13 دلیل اصلی که سایت یا محتوای شما در گوگل نمایش یا ایندکس نمیشود - بلو مارکتینگ

13 دلیل اصلی که سایت یا محتوای شما در گوگل نمایش یا ایندکس نمیشود

13 دلیل اصلی که سایت یا محتوای شما در گوگل نمایش یا ایندکس نمیشود- بلو مارکتینگ

بیش از 75 درصد از کاربران، صفحات دوم به بعد موتورهای جستجو را بررسی نمی کنند.این موضوع بدین معنی است که اگر سایت شما در صفحات اول موتورهای جستجو دیده نشود، خیلی ها اصلا کسب و کارتان را پیدا نمی کنند و با آن تماس نمی گیرند.

وقتی سایت شما در گوگل نشان داده نشود سرنخ های با ارزش و البته درآمد حاصل از آن را از دست خواهید داد. حالا که متوجه ارزش رتبه بندی در گوگل شدید باید ببینیم برای برطرف کردن مشکلات موجود چه راه حل هایی پیش رو داریم.

یکی از مشکلات شایع در وبسایت های اینترنتی، بالا نیامدن و عدم نمایش محتوا در گوگل است. روبرو شدن با افت ناگهانی و کاهش شدید ترافیک صفحه یک کابوس آزار دهنده است که در این مقاله که در بلو مارکتینگ تهیه کردیم دلایل آن را بررسی میکنیم.

فاکتورهای متعددی بر روی رتبه بندی سایت در گوگل اثر می گذارد. در ادامه سعی می کنیم برخی از دلایل دیده نشدن سایت در گوگل و راه حل های آن را با هم مرور کنیم.

سایت هایی که توسط گوگل ایندکس نمی شوند در نتایج جستجو هم دیده نخواهند شد. دلایل متعددی برای خزیده نشدن و ایندکس نشدن سایت توسط ربات های گوگل وجود دارد:

1-وبسایت شما وبسایتی تازه راه اندازی شده است و گوگل بی اطلاع از حضور سایت شما است.

در حالتی که وبسایت شما تازه راه اندازی شده باشد، گوگل هنوز سایت شما را بررسی نکرده است چون معمولا این سایت ها لینک های خارجی زیادی ندارند. و میدانیم یکی از فاکتور های اصلی گوگل برای نمایش نتایج بررسی لینک های معتبر یک وبسایت است. پس از راه اندازی، ماه ها زمان میبرد تا مطالب شما کامل در گوگل بارگذاری شود پس چون پروسه ای طولانی است باید به جستجوگر گوگل این فرصت را بدهید تا سایت شما را پیدا کند و انتظار نداشته باشید رتبه بندی را بلافاصله برای سایت های جدید ببینید.

بیشتر بخوانید:
ریبرندینگ چیست و چه اصولی دارد؟+ مراحل بازسازی برند

از طرفی میتوانید به کمک سایت domain.comتمامی مطالبی را که توسط گوگل ثبت شده، بررسی کنید؛ در صورتیکه مطالب شما ثبت شده بود، برای قرار گرفتن در رتبه های برتر گوگل باید به سایر جزئیات بپردازید.

در ابتدا برای ایجاد نقشه ی وبسایت و ثبت آن در سرچ کنسول گوگل باید افزونه ی yoast seoرا نصب کرده تا روند اضافه شدن مطالبتان افزایش یابد.

همچنین برای اطلاع از وضعیت ثبت صفحه و خزیدن ربات در گوگل، میتوانید با ابزار URL Inspectionدر سرچ کنسول گوگل، صفحات مد نظرتان را قرار دهید.

مطالعه بیشتر: نقشه سایت (sitemap) چیست؟

2- شما محتوای سایتتان را noindexedکرده اید.(سایت شما از تگ نوایندکس استفاده میکند)

اگر سایتتان قدیمی است اما باز هم ایندکس نمیشود تگ نوایندکس را قبل از هر کاری بررسی کنید.

