هاست وردپرس چیست؟ و چه تفاوت و ویژگی با دیگر هاست دارد؟

هاست وردپرس چیست؟ و چه تفاوت و ویژگی با دیگر هاست دارد؟

هاست وردپرس چیست؟ و چه تفاوت و ویژگی با هاست دیگر دارد؟

اگر با تکنولوژی و فضا مجازی در ارتباط هستید، حتما نام وردپرس و هاست وردپرس به گوشتان خورده است. وردپرس به عنوان میزبانی برای وب شناخته می‌شود که سایت‌های وردپرس به وسیله آن بهینه شده‌اند. هاست وردپرس بسیار پراهمیت بوده و به وسیله آن می‌توانید خدمات بسیاری را دریافت کنید. این خدمات برای سایت‌های وردپرسی آماده شده است. با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله به این سوال که هاست وردپرس چیست؟ و چه تفاوتی با هاست‌های دیگر دارد؟ بپردازیم.

تعریف هاست وردپرس

همانطور که اشاره کردیم، وردپرس به عنوان میزبانی برای وب شناخته می‌شود. در واقع وردپرس میزبانی است که از قبل پیکربندی شده است. پیکر بندی وردپرس سبب می‌شود که امکان بهینه سازی یک سایت برایتان فراهم شود. هاست وردپرس برای اهداف مختلفی استفاده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها میتوان به ساده کردن، ایمن سازی و افزایش سرعت نصب وردپرس اشاره کرد. با استفاده از این نوع هاست، نصب وردپرس نسبت به نصب آن بر روی یک سیستم لینوکس سرعت بیش‌تری دارد.

مفهوم وردپرس و قابلیت‌های آن

وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوا شناخته می‌شود. از قابلیت‌‎های بسیار محبوب وردپرس متن باز بودن آن است. بنابراین برای ایجاد یک وب سایت مناسب می‌توانید از وردپرس و قابلیت‌های خاص آن استفاده کنید. وردپرس به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین ابزار‌ها برای ایجاد سایت شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین هاست وردپرس و بهترین شرکت های هاستینگ ایران آشنا شوید

ارتباط وردپرس و هاست وردپرس

برخی از افراد تصور می‌کنند که برای راه اندازی وردپرس باید حتما از هاست وردپرس استفاده کنند. در صورتیکه این تفکر، تفکری اشتباه است. شما می‌توانید وردپرس را به راحتی بر روی لوکال‌ها نصب کنید. اگر قصد راه اندازی کسب و کاری را دارید، بهتر است از بهترین میزبانی یا هاست برای وب سایت خود استفاده کنید. انتخاب بهترین نوع هاست در بهبود سئو سایت، نقش بسیار مهمی دارد. با بهبود سئو سایت، فروش شما نیز بیش‌تر خواهد شد. پیشنهاد ما استفاده از هاست وردپرس برای راه اندازی وب سایت و توسعه کسب و کارتان است.

برخی از افرادتصور می‌کنند که هاست وردپرس با میزبانی وب معمولی یا هاست لینوکس یکی است. در صورتیکه این تفکر اشتباه است. در ادامه به تفاوت هاست وردپرس با سایر هاست‌ها خواهیم پرداخت.

ویژگی‌های هاست وردپرس

همانطور که اشاره کردیم، یکی از بهترین هاست‌ها برای توسعه کسب وکار و راه اندازی وب سایت، هاست وردپرس می‌باشد. با استفاده از هاست وردپرس میزبانی بسیار عالی و شگفت انگیزی را تجربه می‌کنید. از ویژگی‌های منحصر به فرد هاست وردپرس میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ویژگی‌های هاست وردپرس
  • سرعت بسیار بالا
  • امنیت بالا
  • آپدیت بودن نرم افزار
  • داشتن سایتی سریع با عملکرد عالی
  • سادگی در اضافه کردن SSL

سرعت بسیار بالا هاست وردپرس

امروزه داشتن وب سایتی با سرعت بالا اهمیت بسیار بالایی دارد. در صورتیکه سرعت سایت شما کند باشد، نه تنها کاربران سایت ناراضی می‌شوند، بلکه رتبه سایت شما در مرورگر‌ها نیز پایین می‌آید. بنابراین یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش سرعت هاست، استفاده از هاست وردپرس می‌باشد. عملکرد این هاست به حدی فوق‌العاده است که حتی استفاده اشتراکی از آن نیز عملکرد سایت شما را نسبت به رقبا افزایش می‌دهد. با استفاده از این هاست بر روی سرورهای مختلف می‌توانید شاهد بهبود و عملکرد خوب سایت خود باشید.

بیشتر بخوانید:
ریبرندینگ چیست و چه اصولی دارد؟+ مراحل بازسازی برند

امنیت بالا هاست وردپرس

از دیگر ویژگی‌های هاست وردپرس میتوان به ایمنی بسیار بالا آن اشاره کرد. بسیاری از افراد تا زمانی که کار از کار نگذشته است، به فکر ایمنی وب سایت خود نمی‌افتند. با استفاده از هاست وردپرس ایمنی سایت خود را بهبود می‌دهید. همچنین با استفاده از آن تمامی اطلاعات بازدیدکنندگان و کاربران را از خطراتی نظیر هک حفظ می‌کنید.

میزبانی وردپرس قابلیت‌های منحصر به فردی دارد که از سایت شما در برابر حملات مختلف حفاظت می‌کند. در صورتیکه میزبانی معمولی سایت شما را تنها از حملات گسترده حفظ می‌کند. بنابراین با خرید هاست وردپرس می‌توانید سایت خود را ایمن کرده و اطلاعات کاربران را محفظو نگه دارید.

آپدیت بودن نرم افزار

در صورتیکه برای کسب و کار خود ازیک سایت وردپرسی استفاده می‌کنید، آن را به صورت منظم بروزرسانی کنید. آپدیت سایت وردپرسی تنها چند دقیقه طول می‌کشد و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. بسیاری از صاحبان سایت فراموش می‌کنند که برای دریافت بروزرسانی‌ها به سایت مراجعه کنند. در صورتیکه سایت شما به بروزرسانی نیاز داشته باشد، بروزرسانی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

بروزرسانی به موقع سیستم عملکرد سایت شما را حفظ کرده و امنیت سایت را بالا می‌‎برد. با آپدیت سایت وردپرسی خود، حفره‌های امنیتی را پر کرده و مانع از نفوز هکر‌ها به سایت خواهد شد. در حقیقت بدون استفاده از آپدیت‌ها، قالب‌ها و افزونه‌های سایت را در معرض سواستفاده هکر‌ها قرار می‌دهید. بروزرسانی‌ها برای ایجاد سازگاری‌ها به کمک شما می‌آیند. به همین دلیل است که تاکید ما به استفاده از آن‌ها است.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید هاست (هر آنچه که قبل از خرید هاست باید بدانید)

داشتن سایتی سریع با عملکردی عالی

از دیگر ویژگی‌های هاست وردپرس میتوان به داشتن سایتی سریع با عملکردی عالی اشاره کرد. با استفاده از هاست وردپرس و همچنین بهره‌گیری از فناوری‌هایی نظیر لایت اسپید به داشتن سایتی با عملکردی بالا کمک بسیار زیادی می‌کنید. با استفاده از فناوری لایت اسپید، سایت شما زمان بهتری برای آپدیت دارد و همچنین بدون هیچ مشکلی به سرعت بارگذاری می‌شود.

سادگی در اضافه کردن SSL

شاید برایتان سوال پیش آید که اضافه کردن SSL به چه معناست؟ حتما تاکنون قفل سبزی که در کنار URL قرار گرفته است را مشاهده کرده‌اید. در صورتیکه این قفل سبز در کنار URL قرار نگرفته باشد، با اخطاری مشابه «اتصال امن نیست» رو به رو خواهید شد. اگر سایتی SSL را اضافه و نصب کرده باشد، علامت قفل نمایش داده می‌شود. با استفاده از هاست‌های وردپرس افزودن گزینه SSL برایتان بسیار ساده خواهد شد.

تفاوت هاست وردپرس با دیگر هاست‌ها

امروزه یکی از بیش‌ترین سرویس‌ها که اقدام به ارائه خدمات وب سایت به مشتریان می‌کند، هاست وردپرس است. هاست وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که اقدام به بهینه سازی محتوا کرده تا موجب شود وب سایت بهترین عملکرد را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:
پلاگین یا افزونه چیست و چه کاربردی دارد؟

در صورتیکه در هاست معمولی یا سایر هاست‌ها، سایت می‌تواند با هر سیستم محتوایی راه اندازی شود و با استفاده از هاست معمولی یا سایر هاست‌ها نمیتوان اقدام بهبهینه سازی یک سرور برای تمام سیستم‌ها کرد. از جمله تفاوت‌های هاست وردپرس با هاست معمولی میتوان به استفاده از کش اشاره کرد.

امروزه بیش‌تر وب سایت‌ها با استفاده از هاست وردپرس طراحی می‌شوند. از آنجاییکه وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا متن باز است، به کاربر اجازه می‌دهد که در سیستم تغییراتی را اعمال کند. در حقیقت متن باز بودن یک مزیت محسوب می‌شود.

تفاوت هاست وردپرس با دیگر هاست‌ها

تفاوت هاست وردپرس با هاست لینوکس

همانطور که می‌دانید، هاست وردپرس با بسیاری از هاست‌ها تفاوت‌های قابل توجهی دارد. در ادامه قصد داریم به بررسی تفاوت‌های هاست وردپرس با هاست لینوکس بپردازیم. هاست وردپرس نسبت به هاست لینوکس امنیت بهتری دارد. هاست وردپرس معمولا بر روی سیستم‌هایی که احتمال تهدید برای آن وجود دارد، نصب می‌شود. درحقیقت این هاست، وب سایت شما را در برابر تهدیدات ایمن می‌کند. در این صورت شما از ایمن و پایدار بودن سایت خود اطمینان حاصل می‌کنید.

با استفاده از هاست وردپرس می‌توانید راه اندازی و عملکرد سریع‌تری داشته باشید. راه اندازی وب سایت با استفاده از سرور‌های پیکربندی شده به سرعت انجام می‌گیرد. سرور‌های وردپرس امکان بارگذاری سریع را برای شما فراهم می‌کنند. همچنین هاست وردپرس نسبت به هاست لینوکس عملکرد بهتری در افزونه دارد. شما با استفاده از این هاست محبوب دیگر نیازی به استفاده از تعداد زیادی افزونه ندارید. با استفاده از این هاست پرکاربرد، امنیت و حافظه پنهان سایت به وسیله میزبان بهینه سازی می‌شود.

بسیاری از هاست‌های وردپرس به شما امکان استفاده از گواهی SSL را می‌دهند. برای اضافه کردن این گواهی از سایت در بیش‌تر موارد نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه‌ای نیست. از دیگر ویژگی‌های برتر هاست وردپرس نسبت به لینوکس میتوان به بروزرسانی و ارتقا خودکار سایت اشاره کرد. با استفاده از این هاست می‌توانید بسته‌های امنیتی را به هر وب سایت دلخواه و بر روی یک سرور پیاده سازی کنید.

بهترین هاست برای وردپرس

در صورتیکه بخواهید از وردپرس به صورت حرفه‌ای تر استفاده کنید، دانستن نکاتی بسیار لازم است. یکی از مهم‌ترین نکته‌ها این است که بهتر است از هاست‌های پرسرعت استفاده کنید. هاست وردپرس از لحاظ سرعت می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. اگر قصد دارید از سرور‌های لینوکسی استفاده کنید، توجه داشته باشید که سرور‌های لینوکسی باید متناسب با هاست‌هتی وردپرس لینوکس باشد.

اگر تصمیم دارید، به عنوان یک میزبان وردپرس خوب فعالیت کنید، باید نکاتی را در انتخاب هاست مناسب در نظر داشته باشید. یکی از مهم‌ترین نکات، توجه به میزان و نوع فعالیت است. شما باید براساس میزان و فعالیتی که در سایت دارید، هاست مناسب را انتخاب کنید. هنگام خرید هاست مناسب برای وردپرس باید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • چه نوع هاستی مناسب سایت من است؟
  • برای طراحی سایت از چه زبانی بهره گرفته شده است؟
  • کدام شرکت برای خرید هاست مناسب است؟
  • منابع مورد نظر برای هاست چه می‌باشد؟
  • کدام شرکت خدمات هاستینگ بهتری را ارائه می‌دهد؟
  • کدام یک از شرکت‌ها هاست وردپرس بهتری را به مشتری ارائه می‌دهد؟

از دیگر نکاتی که در خرید هاست باید به آن توجه کنید، امنیت هاست است. در صورتیکه امنیت هاست پایین باشد، امکان سواستفاده از هاست وجود دارد. استفاده از هاست وردپرس امنیت بسیار مطلوبی را برای شما فراهم می‌کند. توجه داشته باشید که امنیت بالا سایت موجب حفظ اطلاعات کاربران از حمله هکر‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید:
بهترین هاست وردپرس و بهترین شرکت های هاستینگ ایران آشنا شوید

فاکتور های یک هاست وردپرس خوب برای خرید

برای اینکه بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید هاست داشته باشید، باید به نکاتی توجه کنید. عمل به این نکات می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در عملکرد مناسب وب سایت شما داشته باشد. از مهم‌ترین فوایدی که میتوان برای هاست وردپرس خود در نظر بگیرید، سرعت و امنیت بالا آن هاست می‌باشد. این نوع هاست می‌تواند به صورت و هرچند وقت یک بار از سایت پشتیبان گیری کند. البته توجه داشته باشید که میزبان‌های رایگان این کار را انجام نمی‌دهند. توجه به نکات زیر می‌تواند شما را در انتخاب هاست وردپرسی مناسب راهنمایی کند:

  • پهنا باند مناسب
  • امنیت بالا
  • پشتیبان گیری خودکار
  • کنترل پنل مناسب
  • پشتیبان حرفه‌ای و تخصصی
فاکتور های یک هاست وردپرس خوب برای خرید

هاست وردپرس رایگان هم وجود دارد؟

همانطور که پیش از این اشاره کردیم، هاست وردپرس به صورت رایگان نیز وجود دارد. توصیه می‌کنیم که تا جای ممکن از هاست رایگان استفاده نکنید. خرید هاست رایگان ایرانی یا حتی خارجی ممکن است باعث بروز مشکلاتی در وب سایت شما شود. هاست رایگان دسترسی و امکانات محدودی را در اختیار شما می‌گذارد. با استفاده از این نوع هاست‌ها، احتمال حذف شدن خود به خود سایت نیز وجود دارد. از مهم‌ترین دلایلی که نباید از هاست رایگان استفاده کرد، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • وجود بد افزار‌ها و نفوذ آن‌ها به سایت
  • بسته شدن خود به خود سایت
  • حذف سایت بدون اطلاع قبلی
  • بارگذاری بسیار کند
  • از بین رفتن آدرس وب سایت
  • پهنا باند کم
  • عدم پشتیبانی درست سرویس دهنده
  • محدودیت در دسترسی به منابع مناسب
  • عدم امنیت

هاست وردپرس و وب سایت‌های مناسب آن

حدود 40 درصد از وب سایت‌های ساخته شده از وردپرس استفاده می‌کنند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، استفاده از سایت‌های وردپرسی سالانه حدود 4 درصد رشد دارد. اگر به دنبال ایجاد سایت با استفاده از وردپرس هستید، در انتخاب خود به هیچ عنوان شک نکنید. وردپرس یک ابزار مناسب و پیشرو برای طراحی سایت است که در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی را کسب کرده است.

همچنین وردپرس به عنوان یک میزبان با کاربری آسان و قابل تنظیم شناخته می‌شود. استفاده از هاست وردپرس، می‌تواند منجر به بهبود عملکرد و نتایج درخشانی در سایت شما شود. با استفاده از این هاست بازدید سایت خود را افزایش داده و درنهایت فروش بیش‌تری را از آن خود کنید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم نکاتی را در مورد هاست وردپرس بیان کنیم. همچنین به بررسی نقاط قوت هاست وردپرس و عملکرد درخشان آن در بهبود بازدید سایت پرداختیم. اگر قصد طراحی سایت را دارید، با استفاده از وردپرس می‌توانید این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. با استفاده از هاست وردپرس به هیچ عنوان پشیمان نخواهید شد. امیدواریم که مطالب گفته شده اطلاعات مناسبی را در مورد هاست وردپرس در اختیارتان گذاشته باشد.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4 / 5. تعداد رای: 245

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *