اندازه های استاندارد پست اینستاگرام چقدر است؟ - بلو مارکتینگ

اندازه های استاندارد پست اینستاگرام چقدر است؟

اندازه های استاندارد پست اینستاگرام- بلو مارکتینگ

امروزه با توجه به گسترش شبکه اجتماعی اینستاگرام و استقبال طیف گسترده ای از گروه های سنی از آن و همچنین استفاده از ان در زمینه های مختلف توسط کاربران، افراد را به آن واداشته است که درصدد توسعه کسب و کار یا فعالیت خود در این شبکه اجتماعی برآیند. اما همان گونه که می دانید تولید محتوا در اینستاگرام جدای از آن که دارای اهمیت است کار دشواری است

و افراد پیش از تولید و اشتراک محتوای خود باید نکاتی را مد نظر داشته باشند. بیشتر پیج ها یا به عبارتی کاربران مختلف اینستاگرام  برای جلب توجه فالوورها در زمینه های مختلف و مرتبط با نوع فعالیت خود وقت زیادی را صرف تولید پست و محتوا می کنند این در حالی است که آن ها از سایز پست استاندارد بی خبر بوده و تلاش آن ها در عمل کم اثر می شود. کاربران بایستی به این نکته توجه داشته باشند که پست ان ها افزون بر محتوا از نظر ظاهری و کیفیت با دانستن نکات مربوط به استاندارد سایز پست اینستاگرام در سطح بالایی باشد.

در این سایت بلو مارکتینگ پس از گذری اجمالی بر پیشینه و قابلیت های اینستاگرام نکات مربوط به مناسب ترین سایز پست اینستاگرام را برای انواع پست ها در اختیار مطالعه کنندگان این متن می گذاریم به امید آنکه با استفاده از این اطلاعات و رعایت نکات مربوط به سایز پست اینستاگرام پست های با کیفیتی را به اشتراک بگذارند.

پیشینه و قابلیت های اینستاگرام:

اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی برای هم رسانی فیلم ها، عکس ها و تصاویر است. اینستاگرام برای نخستین بار در سال 2010 توسط کوین سیستروم و مایک کرایگر ساخته  و منتشر شد. در حال حاضر شرکت فیس بوک مالکیت و مدیدیت ان را برعهده دارد.

این شبکه اجتماعی به کاربران این امکان را می دهد که تصاویر خود را در شبکه های اجتماعی دیگر هم چون فیس بوک، تامبلر، فلیکر و توییتر هم رسانی کنند. این شبکه اجتماعی امکان استفاده بر روی سیستم عامل های متفاوت اندروید، ios، مایکروسافت ویندوز را برای کاربران دارد. امروزه افراد معروفی در سراسر دنیا از اینستاگرام استفاده می کنند و این برنامه تبدیل به جایی برای بسیاری از فعالیت های اجتماعی مجازی شده است. این شبکه اجتماعی محبوب از آغاز تا کنون همواره در حال تغییر و پیشرفت است که برخی ویژگی ها و امکانات آن به شرح زیر است:

مطالعه بیشتر: 10 راه پر کاربرد برای جذب فالوور در توییتر

در ژانویه سال 2011 هشتک های دوست داشتنی به برنامه اینستاگرام اضافه شدند. این هشتک ها با هدف کمک به کاربران در یافتن تصاویر دیگران وارد اینستاگرام شدند. در این مورد اینستاگرام کاربرانش را تشویق می کند تا تصاویر را با استفاده از هشتک مناسب بارگذاری کنند برای مثال اگر بخواهید تصویر یک سگ را در حساب کاربری اینستای خود وارد کنید هشتک مرتبط dog#  مناسب تر از هشتک photo# می باشد.

در ماه سپتامبر سال 2012 اینستاگرام توسط شرکت فیس بوک به قیمت 1 میلیارد دلار خریداری شد و از ان پس مدیریت آن با این شرکت می باشد که با توجه به محبوبیت ان امری توجیه پذیر است.

در دسامبر سال 2013 قابلیت دایرکت به شبکه اجتماعی اینستاگرام اضافه شد. اضافه شدن این ویژگی این امکان را به کاربران داد تا عکس، فیلم و یا پیام مورد نظر را برای مخاطب خاصی بفرستند. این قابلیت پیشرفت قابل توجهی را برای اینستاگرام به دنبال داشت.

