کوتاه کننده لینک چیست وکدام سرویس های کوتاه کننده لینک بهتر است؟ - بلو مارکتینگ

کوتاه کننده لینک چیست وکدام سرویس های کوتاه کننده لینک بهتر است؟

کوتاه کننده لینک چیست وکدام سرویس های کوتاه کننده لینک بهتر است؟ - بلو مارکتینگ

لینک (URL) همان نشان اینترنتی سایت­ها می باشد که قادراست طول­های گوناگونی را دارا باشد.و با بکار بردن لینک برای هر نوع سایت پیروی از چهار چوب های ویژه ای را لازم  دارد، بعنوان مثال طول لینک و تعداد کلمات آن نباید از یک حد تعیین شده کم تر یا اضافه تر شود . لینک های طولانی سایت قادرند اثرات منفی بر سئو واردکنند. کوتاه کننده لینک نوعی سرویس می باشد که برای شما این زمینه را فراهم میکند که در موارد ویژه ای طول لینک تان را کوتاه کنید و افراد با کلیک بر روی لینک کوتاه تر نیز می توانند به سایت شما ورود کنند.

چرا استفاده از کوتاه کننده لینک اهمیت دارد؟

براساس سئو هرچقدر طول لینک و URL سایت کوتاه تر باشد، بسیار بهتر می باشد. این موضوع علت های گوناگونی دارد. به اشتراک گذاشتن لینک‌­های کوتاه در قیاس  با لینک‌­های بلند بسیار راحت تر هستند. در حالتی که شما تصمیم داشته باشید تبلیغات درجهت سایت خود را داشته باشید و قصد دارید URL آن را درسایر صفحات اشتراک گذاری کنید، هرچقدر طول آن کم تر باشد بیشتر به نفعتان است.

  • فضای دیجیتال، فضایی پر سرعت می باشد و رقابت نه تنها بر سر ساعت‌­ها نمی باشد، بلکه بر سر دقیقه ها و ثانیه­‌ها می باشد. هرچقد میزان طول لینک شما کوتاه تر باشد و شما یک نوع از سرویس‌­های کوتاه کننده لینک رامورداستفاده قراردهید، شما و کاربران نیز جهت نوشتن آدرس آن و یا فرستادن آن در پیامک ویا درایمیل، وقت و نیروی کم تری لازم دارد. اطمینان داشته باشید این موضوع که اهمیت فراوانی هم ندارد می‌­تواند اثرات خیلی زیادی بر سئوی سایتتان وهمچنین درصد بازدید از آن برجای بگذارد.
  • اغلب سایت ها محدودیت در مقدار کاراکتر را دارا می باشند بعنوان مثال اگر نمی قادر نیستید که منتشر شدن محتوا درون توییتر با لینک را از دست بدهید بایستی طول لینک‌ها و اندازه کاراکترها را کمتر کنید ویا کوتاه کننده لینک رامورد استفاده قرار دهید البته بعضی از این سرویس ها کوتاه کننده لینک همراه خودشان است و لینک شما رابه خوبی کوتاه میکند ولی خوبی مورد استفاده قراردادن کوتاه کننده لینک‌ها این می باشد که قادرمیباشید نرخ تعداد کلیک بر روی لینک ها را نیز موردمحاسبه  قرار دهید.
  • مسئله مهم وحائز اهمیت آن میباشدکه استفاده از سرویس‌­های کوتاه کننده لینک بصورت مجانی می باشد. شما این امکان را دارید بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ی اضافه ای نشانی اینترنتی سایت مخصوص خودتان را کوتاه و بهینه کنید و آن را درسایر سایت‌‌ها اشتراک گذاری کنید.
  • نمایش ندادن لینک بلند و واقعی به کاربران از مزیت های دیگر و علل ضرورت استفاده از کوتاه کننده نشانی اینترنتی می باشد. فقط برای چند دقیقه فکر کنید که در بالای مرورگر شما یک نشانی باطول زیاد همراه با کاراکترهای فراوانی موجوداست. این  را همرابا یک URLکوتاه موردبررسی قرار دهید. عکس العمل و احساس شما مطمئنا نسبت به لینک­ های ابتدایی تر و کوتاه‌‌ تر خوب تر خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
گوگل ادسنس چیست و چگونه می توان از آن کسب درآمد کرد؟

مزایای استفاده از سرویس­‌های کوتاه کننده لینک

مزایای استفاده از سرویس­‌های کوتاه کننده لینک - بلو مارکتینگ

درقسمت بالا شما با عوامل ضرورت بکارگیری از سرویس‌­های کوتاه کننده نشان اینترنتی آشنایی پیداکردید، ولی اضافه بر این موارد، آیا بکارگیری یک لینک کوتاه مزایای دیگری برایتان درپی خواهد داشت؟ اگر تبلیغات اثر گذار و ارتقای سئوی سایت برایتان اهمیت داشته باشد، بکارگیری لینک­‌های باطول کمتر می­‌تواند خیلی موثر واقع شود و به شما کمک کند. قسمتی از مزایای بکارگیری از لینک‌­های کوتاه عبارت است از موارد پایین:

استفاده آسان تر در صفحات اجتماعی

تعدادبسیاری از سایت‌­ها فعالیت خود را فقط به گوگل و موتورهای جست و جو خاتمه  نداده اند و در سایر برنامه های مجازی مثل یوتیوب یا اینستاگرام هم پیج یا صفحه دارا می باشند. جهت ارتقا دادن سئو و بالابردن بازدید، شما این امکان برایتان فراهم است که لینک هریک از صفحات خود را درون آن­ها بگذارید. بعنوان مثال شما قادرید آدرس یا URL سایت خود را در قسمت بیو صفحه اینستاگرامی سایت خود بگذارید تا افراد اینستاگرامی شما این امکان را داشته باشند فقط با یک کلیک بر روی لینک به صفحه شما در گوگل ورود کنند.

در حالتی که نشانی و لینک سایت شما طول زیادی داشته باشد، گذاشتن یک آدرس با طول زیاد در بیو هم فضای بیشتری از آن را اشغال می کند و هم بر تصویر صفحه شما را تاثیر منفی خواهد گذاشت. شما این امکان را دارید با بکارگیری از یک سرویس کوتاه کننده لینک، نشانی صفحه اینترنتی خود را کوتاه کرده و نشانی کوتاه شده را در صفحه های مجازی خود بگذارید.

استفاده از لینک‌های کوتاه شده اختصاصی با سلیقه شما

از سایر مزایای بکارگیری از سرویس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های کوتاه کننده لینک این می باشد که شما قادرمی باشید نشانی کوتاه شده و URL را با استفاده از سلیقه وعلاقه خود انتخاب کنید. این نشانی ممکن است با نشانی واقعی سایت شما نیز فرق داشته باشد. شما این امکان رادارید از یک نشانی زیبا و درخور با صفحه اینترنتی خود بهره ببرید، البته مانند لینک هر سایت، نشانی کوتاه شده هم بایستی یونیک باشد وهیچ تکراری درآن وجود نداشته باشد.

استفاده راحت تر از لینک­‌های کوتاه در ایمیل مارکتینگ و پیامک‌­های تبلیغاتی

استفاده راحت تر از لینک­‌های کوتاه در ایمیل مارکتینگ و پیامک‌­های تبلیغاتی

ایمیل مارکتینگ و فرستادن پیامک‌­های تبلیغاتی ازخوب ترین و پیشرفته ترین راهکارهای بازاریابی می باشد که این قابلیت رادارد مخاطبان شما را بیشتر وبیشتر کند. سرویس­‌های گوناگونی با گرفتن هزینه‌­هایی مناسب، تبلیغاتتان را برای گروه‌­های مورد هدف شما ایمیل می کنند یا به وسیله ی پیامک ارسال میکنند، به این روال تبلیغات شما مورد دید اشخاص فراوانی قرار میگیرد.

بکارگیری این راهکار تبلیغات مثل هر راهکار بازاریابی دیگر اساس و چهارچوبی را دارا میباشد که توجه نکردن به آن­ها سبب پایین آمدن میزان بازدهی می شود. یکی از ضروری ترین این اساس ها بکارگیری لینک های کوتاه است. در حالتی که نشان اینترنتی سایت شما طول زیادی داشته باشد ، پیش از ایمیل مارکتینگ یا تبلیغ ازطریق پیامک، با بکارگیری سرویس­‌های کوتاه کننده لینک، آن را موردبهینه سازی قراردهید.

همان گونه که می‌­دانید درون هر پیامک، شما قادرید حداکثر 70 کلمه فارسی یا 160 کلمه ی انگلیسی بنویسید. نوشتن تعداد فراوان کلمه از سمتی هزینه­‌های شما را افزایش می دهد و از سمت دیگر احتمال نابود کردن بعضی از اطلاعات را بالا می برد.

مطالعه بیشتر: بک لینک چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

تاثیر بیشتر برای بازاریابی آفلاین

از اصول ضروری درجهت انتخاب اسم هر برند، کوتاه بودن و سادگی آن می باشد به گونه ای که افراد قادرباشند به آسانی آن را به خاطر بسپارند. همین موضوع راجع به URL و لینک سایت‌­ها هم قابل بکارگیری می باشد. هرچقدر نشانی سایت شما کوتاه تر باشد، به یاد داشتن آن هم آسان تر شده و بازاریابی آفلاین آن هم سریع تر وبا کیفیت بالاتری انجام خواهد پذیرفت.

بیشتر بخوانید:
الگوریتم گورخر گوگل چیست و چه تاثیری بر فروشگاه های اینترنتی دارد

استفاده دائمی از سرویس­‌ها

بطور معمول برای بکارگیری از هر سرویس هم در فضای مجازی و هم در فضای واقعی شما نیازمند خواهید بود که پس از هر دوره زمانی، سرویس خود را مورد شارژ قرار دهید. اقدام به این شارژ بطور معمول هزینه هایی را در برخواهد داشت. همان گونه که در بالا هم اشاره کردیم، بکارگیری سرویس‌­های کوتاه کننده لینک هزینه ای را در بر نداشته و رایگان می باشد. موضوع مثبت دیگر آن این می باشد که بکارگیری این سرویس‌­ها همیشگی بوده و نیازمند تمدید و یا شارژ دوباره نمی باشد.

کسب درآمد جداگانه

این موضوع را خوب است بدانید که بکارگیری سرویس‌­های کوتاه کننده لینک علاوه بر اینکه رایگان است، شرایطی را هم برای شما بوجود خواهد آورد که قادر می باشید بوسیله ی آن­ها به کسب درآمد بپردازید. جهت انجام این کار پس از وارد شدن به سایت کوتاه کننده نشانی و پیوستن به آن­ها، لینک کوتاه شده مربوط به سایت خود را درون شبکه­‌های اجتماعی وسایر سایت ها می گذارید. درمقابل هر کلیک برروی نشانی کوتاه شده، مقداری پول به پنل کاربری شما واریز می شود. پس از گذشت مدتی که این مبلغ به میزان مشخصی رسید، این امکان را داریدکه ازحساب خود آن را مورد برداشت قرار دهید.

سرویس­‌های کوتاه کننده URL چه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهند داد؟

بکارگیری سرویس­‌های کوتاه کننده لینک قادراست اطلاعات خیلی جالب و همچنین مهمی را در دسترس شما بگذارند تا این امکان را داشته باشید که از آن­ها جهت ارتقا سئوی سایت خود بهره بگیرید. این سرویس‌‌ها اطلاعاتی مثل تعداد اشخاصی که ورودبه سایت شما کرده اند، نوع سیستم عامل و مرورگر آن‌ها، فاصله ی جغرافیایی و میزان کلیک‌ها در یک فاصله زمانی تعیین شده را برای شما به نمایش خواهند گذاشت. 

نهایتا این سرویس هابه شما نشان می­‌دهند که هر فایل تبلیغاتی چه تعداد کاربر را به سایت شما هدایت کرده تا بتوانید ضعیف ترین و بهترین تبلیغات خود را بررسی کنید.

بررسی این فاکتورها و اطلاعات به شما این امکان را می‌­دهد که بتوانید با نقاط ضعف و قوت سایت خود آشنا شده و اقدامات لازم را جهت ارتقا سئوی سایت انجام دهید.

بهترین سرویس­‌های کوتاه کننده لینک کدامند - بلو مارکتینگ

بهترین سرویس­‌های کوتاه کننده لینک کدامند؟

سرویس کوتاه کننده لینک Bitly:

اگربخواهیم از بهترین سرویس­‌های کوتاه کننده لینک به شما معرفی کنیم سرویس بیتلی میباشدکه شما قادر هستید لینک‌­هایی راکه کوتاه کرده اید سفارشی سازی کنید و از داده های خیلی دقیقی که سرویس در دسترس شما می گذارند بهره مند شوید.

سرویس کوتاه کننده لینک Tinyurl:

نمونه ی دیگراز سرویس‌­های پیشنهادشده ی کوتاه کننده لینک، سرویس Tinyurl می باشد که این امکان را دارید به شکل رایگان و بدون نیازبه نام نویسی به کوتاه کردن لینک‌­ها بپردازید و یا آن­ها را موردسفارشی سازی قراردهید. لینک­‌های کوتاه شده بوسیله ی این سرویس زمان انقضاء ندارند و دائمی می باشند. البته از عیب های این سرویس نداشتن امکان بازدید آمار کلیک‌­ها می باشد.

سرویس کوتاه کننده لینک Ouo.io:

مورد دیگر سرویس‌­های کوتاه کننده لینک، سرویس Ouo.io می باشد که اضافه بر قابلیت کوتاه کننده­‌های دیگر، زمینه کسب درآمد قابل توجهی برای شما به همراه خواهد داشت. درآمدزایی بوسیله ی آن به این شکل میباشد که درزمان کلیک بروی لینک­‌های کوتاه شده، یک ویدئو مختصر تبلیغاتی برای کاربران پخش میشود.درمقابل هر کلیک و هربار دیدن ویدئو مبلغی به حساب شما ریخته می شود.

بیشتر بخوانید:
ریبرندینگ چیست و چه اصولی دارد؟+ مراحل بازسازی برند

سرویس کوتاه کننده لینک Ow.ly:

از قدیمی ترین و همچنین بهترین سرویس‌­های کوتاه کننده لینک، سرویس Ow.ly می باشد که مزایا و امکانات چشمگیری مثل آنالیز دقیق لینک‌­های کوتاه شده در صفحه های مجازی را دارا می باشد.

همچنین نسخه پریمیوم راهم دارا است و شما ای امکان را دارید  با پرداخت کردن مبلغ حق عضو شدن سالانه 29 دلاری از قابلیت های فراوان و کل قابلیت های سایت Hootsuite بهره مند شوید.

سرویس کوتاه کننده لینک t.co:

تویتر دارای لینک کوتاه کننده اتوماتیک داخلی به اسم t.co می باشد که کل لینک‌­های گذاشته شده را به اندازه ی 23 کلمه می رساند. یعنی اگر تعداد کلمه های لینک شما کم تر یا اضافه تر از 23 باشد، این لینک آن را دقیقا به تعداد 23 کلمه می رساند. بارز ترین مزیت بکارگیری این سرویس آنمیباشد که امنیت حسابتان بوسیله ی تویتر حفظ می شود، ولی با بکارگیری آن امکان آنالیز سایت خود و اطلاعات آن را خواهید داشت.

مطالعه بیشتر: لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست

سرویس کوتاه کننده لینک is.gd:

مورد دیگر از سرویس­‌های قوی و خوب کوتاه کننده لینک، سرویس is.gd می باشد که بیشتر کاربران آن چینی می باشند. از خصوصیت های بسیار علاقمند این سرویس، ارائه QR Code می باشد که سبب می­‌شود لینک کوتاه شده به راحتی درون گوشی­‌های هوشمند هم قابل نمایش باشد. مزایای دیگراین سرویس آنالیز کلیک‌­ها و امکان سفارشی سازی کردن آن می باشد.

سرویس کوتاه کننده لینک Bl.Ink:

نمونه دیگر سرویس‌­های کوتاه کننده لینک سرویس Bl.Ink می باشد. این سرویس داده های خیلی ضروری و حیاتی مثل آمار کلیک و تعداد مراتب مراجعه به سایت را در دسترستان می گذارد. این سرویس نسخه پریمیوم با حق عضویت سالانه 12 دلار را دارا می باشد.

سرویس کوتاه کننده لینک v.ht:

درون فهرست خوب ترین سرویس­‌های کوتاه کننده لینک، می توان به سرویس v.ht اشاره کرد که قابلیت سفارشی سازی و آنالیز دقیق لینک‌­های کوتاه شده را برای شما فراهم می سازد. جهت بکارگیری قابلیت این سرویس می بایست حتما درون آن عضو شوید تا قادر باشید با بکارگیری پنل کاربری خود از قابلیت های موجود بهره مند شوید.

سرویس کوتاه کننده لینک Shorl.com:

از خصوصیت های این سرویس کوتاه کننده لینک این است که شما با بکارگیری از یک افزونه  که قابل بهره مندی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم می باشد می قادرهستید به کوتاه کردن لینک‌های خود  باسرعت و سهولت بیشتر بپردازید. ازسایر خصوصیت های این سایت هم می شود به چک کردن بازدید لینک های کوتاه شده به شکل اختصاصی اشاره نمود.

سرویس کوتاه کننده لینک Sniply:

سرویس کوتاه کننده لینک Sniply نسخه پریمیوم را دارا می باشد و جهت بکارگیری از آن باید سالانه 29 دلار بپردازید. همچنین امکان ایجاد این قابلیت رادارد که دو حساب کاربری را به طور همزمان در دسترستان قرار خواهد داد.

سرویس کوتاه کننده لینک b2n.ir:

این سرویس هم مجانی بوده و بدون احتیاج به نام نویسی قادرخواهید بود از خدمات آن بهره مند شوید. امکان سفارشی سازی و آنالیز آمار کلیک‌­ها از خصوصیت ها و خوبی های این سرویس می باشد.

سرویس کوتاه کننده لینک ADF.ly:

نقطه ی مثبت این سرویس درآمدزایی از آن می باشد که درآمد آن به دلار می باشد و شما پس از کسب درآمد 5 دلار قادرید آن را مورد برداشت قراردهید.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4.6 / 5. تعداد رای: 821

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *