لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست - بلو مارکتینگ

لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست

لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست- بلو مارکتینگ

از آن جا که لینک سازی باعث افزایش ترافیک وب سایت می‌شود، بنابراین لینک سازی یک موضوع مهم در سئو است و اگر این لینک ها استاندارد نباشند از طرف گوگل جریمه می‌شوید. ما با تهیه این مطلب در بلو مارکتینگ قصد داریم شما را با لینک ها و لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی آشنا می‌کنیم. لطفا تا پایان این مطالب همراه ما باشید.

لینک و ویژگی های آن

لینک مختصر کلمه‌ی Hayperlink است، این لینک ها یک قسمت کد هستند که این امکان را به شما می‌دهند زمانی که روی آن کلیک می‌کنید از یک صفحه به صفحه‌ی دیگر بروید. امروزه در اکثر سایت‌ها شما لینک های زیادی مشاهده می‌کنید و به راحتی می‌توانید به صفحه مورد نظر خود منتقل شوید.

لینک ها می‌توانند به صورت متن و یا تصاویر باشند. لینک های ارتباطی با تگ < <a ساخته می‌شوند.

به عنوان مثال                                               a href = “URL”> salam</a>>

Href آدرس اینترنتی صفحه ای که قرار است به آن منتقل شوید را مشخص می‌کند. کلمه salam قسمتی است که در سایت به شکل لینک ساخته شده است  و به آن Anchor text نیز می‌گویند که می‌تواند عین کلمه‌ی کلیدی ، کلمه کلیدی با متن دیگر، نام وب سایت، آدرس وب سایت و یا جمله‌ی اینجا کلیک کنید و یا هر جمله‌ی دیگری  باشد.

در کد بالا زمانی که کاربر رو salam کلیک می‌کند به آدرسی که مشخص شده است منتقل می‌شود.

حال اگر بخواهید به صفحه ای از همان سایت منتقل شوید باید یک لینک محلی ایجاد کنید، و نیازی نیست URL را کامل بنویسید.

Anchor text

Anchor text  در واقع همان کلماتی هستند که شما را به صفحه دیگر منتقل می‌کنند. به عبارت دیگر متن هایی که با تغییر رنگ همراه هستند و یا خطی که برای مشخص کردن زیر کلمات قرار دارد همان انکر تکست ها می‌باشند. گوگل به راحتی متوجه انکرتکست ها و لینک هایی که وارد شده می‌شود.

گوگل با استفاده از آدرس لینک ها و و تعداد لینک هایی که به انکر تکست ها داده اید پی می‌برد که یک صفحه چقدر اهمیت دارد و یا اینکه چه موضوعی دارد و هدف از تولید محتوای سایت چیست.

بناربراین با استفاده از لینک سازی، کلمات کلیدی که در هر یک از صفحه های سایت نوشته شده باشد به عنوان انکر تکست به صفحات دیگر لینک می‌شوند. و بدین صورت کاربران به صفحات مورد نظر منتقل می‌شوند.

مطالعه بیشتر: بک لینک چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

Target و ویژگی های آن در لینک های html

Target  مشخص می‌کند صفحه‌ی لینک شده در کجا باز شود. اگر شما گزینه‌ی blank را انتخاب کنید صفحه‌ی لینک شده در یک پنجره‌ی جدید باز ‌می‌شود. با انتخاب گزینه‌ی self صفحه‌ی لینک شده در همان پنجره باز می‌شود. ویژگی pant صفحه ای که لینک کرده اید را در فریم والد باز می‌کند.

بیشتر بخوانید:
راهنمای خرید هاست (هر آنچه که قبل از خرید هاست باید بدانید)

Top صفحه‌ی لینک شده را در بدنه‌ی کامل پنجره باز می‌کند. گزینه framename   صفحه‌ی لینک شده را در فریم نامگذاری شده باز می‌کند.

ویژگی title

Title  اطلاعاتی را به صورت راهنما نمایش می‌دهد، زمانی که ماوس روی لینک حرکت کند این اطلاعات نمایش داده می‌شوند.

انواع لینک

لینک شکسته

لینک شکسته لینک هایی هستند که هیچ مقصد خاصی ندارند، برای مثال شما در متن خود یک لینک قرار می‌دهد و کاربر با کلیک بر روی این لینک به هیچ صفحه ای منتقل نشود که این اتفاق ممکن است به دلیل پاک شدن آن صفحه از سایت یا اشتباه بودن آدرس لینک و یا دلایل دیگر باشد.

لینک فالو یا دوفالو (Dofollow)

لینک های دوفالو هیچ صفت مشخص کننده ای ندارند و به صورت پیش فرض همه لینک ها فالو خواهند بود. و موتور جست و جو آن ها را دنبال می‌کند و به صفحه‌ی  مورد نظر منتقل می‌شوند.

لینک های نوفالو ( Nofollow )

این نوع لینک ها را موتور جست و جو دنبال نمی‌کند. اگر شما می‌خواهید لینک شما تاثیری در رتبه بندی گوگل نداشته باشد از نوفالو استفاده کنید. تفاوت بین نوفالو و دوفالو در این است که اگر شما از عبارت rel=” nofollow “ استفاده نکنید لینک شما تبدیل به یک لینک فالو می‌شود.