پیشینه و قابلیت های اینستاگرام - بلو مارکتینگ

در آوریل 2016 طراحی الگوریتم برای تایم لاین باعث شد تا دیگر تصاویر بر اساس زمان و تاریخ بارگذاری نمایش داده نشوند بلکه تصایر و فیلم های مهم تر بنا به تشخیص الگوریتم تایم لاین در معرض نمایش قرار بگیرند.

در ماه مه 2016 آپدیت 8.0 اینستاگرام منتشر شد و با انتشار این نسخه رابط کاربری و لوگوی اینستاگرام دست خوش تغییراتی از جنس مینیمالیست شد. همچنین در ماه اوت همین سال قابلیت استوری به اینستاگرام افزوده شد که تا حدودی به اسنپ چت مشابهت داشت.

استوری به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر و فیلم های خود را به همراه استیکر و نوشته های دلخواه با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. تفاوت استوری با پست های اینستاگرامی در این است که استوری تاریخ و زمان انقضا دارد چرا که استوری ها پس از گذشت 24 ساعت از دسترس خارج می شوند. در نوامبر همین سال خاصیت لایو برای کسانی که مایل هستند برنامه ها، رویدادها و مراسمات را به شکل زنده بررسی کنند روی کار آمد و از آن تاریخ به بعد کاربران توانستند که اتفاقات جالب زندگی خود را به صورت زنده برای آشنایان و دوستان خود ارسال کنند و در آن واحد واکنش ان ها را مشاهده کنند.

در سال 2017 و ماه فوریه به کاربران اینستاگرام این امکان داده شد که چندین عکس را در قالب یک پست به نمایش بگذارند. این قابلیت برای فروشگاه ها و برندها بسیار سودمند و کارآمد بود.

در سال 2018 تلویزیون اینستاگرام که IGTV نام دارد به این شبکه اجتماعی اضافه شد. بنا بر ویژگی IGTV همه کاربران می توانند ویدئو هایی با زمان بیشینه 10 دقیقه و حجم 650 مگابایت را در IGTV بارگذاری کنند که در معرض نمایش کاربران قرار بگیرد. البته برخی کاربرهای تایید شده و پرطرفدار اجازه بارگذاری تصویر تا مدت زمان 60 دقیقه را نیز دارند.

اندازه عکس و تصاویر در اینستاگرام:

در ابتدای فعالیت این شبکه اجتماعی سایز پست اینستاگرام 612 پیکسل در 612 پیکسل بود پس از گذشت مدت زمانی اینستاگرام ابعاد را تغییر و به 640 در 640 پیکسل تغییر داد. درماه جولای سال 2015 اندازه تصاویر در اینستا گرام به 1080 در 1080 پیکسل تغییر کرد. با این تغییر کاربران توانستند با استفاده از اینستاگرام در دیگر دیوایس ها مانند صفحه نمایش لپتاپ ها، تبلت ها و صفحه نمایش رتینا که وضوح تصویر بالاتری دارند تصاویر با کیفیت قابل قبول تری را نمایش دهند.

اندازه عکس و تصاویر در اینستاگرام - بلو مارکتینگ

در مطالب زیر سایز پست اینستاگرام را با توجه به نوع پست به تفکیک نوع آن بررسی می کنیم:   

اندازه استاندارد پست مربعی

سایز پست اینستاگرام برای پست های مربعی نسبت به پست های عمودی و افقی که محبوبیت بالایی دارند بیشتر مورد توجه است. باید دقت کنید در هنگام انتخاب عکس نسبت ابعاد آن یک به یک باشد برای آن که گوشه های ان در پست نهایی که به دیگر کاربران نشان داده می شود، حذف نشود. پیشنهاد می کنیم اندازه عکس خود را 1080 پیکسل در 1080 پیکسل انتخاب کنید

به این دلیل که، زمانی شما اندازه پست اینستاگرام خود را با این عدد هماهنگ می کنید برنامه اینستاگرام برای کاهش حجم پست اندازه ان را به 600 پیکسل در 600 پیکسل تغییر می دهد اما با این وجود تصویر مورد نظر با کیفیت باقی می ماند. همچنین توجه داشته باشید اگر سایز پست اینستاگرام شما کوچک باشد یعنی ابعادی کمتر از 320 پیکسل در320 داشته باشد برای آن که ایستاگرام ان را به اندازه سایز استاندارد در بیاورد مجبور است تصویر را بکشد و این نیز باعث کاهش کیفیت تصویر ارسالی می شود بنابراین بهتر است برای حفظ کیفیت ان را بر روی اندازه 1080 در 1080 پیکسل تنظیم کنید.

مطالعه بیشتر: کسب درآمد از اینترنت با 15راه پولساز

اندازه استاندارد پست افقی

برای رعایت استاندارد سایز پست اینستاگرام در عکس های مستطیل شکل افقی باید نسبت 1 به 91/1 حفظ شود چرا که با این نسبت اندازه ابعاد کیفیت عکس شما حفظ می شود همچنین با این حالت می توانید عکس های افقی با ابعاد به نسبت 9 به 16 را نیز با حفظ کیفیت در اینستاگرام بارگذاری کنید. 

برای پست های افقی اندازه 1080 پیکسل در 608 پیکسل مناسب ترین اندازه است.

اندازه استاندارد پست عمودی

اگر عکس یا تصویری که می خواهید بارگذاری کنید عمودی یا به اصطلاح مستطیلی باشد اینستاگرام از شما می خواهد که برای رعایت سایز پست اینستاگرام  قسمتی از آن را برش بزنید. اگر می خواهید عکس را بدون برش در اینستاگرام بارگذاری کنید در هنگام آپلود عکس از دکمه اندازه کامل در گوشه پایین سمت چپ تصویر استفاده کنید. همچنین بهتر است بدانید که؛

در حالت کلی در پست های عمودی اینستا گرام باید نسبت 4 به 5 برای سایز پست اینستاگرام حفظ شود اگر سایز پست اینستاگرام شما بیشتر از این مقدار باشد مقداری از آن برش می خورد. بنابراین پیشنهاد ما این است که ارتفاع را 1080 پیکسل و بعد دیگر را 1350 پیکسل در نظر بگیرید  که عکس در زمان نمایش با کاهش کیفیت مواجه نشود.

سایز استاندارد عکس و فیلم در اینستاگرام - بلو مارکتینگ

بیشینه سایز پست اینستاگرام برای پست هایی که به شکل فیلم هستند

برای آن که بتوانید یک فیلم را در اینستاگرام آپلود کنید باید طول فیلم کمتر از 60 ثانیه باشد، بیشینه سایز آن 4 گیک باشد و همچنین کمتر از 30 فریم بر ثانیه باشد. اگر فیلم هر کدام از این شرایط را نداشته باشد قادر نخواهید بود آن را بارگذاری کنید. همچنین لازم است یادآوری کنیم به دلیل آن که فیلم در زمان بارگذاری فشرده می شود بهتر است که برای مقدار کمینه وضوح های تصویری اینستاگرام از بیشینه رزولویشن مجاز تعیین شده استفاده کنید به این شکل می توانید وضوح تصویر را حفظ کنید.

کمینه ابعاد سایز پست اینستاگرام برای ویدئو عمودی 600 750 750 است. مقدار کمینه ای برای سایز پست اینستاگرام برای ویدئو عمودی وجود ندارد ولی بیشینه طول ان 60 ثانیه  است.

بیشینه سایز پست اینستاگرام برای ویدئو افقی اینستاگرام 315 در 600 پیکسل است. همچنین بیشینه زمان فیلم افقی اینستاگرام نیز 60 ثانیه است.

سایز استوری در اینستاگرام

برنامه اینستاگرام قابلیت های شگفت انگیزی دارد. استوری یکی از این قابلیت هایی است که از طریق آن می توانید با دیگر کاربران و مخاطبان ارتباط برقرار کنید و داستان های کوتاه روزانه خود را به شکل عکس یا فیلم بارگذاری کنید. در قسمت استوری می توانید هر تصویری و فیلمی را با ابعاد استاندارد به نسبت 1 به 9 تا 9 به 16 بارگذاری کنید. مناسب ترین سایز پست اینستاگرام برای استوری1080 در 1920 پیکسل می باشد.

مدت زمان استوری اینستاگرام 15 ثانیه است با این حال شما می توانید استوری های متعدد 15 ثانیه ای را در اینستاگرام بارگذاری کنید.

سایز استوری در اینستاگرام - بلو مارکتینگ

سایز لایو در اینستاگرام

در لایو اینستاگرام تغییر دستی سایز و نسبت اعداد توسط کاربر ممکن نیست و خود اینستاگرام با تنظیمات پیش فرض و با توجه به سرعت اینترنت کیفیت تصویر شما را تغییر می دهد.

سایز پست اینستاگرام مناسب برای ویدئو IGTV

در نسخه های جدید اینستاگرام قابلیتی اضافه شده است که با استفاده از ان می توانید ویدئوهای طولانی را در اینستاگرام آپلود کنید. تا پیش از این در اینستاگرام این ویدئو ها بایستی به صورت عمودی و با ابعاد به نسبت 9 به 16 قابل بارگذاری بود. اخیرا اینستا گرام اجازه اپلود فیلم های IGTV افقی را نیز به کاربران می دهد. اندازه ایده ال برای کاور ویدئو IGTV در اینستاگرام 420پیکسل در 654 پیکسل است.

ابعاد مختلفی از ویدئو های IGTV  را می توان در اینستا گرام بارگذاری کرد که به شرح زیر است:

  • پیش نمایش یک دقیقه ای کراپ شده اینستاگرام با نسبت ابعاد یک به یک است.
  • عکس های کاور ویدئو IGTV اینستا گرام بایستی دارای نسبت ابعاد 1:1:55 باشد و بهترین رزولوشن آن 420 در 654 پیکسل است.
  • پیش نمایش یک دقیقه ای کراپ شده IGTV  اینستاگرام در فید با نسبت 4 به 5 باشد.
  • فیلم های افقی IGTV در اینستاگرام بایستی دارای ابعاد به نسبت 4 به 5 یا 9 به 16 باشد.
  • فیلم های عمودی IGTV در اینستاگرام بایستی دارای ابعاد به نسبت 4 به 5 و یا 9 به 16 باشد.
سایز پست اینستاگرام مناسب برای ویدئو IGTV - بلو مارکتینگ

سایز استاندارد عکس و یا تصویر پروفایل در اینستاگرام

تصاویر پروفایل نیز از جمله تصاویری هستند که سایز آن ها نیز باید همانند سایز پست اینستاگرام رعایت شود. نسبت ابعاد عکس پروفایل در برنامه اینستاگرام یک به یک (1:1) است. اندازه استاندارد عکس پروفایل در مرورگر 180 در 180 پیکسل و در گوشی موبایل 110 در 110 پیکسل است. باید یاداوری کنیم که تصویر پروفایل اینستاگرام به شکل گرد است و گوشه های ان حذف می شود.

در ادامه پیشنهاد می کنیم برای ان که عکس پروفایلتان دچار کاهش کیفیت نشود بهتر است آن را با اندازه بزرگتر مثلا 500 در 500 پیکسل طراحی کنید تا در ادامه و به صورت خودکار زمانی که آن را به عنوان پروفیلتان انتخاب می کنید دچار کاهش کیفیت نشود.

اندازه کاور هایلایت در اینستاگرام

سایز کاور هایلایت اینستاگرام همانند اندازه پروفایل است. تصاویر را  با نسبت یک به یک در اینستاگرام آپلود کنید. از بارگذاری عکس یا تصویر با عرض کمتر 320 پیکسل برای جلوگیری از کاهش کیفیت خودداری کنید. همچنین این موضوع را به یاد داشته باشید کاور اینستاگرام به شکل گرد است و همواره گوشه های عکس شما حذف می شود.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4.7 / 5. تعداد رای: 1421

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

آواتار کاربر کاربر مهمان نیما 3 آذر 1400

سلام واقعا ممنون از محتوای خوبتون بقیه سایت ها رو چک کردم محتوای زیادی داشت و گیج کننده بود ولی وارد سایت شما که شدم و مقاله تون رو خوندم راحت متوجه شدم