با بهترین نرم افزار های ساخت لوگو آشنا شوید - بلو مارکتینگ

با بهترین نرم افزار های ساخت لوگو آشنا شوید

بهترین برنامه های طراحی لوگو - بلو مارکتینگ

امروزه بسیاری از موسسات و شرکت ها دارای لوگوی اختصاصی خود هستند. وجود این لوگو باعث می شود مردم با این برند یا شرکت آشنایی بیشتری پیدا کنند.

شرکت ها،کارخانه ها،موسسات آموزشی،بانک ها،مدارس خاص،فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ و حتی شبکه های اجتماعی هم لوگوی خاص خود را دارند. مثلا هیچکس لوگوی اینستاگرام را برای فیسبوک بکار نمی برد.

ما با تهیه این مقاله در بلو مارکتینگ قصد داریم درباره لوگو، نحوه طراحی و نرم افزار ساخت لوگو صحبت کنیم و جامع ترین اطلاعات را خدمت شما بیان کنیم.

طراحی لوگو:

طراحی لوگو یکی از مهارت های پرکاربرد است که برخی از افراد در آن بسیار خوب عمل می کنند.لوگو اختصاصی باید به گونه ای طراحی شود که پیام را به درستی به مردم برساند و باعث رونق کسب و کار شود. اگر در طراحی لوگو دقت خوبی بخرج ندهید، ممکن است به تجارت خود لطمه وارد کنید. این جمله نشان دهنده اهمیت طراحی لوگو است.

یکی از کلیدی ترین موارد طراحی لوگو، نرم افزار ساخت لوگو است. این نرم افزار ها دارای انواع مختلفی هستند که برخی بر روی سیستم کامپیوتری،سیستم عامل اندروید و آی او اس نصب می شود که عملکرد آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: لوگو چیست و درکسب و کار ما چه تاثیری دارد؟

نرم افزار ساخت لوگو:

پکیج های نرم افزاری گرافیکی بسیاری وجود دارد که برای طراحی لوگو از آنها استفاده می شود. نرم افزار های گرافیک برداری(وکتور)، برای طراحی لوگو مناسب تر هستند زیرا این امکان را دارد که یک لوگو یا هر گرافیک دیگری بدون هیچگونه افت کیفیت در هر ابعادی استفاده شود. با استفاده از یک برنامه مناسب می توانید لوگویی طراحی کنید که بر روی کارت ویزیت و یا حتی بیلبورد بخوبی دیده شود و بر کسب و کار موثر باشد.

در ادامه صحبت ها بهترین نرم افزار ساخت لوگو به همراه ویژگی هایش را برایتان توضیح می دهیم.

ادوبی ایلاستریتور(Adobe Illustrator)

ادوبی ایلاستریتور، نقش بهترین در مجموع را دارد. محصولات ادوبی بعنوان استاندارد حرفه ای برنامه های ویرایش تصویر شناخته شده که اگر شماهم سراغ بهترین نرم افزار طراحی لوگو را می گیرید، بی شک انتخابتان ادوبی ایلاستریتور خواهد بود.

این نرم افزار ساخت لوگو دارای ویژگی های بسیار پیشرفته و تخصصی است که به شما این امکان را می دهد لوگوهای منحصر به فرد و حتی آیکن ها و نقاشی های و دیگر موارد را طراحی کنید. این نرم افزار یک ادیتور گرافیک برداری است که تمام لوگوها و سایر کارهای هنری در ایلوستریتور کاملا بر پایه شرایط و خواسته های شما مقیاس بندی می شود. ابزار تایپ و نوشتار پیشرفته باعث می شود که موارد متنی به لوگوی خود اضافه کنید، میتوانید افکت های انرا افزایش دهید، استایل ها را کنترل کنید و…

ایلوستریتور توانایی ایجاد امکان ادیت راحت سایز تقطه های لنگری(anchor points)، افزایش دستگیره ها و مدیریت داده با استفاده از فایل های csv را به شما می دهد. همچنین آپشن پاپ وارپ نیز برای طراحی یا تغییر سریع گرافیک بدون نیازمندی به نقاط لنگری تکی را دارد.

ادوبی ایلاستریتور قابلیت پشتیبانی از فونت های اسویجی اوپن تایپ (svg open type)  را شامل رنگ ها، گرادیان ها و شفافیت های مختلف را دارد که شما می توانید بی نهایت صفحه هنری بسازید و در زمان ادیت چندتا از آنها را همزمان انتخاب کنید.

ادوبی ایلاستریتور(Adobe Illustrator) - بلو مارکتینگ

کورل دراو (CorelDRAW)

نرم افزار ساخت لوگو کورل دراو دومین نرم افزار خوب بشمار می رود که از موقع انتشارش تا اکنون واقعا مسیر طولانی را طی کرده است. ابزار ویرایش برداری با قدرت کورل دراو باعث شده براحتی لوگوهای فوق العاده غنی و دقیقی را طراحی کنید، این ویژگی یکی از کمترین ویژگی های کورل دراو است. این نرم افزار شامل ویژگی های مختلفی از جمله: کار بروی گرافیک، تصویرها، طرح های جامع، ترسیم ها و غیره است.

حالت نقاشی سیمتری (Symmetry) سبب می شود برای ساخت طیف گسترده ای از طرح های متقارن از شکل های ساده تا افکت های رنگارنگ استفاده کنید.

ابزار بلاک شدو امکان این را دارد که  سایه های وکتور را به اشیاء و متون بیفزایید.

با استفاده از جعبه اتصال می توانید متصل کردن یک قسمت یا نقطه مشخص شده را به گره ها (نقاط کور) را تراز و توزیع کنید.

استفاده از پویینتلایزر می تواند در هر زمانی موزائیک های برداری با کیفیت بالا بوجود اورید. آپشن فوتوکاکتیل در ساخت سریع تصویرهای کلاژ به شما کمک می کند.

دیگر ویژگی های مناسب کورل دراو شامل: پالت های رنگی تکمیل کننده، قابلیت پشتیبانی از اوپنتایپ تخصصی، مجموعه ای توکار از محتوای بدون پرداخت حق امتیاز و یک رابط کاربردی با قبلیت لمس راحت و ساده می شود.

کورل دراو (CorelDRAW) - بلو مارکتینگ

افینیتی دیزاینر (Affinity Designer)

این نرم افزار ساخت لوگو بهترین گزینه برای ادیت هیبرید (پیکسلی/برداری) است. تمامی لوگو ها معمولا با استفاده از ادیتورهای گرافیک برداری طراحی و ساخته می شوند چون این ادیتورها قابلیت مقیاس بدون هیچ گونه کاهش کیفیتی کوچک و بزرگی را دارند. به هرحال ممکن است شما یعضی وقتها نیاز به طراحی یا ویرایش عنصرهای یک لوگو در یک برنامه ادیت پیکسلی داشته باشید که راهکار آن فقط استفاده از افینیتی دیزاینر است.

در ادامه تعدادی از ویژگی های کاربردی برنامه افینیتی دیزاینر را برایتان شرح می دهیم.

ویژگی برجسته افینیتی دیزاینر قابلیت سوئیچ سریع بین محیط های ویرایش برداری و پیکسلی است. شما میتوانید بدون خروج از نرم افزار تنظیمات لایه را انجام بدهید و از سایر حالت های ترکیب مختلف بهره مند شوید. در تمامی موراد از تصویر ها و آیکون ها گرفته تا گرافیک وب و هنر مفهومی، افینیتی دیزاینر برتر است.

این برنامه از همه فرمت های اصلی، پروفایل های icc و صفحه نمایش محدود نیز پشتیبانی وسیعی بعمل می آورد. ابزار قلم این برنامه بصورت حرفه ای طراحی شده است که امکان ایجاد منحنی های حرفه ای را به شما می دهد و تعداد بالایی از شکل های زنده هست که کاملا قابلیت شخصی سازی دارند. ابزارهای ثابت کننده طناب و پنجره در ایجاد صاف ترین منحنی ها با استفاده از ابزار فری هند، کمک می کنند که می توانید به همراه عملکرد بولین (Boolean) شکل ها را بدون آسیب ترکیب کنید.

این نرم افزار ساخت لوگو از همه تصاویر اصلی و فایل های وکتور، از جمله عکس های psd لایه باز پشتیبانی می کند. سایر ویژگی های اصلی این برنامه شامل فضای کاری قابل شخصی سازی، پنل مدیریت مفید، غلط یابی بصورت زنده و ادیتور و غیره می شود.

افینیتی دیزاینر (Affinity Designer) - بلو مارکتینگ

لوگوجوی (logojoy)

نرم افزار ساخت لوگو لوگوجوی، بهترین گزینه با قابلیت هوش مصنوعی است. در دنیای امروز هوش مصنوعی در تلاش است تا بکارگیری هر چیزی، از گوشی های هوشمند تا دستیار های مجازی بهتر عمل کنند. نرم افزار طراحی لوگوجوی قابلیت استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به ساختن لوگوهای شگفت انگیز با کمترین میزان تلاش را دارد.

تمام کارهایی که باید انجام دهید شامل وارد کردن کمی از اطلاعات اولیه خودتان است( مثلا نام شرکت)، از میان لوگوهایی که قبلا طراحی شده یکی را انتخاب کنید تا بعنوان منبع اولیه مورد استفاده قرار گیرد و سپس بقیه کارها را خود نرم افزار لوگوجوی انجام می دهد. این برنامه بر اساس شرایطی که خودتان تعیین کردید، لوگوهای متعدی برایتان طراحی می کند و شما خودتان لوگو انتخابی را تعیین می کنید. هنگامی که لوگو انتخاب شده به مرحله پایانی برسد،

می توانید ویژگی های مختلفی مثل اندازه فونت و فاصله گذاری عناصر را بخوبی تنظیم کنید. یک آپشن بسیار خوب لوگو جوی توانایی مشاهده لوگو بر روی کارت ویزیت و تیشرت است. لوگوجوی عکس های png با شفافیت بالا و فایل های برداری از لوگوهای خریداری شده را برایتان ارسال می کند و می توانید از آنها در هرجایی که می خواهید استفاده کنید.

کانوا (canva)

بهترین نرم افزار ساخت لوگو انلاین، کانوا است.این برنامه با داشتن صدها قالب لوگو و ابزار های قدرتمند طراحی می تواند، لوگو فوق العاده خاص شما را تبدیل به یک کار ساده و آسان کند. تمام این الگو ها و ابزار های طراحی مورد استفاده بصورت رایگان ارائه می شود.

علاوه بر آن تعداد بالایی از تصویرها و گرافیک های رایگان هم دارد. تصویر پریمیوم این برنامه برای یک بار استفاده، هزینه کم تنها یک دلار را دارد. برنامه کانوا فونت های حرفه ای بسیاری دارد که براحتی هر کدام را بخواهید انتخاب می کنید. این برنامه قابلیت نصب برروی سیستم عامل اندروید و ios را هم دارد و شما می توانید حتی زمان حرکت، لوگوی مخصوص خودتان را طراحی کنید.

آپشن بسیار جالب کانوا، طراحی لوگو با همکاری بقیه است. یعنی شما پس از دعوت از هم تیمی ها خود می توانید بدون هیچ گونه ایرادی لوگوها را اشتراک گذاری و ادیت کنید.

جت ای لوگو کریتور (jetA logo creator)

جت ای لوگو کریتور بهترین نرم افزار ساخت لوگو برای راحتی در استفاده شناخته شده است. درست است که برنامه های ادیتور گرافیکی حرفه ای مثل ادوبی ایلاستریتور وجود دارد که بسیار هم فوق العاده اند ولی برای استفاده کسانی که قبلا در این زمینه مهارت چندانی ندارد، کمی تهدید آمیز است. در عوض برنامه جت ای لوگو کریتور برای استفاده بسیار ساده و آسان است.

این نرم افزار شامل بیش از هزارن شکل برداری و بیش از 400 قالب لوگو است. شما این امکان را دارید که طراحی لوگو را با برگزیدن یکی قالب ها استارت بزنید و به آسانی شکل ها و استایل ها را تغییر دهید. قالب های این برنامه دارای انواع  قالب های مختلفی مثل: کسب و کار، سرگرمی،مینیمالیستی، سبک نشان و یک رنگ است. جتای انواع سبک های مختلف رنگ را برای ساخت لوگو به شما ارائه می دهد. این برنامه بر روی ویندوز 7 و بالاتر، بهترین عملکرد را خواهد داشت.

*اینک اسپیک (inkscape)

اگر قصد دارید نرم افزار ساخت لوگو بصورت رایگان نصب کنید، بهترین گزینه اینک اسپیک است. بیشتر برنامه ها با قیمت بالایی به فروش می رسد که چندان هم بی دلیل نیست. این برنامه اینک اسپیک شامل ویزگی های بسیار خوبی است که بصورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد.

این برنامه لوگوخای خاصی را طراحی می کند، از گرافیک برداری مقیاس پذیر svg به عنوان فرمت پیش فرض بهره می برد، فرمت های دیگری میث تواند براحتی به ان وارد یا خارج شود که برای تغییر شکل ها، متن ها و نقاشی هاست و همچنین ایجاد کپی های لینک شده(زنده) از اشیاء برای ساخت الگوهای تخصصی در آن امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید: رابط کاربری سایت چیست و چه اهمیتی دارد؟

بعنوان یک نرم افزار ساخت لوگو میان پلت فرمی، اینک اسپیک با ویندوز مک او اس و لینکوس بیشترین سازگاری را دارد.

دیزاینر (designer)

اگر شما هم بدنیال نرم افزارساخت لوگو قابل نصب بروی گوشی هستید و می خواهید از کیفیت بالایی هم برخوردار باشد، دیزاینر بهترین نرم افزار برای اندروید و ios است.

این برنامه امکان این را دارد که لوگو ها را با استفاده از هزاران طرح و عنصر آزاد طراحی کنید و با گزینه های اصلاحی نامحدود انرا تغییر دهید همچنین دارای آثارهنری، رنگ ها، پس زمینه ها و بافت های متعدد رایگام برای طراحی لوگو است.

بهترین و کاربردی ترین نرم افزار ساخت لوگو را برایتان در این مقاله توضیح دادیم،امیدواریم از خواندن مطالب اطلاعات لازم را بدست اورده باشید. شما با توجه به نیاز و میزان مهارت در طراحی لوگو می توانید مناسب ترین برنامه را انتخاب کنید.

لوگو خودت رو با بهترین کیفیت و سرعت سفارش بده ( سفارش طراحی لوگو )

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4 / 5. تعداد رای: 365

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.