مهم ترین نکات کلیدی در طراحی لوگو را بدانید - بلو مارکتینگ

مهم ترین نکات کلیدی در طراحی لوگو را بدانید

مهم ترین نکات طراحی لوگو - بلو مارکتینگ

طراحی لوگو یعنی چه؟! به طور کلی به تصاویر و نشانه هایی که به صورت علامت، سمبل یا ترکیبی از این دو وجود دارد، گفته میشود. لوگو در واقع به یک سازمان، محصول و یا شرکت هویت میبخشد. در گذشته نقاشی های روی سنگ ها نیز نوعی لوگو در نظر گرفته میشد. بر همین اساس است که لوگو کلمه ای است، که ریشه یونانی دارد. امروزه طراحی لوگو بسیار گسترده و  کار آمد است، که به طور چشمگیری مورد توجه صاحبان و مدیران شرکت و کسب و کار قرار گرفته است. داشتن طراحی لوگو مناسب و سازمان یافته باعث میشود، مرحله اولیه در راه اندازی کسب کار به خوبی پیش برود و سیر صعودی داشته باشد. بنابراین مهم ترین نکته که  درطراحی لوگو حائز اهمیت است تصویر و نماد برند شماست، که برای موفقیت و پیشرفت شما ضروری است و در مرکز توجه قرار دارد.

ما در این مقاله از بلو مارکتینگ سعی داریم مهم ترین نکات کلیدی در طراحی لوگو را شرح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: لوگو چیست و درکسب و کار ما چه تاثیری دارد؟

پایه و بنیاد طراحی لوگو

لوگو، بخش مهم و ضروری هر کسب و کاری است، که در بازار وجود دارد و به ابزار بازار یابی تاثیر گذاری تبدیل شده است. طرح لوگو باید بدون نقص و حرفه ای باشد تا رضایت کامل مشتری و مخاطب را جلب کند.

توجه کنید طرح باید ساده باشد

مسئله ی مهم در طراحی لوگو که باید حتما بدانید، این است که طرح باید کاملا واضح و ساده باشد. به طوری که بیننده در نگاه اول آن را درک کند، دچار سردرگمی نشود و به راحتی با آن ارتباط بگیرد. اگر طرح لوگو شما پیچیده باشد، بیننده به مشکل بر میخورد و نمی تواند آن را درک کند. در نتیجه میزان بازخورد و جذب مشتری سیر نزولی پیدا میکند. لوگو باید اطلاعات مربوط به برند شرکت و محصول را به خوبی به ببینده منتقل کند، پس لازم است در انتخاب طرح، اندازه و رنگ لوگو حساسیت به خرج دهید.

بیشتر بخوانید:
لوگو موشن چیست و چه اهمیتی در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی دارد

طرح باید پایدار بوده  و از نظر زمان محدودیت نداشته باشد

تغییر دادن مداوم لوگو ها باعث سردرگمی میشود. سعی کنید در مواقع ضروری و در زمان مناسب اقدام به تغییر لوگو کنید. لوگو انتخابی باید بروز بوده و با دنیا امروزی سازگاری داشته باشد، اما نباید آنقدر در گیر مد شود که پس از مدتی از مد افتاده به نظر برسد. دقت کنید در ساخت لوگو  از رنگ و طرح های خاص استفاده کنید، زیرا این عامل باعث جذاب مخاطب میشود.

در انتخاب رنگ و طرح لوگو دقت کنید

طرح و رنگ لوگو باید خاص باشد. سعی کنید از رنگ ها هوشمندانه و با برنامه ریزی مناسب استفاده کنید، تا طرحی خاص و جذاب به لوگو شما بدهد. طرح لوگو به راحتی میتواند افراد را تحت تاثیر قرار بدهد. نکته مهم و کابردی دیگر این است، که مخاطب های خود را بشناسید و با علایق آنها آشنا شوید. برای مثال رنگ های قرمز، نارنجی و سرخابی نسل جواب را جذب میکند. اما از رنگ های آبی و فیروزه ای  در ساخت لوگو برای پیام رسان ها استفاده کنید. بنابراین لوگو را طوری طراحی کنید که پیام مورد نظرتان را به بیننده منتقل کند.

طراحی لوگو باید هوشمندانه باشد

به عنوان مثال ، حتی اگر لوگو شما سیاه و سفید چاپ شود باید همچنان تاثیر گذار باشد، در غیر این صورت لوگو انتخابی در روزنامه و مجلات تاثیر گذار نخواهد بود و این امر باعث میشود که جذب مشتری کاهش یابد و شما در کسب و کارتان با مشکل رو به رو شوید. همچنین باید  لوگو‌ منحصر به فرد و خاص، مخصوص خود را طراحی کنید و از طراحی لوگو های تکراری، قدیمی و مبهم خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:
رابط کاربری سایت چیست و چه اهمیتی دارد؟

لوگو متناسب با شرکت و محصول خود را طراحی کنید

سعی کنید لوگویی را انتخابی کنید که با کسب و کارتان مرتبط بوده و برای مشتری قابل درک باشد.

بیشتر بخوانید: با بهترین نرم افزار طراحی لوگو آشنا شوید

سبک های لوگو - بلو مارکتینگ

سبک های لوگو

سبک کلاسیک:

این نوع سبک ها ماندگار هستند و به شما این امکان را میدهند که با انجمن گسترده تری از مردم ارتباط برقرار کنید. در این سبک سادگی و بی آلایش بودن، بسیار به چشم می آید. در واقع استفاده  از موضوع ها، طرح ها گرافیکی و پیچیده در این سبک خودداری شده است. نکته قابل توجه این سبک عملگرا بودن آن است که بسیار اهمیت دارد.

سبک سنتی:

این سبک برای مخاطب، گذشته را یادآوری میکند و باعث بر انگیخته شدن احساسات میشود. پیام لوگو سنتی به مخاطب این است، که گذشته بسیار اهمیت دارد و با ارزش است.

سبک مدرن و مینیمالیست:

این سبک به مدرن و به روز بودن تاکید دارد که لوگو های شیک و بی حاشیه را شامل میشود. سبک مدرن با دنیای امروز بسیار سازگار است‌.

سبک فکاهی:

این سبک مخصوص برند هایی است، که مخاطب جوان دارند. تنوع علائم، رنگ و تصاویر در این سبک بسیار دیده میشود و این ویژگی باعث جذب مخاطب نسل جوان شده است.

سبک دست ساز:

این سبک  به همراه سبک های دیگر از جمله سبک سنتی پیام های با معنا را به مخاطب منتقل میکند. توجه داشته باشید شما در طراحی لوگو میتوانید از این طرح ها به صورت ترکیبی نیز استفاده کنید.

انواع لوگو را بشناسید

مونو گرام(Letter mark): در این نوع لوگو از حرف هایی استفاده میشود، که در نام برند وجود دارد. این لوگو برای برند هایی با نام های طولانی طراحی شده است. برای مثال میتوان به لوگو HP و CNN اشاره کرد. کاربرد اصلی این لوگو به یاد آوردن نام طولانی برند مورد نظر است و پیامی را در مورد کسب و کار منتقل نمیکند.

لوگو تایپ(Word mark): این لوگو از نام کامل برند استفاده میکند. طراحی و کاربرد حروف به این لوگو شخصیت میدهد و آن را از دیگر لوگو ها متمایز میکند.

بیشتر بخوانید:
تاریخچه لوگو پرسپولیس + دانلود لوگو پرسپولیس

لوگو تصویری (Pictorial mark): اولین لوگویی که به راحتی برای شما تداعی میشود، لوگو تصویری است. این لوگو میتواند شامل  تصویر ساده یا پیچیده باشد. اما باید با کسب و کار شما مرتبط باشد. در اکثرا موارد لوگو تصویری و متنی باهم ترکیب میشوند.

لوگو انتزاعی: در طراحی  لوگو انتزاعی، اشکال هندسی به کار برده شده است، که کاملا منحصر به فرد بوده و کسب و کار شما را به درستی نمایان میکند‌. نمونه بارز این لوگو، پپسی است.

لوگو ترکیبی: به ترکیب لوگو متنی با علامت دیگر، لوگو ترکیبی میگویند.

مسکات: به برند شما شخصیت میبخشد. اغلب از رنگ های متنوعی در ساخت و طراحی آن استفاده میشود‌. نمونه مناسب برای این لوگو، KFC است.

امبلم (Emblem): شامل ترکیبی از اجزا لوگو متنی و تصویری است، که تکفیک و جداسازی متن از تصویر در این لوگو امکان پذیر نیست.

برای کسب مهارت و بهبود کیفیت درطراحی لوگو، آموزش های آنلاین را مشاهده کنید.

یکی از ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش ها برای یادگیری طراحی لوگو، مشاهده آموزش آنلاین است. از جمله سایت های آموزشی، میتوان به Skill share اشاره کرد.

از Tag Line کردن لوگو خودداری کنید

از تگ لاین استفاده نکنید، چون قصد و هدف شما از طراحی لوگو ارائه اطلاعات مربوط به محصول یا شرکت، به صورت واضح و قابل درک است.

میتوانید از طرح های دیگر الهام بگیرید

یک قانون مهم برای طراحی لوگو، که بسیار تاثیر گذار و حائز اهمیت است، الهام گرفتن از طرح های دیگر است، اما کپی برداری از طرح های دیگر خلاف قوانین و مقررات است و به هیچ عنوان به شما پیشنهاد نمیشود.

شما میتوانید با مطالعه نکات ذکر شده، لوگو ماندگاری را طراحی کنید و کسب و کار خود را به طور چشمگیری گسترش دهید.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

3.6 / 5. تعداد رای: 111

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *