انواع لوگو را بشناسید - معرفی انواع سبک ها در طراحی لوگو

انواع لوگو را بشناسید – معرفی انواع سبک ها در طراحی لوگو

انواع لوگو را بشناسید | معرفی انواع سبک ها در طراحی لوگو- بلو مارکتینگ
آنچه در این مقاله می‌خوانید

لوگو یک تصویر،نشانه گرافیکی است که می تواند به صورت های تصویری، نوشتاری، نماد، نشانه یا علامت و یا حتی  ترکیبی باشد،  لوگوی یکی از راحت ترین راه ها برای معرفی تجارت خود و ساخت و حتی معرفی  یک برند است.

لوگو، این نشانه گرافیکی به وسیله خیلی از تجارت ها مانند شرکت های تولیدی، صنعتی، شرکت های تجاری بزرگ و حتی کسب و کارهای کوچک استفاده می شود، آنها از طریق لوگوی خود اهداف شرکت،  نوع خدمات و حتی محصولات خود را به سریع ترین، زیباترین، و بهترین حالت ممکن به مخاطب معرفی می کنند، انواع لوگوها علاوه بر معرفی می توانند به واسطه خلاقیت، مهارت و هوش طراح لوگو به عنوان یک اثر هنری بصری برای همیشه در ذهن مخاطب ماندگار شوند. با ماندگار شدن لوگوی یک شرکت در ذهن مخاطب، اهداف آن شرکت، محصولات آن شرکت و حتی خود آن شرکت در ذهن مخاطب ماندگار می شود.

به همین دلیل است که شما برای معرفی تجارت خود حتماً به یک لوگو مانند لوگو سایت بلو مارکتینگ نیاز دارید،که به واسطه آن لوگو حرفه،تجارت و شرکت خود را برند کنید و معرفی کنید.

شما برای ساختن لوگوی تخصصی خود انتخاب های زیادی دارید شما می توانید از انواع لوگوهای ترکیبی که شامل :  نشانه ها نمادها، حروف و غیره است استفاده کنید تا بتوانید چهره و مشخصه برند خود را بسازد. باید به یاد داشته باشید که طراحی زیبای یک لوگو بسیار در محبوبیت آن لوگو و درنتیجه محبوبیت آن شرکت در نظر مخاطبان تاثیر دارد.

لوگو در واقع مسئولیت معرفی بخشی از کسب و کار شما را دارد به صورت یک هویت بصری

انواع لوگوهای معروف سراسر دنیا کوکا کولا،‌ نایک،  اپل و غیره که هر کدام از این برندهای تجاری معروف دنیا لوگوی خود را به ظاهری متفاوت نسبت به دیگر طراحی کردنند و هر یک از انواع لوگوهای معرفی تجارت، هدف و محصولات آنهاست و با طراحی های موفق لوگوی خود توانستند تاثیر بسزایی در ذهن مخاطب  ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: لوگو مینیمال چیست؟و چه ویژگی و مزایایی در برند شما دارد

لوگو  حرفه ایی چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی در دنیای ما قانون گشتالت تاثیر بسزایی دارد، یعنی کلیات نگری درانواع لوگو جزئیات را کنار هم قرار می دهیم و کلیات می سازیم با در کنار هم قرار دادن علایم، یک لوگو و در نهایت یک سازمان را معرفی می کنیم. به همین دلیل است که در طراحی لوگو  باید یک مفهوم را به مخاطب انتقال دهیم، زمان این کار می‌توانیم درست انجام دهیم لوگوخود را به درستی طراحی کرده باشیم. مخاطب بعد از دیدن یک لوگو  تلاش می‌کند که از اجزای دیده شده مفهومی را در ذهن خود بسازد به همین دلیل ما باید تلاش کنیم که علاوه بر ساختن مفهومی درست  در ذهن مخاطب، آن را به عنوان برنده تجارتی درباره ذهن مخاطب ثبت کنیم. به همین دلیل است که  استاندارد های انواع لوگو باید رعایت شود واز سردرگمی مخاطب جلوگیری کند.

لوگو پیچیده و نامفهوم نه تنها حس کنجکاوی مخاطب را از بین میبرد بلکه تلاش مخاطب را برای ارتباط با برند و در نهایت ارتباط با تجارت مربوطه را قطع می کند. چرا که لوگو های پیچیده و عجیب مخاطب را خسته می کند و نمی‌تواند با مفهوم آن ارتباط بگیرد و به درستی مفهوم آن را حدس بزند.

باید سعی کنیم از نماد های ساده و یا در انواع لوگو مانند: لوگو تایپ ها از حروف ساده استفاده کنیم، رنگ های ساده و سایز هایی متناسب واز  شلوغ کردن فضای لوگو با رنگها و افکت های متفاوت جلوگیری کنیم.

باید سعی کنیم لوگوما علاوه بر زیبایی بصری و مفهوم یک شعار را به مخاطب نشان دهد بر فرض مثال انواع لوگوتایپ کوکاکولا به مخاطب شعار بهترین نوشیدنی را دربین  محصولات نوشیدنی ارائه می‌دهد.و یا لوگو های تصویری مانند نایک به زیبایی نشاگر محبوبیت و قدرت خود در ما بین برندهای رقبا هستند .

در رابطه به طراحی سایز  انواع لوگو این نکته هائز اهمیت است. که در کل لوگوتایپ هایی که به شکل افق طراحی می شوند در چشم مخاطب جلوه بهتری دارند.

.  به طور خلاصه:

۱)ساده بودن

۲)خوانا بودن

۳)جذاب بودن

۴)منحصر به فردن بودن

۵)تخصصی بودن

مزایای استفاده از لوگو  چیست؟

 ۱)به راحتی می تواند بین مخاطب و تجارت ازتباط برقرار کند.

۲)به راحتی میتواند معرف تجارت شما باشد  

۳)ماندگاری بالادر ذهن مخاطب به دلیل جلوه تصویری آن

معایب استفاده از لوگو چیست؟

طراحی انواع لوگو  را باید به افراد مطمین، با هوش، مهارت و خلاقیت بالا سپرد.چرا که اشتباه در طراحی شما و یا طراحی نامفهوم و پیچیده میتواند تاثیر منفی در ذهن مخطب ایجا نماید .

مراحل طراحی یک لوگو - بلو مارکتینگ

مراحل طراحی یک لوگو :

۱)برند خود را به درستی ارزیابی کنید ارزشها شعارها و اهداف  آن را بشناسید.

۲)طراحی مناسب را نسبت به فضای برند و تجارت خود را در نظر بگیرید که بتواند شما را نسبت به رقبای خود متمایز کند

۳)به این فکر کنید که لوگوی شما قرار است در کجا به نمایش گذاشته شود، و طول آن را طراحی کنید که استانداردهای لازم را برای نمایش در فضاهای مخصوص داشته باشد.

به یاد داشته باشید، شما هر سبک لوگو را که بخواهید طراحی کنید باید یکسری قوانین مشابه را در لوگوی خود رعایت کنید

۴)در طراحی لوگوی خود و انواع لوگو سادگی اصول زیباشناسی،خوانایی، فونت، تناسب رنگ افکت و جلوه های زیبایی را با توجه به شخصیت برند خود طراحی کنید قبل از طراحی، در مورد آن‌ها مطالعه کنید‌.

۵)قبل از اینکه به سراغ نرم افزارهای طراحی بروید حتما طرح مورد نظر خود را از ابتدا بر روی کاغذ پیاده کنید و در مورد طراحی خود از افراد متخصص مشورت بگیرید.

۶)برنامه های مختص به طراحی لوگو را به خوبی بشناسید و یاد بگیرید و سعی کنید که با برنامه های فتوشاپ نیز ارتباط بگیرید

۷)مهم نیست که لوگوی شما در چه سایزی طراحی می شود اما کیفیت تصویر لوگوی شما باید در اولویت باشد در هر اندازه که طراحی می شود باید خطوط ریز در لوگوی شما نیز قابل رویت باشد.

۸)سعی کنید از رنگ‌های کمتر در لوگوی خود استفاده کنید و برای چاپ می توانید از، cmyk یا pantone, استفاده کنید .

بیشتر بخوانید: لوگوتایپ چیست؟یک لوگوتایپ حرفه ای چه ویژگی هایی دارد

انواع لوگو:

لوگو را می توان به سه گروه کلی تقسیم کرد استفاده از نوشتار استفاده از تصویر آیا استفاده از هر دوی آنها به نام لوگوی ترکیبی

۱)‌لوگو تصویری

۲)‌لوگو نوشتاری 

– مونوگرام

–تاپ بیس

۳)‌لوگو ترکیبی(‌نشتاری و ترکیبی )

۱)در طراحی  انواع لوگو های تصویری ما از آیکون ها نشانه ها سمبل ها و پیکتوگرام ها استفاده می کنیم مانند شرکت‌های گوگل نایک پوما و از این قبیل

۲)برای  انواع لوگو های نوشتاری یا همان لوگو تایپ یا ورد مارک از نوشتار استفاده می کنیم که مبنای آن الفبای رومی ست مانند فیس بوک توییتر

اما درانواع  لوگو های نوشتاری زیر مجموعه هایی مانند مونوگرام و تاپ بیس نیز داریم در طراحی مونوگرام طراحی با یک حرف یا حروف خاصی انجام می‌شود و در تابیس طراحی همراه با نام یک شرکت یا برند انجام می شود.

۳)در طراحی انواع لوگوهای ترکیبی، که ترکیبی از نوشتار و تصویر است از تصویر و نوشتار در کنار هم استفاده میشود مانند لوگوی مک دونالد یا لوگوی پیتزا هات

بیشتر بخوانید: لوگو انتزاعی چیست و بیشتر در چه کسب و کارهایی استفاده می شود

تاریخچه طراحی لوگو:

داشتن اطلاعات در مورد تاریخچه  انواع لوگو و طراحی لوگو به اندازه دانستن علم  طراحی لوگو در زمان حال حاضر بسیار مهم است چرا که می‌تواند به طراحی لوگوی درست،تخصصی و هدفمند برند خودمان خیلی کمک کند

استفاده از  لوگو به زمانی برمی‌گردد که انسانها با حکاکی و نقاشی بر روی سنگ، چوب و غیره در تلاش بودند که مفهوم خود را به دیگران انتقال دهند،  جالب است که بدانید، واژه آرم که نام دیگری از لوگو است، از یونان وارد زبان ما شده است. لوگو را  همه جا می توانید ببینید، بر روی سکه ها سکه های قدیمی‌‌.

حتماً برای شما سوال است که دانستن تاریخچه لوگو چه کمکی به ما میکند؟

 اگر نگاهی به لوگو های معروف دنیا کنید متوجه این قضیه می‌شوید که بسیاری از لوگوهای معروف حال حاضر دنیا کپی از لوگوهای مطرح قدیمی است که تنها تغییری در ظاهر آنها ایجاد کردند، که همین کپی برداری از لوگو های قدیمی و تاریخچه ای باعث تأثیر به سزایی در معروفیت لوگوی حال حاضر آن تجارت شده است، چراکه گاهاً یادآور یک تجارت قدیمی فرهنگ قدیمی یا خاطره قدیمی خواهد بود.به همین دلیل مخاطب می‌تواند رابطه نزدیکتری با این لوگو داشته باشد و به راحتی آن را در ذهن بسپرد‌‌ .

چند نکته مهم در مورد  طراحی لوگو  را بشناسید- بلو مارکتینگ

چند نکته مهم در مورد طراحی لوگو را بشناسید:

برخلاف تصور عموم لوگو تنها یک جلوه بصری یا یک هنر گرافیکی نیست، لوگو باید در کنار زیبایی که دارد مفهومی را انتقال دهد و مشخصه لوگو تنها زیبایی و هنر بصری نخواهد بود بلکه مهمترین جنبه ساخت یک لوگو قدرت انتقال مفهوم آن است.

لوگوی اسرارآمیز نسازید:

این افراد فکر می‌کنند اگر یک لوگوی اسرارآمیز بسازند که دیگران نتوانند مفهوم لوگو را متوجه شوند، کار بسیار جذاب و مخاطب پسندی انجام دادند، اما این کار اصلاً درست نیست بلکه لوگو شما باید معرف برند، تجارت و محصول شما باشد، اگر مخاطب نتواند مفهوم لازم را از لوگوی شما متوجه شود،  لوگوی شما برای مخاطب خسته‌کننده خواهد شد و دیگر مخاطب حس کنجکاوی خود را در مورد شناخت برند شما و محصول شما به واسطه لوگوی شما به خرج نمی دهد،  و لوگوی شما، برند شما و محصول شما در ذهن مخاطب کمرنگ و کمرنگ تر خواهد شد تا جایی که ارتباط مخاطب با شما قطع و از دست خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: لوگو ترکیبی چیست؟ و چه کاربرد و ویژگی دارد

نگران ظاهر اولیه لوگوی خود نباشید:

درست است که شما نمی توانید در مرور زمان لوگوی خود را کاملاً تغییر دهید اما می توانید در مرور زمان لوگوی خود را آپدیت کنید و جلوه‌های بیشتری برای مفهوم بیشتری به لوگوی خود اضافه کنید اما حتماً قبل از طراحی لوگوی خود مفهوم کاملی از برند و تجارت خود را در ذهن خود مجسم کرده تا بتوانید استارت اولیه درستی را برای لوگوی خود بزنید.

این نکته را فراموش نکنید که لوگوی شما همان برنده شما نیست:

به تمام فعالیت‌های تجاری شما، حتی  فعالیتهای اجتماعی شما در بازار تجارت و رفتار شما با مخاطبان،  برند شما را تشکیل می دهد اما  انواع لوگوی مورد استفاده شما تنها معرف و پیام رسان برند شماست. شما از طریق لوگوی خود برند خودتان را به جامعه آیی از مخاطبان هدف خود معرفی خواهید کرد.

این نکته را فراموش نکنید که دو واژه لاتین لوگو و برند کاملا نسبت به هم تعریف و مفهوم متفاوت را دارند.

طراح معروف لوگو در سراسر جهان:

همانطور که گفتیم  در طراحی انواع ‌لوگو یکی از مهم ترین فعالیت ها در زمینه تبلیغات و گرافیک است،نیازمند هوش، مهارت و خلاقیت است. اما این را به یاد داشته باشید که ما چیزی به عنوان بهترین شرکت طراحی انواع لوگو با بهترین طراح گرافیک نداریم،چرا که مشخص نیست لوگوی که توسط طراح گرافیک طراحی می شود قرار است به چه اندازه محبوب معروف و جهانی شود ‌. اما افرادی در این میان هستند که بیشترین طرح های آنها در دنیا مطرح شده.

بیشتر بخوانید: لوگو تصویری چیست؟+نکات مهم در مورد لوگو تصویری

همانطور که قبلاً گفته شد یکی از مهمترین اصول در طراحی انواع لوگو استفاده از لوگو های قدیمی و با تاریخچه است، چرا که می توان از آنها الهام گرفت و لوگو هایی را با نقص هایی کمتر و ایده هایی بیشتر طراحی کرد،  اما در نهایت خلاقیت و علم به یک هنر می تواند یک لوگوی منحصر به فرد و تخصصی را بسازد.

اما بد نیست نگاهی به بهترین طراح های لوگوی ایرانی بیاندازیم:

همانطور که گفتیم طراحی اولین روزها به سال های بسیار دور باز می گردد، کشورهایی مانند ایران، مصر، سومر و غیره که به نمادگرایی علاقه بسیاری داشتند از لوگو استفاده های بسیار زیادی می کردند.

 مصریان خط هیروگلیف را اختراع کردند که می توان طرح هایی شبیه به آن را بر روی سکه ها با عنوان طراحی مونوگرام که درباره آن به اختصار توضیح دادیم،ببینید.

حتی پیش از این دوران انسان های نخستین از نمادها و نشانه ها استفاده های بسیار زیادی می کردند، لوگو های مدرنی که امروزه می‌شناسیم از قرن های بسیار دور مانند قرن ۱۳ و یا حتی زمان رنسانس آمده‌اند، زمان‌هایی که سنگ تراشها، سفالگر ها، طلا فروش ها و غیره بر روی آثاری که خلق می‌کردند و می‌خواستند یک نشانی از حرفه خود و تخصصی بودن خود برای آثار خود داشته باشند و آن را به مالکیت خود داشته باشند به خاطر همین بر روی کارهای خود لوگو طراحی می‌کردند.

هرچه به زبان حال نزدیک می‌شویم جامعه ما صنعتی تر و مدرن تر می شود مانند قرن ۱۹ که بیش از صدها دستگاه پرینتر لیتوگرافی در آمریکا تولید شد، هرچند بازهم آثار هنری جایگاه ارزنده خود را در مقابل آثاری که در چاپخانه‌ها طراحی می‌شود حفظ کرده بود، در سال ۱۸۷۰ طرح های خلاقانه با مهارت و دانش بالای بیشتری افزایش یافت و کتاب‌های کودکان روزنامه های رنگی بیشتر چاپ شد در نتیجه هزینه چاپ کاهش پیدا کرد در نهایت تایپوگرافی رشد کرد و به عنوان چرخه ای در برندسازی و تجارت استفاده شد.

بعد از پرداختن به تاریخچه کوتاه بهتر است با طراحی لوگو های معروف در کشورمان بیشتر آشنا شویم.

تاریخچه طراحی انواع لوگوی ایران به دوران محمدرضا شاه بر می گردد اولین لوگوی ایرانی مربوط به شرکت هواپیمایی هما است که مخفف نام هواپیمایی ملی ایران است.

نام انگلیسی آن iran national airline به IRANAIR, مخفف شد.

حتماً برای شما سوال است که انتخاب لوگوی این شرکت چطوری ثبت شد در سال ۱۳۴۰ در روزنامه کیهان و اطلاعات یک مسابقه برای طراحی لوگوی هواپیمای ملی ایران صورت گرفته که در این مسابقه (ادوارد زهرابیان) معمار و طراح ایرانی ارمنی توانست لوگویه ما را با الهام گرفتن از یکی از سر ستون های تخت جمشید طراحی کند و برنده مسابقه شود.

هنگامی که برنده مسابقه شد تنها ۲۲ سال داشت اما این تنها موفقیت او محسوب نمی شد، بلکه او توانست نخستین نشانه دبیرستان البرز را نیز طراحی کند چراکه او در رشته معماری تحصیل می‌کرد.

جالب است بدانید که آژانس تخصصی خبر و اطلاعات حمل و نقل در سال ۲۰۱۳ در یک بررسی در مورد برند های شرکت های هواپیمایی سراسر جهان ایران را به عنوان دارنده بهترین لوگوی خدمات‌رسانی هوایی معرفی کرد

انواع لوگو های تصویری - بلو مارکتینگ

انواع لوگو های تصویری:

۱) برند مارک:

برند یا لوگو سمبول روی طراحی نماد و نشان گرافیکی تمرکز دارد و با آوردن یک نام لوگوی برند در ذهن افراد تداعی می‌شود مانند برند اپل

۲) لوگو انتزاعی:

این لوگو برخلاف سایر انواع لوگو از اشکال هندسی طراحی می شود بیشتر به مفاهیم ذهنی مربوط می‌شود مانند برند پپسی

۳) مسکات لوگو:

این لوگو شخصیت محور است و برای طراحی آن و استفاده از آن تصویر سازی های زیادی صورت می گیرد هدف از ساخت این لوگو این است که لوگو سرگرم کننده رنگی و مناسب جامعه خانواده و کودک باشد از طراحی مسکات لوگو میتوان کاراکترهای اختصاصی خلق کرد مانند کی اف سی

 انواع لوگو های نوشتاری - بلو مارکتینگ

 انواع لوگو های: نوشتاری

۱)مونوگرام یا لتر مارک:

این الگو در واقع همان تایپوگرافی است که از یک یا چند حرف طراحی می شود ،این سازمان استفاده می شود که بخواهیم لوگوی برند های بزرگی مانند ایران اینترنشنال ایرلاین را اختصاری کنیم یا نمونه های دیگر مانند بی بی سی .

۲)لوگو تایپ یا ورد مارک :

لوگوتایپ لوگوی ست که از حروف با فونتهای متفاوت استفاده می‌شود و بر نام برند تمرکز دارد و همین لوگوتایپ را از مونوگرام متمایز می کند مانند کوکاکولا

۳) انواعلوگوی ترکیبی:

لوگوی ترکیبی از تصاویر و نوشتار در کنار هم استفاده می‌شود ممکن است تأثیر و نوشتار در کنار هم باشند یا با هم تلفیق شده باشد مانند آدیداس.

۴)  لوگو امبلم:

در این لوگو هم مانند لوگوی ترکیبی از تصویر و نوشته در کنار هم استفاده می‌شود اما تفاوت آن با لوگو ترکیبی در این است که نوشته در تصویر تامین می‌شود مانند استارباکس.

لوگو مینیمال:

این نوع لوگو با استفاده از طرح های مینیمالیسم طراحی می شود. به دلیل سادگی این نوع لوگو در زهن مخاطب باقی می ماند. در خیلی از شاخه های هنری اشکال مینیمال وجود دارد و طرفداران زیادی دارد. 

بیشتر بخوانید: مسکات چیست و چه تاثیری در کسب و کار (برند) شما دارد؟

مفهوم نمایی در انواع لوگو چیست:

دقت کنید لوگو رو که میخواید انتخاب کنید کاملا در جهت بیزینس خود شما باشد و بتواند بیزینس شما را به خوبی معرفی کند و فرض مثال اگر شما می خواهید برای نانوایی خود بسازید بهتر از برند شما شکلی یا مفهومی را از محصولاتی که تولید می کنید مانند نان، غلات و غیره باشد.

موارد دیگر لوگو باید مستقیماً به کسب و کار شما اشاره کند این گونه نباشد که لوگو فعالیت های جانبی شرکت شما را تعریف کند و فرض مثال اگر شما یک شرکت هواپیمایی دارید باید لوگوی شما نمایی از یک هواپیما باشد تا اینکه بخواهد نمایی از یک مکان توریستی باشد

مورد مهم تر در مورد الهام گرفتن از انواع لوگوهای دیگر است درست مانند مرطوب بالاتر به شما گفتیم که لوگوی شما می تواند ایده گرفته شده از لوگوهای مطرح دیگری باشد اما باید به این امر دقت کنید که لوگوی الهام گرفته شده در قالب لوگوی شما بیشتر از لوگوی خود شما به چشم نیاید چرا که ذهن مخاطب را به سمت لوگوی اصلی جذب می کند و گاه نمی تواند برای شما دردسر ساز شود چرا که اگر صاحب لوگوی اصلی که شما از الهام گرفته از شما شکایت کنند شما مجبور به پرداخت غرامت و وصل کردن لوگوی خود است که این برای ابتدای کار شما اصلاً گزینه مناسبی نخواهد بود.

حتما به یاد داشته باشید اگر در سال‌های مختلف لوگوی را خریداری می‌کنید حتماً قبل از آن لوگوی رقبای خود را چه کنید که مشابه لوگوی آنها را خریداری نکنید بتمن دقت کنید که لوگوی شما یک لوگوی یونیک و خاص و مطابق با تجارت شما باشد.

آیا برای طراحی لوگو حتماً باید فتوشاپ بلد باشیم؟

آیا برای طراحی لوگو حتماً باید فتوشاپ بلد باشیم؟ - بلو مارکتینگ

بلد بودن قواعد فتوشاپ برای ساخت یک لوگوی استاندارد یا انواع لوگو،  از جهت طراحی حروف رنگ و افکت نیاز است اما اپلیکشن ها و سایت های انلاین خیلی زیادی هستند که می‌توانند برای شما یک لوگوی آماده را طراحی کند، اما به یاد داشته باشید که طراحی هایی که توسط اپلیکیشن های آماده و یا سایت های آنلاین آماده انجام می‌شود،نمی‌تواند آنچنان لوگوتایپ یونیک خاص و متفاوتی را به شما ارائه دهد چرا که ممکن است بارها و بارها مشاهده لوگوی خود را در بین رقبا یا افراد برندهای دیگر ببینید.

در برنامه های فتوشاپ و برنامه های مخصوص ساخت لوگو تایپ خیلی زیادی را دارید مانند ایجاد افکت های سایه ، و . .. که این امکانات را ممکن است در سایت های آنلاین نداشته باشید،  اما برخی از سازهای آنلاین هستند که در این راستا به شدت توانمند و حرفه‌ای عمل می‌کنند، از مزایای سایت های آنلاین برای ساخت لوگو های آماده این است که شما با کمترین هزینه و گاهاً به صورت رایگان و با سرعت بالا لوگوی مورد نظر خود را طراحی می کنید و به راحتی قابل دانلود و استفاده بر روی محصولات و برند تجاری شما است.

آیا می توانیم با سفارش های آنلاین یک لوگوی خاص برای خودمان داشته باشیم:

همانطور که گفتیم سازهای آنلاین اپلیکیشن های بسیار زیادی وجود دارند که می توانند به راحتی لوگوی مورد نظر شما را در اختیار شما قرار دهند. این سایت ها اپلیکیشن ها بدون محدودیت در انواع لوگو یعنی می‌تواند انواع لوح های تصویری نمادین نوشتاری و غیره را در اختیار شما قرار دهند این سایت ها و اپلیکیشن ها در عین سادگی و سریع بودن اما می‌تواند مشکلات را برای شما ایجاد کند اگر با دقت از این سایت‌ها و میکشن استفاده کنید می‌توانید میزان خطای خود را به شدت کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: لوگو امبلم چیست؟ و در چه کسب و کارهایی استفاده می شود

برای استفاده از سایتهای آنلاین و یا اپلیکیشن‌های موجود شما حتماً باید با آگاهی بسیار زیادی در مورد تجارت و بیزینس خود از این سایت و اپلیکیشن ها استفاده کنید،تنوع در این سایت ها و اپلیکیشن ها به شدت بالاست و به همین دلیل شما قدرت مانور طراحی بالایی را برای لوگوی خود خواهید داشت.

اما دقت کنید با توجه به اینکه اکثر این سایت ها و اپلیکیشن ها رایگان هستند افراد بسیار زیادی از این لوگوها استفاده می‌کنند و افرادی در این میان هستند که حرفه و تجارت خود را کاملاً جدی دنبال نمی‌کند و تنها برای یک سرگرمی ساده از لوگوهای این اپلیکیشن ها و سایت ها استفاده میکنند اما چون شما قرار است برای یک بیزینس و تجارت خود لوگوی خود را از این سایت انتخاب کنید این قضیه ممکن است کمی برای شما اذیت کننده باشد،

چرا که بدون دقت کافی در انتخاب لوگوی مورد نظر می‌تواند لوگوی را مشابه با لوگوی فرد دیگر انتخاب کنید، این مورد را شما ممکن است بعد از مدت ها از شروع تجارت خود متوجه شوید و تغییر لوگوی شما برای شما ممکن است دردسرساز شود، یا اینکه ممکن است شما از بدون اطلاع از لوگوی مشابه برند معروفی در خارج از کشور اقامت خود، استفاده کنید که در صورت پیگرد قانونی برای شما دردسر ساز خواهد شد.

برای جلوگیری و کاهش این خطا شما حتماً باید قبل از طراحی لوگوی خود در مورد تجارت خود مطالعه کنید و حتماً مورد نظر خود را از ابتدا بر روی کاغذ پیاده کنید و سپس لوگوی برندهای مشابه و بقای خود را کاملاً بررسی کنید و در صورت عدم تکراری بودن آنها می‌توانند با خود طراحی کنید و یا گاه نمی توانید از لوگوی رقبای خود ایده گرفته و از آن استفاده کنید، اما مراقب باشید که ایده گرفته شده از لوگوی رقبا در لوگوی شما به وضوح مشخص نباشد چرا که حواس مخاطبان خود را به لوگوی رقبا جلب می کنید.

مهمترین عواملی که در طراحی یک لوگو باید به آن توجه داشت - بلو مارکتینگ

مهمترین عواملی که در طراحی یک لوگو باید به آن توجه داشت :

۱) سادگی:

همراهان در مطالب بالا به شما گفتم لوگویی که طراحی میکنید باید در عین ساده بودن مفهوم کامل و جامعی را  از تجارت شخصی خودتان را به مخاطب انتقال دهد‌

۲)تناسب در طراحی :

تناسب در طراحی لوگوی شما به چه حد می‌تواند در جذب مخاطب شما تاثیرگذار باشد و فرض مثال اگر شما می خواهید برای یک فست فودی لوگو طراحی کنید باید از رنگ‌های شاد مانند قرمز زرد و نارنجی استفاده کنید و از به کار بردن رنگ های تیره مانند مشکی و طوسی خودداری کنید چرا که با توجه به عوامل روانشناختی رنگ های تیره باعث کاهش اشتها و جذب مخاطب می شوند اما اگر می خواهید یک برند لاکچری از فشن را طراحی کنید بهتر است که از رنگ های سرد و تیره استفاده کنید چرا که حس امنیت قدرت و استقلال را به مخاطب القا می دهد

بیشتر بخوانید: لوگو مونوگرام چیست و چه تفاوتی با دیگر سبک های لوگو دارد؟

حتماً به سایز شکل و تناسب حروف خود و یا طراحی تصویر لوگوی خود دقت کنید نباید به صورت باشد که اصلاً قابل دیدن باشد و یا نباید انقدر بزرگ باشد که برای مخاطب زننده باشد، طراحی شما مهم نیست در چه سایزی باشد اما کیفیت طراحی شما خیلی مهم است حتی اگر طراحی شما در کوچکترین سایز طراحی شده باشد باید تمام اجزای لوگوی شما خط های ریز به وضوح قابل مشاهده باشد.

۳)ماندگاری لوگو:

یکی از بزرگترین دلایل ای که باید شما یک لوگو آرتیست یا طراح گرافیک حرفه را استخدام کنید ماندگاری لوگوی شماست شما در طول زمان با توجه به رشد کسب و کارتان می تواند لوگوی خود را آپدیت کنید اما نمی تواند شکل ظاهری لوگوی خود را کاملا تغییر دهید به خاطر همین شما باید طراح و یا گرافیک آرتیست  را استخدام کنید که بتواند لوگو ماندگار برای شما را طراحی کند که لوگو را بتوان آپدیت کرد و برای همیشه از آن استفاده کرد.

این نکته را در یاد داشته باشید اگر می خواهید یک لوگو آرتیست را استخدام کنید حتما نمونه کارهای قبلی او را چک کرده و مطمئن شوید که آن فرد دارای ذهنی خلاق و باهوش و دارای مهارت کافی است.

۴) زیبایی:

به یاد داشته باشید لوگوی شما علاوه بر اینکه باید ساده باشد و مفهوم تجاری خود را به مخاطب به طور کامل انتقال دهد، اما باید زیبایی بصری هم داشته باشد چراکه زیبایی، خوانایی و زیبا بودن لوگوی شماست که به عنوان اولین معرف برند شما  به مخاطب نشان داده می‌شود و مخاطب را  کنجکاو می کند که در مورد تجارت شما سوال کند .

لوگو خودت رو با بهترین کیفیت و سرعت سفارش بده ( سفارش طراحی لوگو )

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4 / 5. تعداد رای: 624

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

آواتار کاربر کاربر مهمان رضا 9 آذر 1400