مسلماً شما از هر جا که خرید می کنید بار اول تعداد کمی خرید می کنید چون اعتماد و شناختی از آن (شرکت,مغازه و …) ندارید و بعد اگه محصول یا خدمات آن (شرکت,مغازه و …) خوب بود سفارش خود را بیشتر می کنید. پس پیشنهاد من به شما این است اگه به خدمات بلو مارکتینگ اعتماد ندارید میتوانید برای بار اول تولید محتوا کمی به ما سفارش دهید ولی مسلماً بعد از تحویل سفارش اول از کیفیت بسیار بالا ما مطلع می شوید. و سفارشات خود را تمدید می کنید
با فراگیر شدن استفاده از اینترنت و دسترسی همه به آن، کم کم پتانسیلهای دنیای مجازی برای افراد روشن شد. در بستر وب، کارهای زیادی بود که میشد انجام داد. اطلاعرسانی، اعلام اخبار، آموزش و یادگیری، ارائه خدمات، فروش کالا و محصولات و… کارهایی هستند که افراد میتوانستند در دنیای اینترنت انجام دهند.
اینگونه بود که بحث تجارت الکترونیک پیش آمد و شرکتها، کارخانهها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ برای ارائه کالا و خدمات خود، به سراغ اینترنت آمدند. نتایج اولیه برای تولیدکنندگان رضایت بخش بود، به همین دلیل افراد بیشتری شروع به ارائه کار و محصولات خود در اینترنت کردند.
با افزایش تعداد صفحات در بستر وب، موتورهای جستجو با مسائل و مشکلاتی روبرو شدند. یکی از این مسائل این بود که کدام صفحه باید در لیست نتایج رتبه اول باشد. برای این که رتبهبندی این صفحات مشخص شود، یک سری ویژگیها تعیین شد.
هر سایت و صفحهای که این ویژگیها را دارا بود میتوانست رتبه بالاتری کسب کند و بیشتر از بقیه صفحات دیده شود. ویژگیهایی که مد نظر موتور جستجو بود، باید بر محتوایی که در صفحات بارگذاری میشدند، اعمال میگردید.
در ابتدا چیزهایی که مد نظر موتور جستجو بود بسیار ساده و ابتدایی بودند و هر فردی آن موارد را برای صفحه خودش انجام میداد. اما وقتی تعداد صفحات بسیار زیاد شد این ویژگیها نیز تغییر کرد. تا جایی که امروزه موتورهای جستجو مانند گوگل، الگوریتمهای زیادی دارند که برای رسیدن به رتبه یک نتایج، باید آنها را کسب کرد.
بخاطر همین سختگیریها و تعداد الگوریتم بالا، امروزه کار تولید محتوا یک کار تخصصی به حساب میآید و دیگر هر کسی نمیتواند برای سایت خودش محتوا تولید کند. ما در این مقاله سعی داریم در مورد اهمیت تولید محتوا صحبت کنیم و نحوه سفارش تولید محتوا را بررسی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.
برای این که بتوانیم در مورد تولید محتوا صحبت کنیم ابتدا باید بدانیم که محتوا چیست؟ محتوا مطالبی است که از راههای مختلف در قالب گفتار، نوشتار، تصاویر و… ارائه میشوند.
محتوا را میتوان از راههای مختلفی مانند اینترنت، صدا و سیما، سینما، مجلات، سی دیها، کتابها، رویدادهای زنده مثل سخنرانی و… نشر داد. محتوا در دنیای امروز بسیار مهم است و نقشی کلیدی ایفا میکند.
یکی از اصلیترین کاربردهای تولید محتوا، در دنیای اینترنت و فضای مجازی است. دنیایی که امروز نقش پررنگی در زندگی روزمره افراد ایفا میکند و در هر زمینهای مردم به آن مراجعه میکنند.
شما برای این که بتوانید در این دنیای پر هیجان دیده شوید، باید محتوایی جذاب تولید کنید تا نیاز کاربر را به خوبی برطرف بسازید. اگر یک محتوای خوب داشته باشید افراد شما را دنبال کرده و از کالا و خدمات شما استقبال میکنند.