لینک های تبلیغاتی

لینک های تبلیغاتی یا اسپانسری لینک هایی هستند که بابت قرار دادن آن ها در سایت پول دریافت می‌شود. و برای سایت مقصد به نوعی یک حمایت مالی است. هر لینکی که به سفارش مشتری  در سایت قرار می‌دهید از عبارت اسپانسری استفاده کنید.

لینک UGC یا لینک ساخته شده توسط کاربر

این لینک نشان دهنده لینک داخل محتواهای ایجاد شده به دست کاربر است.

لینک داخلی

لینک داخلی یعنی لینک کردن یک صفحه از وب سایت به صفحه‌ی دیگر همان وب سایت است. لینک سازی داخلی یکی از تکنیک های on page seo است که باعث بالا رفتن بازید سایت می‌شود و همچنین نرخ ماندن کاربر درسایت و رتبه سایت در گوگل نیز افزایش پیدا می‌کند. یکی از راه های لینک سازی داخلی این است که مقالات مربوط به هم را با کمک Anchor text به هم لینک کنید.

مطالعه بیشتر: مزرعه لینک چیست و چه تاثیری روی سایت شما دارد؟

لینک خارجی یا بک لینک

زمانی که با استفاده از لینک از یک وب سایت به وب سایت دیگر منتقل می‌شوید یک بک لینک ساخته می‌شود. به بک لینک لینک ورودی هم می‌گویند زیرا کاربران وارد سایت شما شده اند.

بک لینک برخلاف لینک داخلی از تکنیک های off page seo است، هر چقدر که تعداد لینک های خارجی بیشتر باشد ارزش سایت شما در نزد گوگل بالا می‌رود.

بک لینک هایی که می سازید باید از نظر گوگل مناسب باشد و ویژگی های زیر را داشته باشد

از سایت هایی بک لینک بگیرید که اعتبار آن ها بالا باشد، محتوای آن سایت با سایت شما مرتبط باشد، با رعایت کردن این مواارد مشتری های بهتری را به دست خواهید آورد.

لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست

در مطالب فوق توضیح مختصری راجب لینک سازی داخلی و خارجی به شما ارائه شد، در ادامه می‌خواهیم بدانیم لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی چیست و چه تفاوت هایی با هم دارند بپردازیم.

بیشتر بخوانید:
گوگل ادسنس چیست و چگونه می توان از آن کسب درآمد کرد؟

با ساخت لینک برای یک سایت آن سایت برای گوگل یک سایت معتبر و مهم است گوگل با استفاده از لینک ها که به یک صفحه داده اید به میزان اهمیت آن ها پی می‌برد. لینک سازی داخلی و خارجی به بهینه سازی سایت کمک می‌کند.

همانطور که اشاره شد لینک سازی داخلی شما را به صفحه دیگر همان سایت منتقل می‌کند، آدرس لینک های داخلی شبیه به آدرس اصلی است و ادامه‌ی مسیر با آدرس سایت اضافه ‌می‌شود.

صفحه ای که به انکر تکست لینک می‌شود باید مرتبط با آن باشد به طور مثال نمی‌توانید در مطالب آموزش اکسل انکر تکست را به صفحه ای از نقاشی لینک کنید. در این صورت گوگل نمی‌تواند  آن سایت را یک سایت مهم در نظر بگیرد. بنابراین هر کلمه‌ی کلیدی باید به صفحه مربوط به خود لینک شود.

نباید تمام کلمات کلیدی که لینک می‌شوند عینأ یک کلمه باشند بلکه باید از عنوان های مختلف استفاده کند.

ساختار وب به تار عنکبوت شباهت دارد که همگی به هم متصل هستند و هرکدام مسیری دارد خزنده‌های گوگل نیز به همین شکل عمل می‌کنند. اگر صفحه ی لینک داخلی و خارجی نداشته باشد به معنی بن بست است. بن بست ها باعث می‌شود کاربران از صفحه خارج می‌شوند.

لینک سازی داخلی - بلو مارکتینگ

انواع لینک سازی داخلی

لینک سازی اتوماتیک داخلی

در سیستم ورد پرس می‌توانید کلماتی را به عنوان کلمه کلیدی معرفی کنید و هر زمان که از آن کلمه کلیدی استفاده می‌کنید به طور اتوماتیک به صفحه مورد نظر لینک شود. این ویژگی را هم می‌توانید کد نویسی کنید. بنابراین با این روش کلمات کلیدی به  صفحه هدف منتقل  می‌شوند. این ویژگی باعث می‌شود کاربران بتوانند مطالب مرتبط را نیز مطالعه کنند.

لینک سازی در داخل محتوا

اگ بدون کد نویسی لینک سازی داخلی انجام شود به این لینک های تولید شده لینک سازی دستی داخلی می‌گویند.این لینک سازی تاثیر مثبتی بر بازدید کاربران از دیگر صفحات سایت دارد.

لینک سازی عکس ها

این نوع لینک سازی برای معرفی عکس و موضوع عکس است بهتر است از تگ Alt برای عکس ها استفاده کنید.  استفاده از این تگ به این معنی است که اگر کاربر به هر دلیلی نتوانست عکس را دانلود کند و ببیند با توجه به متن که در این عکس است می‌تواند متوجه شود چه عکسی را نتوانسته ببینند.

لینک سازی در صفحه اول سایت

بخش اصلی هر سایت صفحه‌ی نخست آن است. اگر شما صفحه اصلی سایت خود را فقط برای کسب درآمد طراحی کنید و به فکر ارتباط  برقرار کردن  کاربر با سایت خود نباشید باعث نابودی سایتتان می‌شوید. صفحه‌ی اول سایت از اهمیت بالایی بر خوردار است به همین دلیل لینک هایی را که در صفحه نخست قرار می‌دهید اهمیت زیادی دارند.

لینک سازی در منو

کلمه های کلیدی سایت را بررسی کنید اگر کلمه های کلیدب صفحه هدف ندارند می‌توانید برای آن صفحه جدا بسازید. لینک سازی در منوی سایت های فروشگاهی کاربرد دارد.

مزایای لینک های د اخلی

پیوندهای داخلی به شما کمک می‌کند تا کاربر با سایت شما در ارتباط باشد این موضوع ممکن است کاربر را به یک مشتری ثابت تبدیل کند. این لینک برای کاربران بیشتر در دسترس است وهمین موضوع باعث بالا رفتن بازدید سایت شما می‌شود.

مطالعه بیشتر: لینک اسپم چیست و چرا باید حذف شود + نحوه حذف لینک اسپم

مزایای لینک های خارجی

کیفیت لینک های خارجی که شما از آن استفاده می‌کنید و اضافه کردن لینک های قابل اعتماد باعث بالا رفتن اعتبار سایت شما خواهد شد. و اضافه کردن لینک ها با کیفیت پایین به سایت شما آسیب می‌زند.

بیشتر بخوانید:
الگوریتم گورخر گوگل چیست و چه تاثیری بر فروشگاه های اینترنتی دارد

پیوندهای خراجی ارزشمند تر هستند.زمانی که شما به یک سایت متصل هستید آن سایت متوجه می‌شود به آن پیوند دارید، پس از آن، آن سایت با پیوند دادن به سایت شما در محتوا به نفع خود بازگشت می‌کنند. لینک های خارجی یک راه مناسب برای دسترسی و گرفتن محتوای شما در خارج از سایت شماست.

بهبود استراتژی SEO سایت شما

لینک های داخلی و خارجی جز مهمی از استراتژی SEO و به تقویت رتبه بندی SEO کمک می‌کند. زمانی که موتور های جست و جو توان تعیین عوامل رتبه بندی را دارد این کار برای کاربر قابل دیدن است.

زمانی که موتور های جست و جو سایت شما را پیدا می‌کنند لینک های داخلی را دنبال می‌کنند تا بتوانند صفحات دیگر سایت شما را پیدا کنند، و نیز بتوانند با یک بازدید صفحات مختلف سایت شما را دیده و یا آشیو کنند.

شما می‌توانید به سایت خود لینک ندهید تا موتورهای جست وجو آن ها را پیدا کنند و این کار زمان بر است. لینک های داخلی ساختار اصلی سایت شما را تشکیل می‌دهند. این کار باعث می‌شود تا کاربران به راحتی موضوعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

لینک های خارجی و دریافت لینک از سایت های دیگر یک منبع برای جذب کاربران است و موجب بهینه سازی سایت شما نیز می‌شود. این مسئله بستگی  به وب سایتی که آن را لینک می‌کنید نیز دارد و بد بودن محتوای سایت تاثیر عکس دارد.

برای تقویت لینک هایی که به سایت شما پیوند می‌دهند باید کیفیت وب سایت خود را بالا ببرید.

یکی از مشکلاتی که باید ضعیف بودن وب سایت شما می‌شود لینک های آسیب دیده است. لینک های آسیب دیده لینک هایی هستند که درست کار نمی‌کنند به عنوان مثال صفحه لینک شده حذف شده است یا به محل دیگری انتقال یافته برای همین لینک ها آسیب دیده و کار نمی‌کنند، به این لینک ها، لینک های مخدوش شده نیز می‌گویند.

شما باید بتوانید این لینک ها را شناسایی و اصلاح کنید. برای شناسایی این لینک ها می‌توانید از ابزاری همچون Broken Link Checker استفاده کنید.استفاده از این ابزار رایگان بوده و سایت شما را اسکن می‌کند و لینک های آسیب دیده را پیدا کنند و شما می‌توانیدآن ها را پاک کنید.

جمع بندی

لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی هر دو برای کیفیت وب سایت هستند و باید برای لینک سازی داخلی و خارجی دقت کافی را داشته باشیم تا یک وب سایت با کیفیت داشته باشیم و همچنین از طرف گوگل نیز جریمه (پنالتی) نشویم.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4 / 5. تعداد رای: 241

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *