لینک اسپم چیست و چرا باید حذف شود + نحوه حذف لینک اسپم - بلو مارکتینگ

لینک اسپم چیست و چرا باید حذف شود + نحوه حذف لینک اسپم

لینک اسپم چیست و چرا باید حذف شود + نحوه حذف لینک اسپم- بلو مارکتینگ

ما در این مقاله می خواهیم در خصوص این مورد که لینک اسپم چیست و چرا باید disavow شود صحبتی داشته باشیم. پیشنهادمی کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

اگر در زمان فعلی قضیه  حذف لینک اسپم های منفی یا پیوند هایی به شکل ناخواسته در برنامه کاری شما وجودندارد، زمان آن فرارسیده است که آن راموردبررسی قراردهید، چراکه قادرهستند اثرات مخربی در رتبه بندی وب سایت شما برجای بگذارند. به همین علت، ما تصمیم گرفتیم که در خصوص لینک اسپم به شما مطالبی راارائه کنیم تا شما را با آن آشناکنیم و درادامه ان یاد بگیرید که چطور باید لینک های اسپم را موردحذف شدن قرارداد.

کیفیت پیوند از علل اساسی رتبه بندی گوگل می باشد و جهت تنظیم دقیق این عنصر میان الگوریتم خود کوشش بسیاری کرده است. در سال 2012 همراه با آپدیت کردن پنگوئن Google  و بعداز آن با تحولات بعدی در آپدیت قابل دسترس پاندا همراه شد. تخمین زنی ها درخصوص بروز ترین آپدیت قابل اهمیت الگوریتم، بیان میکند که این قضیه هم با کیفیت پیوند مرتبط می باشد که که این آپدیت درماه آوریل انجام شد.

گوگل  برروی شناسایی ومجازات کردن وب سایت هایی که دارای پیوندهای اسپم هستند، همان طرز مقابله با تکنیک های SEO قدیمی، “کلاه سیاه” تمرکزدارد. طی چندین سال قبل اگر قصد داشتید در سرچ اصطلاحی که مد نظرتان است در صدر موتورهای سرچ قرار بگیرید، تنها عملی که می بایست انجام دهید این امر بود که تلفن را انتخاب کرده و چند هزار پیوند را به آن مرتبط کنید! پس ازآن قادربودید شاهداین باشید که به اسانی در رده های اول گوگل جای خواهید گرفت.

این امر یک کارفوق العاده اسان بود. ولی این پیوندها از کیفیت بسیارپایینی برخوردار بودند، قابل ذکراست بگوییم که وب سایت های اینترنتی برای این امر ساخته نشده اند. آنها جزپیوندی از شرکت های اصلی و دارای اعتبار نبودند. این قضیه یک خبر بدی برای Google بود چون  آنها قادربه تضمین کردن اعتبار نتایج جستجوی خود نبودند، چون هر شخصی که یک وب سایت و پول جهت خریدن بعضی از پیوندها را دارا باشد قادراست موفق به کسب رتبه ی خوبی شود..

جهت بهترشدن کیفیت نتیجه جست وجوی خود، Google  راهکاری  را جهت شناختن وب سایت هایی که درخود لینک های با کیفیت بالا از منابع دارای اعتبار میباشند فراهم کرده و باشناسایی و مجازات کردن وب سایت های که دارای لینک اسپم هستند وب سایت های که فاقد کیفیت وارزش هستند را فیلتر می کند. به همین روال، آموزش نحوه حذف لینک های ناخواسته به شدت به قسمتی اصلی از SEO مبدل شد.

مطالعه بیشتر: مزرعه لینک چیست و چه تاثیری روی سایت شما دارد؟

بک لینک اسپم چیست ؟

اساسی ترین عامل مشخص کننده بک لینک اسپم “بد” اعتباروکیفیت وب سایتی می باشد که پیوند از آن به وجودمی اید. این گونه پیوندهای سمی اکثرا با عوامل زیر امکان شناسایشان فراهم است:

  1. پیوندهایی از وب سایتهایی که تنها با غرض بوجوداوردن لینک SEO طراحی شده اند، مشهور به مزارع پیوند.
  2. پیوندهایی از دایرکتوری های محتوا ویاوب سایت هایی که به هرفردی امکان میدهند که محتوای خودرابارگذاری کنند، به این معنا که آن ها دارای یک بار مقاله می باشند که هیچ نوع انسجامی ندارند. درحقیقت این ها مزارع پیوندی می باشند.
  3. بطور کلی سایت هایی که دارای کیفیت پایین می باشند. برای مثال Domain Authority  کم، دارای تعداد فراوانی پیوند خارجی ویا تعداد فراوانی محتوای کلیشه ای در بر دارند.
  4. زمانی که دسته زیادی از پیوندها را ازسایر کشورها می گیرید (برای مثال اگر شما ساکن بریتانیا هستید و همه ی پیوندهایتان از روسیهارسال شده اند)
  5. دسته فراوانی پیوند در یک وب سایت (به ویژه اگر این وب سایت دارای کیفیت پایینی باشد) موجود است.
  6. دسته پیوندهای فراوانی در یک بازه زمانی کم از یک وب سایت موجود است (این موضوع نمایان این است که لینک ها دارای اعتبارنیستند و وبرای آن موردپرداخت قرارگرفته اند).

درحقیقت، گوگل لینک اسپم را مشخص می کند و به همین دلیل اگر حدس بر آن باشد که به هر نحوی مصنوعی یا غیر طبیعی باشد، تحت عنوان لینک اسپم شناسایی می شود.

مطالعه بیشتر: بک لینک چیست وچه تاثیری بر سئو دارد؟

نحوه شناسایی بک لینک به طور بالقوه اسپم

این یک قضیه مهم وقابل ذکردر مقاله لینک اسپم چیست می باشد که باید آن رامورد بررسی قرار داد. همان گونه که قبلابیان شد، در گذشته اغلب وب سایت ها به علت دارابودن بک لینک های بد که بوسیله SEO های کلاه مشکی سایه دارمورد خریداری وساخته شدن بودند تحت مجازات قرارگرفتند. 

برای مثال، بعضی از کسانی که گرفتار مشكلات SEO  در مقابل رقیب می شوند كه در آن به صورت بسیار هدفمند جهت اخذ مجازات گوگل درحال فعالیت هستند. این مورد دارای منبع نمی باشد. هیچوقت، درانجام این کاراقدامی نکنید.

ابتدایی ترین علامتی که به علت بک لینک های بد موردجریمه قرارگرفته اید، افت بسیارچشمگیر رتبه بندی شما در میان تعدادفراوانی از عبارت و صفحه جست وجوی میباشد.

درصورتی که این اتفاق بیفتد، حتما می بایست بررسی کنید که پیوندهای شما از کجا دریافت می شوند و چه افرادی به شما لینک ارائه می دهند:

  1. به گوگل سرچ کنسول بروید
  2. درپایین داشبورد، آپشن “Search Traffic” را موردانتخاب خودقراردهید و بعد بر روی گزینه ی “Links To Your Site” کلیک کنید.
  3. در قسمت چپ، “Who Links The Most” را مشاهده می کنید. برروی گزینه ی “More” بروید وسپس کلیک کنید.
  4. درگام بعدی، بر روی گزینه ی“Download Latest Links” کلیک کرده که گوگل بتواند از تمامی لینک های سایت شما درجریان باشد.
  5. پیوندها را به صورت وسیع مورد بررسی قراردهید، و برای هر گونه پیوندی که امکان دارد “بد” باشد ، چک کنید. بعضی از آنها بی پرده قابل مشاهده هستند، ولی شناسایی بعضی دیگر کارمشکلی می باشد. درپیURL  های رمزگذار که دارای شماره ها و حروف بزرگ، وب سایت های خارجی و سایت هایی بگردید که بارها یا شرایط هایی که بارها به صورت همزمان (در همان روز) بسیاری از لینک ها را از راه وب سایت یافته اید، به برقراری پیوند بپردازید..
  6. از همه ی پیوندهایی که مطمئن هستید اثرات منفی برروی رتبه بندی وب سایت شما می گذارند، یک لیست بصورت جدا فراهم کنید.
نحوه حذف لینک اسپم - بلو مارکتینگ

نحوه حذف لینک اسپم

اگرمیخواهیدبا این موضوع آشناشویدکه چرا بایدلینک های اسپم حذف شود ما نحوه ی حذف را به شما آموزش میدهیم،اما اگربه دنبال این هستید که چه راهی ازهمه کوتاه تراست برای حذف لینک اسپم ، امکان دارد کمی نا امید بشوید چون تمامی این لینک ها بایدمورد بررسی قراربگیرند و نمی توان به کل لینک ها بصورت بد و مخرب نگاه کرد.

درصورتی  که ابزارهای فراوانی بصورت اتوماتیک به شکل آنلاین در دسترس قراردارند، ولی مناسب ترین راه جهت از بین بردن بک لینک های بد این مورد پیشنهادمی شودکه به شکل دستی آن را برحسب دستورالعمل پایین انجام دهید:

1. ابتدایی ترین مرحله پیدا کردن راهکاری درجهت ارتباط باآن ها می باشد. شما بایستی با صاحب وب سایت که برای شما بک لینک مضر را میفرستد تماس حاصل کنید و از آنها درخواست کنید که لینک را موردحذف قراردهند. این موضوع به این معنا می باشدکه که اطلاعات تماس آنها را بیابید و از روش ایمیل با احترام از آنها درخواست کنید که درانجام این کاراقدام کنند یا این که با آن ها تماس حاصل کنید و این خواسته را به آن ها بگوئید.

2. دربیشترموارد، شما باروش اول به نتیجه ای نمی رسید، بنابر این قضیه گام بعدی این است که پیوند هارا غیرفعال کنید. این در اصل به معنی این می باشد که از گوگل  درخواستکنیم که این پیوندها را در محاسبات الگوریتمی خود به حساب نیاورند.

3. قبل از هرچیز، باید یک فایل متنی بوجود بیاورید. پیشنهادمی شود که قبل از همه این کار را در Google Doc  عملی کنید، وبعد آن را در یک پرونده .txt که رمزگذاری شده است درUTF-8  بیتی ASCII کپی نمائید. این پرونده تنها بایستی حاوی پیوندهایی باشد که قصد دارید آن ها را موررد ویرایش قراردهید، به گونه ای که درهرخط یک لینک.

4. مطمئن شوید که در سطح دامنه و نه فقط یک URL اینترنتی، جهت بی اطمینانی از دست ندهید. این کار را با افزودن “دامنه” در روبه روی نام هردامنه قرار دهید. برای مثال اگر 1 لینک شما از spamsite.com  نشئت می گیرد، می بایست پرونده خود را بنویسید مثلا: spamsite.com را درون پرونده متنی خود جای دهید.

5. سپس، به Google’s Disavow Tool  بروید.

6. برروی وب سایت خود رفته وسپس انرا انتخاب کنید و روی گزینه ی” Disavow links” کلیک کنید.

7. وبعدازآن پرونده متنی را که بوجودآورده ایدرامورد بارگذاری قراردهید.

8.گوگل پیغامی وحشتناک به شما ارایه می دهد که بیان دارد “این یک خصوصیت پیشرفته می باشد و تنها باید با احتیاط آن رامورداستفاده قرارداد”. مطمئنا، شما به این نتیجه رسیده اید که این پیوندها هرزنامه می باشند، باتوجه به ابنجلوتر بروید و “ارسال” را انتخاب کنید. گذراندن این مراحل طریقه حذف پیوندهای هرزنامه می تواند یک کار وقت گیر و حوصله بر باشد، ولی یک امر خیلی ضروری می باشد. همچنین امکان دارد زمانی طول بکشد تا گوگل بتواند همه ی پیوندهای بوجودامده در پرونده disavow شما را موردبازنویسی قراردهد و برچسب های nofollowرا به این سایت ها بیفزاید، باتوجه به ابن قضیه صبرامری ضروری می باشد.

امید داریم از مطالعه مطالب مربوط به  لینک اسپم چیست وچرابایدحذف شود استفاده مقیدی کرده باشید.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

5 / 5. تعداد رای: 160

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

آواتار کاربر کاربر مهمان رضا رضایی 16 آذر 1400

مقاله خوبی بود و نحوه حذف لینک اسپم هم بخوبی توضیح دادید فقط اگه میشه فیلم ش هم درست کنید بزارید

علیرضا بلوریان 16 آذر 1400

ممنون از نظرتون در آینده حتما برای مقاله های اموزشی مون فیلم اموزشی هم در کنارش قرار می دیم