قبل از سفارش طراحی سایت به چه نکاتی باید توجه کرد - بلو مارکتینگ

قبل از سفارش طراحی سایت به چه نکاتی باید توجه کرد

نکات قبل از سفارش طراحی سایت- بلو مارکتینگ

طراحی سایت برای کسب و کارها و نهاد های مختلف، در دنیای امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هر کسی که در بازار امروزی فعالیت می کند می داند که برای پیشرفت نیاز به درک مفاهیم جدید و استفاده از مدهای روز دنیا دارد. در غیر این صورت از رقابت با رقبای خود بازمی ماند.

یکی از بزرگترین تحول هایی علم که تمام ابعاد زندگی بشر را تحت تاثیر قرار داد، اختراع سیستم های کامپیوتری وبه دنبال آن شبکه جهانی اینترنت است. با استفاده از اینترنت افراد می توانند در سطح گسترده ای برای کار و تجارت خود تبلیغات و بازاریابی کنند، محدوده فعالیت خود را گسترش دهند، با تمام نقاط جهان ارتباط برقرار کنند و در وقت و بسیاری از هزینه ها صرفه جویی کنند.

طراحی سایت یک کار تخصصی است که انجام دادن آن نیاز به دانش تخصصی و افراد مسلط و با تجربه دارد. سایت ها می توانند امکانات مختلفی داشته باشند و این بستگی به نیاز و کارآیی آن برای صاحب سایت دارد. قبل از انجام این کار نکاتی در این زمینه وجود دارد که بهتر است از قبل با آن آشنایی داشته باشید تا بدانید که چه کاری را باید انجام دهید تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنید. در ادامه این مطلب نکاتی را که پیش از طراحی سایت باید به آن توجه کنید را برای شما عنوان می کنیم.

مطالعه بیشتر: رابط کاربری سایت چیست و چه اهمیتی دارد؟

هدف خود را تعیین کنید

مهمترین سوالی پیش از طراحی سایت باید به آن پاسخ دهید این است که با این کار می خواهید به چه نتیجه ای برسید. در واقع هدف شما از طراحی و ایجاد یک سایت چیست و این سایت قرار است برای شما چه کارهایی انجام دهد.

هدف از ایجاد یک سایت نوع آن را مشخص می کند و امکاناتی را که باید داشته باشد، تعیین می کند. به علاوه شما باید بدانید که با سایت خود می خواهید چه دستاوردهایی داشته باشید تا بتوانید برای آن برنامه ریزی کنید. آیا می خواهید با استفاده از آن در سطح گسترده ایی کسب و کار خود را گسترش دهید یا این که صرفا از آن برای تبلیغات و معرفی خدمات و محصولات خود استفاده می کنید؟ آیا این سایت قرار است به عنوان فروشگاه اینترنتی برای شما باشد؟ آیا با این سایت قصد آگاهی رسانی در یک جنبه خاص را دارید؟

این هدف از ایجاد طراحی سایت است که گام های بعدی و چگونگی انجام آن ها را تعیین می کند. پس بسیار مهم است که فبل از هرکاری ابتدا بررسی کنیم که یک سایت چه خدماتی را می تواند به ما بدهد و ما به کدام یک از این خدمات نیاز داریم و به چه هدفی می خواهیم برسیم.

میزان هزینه طراحی سایت - بلو مارکتینگ

میزان هزینه ای که می خواهید برای طراحی سایت صرف کنید را تعیین کنید

با توجه به این که کار طراحی سایت یک کار تخصصی و حرفه ای است و البته سطح های مختلفی دارد، یک کار هزینه بردار است و با توجه به سطح های آن، قیمت های متفاوتی نیز دارد. در واقع هر قسمتی از فرآیند ایجاد سایت هزینه های متفاوتی دارد که در تعیین کیفیت نهایی موثر است. بدیهی است که هرچه سایت باکیفیت تر و با امکانات بیشتری سفارش دهید، باید هزینه آن را بپردازید. به همین دلیل باید قبل از این که اقدام به سفارش برای طراحی سایت کنید ببینید که می خواهید چقدر برای این کار هزینه کنید.

بسیاری از فروشگاه ها ممکن است بخواهند یک سایت کامل با بهترین امکانات و کیفیت داشته باشند که در ان تمام جنبه های امنیتی و بهینه سازی سایت رعایت شده باشد. اما چنین سایتی هزینه بسیار بالایی خواهد داشت که ممکن است در توان مالک آن نباشد. در چنین شرایطی باید بررسی کرد که چه امکاناتی بر دیگری برتری و اولویت دارند تا هزینه موجود را تنها برای آن ها صرف کرد. به همین دلیل باید پیش از طراحی سایت میزان بودجه خود را تعیین کنید.

از طرفی با توجه به هدفی که از ایجاد سایت دارید، باید بررسی کنید که میزان هزینه برای آن به صرفه است. به عنوان مثال اگر تنها هدف شما تبلیغ یا معرفی یک شرکت یا خدمات آن است، طراحی یک سایت بسیار حرفه ای با امکانات بسیار زیاد اصلا به صرفه نیست و این امکانات بدون استفاده باقی خواهند ماند. اما اگر می خواهید درآمد خود را از طریق سایت تا حد زیادی افزایش دهید، به یک سایت حرفه ای نیاز دارید که بهره وری ان پس از مدتی هزینه اولیه را جبران خواهد کرد. بنابراین تعیین هدف پیش از برآورد هزینه ها و برنامه ریزی برای آن بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی لوگو و نحوه تعیین قیمت آن

مخاطبان خود را شناسایی کنید

وقتی نوع و امکانات سایتی که می خواهید داشته باشید را تعیین کنید، باید تحقیق کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و در نهایت چه کسانی بازدید کننده سایت شما هستند و از آن استفاده خواهند کرد. این کار به شما کمک می کند که در طراحی سایت خود بدانید که مشتریان از شما چه انتظاراتی دارند و کاربران به چه دلیلی به سایت شما مراجعه خواهند کرد.

پس از این که مخاطبان را شناختید و دسته بندی کردید باید در مورد علاقه مندی های آن ها که به حوزه ی سایت شما مربوط می شود، تحقیق کنید و ببینید که چه خصوصیاتی سایت شما را در نظر آن ها محبوب خواهد کرد.

هنگام طراحی سایت نباید فراموش کنید که موفقیت هر سایتی بستگی مستقیم به میزان بازدیدهای آن دارد. اگر کاربران از سایت شما راضی نباشند به سایت شما مراجعه نخواهند کرد و در این صورت سایت طراحی شده عملا بی فایده بوده و به اتلاف وقت و هزینه منجر می شود.

جزئیات طراحی سایت خود را تعیین کنید - بلو مارکتینگ

جزئیات سایت خود را تعیین کنید

پیش از سفارش طراحی سایت باید جزئیات امکاناتی که می خواهید سایت شما داشته باشد را تعیین کنید. این جزئیات در تعیین هزینه سایت نیز نقش مهمی دارند و معمولا شرکت های معتبر و افراد متخصص برای آن یک جلسه مشاوره برگذار می کنند. برای این که بتوانید به بهترین شکل این کار را انجام دهید توصیه می کنیم تا به چند سایت مشابه مراجعه کنید و از قسمت های مختلف آن دیدن کنید و بررسی کنید که هر قسمت آن چه کارهایی انجام می دهد و چه فوایدی دارد. از هر کدام از این قسمت ها که به آن علاقه مند بودید، یک لیست تهیه کنید.

مطالبی که می خواهید در سایت باشد را تعیین کنید

تعیین مطالب و محتوای سایت از امکانات طراحی سایت متفاوت است اما با آن ها ارتباط نزدیکی دارد. در واقع در هنگام طراحی اولیه برای ظاهر و پیکربندی سایت، باید به مطالبی که می خواهد در آن قرار بگیرد توجه کرد و برای هر کدام از آن ها جایگاه مناسبی در نظر گرفت. همچنین برای رسیدن به مطالب خاص باید مسیر مشخص و مفهومی وجود داشته باشد که کاربر به راحتی بتواند مطلب مورد نظر خود را در آن پیدا کند.

به همین دلیل بسیار مهم است که پیش از طراحی سایت بدانید که می خواهید از چه مطالبی در سایت خود استفاده کنید و آن ها را به شرکت یا شخصی که می خواهد کار طراحی سایت را برای شما انجام دهد ابلاغ کنید تا برای این مطالب پیش بینی و برنامه ریزی شود. همچنین مطالب سایت نیز تاثیر بسیار زیادی در کسب تعداد بازدید و جلب نظر کاربران دارد. پس باید محتوایی کاربر پسند برای مشتریان و کاربران خود پیدا کرده و آماده قرار دادن در سایت کنید.

بیشتر بخوانید: بک لینک چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

انتخاب تکنولوژی طراحی سایت

برای طراحی سایت روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آن ها از تکنولوژی خاصی برای پیاده سازی سایت استفاده می کنند. این تکنولوژی ها نه تنها در قیمت سایت تاثیر گذارند، بلکه در تعیین کیفیت نهایی آن نیز بسیار موثرند. به عنوان مثال برخی ابزارها برای ایجاد سایت هستند که بدون نیاز به کدنویسی می توان با آن ها یک سایت طراحی کرد.

البته این ابزارها در واقع یک سایت آماده را در اختیار قرار می دهند که با توجه به درخواست مشتری شخصی سازی و تنظیم می شوند. سایت سازهای آماده یا سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس در این دسته قرار می گیرند و هزینه طراحی سایت با آن ها پایین تر است. البته حتی ظاهر این سایت ها با سایت های حرفه ای بسیار تفاوت دارد.

ابزارهای دیگری مانند ASP.NET هستند که با نرم افزارهای حرفه ای مانند ویژوال استدیو کار می کنند و نیاز به دانش کدنویسی بسیار پیشرفته ای دارند. طراحی سایت با این روش ها بسیار زمان بر است و گاهی نیاز به یک تیم متخصص دارد. بدیهی است که هزینه ی ایجاد سایت به این شکل بسیار بالا است اما نتیجه کار می تواند یک سایت بسیار حرفه ای و روان با ظاهری فوق العاده و با امکانات بی نظیری مانند امنیت و سرعت بالا باشد.

انتخاب دامنه و نام تجاری - بلو مارکتینگ

انتخاب دامنه و نام تجاری

هر سایتی برای دسترسی در اینترنت نیاز به یک دامنه یا ادرس سایت دارد که از طریق آن می توان به سایت دسترسی پیدا کرد. اگر هدف شما از طراحی سایت ایجاد یک شعبه دیگر از کسب و کار فعلی خود بر روی اینترنت است، بهتر است از نام تجاری خود در دنیای واقعی استفاده کنید. در غیر این صورت فراموش نکنید که حتما یک نام با معنی و مناسب برای سایت خود انتخاب کنید که آدرس سایت نیز بر اساس آن باشد. طراحی یک لوگو برای سایت نیز یکی از ضرورت ها برای طراحی سایت است.

سئو طراحی سایت

منظور از سئو سایت میزان بهینه بودن آن برای موتورهای جستجو مانند گوگل است. بهتر است قبل از سفارش طراحی سایت مشخص کنید که تا چه اندازه سئو سایت برای شما مهم است و می خواهید برای آن هزینه کنید تا آن را به طراح سایت اطلاع دهید. معمولا هزینه های سئو سایت بالاست اما نتیجه آن ارزش این هزینه را دارد.

برای سفارش طراحی سایت به چه کسانی باید مراجعه کنیم؟

همان طور که گفتیم طراحی سایت یک کار تخصصی است و باید به افرادی مراجعه کنید که دراین کار مهارت و تجربه داشته باشند. شرکت های برنامه نویسی معتبری هستند که مجوزهای قانونی را دارند و مدت ها است که در این زمینه فعالیت می کنند. اما این شرکت ها با توجه به این که کار درست و حرفه ای و تحویل می دهند، هزینه ی بالاتری نیز دریافت می کنند. می توانید به افراد و شرکت های تازه کاری که مهارت و مجوزهای لازم را دارند نیز فرصت دهید و البته هزینه کمتری بپردازید.

هنگام بستن قرارداد به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

به هر شرکتی که سفارش طراحی سایت دادید، باید پس از مشاوره یک قرارداد منعقد کنید. معمولا شرکت ها قراردادهای آماده ای دارند که موارد تعهد و خدمات آن ها مانند پشتیبانی سایت، در آن به طور کامل نوشته شده است.

این بندهای قرارداد را حتما به دقت مطالعه کنید و هر سوالی که در مورد آن ها داشتید حتما بپرسید. در کنار آن دقت کنید که حتما تمام خواسته های شما در قرارداد درج شده باشد و برای انجام ندادن آن ها و یا دیرکرد در تحویل سایت جریمه و ضمانتی در نظر گرفته شده باشد. هنگام تحویل گرفتن سایت دقت کنید که به تمام بندهای قرارداد عمل شده باشد. زیرا پس از تحویل گرفتن کار امکان تغییر وجود ندارد و باید برای آن هزینه بپردازید.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4 / 5. تعداد رای: 67

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.