قیمت طراحی لوگو+تعرفه طراحی لوگو سال 1401

قیمت طراحی لوگو - بلو مارکتینگ

قیمت طراحی لوگو، یکی از مهم ترین مواردی است که افراد بعد تصمیم گرفتن به ساخت لوگوی حرفه ای، به آن فکر می کنند. قیمت طراحی لوگو حرفه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد که باعث کم و زیاد شدن آن می شود. البته برای هزینه طراحی لوگو نکته بسیار مهم دیگری وجود دارد و آن هم برخی از شاخصه های قیمت گذاری است که معمولا شخصی سازی می شوند. به عنوان مثال، قیمت طراحی لوگو، ممکن است برای هر فردی یک هزینه متفاوت داشته باشد.

 در این مقاله سعی داریم تا قیمت طراحی و ساخت لوگو و عوامل تاثیر گذار در آن را معرفی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تعرفه طراحی لوگو سال 1401 تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

قیمت طراحی لوگو گرافیکی

برای داشتن یک کسب و کار حرفه ای و موفق، اولین کاری که می کنید داشتن یک لوگو مناسب با کسب کارتان است. از این رو می توانید به مراکز طراحی ساخت لوگو مراجعه کرده و یک لوگو حرفه ای و جذاب برای خود بسازید. در این مراکز معمولا پس از ثبت سفارش شما برای ساخت لوگو، جلساتی برگزار می شود که در طول آن، کارکنان و طراحان شرکت، با برند و کسب و کار شما آشنا می شوند و در نتیجه نیاز شما از لوگو را کاملا درک می کنند. معمولا تا این بخش از کار رایگان است و هزینه ای از کاربر دریافت نخواهد شد.

پس از این مرحله، اعضای تیم حرفه ای مرکز طراحی لوگو، ایده های خود را ارائه می دهند و شروع به اتود زنی می کنند. سپس طرح هایی که آماده شده اند را برای کارفرما ارسال خواهند کرد تا شما یکی از آنها را به عنوان طرح اولیه قبول کند. اغلب مراکز، تا این مرحله، نصف هزینه دریافت می کنند. در نهایت طراحان با استفاده از طرح انتخاب شده و نیاز های مطرح شده توسط کاربر، شروع به ساخت لوگو نهایی خواهند کرد. در صورت رضایت کامل کارفرما از طراحی و ساخت لوگو، باید هزینه نهایی را پرداخت نماید.

تعرفه طراحی لوگو سال 1401 انجمن صنفی

در ایران تعداد زیادی انجمن صنفی مختلف وجود دارد. اکثر کسب و کار های مشغول در حوزه تجارت، از جمله طراحان گرافیکی، دارای یک انجمن صنفی می باشند. انجمن صنفی طراحان لوگو، یک بخش دولتی است که روی کار گرافیست های ایرانی نظارت کامل دارند. در واقع این انجمن ساخته شده است تا برای کار های گرافیکی از جمله ساخت لوگو،  تعرفه قیمتی مشخص شود. این انجمن هر ساله تعرفه جدید و مشخصی را اعلام می کند که در سراسر ایران باید رعایت شود.

همانطور که در پیش تر اشاره شد، در قیمت طراحی لوگو عوامل زیادی تاثیر می گذارد که مهم ترین آن تعرفه طراحی لوگو در سال 1401 است. این تعرفه هر ساله توسط انجمن طراحان گرافیک مشخص می شود. تمامی شرکت های گرافیکی موظف هستند تا قیمت طراحی لوگو را با این قیمت مشخص شده تنظیم کنند.

چرا قیمت طراحی لوگو متفاوت است؟

قیمت طراحی لوگو، برای یک کسب و کار حرفه ای در مقیاس بزرگ، با قیمت طراحی لوگو برای یک برند کوچک خانگی، کاملا متفاوت است. چرا که دقت و خلاقیتی که برای شرکت های بزرگ به کار می رود، بسیار بیشتر و حرفه ای تر بوده و در نتیجه هزینه آن بیشتر خواهد بود. اما لوگو کسب و کار های کوچک و اولیه به دلیل معروف نبودن یا کم بودن بودجه اولیه، معمولا ساده تر بوده و هزینه کمتری خواهند داشت.

به طور کلی، شرکت های حرفه ای و جهانی، قیمت طراحی لوگو بیشتری نسبت به قیمت طراحی لوگو شرکت های کوچک تر و مبتدی دارند. ناگفته نماند که همیشه بالا بودن قیمت طراحی لوگو، نشان دهنده کیفیت بالا نیست. پس برای طراحی لوگو، دقت داشته باشید به یک شرکت معتبر مراجعه کنید. 

قیمت طراحی لوگو بر چه اساسی تعیین می شود؟

طراحان گرافیکی، برای ساخت و طراحی لوگو، باید به نیاز های مشتری دقت کنند و خدمات مرتبط به آن را ارائه بدهند. برای ساخت لوگو، مراحل زیادی طی می شود تا یک لوگو بسیار با کیفیت و جذاب طراحی شود. میزان کیفیت و حرفه ای بودن لوگو، نقش مهمی در پیشرفت و رشد کسب و کار مشتری خواهد داشت. قیمت طراحی لوگو، بر اساس همخوانی داشتن لوگو با هویت بصری برند، تعیین می شود.

قیمت طراحی لوگو چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت طراحی لوگو، توسط شرکت های طراحی گرافیکی با توجه به عوامل مختلفی تعیین می شود. عوامل تاثیرگذار در کم و زیاد شدن قیمت طراحی لوگو عبارتند از

  • میزان تخصصی بودن
  • منحصر به فرد بودن لوگو طراحی شده
  • برند بودن
  • نمونه پروژه های قوی
  • و…

به همان میزان که قیمت یک خودرو پیشرفته تمام اتوماتیک با قیمت خودرو ساده قابل مقایسه نمی باشد، قیمت طراحی لوگو ساده و کپی، با یک لوگو منحصر به فرد و جذاب و حرفه ای قابل مقایسه نخواهد بود.

آیا بالا بودن قیمت طراحی لوگو نشان دهنده کیفیت بالا است؟

بدون شک زیاد بودن قیمت طراحی لوگو دلیل بر با کیفیت بودن و حرفه ای بودن لوگو نمی باشد. چرا که ممکن است یک شرکت نا معتبر غیر حرفه ای، به بهانه منحصر به فرد بودن کار ها و طراحی تخصصی، در ازای کار بسیار ساده و مبتدی، هزینه زیادی را دریافت کند. بهتر است برای اطمینان یافتن از حرفه ای بودن تیم شرکت طراحی لوگو، نمونه کار های تخصصی شرکت را مشاهده کنید و در صورت رضایت از کار ها، لوگو خود را سفارش بدهید.

طبقه بندی قیمت دهی طراحی لوگو

یکی از مهم ترین معیار های تعیین قیمت طراحی لوگو، میزان مهارت و حرفه تیم شرکت طراح گرافیکی است. برای طراحی و ساخت لوگوی کسب کارتان، می توانید از افراد، سایت های مربوطه و همچنین مراکز طراحی گرافیکی لوگو استفاده کنید. در ادامه قصد داریم تا به طبقه بندی افراد و مراکز طراحی گرافیکی، از نظر قیمتی که پیشنهاد می دهند بپردازیم. شما می توانید با مطالعه این طبقه بندی، تصمیم بگیرید که کار طراحی لوگو خود را چگونه و به کدام یک از آن ها بسپارید.

۱-سایت های لوگو ساز آماده

در حال حاضر تعداد زیادی اپلیکیشن و سایت های اینترنتی وجود دارد که کار طراحی لوگو را به راحتی انجام می دهند. بسیاری از این سایت ها کار طراحی لوگو را بدون دریافت هزینه انجام می دهند. این سایت ها معمولا به این صورت هستند که دارای تعداد زیادی طرح آماده هستند که می توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و به سلیقه خود شخصی سازی کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی 12 سایت ساخت لوگو رایگان برای طراحی لوگو

 همچنین سایت های دیگری هم وجود دارد که طرح های تخصصی تر و جذاب تری را به کاربر ارائه می دهند. کاربر پس از ساخت لوگو می تواند لوگو برند خود را با کیفیت بسیار خوب دانلود کند. این سایت ها معمولا مبلغ مشخصی را به عنوان قیمت طراحی لوگو دریافت می کنند.

 به طور کلی این روش یکی از آسان ترین و ارزان ترین روش طراحی لوگو است که ممکن است کمتر از 100 هزار هم خرج نشود. اما بهتر است بدانید که لوگو طراحی شده توسط سایت های لوگو ساز چندان حرفه ای و کاربردی نخواهند بود. 

سایت های ساخت لوگو رایگان

۲-طراحان آماتور

یکی از روش های دیگری که برای طراحی لوگو می توانید از آن استفاده کنید، سپردن کار به دست طراحان مبتدی و تازه کار است که کار خود را به صورت فریلنسری انجام می دهند. این افراد، به دلیل متخصص نبودن و نداشتن تجربه کافی برای طراحی لوگو، از سایت های موجود استفاده می کنند. تفاوت این افراد با شما این است که تغییرات بیشتری در لوگو آماده اعمال خواهند کرد. قیمت طراحی لوگو توسط طراحان آماتور، بسیار کم است.

نکته: برای داشتن یک لوگو حرفه ای و منحصر به فرد، بهتر است به سمت این افراد نروید.

۳-طراحان نیمه حرفه ای

افراد دیگری هم هستند که نسبت به طراحان مبتدی، کمی پیشرفته تر هستند. طراحان نیمه حرفه ای برای طراحی لوگو، یک یا دو جلسه با کارفرما برگزار می کند و از کارفرما می خواهد تا نیاز های خود را به طور کامل مطرح نماید. در نهایت که از کسب وکار و خواسته های مشتری مطلع شد، در گوگل جستجو می کند و طرح های مرتبط با این زمینه را جمع آوری خواهد کرد.

در نهایت طرح هایی مورد علاقه خود را به یکدیگر ترکیب کرده و با اعمال تغییراتی در رنگ، فونت و استایل، لوگو جدید را سفارشی سازی می کند. در نتیجه یک لوگو مناسب کسب کار شما را با هزینه نسبتاً خوبی تحویل خواد داد. کار این افراد هم خیلی حرفه ای نیست و اگر ظاهر برند برایتان مهم نمی باشد می توانید به این افراد مراجعه کنید.

۴- تیم های آماتور

پس از طراحان نیمه حرفه ای و آماتور، تیم های آماتور در طبقه بعدی قیمت طراحی لوگو قرار گرفته اند. معمولا تیم های آماتور از 2الی 4 نفر تشکیل می شوند. البته ممکن است برخی از تیم ها بیش از 4 نفر هم باشد. مطمئناً ضرب المثل هر چقدر پول بدهی آش می خوری را شنیده اید! قیمت طراحی لوگو توسط، تیم های آماتور در مقایسه با افراد قبلی کمی بیشتر است اما در عوض، کیفیت آن هم بهتر از روش های قبل خواهد بود.

لازم به ذکر است که اعضای این تیم های آماتور هم از طراحان آماتور و غیر حرفه ای تشکیل شده است. نحوه عملکرد این تیم هم مانند روش های قبل است. اعضای تیم بعد از شناسایی نیاز های مشتری، شروع به جستجو در گول می کنند و طرح های آماده را بسته به نیاز های مشتری شخصی سازی خواهند کرد. معمولا لوگو های ارائه شده توسط این تیم ها، غیر حرفه ای بوده و منحصر به فرد نیستند.

۵-تیم های نیمه حرفه ای

تیم های نیمه حرفه ای هم از تعدادی طراح نیمه حرفه ای ایجاد شده اند. اگر کسب و کار خود را تازه شروع کرده اید و کیفیت کار خیلی برایتان اهمیت ندارد، بهتر است طراحی لوگو را به دست تیم طراح گرافیک نیمه حرفه ای بسپارید. قیمت طراحی لوگو با این روش نسبتا خوب است و در ازای آن لوگوی با کیفیتی را ارائه خواهند داد. در این روش اعضای تیم از ایده های یکدیگر کمک گرفته و در نتیجه نسبت به روش های قبلی بهتر می باشد.

یکی از دلایلی که این تیم را به شما پیشنهاد می کنیم قیمت طراحی لوگو است. این تیم ها علاوه بر ارائه لوگو با کیفیت، از قیمت بسیار خوبی هم برخوردار است.

عوامل تاثیرگذار روی قیمت طراحی لوگو

قیمت طراحی لوگو در سال 1401 چقدر است؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای قیمت طراحی لوگو، نمی توان مبلغ مشخصی را تعیین کرد. معمولا قیمت طراحی لوگو به عوامل مختلفی بستگی دارد که طراحان با توجه به آنها، یک قیمتی را پیشنهاد می دهند. در ادامه عوامل تاثیر گذار روی قیمت طراحی لوگو را بیان خواهیم کرد.

تاثیر نوع  کسب و کار در قیمت طراحی لوگو

مهم ترین عامل تعیین کننده قیمت طراحی لوگو، نوع کسب کار و اندازه آن است. بدون شک هر چه کسب و کار شما حرفه ای تر و بزرگ تر باشد اهمیت کیفیت لوگو هم برایتان بیشتر خواهد بود. در نتیجه برای طراحی لوگو خود به دنبال یک شرکت حرفه خواهید گشت. معمولا شرکت های طراحی لوگو که کار خود را با کیفیت و اصول گرافیکی انجام می دهند، قیمت بیشتری را برای طراحی لوگو پیشنهاد می دهند. در نتیجه شما مجبورید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

در مقابل شرکت های تازه تاسیس و مبتدی نیاز به لوگو خیلی حرفه ای ندارند. چرا که قصد صاحب کسب و کار از ساخت لوگو، تنها شناساندن برند به مردم است و خیلی حساس نخواهند بود. در نتیجه می تواند از روش های ارزان تری برای طراحی لوگو استفاده کند. در واقع انداره کسب و کار با میزان حساسیت و اهمیت طراحی لوگو رابطه مستقیم دارد. در نتیجه رعایت اصول گرافیکی و دقت خلاقیت به کار رفته در طراحی لوگو باعث بالا رفتن قیمت خواهد شد.

تاثیر تعداد اتود بر قیمت طراحی لوگو

از نظر طراحان گرفیست یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت طراحی لوگو، تعداد اتود هایی است که مشتری به طراحان سفارش می دهند. همانطور که در پیش تر اشاره شد، طراحان مرحله به مرحله طرح های ابتدایی را طراحی کرده و برای کارفرما ارسال خواهند کرد. بدون شک طراحان برای هر کدام از آنها زحمت می کشند و منطقی است که به ازای تعداد اتود هایی که طراحی کرده است هزینه ای دریافت کند. در نتیجه تعداد اتود های طراحی شده، نقش مستقیمی در قیمت طراحی لوگو خواهند داشت. 

ناگفته نماند که این قاعده، یک قاعده بین المللی است که باید در سراسر جهان رعایت شود. یعنی طراحان گرافیست در تمام کشور های دنیا، در ازای هر اتود، هزینه ای دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: انواع لوگو را بشناسید – معرفی انواع سبک ها در طراحی لوگو

نوع لوگو در قیمت طراحی آن

 یکی از مهم ترین کارهایی که بعد از شروع کسب وکار باید آن را انجام بدهید، طراحی لوگو است. داشتن یک لوگو با کیفیت و حرفه ای تاثیر به سزایی در برند شدن کسب  کار شما دارد. تمام کسب و کارهایی که با هدف دیده شدن و فروش زیاد وارد بازار می شوند، حتی اگر بدون برنامه ریزی وارد بازار شده باشند به یک لوگو نیاز دارند. نوع لوگو یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت طراحی لوگو است.

در ایران انواع مختلفی از لوگو های حرفه ای وجود دارد. تا به حال چندین مرتبه توضیح داده ایم که چطور می توان، لوگو های مربوط به کسب و کار خود را از اینترنت پیدا کنید. برای فهم و درک بهتر لوگو ها را به سه سبک تقسیم کرده ایم. پرکاربرد ترین سبک لوگو در ایران، سبک لوگو تایپو گرافیک است که حدود 90 درصد مردم ایران از آن، برای کسب و کار خود، استفاده می کنند.

سبک لوگو های تصویری یکی از سبک ها کاربردی در جهان است که برای طراحی آن از اشکال استفاده می شود و هیچ متنی در آن وجود ندارد. این سبک در ایران خیلی استقبال نشده است. نوع دیگر سبک لوگو گرافیکی، لوگو ترکیبی این دو سبک است. این سبک از لوگو گرافیکی بیشتر مورد استقبال کارفرما قرار گرفته است و تمایل دارند برای کسب و کار خود از این نوع لوگو استفاده کنند. برای مثال مشتری دوست دارد که در طراحی  کارت ویزیت خود، علاوه بر لوگو تایپ، از لوگو تصویری هم استفاده کنند.

در نتیجه به طورخلاطه باید بگوییم که نوع لوگویی که توسط کارفرما سفارش داده می شود در کم یا زیاد شدن قیمت طراحی لوگو تاثیر گذار است. در ادامه قیمت طراحی لوگو را بر حسب این سه سبک طبقه بندی کرده ایم. 

  • لوگو تصویری، ارزان ترین لوگو در ایران
  • لوگوتایپ
  • لوگو های ترکیبی، گران ترین لوگو در ایران

تاثیر تعداد ویرایشات

معمولا زمانی که یک کارفرما به یک گرافیست مراجعه می کند و لوگو خود را سفارش می دهد، ذهنیتی که گرافیست از درخواست او دارد، کاملا با ذهنیت کارفرما متفاوت می باشد. در نتیجه گرافیست سعی می کند از روش های مختلفی از جمله تماس تلفنی و یا جلسه جضوری با کارفرما صحبت کند و دقیقا با کسب و کار او و نیاز های او آشنا شود.

در طول طراحی لوگو، ممکن است گرافیست ویرایشات زیادی انجام بدهد تا در نهایت لوگو مورد نظرکارفرا را تهیه کند. برخی از طراحان لوگو، به ازای هر ویرایشی که انجام می دهند هزینه اضافی دریافت می کنند و تعداد ویرایشات خود را یکی از عامل های تاثیر گذار در قیمت طراحی لوگو می دانند. هنگام انتخاب شرکت طراحی گرافیکی دقت کنید که شرکتی را انتخاب کنید که این مورد را در قیمت طراحی لوگو تاثیر ندهد. چرا که وظیفه گرافیست ارائه یک لوگو ایده آل به کارفرما است و طراح لوگو، نباید هزینه ای اضافی برای ویرایش، خود دریافت کند.

زمان صرف شده طراحی لوگو

برای داشتن یک لوگوی حرفه ای و منحصر به فرد، باید به طراح گرافیست خود به اندازه کافی فرصت بدهید. کارفرما برای رسیدن به لوگو ایده آل خود باید اهداف زیادی  را دنبال کند. گرافیست باید یک لوگو با کیفیت را با توجه به سلیقه مشتری، با تمرکز و خلاقیت های جذاب طراحی کند. قاعدتاً برای این کار، باید زمان بگذارد تا کار تمیز و پرمعنایی را تولید کند.

یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت طراحی لوگو، زمان صرف شده برای طراحی لوگو است. درست است که طراحی یک لوگو حرفه ای کسب و کار، وظیفه گرافیست است. اما بدون شک کیفیت بالا و در نتیجه صرف زمان بیشتر برای ساخت آن، هزینه بیشتری را به دنبال خواهد داشت. لازم به ذکر است که زمان لازم برای طراحی لوگو، توسط گرافیست تعیین می شود و کارفرما نمی تواند آن را مشخص کند. طراح گرافیست با بررسی  نیاز های مشتری، زمان لازم را اعلام می کند و شما باید تصمیم بگیرید که کار را به او بسپارید یا خیر.

بیشتر بخوانید: مهم ترین نکات کلیدی در طراحی لوگو را بدانید

دانش کارفرما از طراحی لوگو

اکثر کاربران تصور می کنند که چون طراحی لوگو وظیفه گرافیست است، پس کارفرما نباید هیچ دانش و اطلاعاتی در این زمینه داشته باشداین افراد دارای این تفکر هستند که چون در این زمینه مهارت ندارم، مجبور هستم هزینه پرداخت کنم تا گرافیست کارم را به خوبی انجام بدهد. و اگر مهارت داشتم دیگر نیازی به پرداخت پول نبود! 

کار طراحی لوگو یک کار پیچیده و سختی است. داشتن دانش و مهارت کارفرما در این زمینه نقش مهمی در کیفیت لوگو خواهد داشت. زمانی که یک کارفرما دید بهتری در رابطه با برندسازی  و طراحی لوگو دارد، کمک بزرگی به گرافیست خواهند کرد. چرا که این افراد تکلیف شان با خودشان روشن بوده و می دانند که از یک لوگو حرفه ای دقیقا چه چیزی می خواهند. در این صورت کار گرافیست بسیار آسان تر خواهد شد. در نتیجه باعث می شود که طراح لوگو، برای قیمت طراحی لوگو هزینه کمتری را پیشنهاد بدهد.

بعد از پرداخت هزینه چه انتظاراتی باید داشت؟

شاید برایتان سوال باشد که کارفرما بعد از پرداخت پول باید چه انتظاراتی از گرافیست داشته باشد؟ همانطورکه می دانید کارفرما برای دریافت یک لوگو حرفه ای و پرمعنا و برند سازی کسب و کار خود، هزینه زیادی را پرداخت کرده است و انتظار دارد که یک لوگو جذاب را دریافت نماید.

مهم ترین نکته ای که باید بعد از پرداخت قیمت طراحی لوگو به آن توجه شود، اختصاص یافتن مالکیت معنوی لوگو است. کارفرما باید در هنگام قرار داد متذکر شود که طراح گرافیست، بعد از طراحی لوگو حق ندارد مالکیت لوگو را به نام خودش بزند. گرافیست باید اسم برند شما در آن ذکر کند. این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است.  پس دقت کنید که در این زمینه از شما و برندتان سوءاستفاده نشود.

در مرجله بعد، مشتری باید تمام فایل ها و طرح های لوگو را تحویل بگیرد. یعنی گرافیست باید تمام طرح ها را با انواع فرمت ها و کیفیت ها، در اختیار کارفرما قرار بدهد. تا کارفرما بتواند از آن در تمام سایزها و کیفیت های مختف روی بنر، کارت ویزیت و.. استفاده کند.

آخرین نکته ای که باید به آن دقت کنید، دریافت فایل لایه باز لوگو است. متاسفانه برخی از گرافیست ها این فایل را متعلق به خود می دانند و قصد ندارند که آن را به مشتری تحویل بدهند در حالی که این فایل ، تنها به مشتری تعلق دارد.

سخن پایانی

در این مقاله تمام نکات لازم در مورد طراحی لوگو و عوامل تاثیر گذار در  قیمت طراحی لوگو در سال 1401 را معرفی کردیم. همانطور که اشاره شد تعرفه طراحی لوگو هر ساله توسط انجمن صنفی طراحان لوگو گرافیکی تعیین می شود. اگر کیفیت لوگو، برایتان مهم است بهتر است به یک گرافیست حرفه ای مراجعه کنید.

لوگو خودت رو با بهترین کیفیت و سرعت سفارش بده ( سفارش طراحی لوگو )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.