از شایع ترین دلایل میتوان به noindexed کردن ناخواسته سایت یا محتوا اشاره کرد. اگر به تگ ربات های متا، noindexرا اضافه کنید عملیات ثبت مطالب را به گوگل بات اعلام کرده و خزش انجام نمیشود. در برخی از شرایط ممکن است مجبور شوید از این تگ استفاده کنید. بهترین کار این است که با یک شرکت متخصص سئو مشورت کنید تا مطمئن شوید کارهایتان را به درستی انجام می دهید و جلوی بروز مشکلات این چنینی را می گیرید.

برای تشخیص و بررسی اینکه صفحه ی شما noindexedشده است یا خیر کافیست بخش مشاهده ی کد در مرورگرتان را باز کنید که اگر این تگ در ابتدای این کد قرار داشته باشد این صفحه در گوگل ثبت نخواهد شد و نمیتوانید رتبه ی مناسبی را از گوگل دریافت کنید.

بیشتر اوقات این اتفاقات غیر عمدی صورت میگیرد و به راحتی میتوانید در تنظیمات افزونه ی یواست سئو آن را تغییر دهید و مجددا با استفاده از ابزار URL Inspectionبه گوگل اعلام کنید.

3- گوگل نمیتواند سایت شما را خزش کند.

ممکن است شما برای کل وبسایتتان جلوی خزش ربات گوگل را گرفته باشید و اجازه ندهید که توسط گوگل نمایش داده شود.این عملیات برای کل وبسایت در فایل robots.txt امکان پذیر است. اما این قابلیت جایگاهش در ورد پرس از نسخه ی 5.3تغییر کرده است.

اگر می خواهید که همه ی بخش های وبسایتتان توسط گوگل دیده و ثبت شود باید در قسمت تنظیمات، خواندن، نمایش به موتور های جستجو تیک را بردارید و در صورتیکه میخواهید کل وبسایتتان توسط گوگل دیده نشود تیک را فعال کنید.

4-محتوای شما فقط برای گوگل است و برای کاربران نیست.

احتمالا بارها خوانده اید و یا شنیده اید که محتوا باید برای کاربران باشد و نه فقط برای گوگل. متاسفانه معمولا محتواها از منابع معتبری تهیه نمیشوند گوگل هم نمیتواند به شما رتبه ی مناسب بدهد.

بیشتر بخوانید:
بک لینک چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

محتوا باید برای کاربران نوشته شود و کاربردی و قابل فهم باشد.

5-محتوای شما فاقد بک لینک معتبر و با کیفیت است.

در گذشته تمرکز گوگل روی لینک های یک طرفه و دو طرفه و تعدادشان بود تا اینکه کم کم این پروسه تغییر کرد و رتبه های برتر را به کیفیت بک لینک هایی میدهد که شما از وبسایت های معتبر میگیرید.

فرایند دریافت رتبه ی بالا بدون بک لینک بسیار دشوار است و قدرت بک لینک ها به شما برای رسیدن به رتبه ی برتر کمک خواهد کرد.

مطالعه بیشتر: بک لینک چیست وچه تاثیری بر سئو سایت دارد

6-ممکن است سایت شما پنالتی شده باشد.

سرپیچی کردن از قوانین و دستوالعمل های گوگل عواقب سنگینی خواهد داشت. یکی دیگر از اصلی ترین دلالیل عدم نمایش سایت در گوگل، پنالتی شدن است. زمانی که سایت دچار پنالتی میشود رتبه ای هم در نتایج جستجو نخواهد داشت.

7-سایت شما برای موتور های جستجو بهینه سازی نشده است.

اگر سایتتان در نتایج گوگل نشان داده نمیشود باید به فکر بهبود سئوی آن باشید. سئو به شما کمک میکند سایتتان را برای فاکتور های مختلفی که گوگل برای رتبه بندی سایت ها آن ها را مد نظر قرار میدهد بهینه سازی کنید همچنین به کمک آن میتوان استراتژی های زیادی را برای افزایش رتبه بندی به کار برد.

8-سایت شما محتوای خوبی ندارد.

موتور های جستجویی مانند گوگل دوست دارند سایت هایی که محتوای با کیفیتی دارند را در نتایج برتر خود نشان دهند.پس تولید محتوا باید به گونه ای باشد که علاوه بر با کیفیت بودن، جامع بوده و پاسخگوی تمامی سوالات کاربران باشد.

با اینکه برای کسب رتبه در موتورهای جستجو نیازی به مقالات طولانی و حوصله سر بر ندارید! اما باید برای کاربران تان محتوای با کیفیت و ارزشمندی فراهم کنید تا بتوانند با سایت شما تعامل داشته باشند.9-کلمات کلیدی تان بسیار رقابتی است.

تلاش برای کسب نتایج رقابتی به ویژه زمانی که پای برند های بزرگ در میان باشد میتواند کسب و کار شما را به حاشیه برده و جلوی نمایشش در نتایج جستجو را بگیرد.

بهترین کار این است که از عبارت های طولانی و خاص که شامل چند کلید واژه هستند استفاده کنید.

9-سایت شما تجربه ی کاربری خوبی فراهم نمیکند

اگر سایت شما تجربه ی کاربری خوبی فراهم نکند دچار افت رتبه در موتور های جستجو میشود چون موتور های جستجو به دنبال ارتقای رتبه ی سایت هایی هستند که علاوه بر محتوای خوب تجربه ی کاربری عالی در اختیار افراد میگذارد.

بیشتر بخوانید:
سئو چیست؟ آموزش بهینه سازی سایت برای گوگل

چون بهینه سازی تجربه ی کاربری علاوه بر اینکه نرخ پرش سایت شما را کاهش میدهد باعث تعامل بیشتر بازدید کنندگان می شود و به آنها کمک میکند اطلاعات بیشتری در خصوص کسب و کارتان بیابند.

10-عدم اجازه دادن به خزنده های گوگل برای کرول کردن سایت

گوگل نمیتواند URLهایی که در فایل robot.txt انها را بلاک کرده باشید را کراول کند و طبیعتا وقتی نتواند صفحه ای را با واسطه ی خزنده های خود کراول کند آن را در نتایج جستجوی خود نیز نشان نخواهد داد.

11-صفحات سایت شما اعتبار خوبی ندارند.

بر اساس page rank الگوریتم رتبه بندی صفحات سایت گوگل شکل گرفته است که لینک هایی که یک صفحه ی سایت دارد را به عنوان رای هایی برای افزایش اعتبار آن در نظر میگیرد.

گوگل page rank را از حالت عمومی خارج کرد بنابراین دیگر نمیتوان اعتبار صفحه ی سایت را مشخص کرد. البته در نظر داشته باشید که خروج از حالت عمومی به منزله ی عدم وجود آن نیست شما میتوانید از ابزار هایی که در گوگل وجود دارد برای اندازه گیری اعتبار سایتتان استفاده کنید.

12-عدم ارتباط صفحه ی سایت شما با هدف جستجو

اگر خواستار این هستید که بهترین و مفید ترین محتوا را برای کاربرانتان ارائه کنید بهتر است که محتوای صفحه ی سایت شما با هدف جستجو مرتبط باشد. همسو و مرتبط نبودن صفحات سایت با هدف جستجو، از نظر موتور های جستجو یک فاکتور منفی محسوب شده و باعث عدم نمایش سایت در گوگل میشود.

عدم ارتباط صفحه ی سایت شما با هدف جستجو- بلو مارکتینگ

13-وجود مشکلات در زمینه ی duplicate content

Duplicate content یعنی اینکه یک محتوای تکراری، زیر شاخه ی دو URLمتفاوت باشد. گوگل سعی میکند تا محتوا های کپی شده و تکراری را ایندکس نکند. چون این کار موجب میشود که فضای ایندکس گوگل بیهوده پر شود.

تنها در صورتی گوگل این صفحات که محتوای شبیه به هم دارند را ایندکس می کند که شما توانسته باشید از راهنمای جامع و فوق العاده تگ های canonical استفاده کرده باشید. اگر از این تگ های در روند کاری خود استفاده نکرده باشید، گوگل صفحه ای را برای ایندکس کردن انتخاب می کند که ارزش بالاتری داشته و صفحه دیگر که محتوای شبیه به صفحه اولی دارد را در صفحات نتایج جستجوی خود به نمایش در نمی آورد.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

3.4 / 5. تعداد رای: 156

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *