در جواب باید بگوییم که ممکن است یک شرکت دارای راندمان کاری بهتری باشد یا نمونه کار های آن با سایر شرکتها دارای تفاوت های چشمگیری باشد. یا از تیم حرفه ای تری نسبت به شرکت های طراحی لوگو دیگر استفاده کند
می توان گفت یکی از مواردی که در طراحی لوگو می تواند تاثیر بسیار زیادی روی مخاطب داشته باشد رنگ لوگو است.
معمولاً اکثر افرادی که در کار طراحی لوگو هستند پیشنهاد می دهند که بهترین انتخاب برای طراحی لوگو تنها انتخاب یک رنگ است. سعی کنید با توجه به نوع کسب و کار خود یک رنگ مشخص را انتخاب کرده و از همان رنگ نیز برای طراحی لوگو استفاده کنید به عنوان مثال می توان گفت چنانچه برای برند خود یک رنگ ابی را در نظر گرفته اید در همه جا و به خصوص روی لوگو از این رنگ استفاده کنید تا به طور همیشگی در ذهن مخاطب ماندگار شود.
البته لازم از این نکته را نیز یاد آور شویم که در برخی موارد انتخاب کردن لوگو هایی که تغییر رنگ آن هویت اصلی لوگو را از بین نبرد نیز می تواند مناسب باشد این مورد که لوگوی مخصوص به برند شما رنگ پذیر باشد می تواند در طراحی سایت بسیار تاثیرگذار و مفید باشد و باز معنی برند شما را باز گو کند.
در جواب این سوال باید بگویم که قطعاً نوع کسب و کار شما تاثیر مستقیمی روی تعرفه طراحی لوگو دارد.
کسب و کاری که شما قصد راه اندازی آن را دارید و بابت آن به طراح مراجعه می کنید، بزرگی یا کوچک بودن برند از جمله مواردی هستند که در هزینه نهایی لوگو تاثیر گذار می باشد برای مثال می توان گفت هنگامی که یک شرکت تازه تاسیس شده و دارای کارمند های کمتری نیز می باشد برای طراحی لوگو حرفه ای به یک شرکت مراجعه می کند و همزمان نیز یک برند معروف با تعداد کارمند های بیشتری برای همین کار اقدام خواهد کرد قطعاً تعرفه طراحی لوگو برای یک برند معروف تر که شناخته شده می باشد با شرکتی که کاملاً نوپا است و احتیاج به مدت زمان بیشتری برای معروف شدن آن وجود دارد یکسان نیست و دارای تعرفه بالاتری می باشد
تفاوت تعرفه طراحی لوگو با این برند معروف و کمتر شناخته شده تنها به دلیل درآمد آن شرکت نیست و موارد دیگری روی هزینه آن تاثیرگذار خواهد بود.
یکی از عوامل مهم این است که تیم طراح لوگو باید برای شرکت یا برند بزرگ تر وقت و انرژی بیشتری را صرف کند و یک کار با سطح کیفیت بسیار بالا و در برخی مواقع نیز ممکن است که در سطح بین المللی ارائه دهند تا این لوگو کاملاً مورد پسند قرار گرفته و بتوانند با سایر رقبای خود در حیطه کاری رقابت داشته باشد، اما برای شرکت های کوچکتر این فشار کاری و جزئیات مهم به عهده طراح نیست و همین عوامل باعث خواهد شد که تعرفه یک لوگو برای شرکت دارای تفاوت باشد اصولا شرکتها و طراحانی که دارای پلن های معاملاتی مختلف هستند بر اساس خواسته ها و معیارهای خود اقدام به قیمت گذاری می کنند.
طراحی لوگو نقشی اساسی در افزایش اعتبار برند شما دارد. وجود لوگو یا آرم سبب میشود تا مشتریان خیلی زودتر به شما اعتماد کرده و از خدمات و محصول های برندتان استفاده کنند. طراحی لوگو حرفه ای سبب می شود تا بینندگان در یک نگاه با برند و هدف آن آشنا شوند. در ادامه این مطلب شما را با طراحی لوگو یا آرم آشنا کرده و اطلاعاتی در این رابطه در اختیار شما قرار می دهیم.
لوگو، یک نماد به صورت تصویری یا متنی است که محصول یا خدمات هر شرکت با آن شناخته میشوند. در حقیقت یک لوگو به هویت یک شرکت چهره و روح داده و سبب میشود تا آن لوگو به همراه محصولات یا خدماتش، در یادها بماند. در حقیقت یک لوگو با طراحی خوب، تاثیری مهم و بسزایی در امر کسب و کار میگذارد به همین دلیل هر شرکت موفقی، قطعا یک لوگوی خوب دارد. اگر لوگو به خوبی وجهه شرکت را توصیف کند،
آن زمان است که میتوان از موفقیت یک شرکت اطمینان حاصل کرد. مردم علاقه خاصی به اشکال یونیک دارند و به آنها جذب میشوند. اگر بتوان آنها را شناسایی کرده و در طراحی لوگو به کار برد، این کار ضمانتنامهای برای موفقیت شما در میان رقبا خواهد شد. با ما همراه باشید تا بیشتر این موضوع جالب را بررسی و تشریح کنیم.
طراحی لوگو سبب می شود تا از ابتدای تاسیس برند، افراد آن را جدی بگیرند. هر برند و کمپانی که قصد دارد در بازار به رقابت با دیگر برندهای رقیب بپردازد، به سفارش طراحی لوگو خواهد پرداخت. اولین و مهم ترین هدف از طراحی لوگو حرفه ای، باقی ماندن در ذهن مخاطبان است. تصاویر بیشتر از کلمه ها در حافظه ما باقی می مانند. اکثر افراد ابتدا لوگو را در تابلوها و تبلیغات تشخیص داده و در مرحله بعد به خواندن نام برند روی می آورند.
از طرفی در طراحی لوگو سعی می شود تا هدف و اطلاعات مختلفی از برند شما در آن گنجانده شود. این اطلاعات فقط با نگاه کردن مخاطبان به لوگو، در اختیار آن ها قرار خواهند گرفت. در حقیقت با سفارش طراحی لوگو، در حال خلق هویتی جدید و مناسب با برند خود هستید. از دیگر اهداف نیاز به طراحی لوگو، می توان به موارد زیر اشاره کرد.
طراحی لوگو اختصاصی، شما را از دیگر برندهای رقیب، متمایز می کند. اکثر مردم، برندهای بزرگی مثل والت دیزنی و اپل را با لوگوهای آن ها می شناسند. با بهره مندی از طراحی لوگو حرفه ای، اعتماد بازار هدف خود را جلب کرده و کسب و کارتان را منسجم تر خواهید کرد. طبیعی است که هر چه مشتریان اعتماد بیشتری به شما داشته باشند، میزان فروش و سود برندتان نیز افزایش خواهد یافت.
خاص بودن و منحصر به فرد بودن لوگو اهمیت زیادی دارد. در صورتی که لوگو شما به لوگو یک برند دیگر شباهت داشته باشد، ذهن بیننده از برند شما منحرف خواهد شد؛ در حقیقت با داشتن آرمی مشابه دیگر شرکت ها، دارید برند آن ها را تبلیغ می کنید! از طرفی یک لوگو کپی، بدترین تاثیر ممکن را بر مخاطبان خواهد گذاشت؛ چرا که آن ها نه تنها لوگو که تمام برند و محصولات شما را کپی و تقلید دانسته و نسبت به برندتان گارد می گیرند.
از آن جایی که ممکن است هر شرکت طراحی لوگو، معیاری خاص برای انتخاب قیمت داشته باشد، قیمت های طراحی لوگو معمولا یکسان نیستند. در حقیقت یک سری عوامل و فاکتور در این میان هستند که برای میزان قیمت هر لوگو تصمیم گیری میکنند. پس از گفتگوهای رایج میان کارفرما و شرکت طراحی لوگو، هزینه کلی برآورد میشود و یک قیمت نسبی و حدودی بر حسب آن چه کارفرما انتظار دارد، تخمین زده خواهد شد. در ادامه به تشریح و بیان هر یک از این فاکتورها خواهیم پرداخت.
که اولین موردی که بیشترین تاثیر را به عنوان یک فاکتور در تعیین قیمت میگذارد، گرافیست است. واضح خواهد بود که اگر سفارش طراحی لوگو را به یک گرافیست مشهور بدهیم، هزینه طراحی بالاتر خواهد رفت. هر چقدر که یک گرافیست بر حسب تجربه، کارهای موفقتری داشته باشد، هزینهای که باید پرداخت کنید نیز بیشتر شده و افزایش خواهد یافت. البته این به این معنا نیست که اگر کار سفارش طراحی لوگو خود را به یک گرافیست معمولی بسپارید قرار است کار غیراستاندارد و بدی تحویل بگیرید. در حقیقت این یک نوع فاکتور در تعیین تعرفه هزینهها خواهد بود نه چیز دیگر البته تفاوت های زیادی در طراحی لوگو یک گرافیست معمولی و گرافیست با تجربه وجود دارد.
طراح برای سفارش طراحی لوگو به بریف طراحی لوگو نیاز خواهد داشت. این عبارت به خلاصه ای مختصر و مفید، برای خلق یک لوگو منحصر به فرد به کار می رود. بریف طراحی لوگو علاوه بر کمکی که به طراح می کند، به مشتری نیز سود خواهد رساند؛ چرا که با ترسیم خلاصه خلاقانه، در حقیقت مسیر کار و خط منشی آن را مشخص خواهند کرد. همچنین وجود بریف طراحی لوگو، اطمینان حاصل می کند که هر دو نفر طراح و مشتری، یک چشم اندازه مشترک داشته باشند.
به طور معمول این خلاصه خلاقانه توسط طراح لوگو، آماده می شود. وجود بریف طراحی لوگو، باعث خواهد شد تا همه در شرکت و تیم طراحی، مرجعی مناسب برای مراجعه داشته باشند. در طی طراحی لوگو حرفه ای، از بریف طراحی لوگو برای قدرت بخشیدن و غنی کردن بار معنایی لوگو استفاده می شود. با به کار بردن این روش، طراح و مشتری به افکار خود نظم بخشیده و آن ها را سازمان دهی می کنند.
زمان سفارش طراحی لوگو، طراح اتود زدن خود را آغاز می کند. به طرح اولیه یا پیش طراحی لوگو، اتود طراحی لوگو گفته می شود. ریشه این کلمه از زبان فرانسوی آمده و به طرح های مقدماتی اشاره دارد. طراحان به طور معمول از اتود زدن برای نمایش ایده های اولیه خود در زمان سفارش طراحی لوگو استفاده می کنند تا منظور خود را به سرعت و سادگی به مشتری نشان دهند. علاوه بر این، اتود در طراحی لوگو حرفه ای به طراح کمک می کند تا طرح کلی را پیش چشم داشته باشد و سپس طبق نظر مشتری خود به افزودن جزئیات و اصلاح آن طرح بپردازد. از جمله مزایای اتود در طراحی لوگو، می توان به موارد زیر اشاره کرد.
شاید این گونه به نظر برسد که استفاده از این سبکها هیچ محدودیتی ندارد و همین طور نیز میباشد اما نکتهای که حائز اهمیت است، این است که به چه صورت مورد استفاده قرار میگیرند؟ اگر گرافیست، اطلاع کافی نداشته باشد و به خوبی نتواند برند را توسط لوگو توضیح دهد، عملا تمام زحمتهایش به باد رفته است. به همین دلیل باید به شدت هوشمندانه از سبک های مختلف لوگو برای رسیدن به لوگوی دلخواه استفاده کنیم. در حقیقت هر بیزینس و کسب وکاری، با توجه به روند و ویژگیهای خود، در برخی از سبکهای توصیف میشود. هنر گرافیستان این است که به خوبی این سبکها را شناسایی کرده و طرحها را به سبک آنان اجرا کنند.
اولین موردی که طراحان گرافیست باید بدانند، شناخت مخاطبان هدف آن برند و کمپانی است. یعنی بتوانند رده سنی و جنسیت آنها را شناسایی کنند و بر علایق آنها مسلط شوند. این شناخت از مخاطبان، میتواند کمک بزرگی به انتخاب سبک اجرایی لوگو کرده و طراح را هدایت کند.
پس از آن نیاز است که طراح تمامی ویژگیها، جزییات، ظرافتها و موارد دیگر از محصولات و خود کمپانی بداند. با تسلط بر این موارد، راه انتخاب سبک برای لوگو آسانتر خواهد شد. مورد بعدیای که طراح را در انتخاب سبک، یاری میکند، آگاهی از راههای تبلیغات و بازاریابی است. این مورد میتواند گرافیست را با کمپانی نیز بیشتر آشنا کند و از آن ایده بگیرد. در ادامه به صورت موردی این موارد را تشریح خواهیم کرد.
معمولا این سبک برای کمپانیهایی که نام کوتاهی دارند و بسیار مجلل و جذاب و صد البته خاص هستند استفاده میشود.
برندهای شناخته شده و معروف معمولا از این سبک برای طراحی لوگوی خود استفاده میکنند. بهتر است که اگر کسب و کار جدیدی برای خود ساختهاید، به سراغ سفارش طراحی لوگوی از این سبک نروید.
اگر برند شما، برندی بین المللی بوده و نام برندتان به اندازه کافی بلند است که بتوان آن را مخفف کرد، میتوانید از این سبک برای طراحی لوگو استفاده کنید. البته باید دقت کنید که این سبک لوگو، برای برندهایی که شناخته شده هستند و آن قدرها هم بازاریابی از طریق لوگو برایشان اهمیتی ندارد، مناسب است.
این سبک لوگو، معمولا در گذشته طرفداران زیادی داشت و امروزه آن قدرها هم محبوبیت ندارد اما اگر برندتان پایبند به اصول کلاسیک بوده و یکی از سبکهای برندتان کلاسیک است، به شدت استفاده از این سبک را پیشنهاد میکنیم.
لوگوهای امبلم نیز مانند لوگوهای کلاسیک، از مواردی هستند که برای نشان دادن وفاداری به سبکهای گذشته معمولا به کار میروند. پس اگر برند شما، هیچ گونه ربطی به این مورد ندارد، بهتر است استفاده از این مورد را بیخیال شوید.
استفاده از لوگوهایی با این سبک، نشان دهنده طبع ظریف آن برند خواهد بود. بنابراین اغلب برندهای شناخته شده از این سبک برای طراحی لوگوی خود استفاده میکنند.
پیشرفت علم و فناوری سبب شده تا بسیاری از کارها به صورت دیجیتالی صورت بگیرد. طراحان برای انجام سفارش طراحی لوگو، از برنامه های طراحی لوگو مختلفی استفاده می کنند. به کار گیری این برنامه ها در طراحی لوگو حرفه ای، سبب سرعت بخشیدن به فرایند شده و کار را ساده تر می کند.
نرم افزار ادوبی ایلوستریتور یکی از بهترین نرم افزارهایی است که طراحان برای انجام سفارش طراحی لوگو از آن استفاده می کنند. با به کارگیری این برنامه می توان علاوه بر طراحی لوگو، نقاشی و طراحی آیکون نیز انجام داد.
کول دراو یکی از برنامه های نسبتاً جدید است که از آن برای طراحی پوستر، لوگو، کارت ویزیت، طراحی جعبه و اسم استفاده می شود. برخی از طراحان از این نرم افزار برای انجام سفارش طراحی لوگو خود استفاده می کنند تا پروژه را سریع تر تحویل دهند.
فوتوشاپ نرم افزاری است که از آن نه تنها برای انجام سفارش طراحی لوگو، بلکه برای بسیاری از کارهای گرافیکی نیز استفاده می شود. می توان گفت که این برنامه، برنامه ای همه کاره است که یادگیری آن می تواند در شرایط زیادی به طراحان کمک کند.
نرم افزار ادوبی ایندیزاین، کارایی خود را در انجام سفارش طراحی لوگو، ثابت کرده است. این برنامه به قدری حرفه ای است که از آن در صنعت نیز استفاده می شود. ادوبی ایندیزاین قابلیت و توانایی زیادی برا صفحه آرایی و چینش حروف دارد.
امتیاز تون خیلی برامون مهمه!
از 1 تا 5 امتیاز بدید
4.9 / 5. تعداد رای: 2641