

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4 / 5. تعداد رای: 120

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.