حالا میخواهیم ببینیم که تولید محتوا چیست؟ تا اینجا متوجه شدیم که محتوا چیست؟ به تهیه، تولید و ارسال اطلاعاتی که شامل محتوا میشود تولید محتوا میگوییم. این محتوا میتواند در هر رسانهای، به هر شکلی و برای هر مخاطبی ارسال شود.
همان طور که در ابتدا اشاره کردیم، امروزه تولید محتوا یک کار تخصصی میباشد. پس اگر میخواهید در رسانههای مختلف دیده شوید، سفارش تولید محتوای خود را به کسانی که علم و تخصص این کار را دارند بسپارید.
به طور کلی تولید محتوا به ۴ شکل تولید میشود. این ۴ شکل عبارت است از
ولین و پرکاربردترین و بهترین انواع محتوا، محتوای متنی است. چرا که با منتشر کردن محتوای متنی به راحتی میتوان اعتماد کاربر را جلب کرد. همچنین میتوانید اطلاعاتی که مخاطب به آن نیاز دارد را در اختیارش قرار دهید.
به این ترتیب افراد میتوانند با مطالعه متنی کوتاه به چیزی که میخواستند برسند. توجه داشته باشید که محتواهای متنی که نشر میدهید، برای رفع نیاز مخاطبان باشد نه به دست آوردن رتبههای برتر!
با زیاد شدن کاربران شبکههای اجتماعی و فضای مجازی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و … افراد و کسب و کارها اطلاعات خود و محصولات و خدمت خودشان را به صورت تصویری در این شبکهها در معرض دید مخاطبان قرار میدهند.
درست است که محتواهای متنی نسبت به تصاویر بهتر است ولی ماندگاری تصویر نسبت به متن، در ذهن کاربر بیشتر است. به همین دلیل است که بیشتر کسب و کارها تصمیم میگیرند که اطلاعات و محصولات مورد نیاز کاربرانشان را به صورت تصویر در فضای مجازی منتشر کنند.
در برخی موارد کاربر شما به دلیل مشغله زیاد وقت آن را ندارد که مقاله شما را مطالعه کند. به همین خاطر است که برخی از افراد و کسب و کارها اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را به صورت صوتی و به شکل پادکست در اختیار افراد قرار میدهند.
جالب است بدانید که طبق تحقیقات صورت گرفته اثرگذاری پادکست از محتواهای متنی و تصویری بیشتر میباشد. وقتی کاربر صدای شما را میشنود، بهتر میتواند به شما و کسب و کارتان اطمینان و اعتماد کند.
آخرین نوع تولید محتوا، تولید محتوای ویدیویی میباشد. شما با انتشار فیلم و ویدیو در سایت یا در فضای مجازی خود میتوانید کالا یا خدمات کسب و کار خودتان را معرفی کنید و یا اطلاعاتی که کاربر نیاز دارد را در اختیارش قرار دهید.
از مهمترین مزایای محتوای ویدیویی، این است که این نوع محتوا خستهکننده نیست و بیشتر کاربر را سرگرم میکند. این امر باعث میشود که مخاطب تشویق به تماشای ویدیو شما شود.
همان طور که گفتیم تولید محتوا یک کار تخصصی میباشد که برای هر رسانه باید طبق الگوریتم خودش ساخته و ارائه شود. شما اگر صاحب یک کسب و کار هستید و یا یک فروشگاه مجازی دارید یا خدماتی دارید و میخواهید با ارائه آن درآمد ایجاد کنید، اینترنت و فضای مجازی میتواند به شما کمک کند.
در ابتدا و قبل از هر چیزی شما باید دیده شوید و یک سری افراد که مخاطب کالا و خدمات شما هستند محصول شما را ببینند. برای این کار شما نیاز دارید که یک محتوای کاربر پسند تولید کنید. محتوایی که تمام نیازهای کاربر را برطرف کند.
برای این کار، دو راه پیش رو دارید.
کار عاقلانه، این است که راه دوم را انتخاب کنید. چون راه اول مثل این است که برای تعمیر ماشینمان برویم مکانیکی یاد بگیریم! پس بهترین کار برای داشتن یک محتوای بینقص، سفارش تولید محتوا به افرادی است که تخصص این کار را دارند. در ادامه میخواهیم برخی از مهمترین کاربردهای تولید محتوا را بررسی کنیم.
۱. یکی از مزیتهای مهم تولید محتوا جذاب، این است که کاربر مدت زمان بیشتری در سایت شما میماند.
۲. محتوای اصولی باعث میشود شما مخاطبان بیشتری را در رسانههای اجتماعی جذب کنید.
۳. محتوایی که نیاز کاربر را رفع کند، باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطب میشود.
۴. شما با تولید محتوا صحیح و اصولی (مشتری بالقوه) های بیشتری جذب خواهید کرد.
۵. محتوای اصولی و سئو شده میتواند نرخ تبدیل را در سایت شما بهبود ببخشد.
۶. محتوای سئو شده که طبق الگوریتمهای گوگل تولید شده باشد، باعث میشود کسب و کار و خدمات بیشتر از دیگر رقبا دیده شود.
۷. محتوای درست و کامل میتواند شرکت و سایت شما را به عنوان یک مرجع در بین رقبا و صنعت خودتان مطرح کند.
۸. تولید محتوا یکی از ارزانترین راهها برای تبلیغ و دیده شدن است. اگر شما این کار را به درستی انجام دهید، صرفهجویی زیادی در هزینه تبلیغات انجام میشود.
شما با سفارش تولید محتوا و سپردن انجام آن به افرادی که تخصص این کار دارند، خدمات زیادی به دست میآورید. اولین و مهمترین مسئله این است که با سفارش تولید محتوا، شما از تجربه یک متخصص یا تیم تولید محتوا استفاده میکنید.
مسلماً این افراد خیلی بهتر و کاملتر از شما که تجربه تولید محتوا ندارید، این کار را انجام میدهند. نکته دیگر اینکه اصولاً وقتی شما سفارش تولید محتوا میدهید، این محتوا طبق الگوریتمهای گوگل یا فضای مجازی مد نظر شما تولید میشود.
این مسأله به رشد سایت و صفحه شما در برنامههای مختلف کمک زیادی میکند. شما میتوانید با سفارش تولید محتوا خیلی سریعتر رشد کنید و به درآمد ایدهآل خودتان برسید. از دیگر مواردی که با سفارش تولید محتوا برای مجموعه شما پیش میآید، صرفهجویی در وقت و هزینه میباشد.
شما با تقسیم کار و سفارش تولید محتوا به افراد دیگر، میتوانید سریعتر کارها را پیش ببرید. همچنین با سفارش تولید محتوا به افراد متخصص و خبره در این کار میتوانید به سرعت رشد کنید و دیده شوید. با این اتفاق بسیاری از هزینههای هنگفت مثل تبلیغات در صدا و سیما و بیلبوردها و… را پرداخت نمیکنید.
محاسبه هزینه تولید محتوا به مسائل مختلفی بستگی دارد. برخی از مهمترین مسائلی است که بر روی هزینه تأثیر دارد عبارتند از
اما به طور کلی هزینه سفارش تولید محتوا کاملاً توافقی میباشد. شما به عنوان کارفرما به شخص یا تیم تولیدکننده محتوا، انتظاراتی که دارید را اعلام میکنید و بر سر هزینه انجام کار توافق انجام میدهید.
هر سایتی از قسمتهای مختلفی تشکیل شده است. سایت فروشگاهی نیز از این قاعده مستثنا نمیباشند. در سایتهای فروشگاهی قسمتی برای وبلاگ وجود دارد که نیاز به تولید محتوای متنی دارد. قسمتی برای درج و بارگذاری و ورود اطلاعات محصولی داریم که نیاز به عکس محصول و توضیحاتی در مورد جنس و کارایی محصول دارد.
در کنار اینها میتوانیم از محتواهای ویدیویی و صوتی به تناوب استفاده کنیم تا یک سایت پویا داشته باشیم. در چنین شرایطی است که، هم جزء رتبههای برتر موتور جستجوی گوگل قرار میگیریم، و هم نیاز کاربران را رفع میکنیم.
در چند سال اخیر ذهنیت اشتباهی بین اکثر متخصصان تولید محتوا به وجود آمده است که، محتوا به تنهایی باعث رشد سایت میشود. تولید محتوای یونیک و با کیفیت، به تنهایی نمیتواند ضامن افزایش بازدید سایت و قرار گرفتن در صفحه اول نتایج گوگل شود.
مکمل تولید یک محتوای خوب و یونیک، استفاده از تکنیکهایی برای افزایش رتبه در نتایج جستجوی کاربران است. این ابزار فنی، مجموعه اصولی به نام تکنیکهای سئو هستند. در یک جمله میتوان گفت که سئو، مجموعه اقداماتی است که سایت را برای نتایج موتور جستجوی گوگل بهینهسازی میکند.
بنابراین باید گفت که محتوا برای رشد یک سایت، کمککننده است و باید در کنار رعایت اصول سئو تولید محتوا صورت بگیرد. برای درک ارتباط تولید محتوا و سئو فرض کنید یک شرکت دارید، شما به عنوان مدیر نیازهای شرکت را شناسایی و به پیمانکار منتقل میکنید. پیمانکار باید طبق نیاز و دستوری که شرکت برای رشد و توسعه خود به او ابلاغ کرده، فعالیت کند.
ارتباط بین سئو و تولید محتوا را میتوانیم به این صورت در نظر بگیریم که سئو مثل یک شرکت، نیازهای مجموعه خود که سایت هست را، به پیمانکار که کارشناس تولید محتوا است منتقل میکند. کارشناس تولید محتوا موظف است با تولید محتوای یونیک و با کیفیت نیاز سایت را برای افزایش بازدید و در نهایت فروش، مرتفع نماید.
با توجه به توضیحات فوق میتوانیم بگوییم که ارتباط بین تولید محتوا و سئو را میتوان به صورت زیر خلاصه کرد:
– سئو نیاز به کلمه یا عبارت کلیدی دارد که باید در تولید محتوا از آن استفاده کرد.
– بک لینک ارگانیک، که یکی از تکنیکهای مهم سئو میباشد، به شدت به کیفیت و یونیک بودن محتوا تاثیر دارد.
– برای این که سایت شما همیشه در نتایج گوگل، رتبههای یکم تا دهم را در صفحه اول سرچ گوگل کسب کند، باید تکنیکهای سئو را به صورت مداوم بر روی آن اعمال کنید. این کار به محتوای آپدیت شده، یونیک و با کیفیت نیاز دارد.
حالا که ارتباط بین سئو و تولید محتوا را میدانید، ممکن است این سؤال برایتان به وجود بیاید که ویژگیهای محتوای سئو شده چیست؟ پاسخ به این سؤال کمی دشوار است چرا که متخصصان حوزه دیجیتال نظرات مختلفی برای آن دارند.
اما به طور کلی میتوان گفت که یک محتوای سئو شده باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:
– چگالی و تراکم مناسب کلمه کلیدی در محتوا
– استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوا
– استفاده از زیر عنوانهای مناسب
– رعایت حجم مناسب جملات محتوا
– در نظر گرفتن حجم مناسب برای هر پاراگراف
– استفاده از هدینگ مناسب برای هر زیر عنوان
– انتخاب و استفاده از عکسهای مناسب و با کیفیت برای محتوا
– کم کردن حجم و سایز کردن تصاویر
– استفاده از متن جایگزین یا Alt text برای تصاویر
اگر صاحب یک کسب و کار و یا مسئول فروش یک مجموعه هستید، قطعاً اولویت شما انجام کارهایی هدفمند برای افزایش فروش است. شاید اولین راهی که به ذهنتان برسد، این باشد که برای کسب و کار خود تبلیغات انجام دهید.
امروزه به خاطر رواج فروش اینترنتی در کسب و کارهای مختلف، فروش با تبلیغات عملاً غیر ممکن شده است، زیرا اگر خودتان را جای مشتری بگذارید، صرف مشاهده تبلیغات شما در رسانهها، به کالا یا خدمات شما اعتماد نخواهد کرد. حالا متوجه شدید که چرا با وجود تبلیغات های گسترده، کالاها و خدمات مختلف، جذب مشتری و خریدی صورت نمیگیرد؟
حتماً میدانید که تبلیغات به این صورت میباشد که به یک یا چند رسانه مبلغی بپردازیم و در ازای آن بخواهیم که آن رسانهها، محصول یا خدمت ما را بهصورت مستقیم به مردم معرفی کنند. مشکل بزرگی که در تبلیغات کسب و کارها به وجود میآید این است که اغلب حتی هزینهای که برای انجام تبلیغات پرداختهاید هم برنمی گردد. بنابر این که در یک تبلیغ رسانهای از مخاطب بخواهیم محصولات و خدمات ما را خریداری کند، برای افزایش فروش کافی نخواهد بود.
هدف از تولید محتوا رفع نیاز کاربر میباشد تا در نهایت به فروش کالا یا خدمات شما بیانجامد. برای دستیابی به این هدف باید یک محتوای خوب و با کیفیت تولید کرد. سؤالی که در اینجا مطرح میشود این است که، برای تولید یک محتوای خوب چه مراحلی را باید طی کرد.
به طور کلی روند خاصی برای تولید محتوای متنی وجود ندارد. ولی یک سری اصول و قواعد برای تولید محتوا وجود دارد تا با انجام آنها بتوان، جایگاه خوبی در نتایج گوگل کسب کرد. این قواعد عبارتند از:
اینکه بدانید مخاطبان در چه گروه سنی هستند یا سطح تحصیلاتش چقدر است. همچنین باید نیاز مخاطب رو بشناسید. مثلاً کسی که دنبال محتوای آشپزی است و یا کسی که دنبال محتوای آموزشی است.
برای جلب خوانندگان فرصت کمی داریم بنابراین باید از ساختار هرم معکوس استفاده کنیم. یعنی موضوعات مهم را در ابتدای متن و اطلاعات ویژه را در ادامه متن و موضوعات کم اهمیت را در آخر متن قرار دهیم.
تولید محتوای با کیفیت باید معلوم و قابل فهم باشد. بیشتر تمرکز را روی اسم و فعل قرار دهید و کمتر از قید و صفتها استفاده کنید. امروزه خوانندگان محتوا جملات ۲۰ تا ۲۵ کلمهایی را میپسندند.
برای خوانندگان، متن به تنهایی خستهکننده و حوصله سر بر خواهد بود و بهتر است از تصویر در محتوا استفاده شود تا در ذهن مخاطب بیشتر ماندگار شود.
این نکته مهم را به یاد داشته باشید که مخاطب شما همکاران شما نیستند. مخاطب شما عموم مردم هستند که میخواهند از محتوای شما بهره ببرند. بنابراین محتوای شما باید ساده و قابل فهم و روان باشد. هر چه بیانتان عامه پسندتر باشد، مخاطب بیشتری را به کالا یا خدمات خود جذب خواهید کرد.
محتوای شما باید به راحتی و در یک نگاه قابل مرور کردن باشد. زیرا کاربران اگر کلیت اطلاعات را با یک نگاه متوجه نشوند، سایت شما را ترک میکنند. شاید فضای خالی بین پاراگرافها به نظرتان فضای هدر رفته به نظر بیاید، در حالی که فضای خالی بین پاراگرافها متن را برای مخاطبان جذابتر کرده و آنها را بیشتر در سایت شما نگه میدارد.
افراد شما را از طریق شبکههای اجتماعی و یا موتور جستجوی گوگل جست و جو میکنند. نتایج موتورهای جستجو برای بازدیدکنندگان و تولیدکنندگان محتوا بسیار با اهمیت است.
اگر متن شما بسیار خوب نوشته شده باشد، اما بهینهسازی نشده باشد، شانس کمتری برای خوانده شدن خواهید داشت. پس کلمات کلیدی و زیر عنوانها باید درست انتخاب شوند.
تا اینجا با ارتباط بین سئو و تولید محتوا و همچنین مراحل تولید یک محتوای خوب و با کیفیت آشنا شدیم. همین نکات میتوانند دلایل مهمی برای میزان اهمیت تولید محتوا باشند. شما اگر کارشناس تولید محتوا و یا صاحب یک کسب و کار باشید، تولید محتوا یک روش همیشگی و پایدار برای افزایش فروش کالا یا خدمات شما خواهد بود.
شاید این سؤال را بپرسید که تولید محتوا چگونه باعث افزایش فروش و درآمد شما خواهد شد؟ پاسخ این سؤال را این گونه بیان میکنیم که تولید محتوا باعث ایجاد عواملی میشود که در راستای هدف اصلی شما یعنی افزایش فروش کالا یا خدمات قرار دارند. از جمله این عوامل میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
بهینهسازی یا سئو محتوا، یکی از مهمترین مواردی است که باید در تولید محتوا رعایت شود. هر برنامه یا موتور جستجو، یک سری الگوریتم دارد که محتوای شما طبق آن باید بهینهسازی شود. رعایت این الگوریتمها باعث میشود تا شما بیشتر دیده شده و در نتیجه کالا و خدمات شما بیش از پیش در معرض دید مخاطبان هدفتان قرار بگیرد. دیده شدن کالا باعث افزایش فروش که هدف نهایی هر کسب و کاری است، میشود.
شما با تولید محتوای درست، میتوانید بازدیدکنندگانی که مشتری احتمالی شما هستند را جذب کنید. این اتفاق زمانی میافتد که شما به درستی از کلمات کلیدی استفاده کرده باشید. استفاده صحیح از کلمات کلیدی، باعث میشود کاربرانی که در مورد کالا و خدمات شما جست و جو میکنند، وارد سایت شما شوند.
شما با ارائه توضیحات صحیح و نمایش عکس و ویدیو از کالا و خدمات خودتان به افرادی که مشتری احتمالی شما خواهند بود، یک حس اعتماد و اطمینان میبخشید. همچنین شما با نشان دادن رضایت مشتریهای مجموعهتان باعث میشویدف تا افراد با خیال آسوده و با اعتماد کالا و خدمات شما را خریداری کنند.
شما برای برندسازی نیاز به یک چیز دارید. دیده شدن عامل مهم برای برندسازی شما است. یکی از جاهایی که امروزه تقریباً همه افراد چند ساعت را در آن وقت میگذرانند، اینترنت و فضای مجازی است. تولید محتوا یکی از ارزانترین و پر بازدهترین انواع تبلیغ است که اگر به درستی از آن استفاده کنید، تایر زیادی روی برندسازی شما خواهد داشت.
تولید محتوا اصلیترین و مهمترین عاملی است که در رتبه گرفتن سایت تأثیر میگذارد. یک مثال معروف وجود دارد که میگوید محتوا پادشاه است. شما اگر یک محتوای خوب داشته باشید، میتوانید یک سایت قدرتمند و تأثیرگذار هم داشته باشید. پس اگر به فکر تسخیر دنیای پر هیجان و پر سود مجازی هستید، به تولید محتوا اهمیت زیادی بدهید.
دلایل مختلفی وجود دارد برای این که تولید محتوای مجموعه خودتان را برون سپاری کنید. یکی از دلایل اصلی این کار این است که شما میتوانید با سپردن تولید محتوا به یک مجموعه که علم و تجربه این کار را دارد، یک محتوای سئو شده و آماده بارگذاری تحویل بگیرید. این مسأله بسیاری از هزینههای اضافی برای آموزش و یادگیری تولید محتوا را حذف میکند.
دلیل بعدی سریعتر انجام شدن کارها میباشد. شما با سفارش تولید محتوا به یک شخص یا مجموعه دیگر انگار با آن افراد تقسیم کار کردید و به صورت موازی کارها را پیش میبرید.
مورد دیگری که با برون سپاری محتوا به دست میآید، ایجاد نظم است. شما وقتی به یک مجموعه سفارش تولید محتوا میدهید میتوانید مشخص کنید که در چه روز و ساعتی محتوا را به شما تحویل دهند. این موارد از اصلیترین مسائلی است که شما با سفارش تولید محتوا به فردی دیگر به دست میآورید.
قبل از تولید محتوا باید بدانید که هدف از آن چیست و یا این که مخاطبان هدف آن محتوا چه افرادی هستند. پس در گام اول باید مخاطبان یک محتوا را بشناسیم تا با تولید و ارائه محتوای مناسب، نیاز آنها را رفع کنیم.
بعد از مشخص شدن هدف، تولید یک محتوای هدفمند به منظور جلب نظر کاربران است. یعنی استراتژی محتوا باید طوری هوشمندانه طراحی و اجرا شود که مخاطب از زمان یا هزینهای که برای آن صرف کرده است، رضایت داشته باشد.
نکته مهم دیگری که راجع به یک محتوای خوب میتوانیم بگوییم این است که، وقتی استراتژی یک محتوا پایهریزی شد باید درون مایه دست اول داشته باشد. محتوای کپی شده و غیر یونیک، علاوه بر اینکه مخاطب را متوجه کپی بودن میکند، باعث کاهش اعتبار سایت شما برای موتور جستجوی گوگل خواهد شد.
علاوه بر مواردی که تا اینجا بیان کردیم، میتوان گفت که کیفیت یک محتوا تضمیمنکننده رشد سایت خواهد بود. یک محتوای سئو شده برای موتور جستجوی گوگل بسیار ارزشمندتر خواهد بود و جایگاه بهتری در نتایج خود به آن اختصاص خواهد داد.
با توجه به تجربهای که از تولید محتوا برای سایتهای مختلف کسب کردهایم و همچنین برای رفع نیاز کاربران، تعداد کلمه برای محتواهای مختلف، متفاوت است. اجازه بدهید برایتان یک مثال بزنم، شما یک کلمه یا عبارت کلیدی اصلی دارید که باید برای آن تولید محتوا کنید.
باید با سرچ این کلمه یا عبارت کلیدی اصلی در گوگل، سایت رقبای خود را از لحاظ تعداد کلمه بررسی کنید. مثلاً اگر رقبای شما که در صدر نتایج گوگل قرار گرفتهاند، برای آن کلمه کلیدی ۱۰۰۰ کلمه محتوا تولید کرده باشند، مسلماً شما هم برای رقابت با آنها باید به همان تعداد کلمه محتوا منتشر کنید.
علاوه بر آن، پس از انتشار محتوا باید به صورت ماهانه تعداد مشخصی کلمه به محتوای خود اضافه کنید. در این مثال، شما میتوانید هر ماه ۵۰۰ کلمه به تعداد محتوای خود اضافه کنید. این کار به این خاطر است که موتور گوگل بسیار هوشمند بوده و آپدیت محتوا را متوجه خواهد شد.
نکته مهم دیگری که لازم است بدانید، این است که الگوریتم موتور جستجو گوگل مدت زمانی که کاربران شما برای مطالعه و استفاده از محتوا در سایت میگذرانند را امتیازی مثبت برای سایتتان در نظر خواهد گرفت. بنابراین مهم است که تعداد کلمات محتوا به اندازهای باشد که نیاز کاربران را از آن موضوع رفع نماید تا مدت زمان ماندگاری آنها در سایت افزایش پیدا کند.
طبق توضیحاتی که دادیم، میتوان گفت به طور کلی یک محتوای خوب بسته به موضوع و هدف از تولید و انتشار آن، باید تعداد کلماتی بین ۵۰۰ تا ۳۰۰۰ داشته باشد.
در این مقاله سعی کردیم تا به طور کامل، تولید محتوا و انواع آن را معرفی نماییم. همانطور که بیان شد، تولید محتوا باکیفت و جذاب که بتواند پاسخ کاربران را بدهد، بهترین روش برای کسب رتبه در گوگل میباشد. با سفارش تولید محتوا با کیفیت، میتوانید سایت خود را توسعه داده و محصولات یا خدمات خود را به مشتریان ارائه کنید.
امتیاز تون خیلی برامون مهمه!
از 1 تا 5 امتیاز بدید
4.8 / 5. تعداد رای: 2340