با یک پوستر خوب بیشتر ار همه جلب توجه کن و تحت تاثیر قرار بده
اعتماد سازی و حرفه ای تر شدن با طراحی کارت ویزیت حرفه ای
با یک لوگو حرفه ای به کسب و کار خود اعتبار و هویتی ماندگار ببخشید
با طراحی ست اداری حرفه ای هویت و اعتماد کاری خود را بالا ببرید
یکی از رایجترین خدمات مربوط به تبلیغات، خدمات طراحی است. این خدمات معمولا به صورت گروهی و با همفکری یک تیم متشکل از چندین گرافیست ماهر و حرفهای انجام میشود. در حقیقت خدمات طراحی ، جزو اصلیترین بخشهایی است که در روند انجام تبلیغات صورت میگیرد.
خدمات طراحی برای همه کسب و کارها در زمینه برندینگ و بازاریابی، از اهمیت قابل توجهی برخوردار بوده و خواهد بود. از آن جایی که خدماتی که به نام طراحی ارائه میشوند بسیار متنوع و گوناگون هستند به همین دلیل، طیف بسیار گستردهای از خدمات مربوط به امر تبلیغات را تحت پوشش خود قرار داده اند. خدمات طراحی به صورت خاص به برنامه ریزی و طراحی هر نوع پروژه گرافیکی مرتبط با مبحث تبلیغات و برندینگ میپردازد به ویژه خدماتی مانند طراحی وب سایت، طراحی بروشورهای تبلیغاتی، طراحی تبلیغاتهای ویدیویی و سایر مواردی که جلوتر گفته خواهد شد. در حقیقت در این نوع خدمات، برنامههایی برای بیشتر دیده شدن و معرفی برندها به سایرین، سازماندهی شده و در نهایت به انجام میرسند.
پاسخ این سوال همان طور که در بخش قبل مقدمهای از آن ارائه دادیم، به طور کلی شامل برنامه ریزی، فعالیتها و مواردی میشود که منجر به معرفی بیشتر یک برند خواهد شد. طراحان گرافیک، برای انجام این نوع خدمات از یک سری نمادها یا طرحهای گرافیکی استفاده میکنند تا بتوانند به خوبی یک هویت مناسب برای هر برند طراحی کرده و بسازند. در حقیقت با انجام این خدمات طراحی ، میتوان به خوبی یک چهره و هویت برای هر برند طراحی و در ذهن مخاطب قرار داد. علاوه بر استفاده از المانهای گرافیکی، طراحان میتوانند خلاقیت به خرج داده و چیزهای بیشتری را به کارهای خود اضافه کنند.
هر چقدر که یک فعالیت گرافیکی مربوط به تبلیغات، مخاطب پسند تر باشد و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطبان ایجاد کند، آن کار موفقتر خواهد بود. در واقع خلق یک هویت تجاری از طریق المانهای گرافیکی، یکی از موثرترین راه حلها برای ارتقا برندینگ و همچنین افزایش جذابیت عمومی، محسوب میشود. تفاوتی ندارد که چه نوع برندی داشته باشید یا در چه زمینهای فعالیت دارید، یکی از پرسودترین تبلیغاتهای شما در امر برندینگ، مربوط به خدمات طراحی خواهد بود.
یکی از اولین المانهای و مواردی که توجه مخاطبان را جلب خواهد کرد، حاصل همین خدمات طراحی میباشد. از لوگوی برند تا مشخصه هایی که مربوط به بسته بندی محصول میشوند نیز مربوط به همین خدمات هستند بنابراین تاثیرات آن غیرقابل انکار خواهد بود چرا که این موارد هستند که در قدم اول، معرف ویژگی ها و هویت برند شما بوده و چهرهای فرضی از برند در ذهن مخاطبان ترسیم میکنند.
امروزه با رونق کسب وکارهای مختلف، خصوصا کسب و کارهای آنلاین، زمینه بسیار خوبی برای افراد فراهم شده است تا بتوانند از فرصت خوب یک تبلیغات مطمئن استفاده کنند. هر فردی که دارای یک کسب و کار باشد، میتواند کسب و کار خود را از این طریق به مخاطبان معرفی و آنها را ترغیب به خرید کند. شاید عجیب به نظر برسد اما تمام زندگی ما و هر آنچه که هر روز با آن رو به رو هستیم، به نوعی با طراحیهای گرافیکی ارتباط دارند بنابراین نقش پر رنگ آنها در زندگی ما میتواند در موارد بسیاری تاثیرگذار باشد. از جمله رایجترین طرحهایی که روزانه با آن سر و کار داریم، خدمات طراحی است که حاصل آن نیز کارت های ویزیت هستند.
هر کسب و کاری برای رونق خود نیاز به معرفی دارد. این معرفی با روشهای معمول که مجموعا به آنها تبلیغات گفته میشود، صورت میگیرد. در بخش اعظمی از این تبلیغات، طرحها و المانهای گرافیکی حرف اول را میزنند. یکی از رایجترین موارد استفاده از طرحها گرافیکی، خدمات طراحی میباشد. یکی از نیازهای اساسی هر کسب و کاری، بازاریابی و برندینگ است. معیار اصلی یک برند خوب، برندی است که در کنار محصولات و خدمات عالیاش، از وجهه مناسبی نیز برخوردار باشد. شاید تصور هویت و وجهه یک برند سخت باشد اما این طرحهای گرافیکی هستند که به ما در امر تصویرسازی در ذهن کمک میکنند. هر چقدر یک برند از هویت بهتری برخوردار باشد، اعتبار آن نیز بیشتر خواهد بود. در این جا شاهد اهمیت بسیار بالای خدمات طراحی و سایر موارد هستید.
طراحان، معمولا با در نظر گرفتن موارد بیشماری از ویژگیهای یک برند یا کسب و کار، اقدام به طراحی می کنند. برای مثال یک کسب و کار، بیشتر از هر روشی میتواند با بروشورهای تبلیغاتی بازده مناسب بگیرد و یک کسب و کار دیگر فقط با یک کارت ویزیت معمولی اما خاص نیز بازده دلخواه خود را خواهد گرفت یا یک برند بزرگتر نیاز به تبلیغات و طراحیهایی در مقیاس بزرگتر خواهد داشت تا به بازدهی مناسب از تبلیغاتش دست پیدا کند. شرکت طراح با توجه به این موارد و ویژگیها، اقدام به طراحی بروشور یا ارائه خدمات طراحی و حتی عرضه خدمات بیشتر و چند جانبه، به کسب و کارها و برندها می کنند.
برای تعیین تعرفه و هزینه هر نوع طراحی، میبایست یک سری فاکتورها در نظر گرفته شده و به نسبت آن قیمتها را مشخص کرد. هر چقدر که شما برای یک کار با کیفیت هزینه کنید، مطمئنا بازخورد آن را در آینده خواهید دید. در نظر داشته باشید که اگر تبلیغات درست و اصولی صورت بگیرد و از طراح هایی حرفه ای در این زمینه استفاده شود، صد درصد بازخوردی که عاید برند میشود مثبت بوده و با استقبالی حداکثری روبه رو خواهد شد. بسیاری از کسب و کارهای نوپا و تازه تاسیس طراحیهای تبلیغاتی را نادیده گرفته و توجهی به آنها نشان نمیدهند اما یک برند بزرگ و با سابقه، به خوبی از تاثیرات آن آگاه بوده و آنها را نادیده نمیگیرند. حتی هزینه کردن برای خدمات طراحی نیز نتیجهای دلخواه درپی خواهد داشت.
واضح است که یک تیم طراح حرفهای و با سابقه که طراحی بسیاری از برندها و کسب و کارهای موفق را بر عهده داشته است و تیم ماهرتر و خلاقتری دارد، حق الزحمه بیشتری نیز از کارفرما نسبت به یک تیم معمولی خواهد گرفت. بنابراین اگر به دنبال طراحانی حرفهای و خلاق با طرحهایی نوآورانه و جذاب هستید تا به کسب و کار خود رونقی دوباره ببخشید، قطعا باید هزینه بیشتری را نیز صرف کنید. ممکن است در نگاه اول چنین کاری بی فکرانه و نامعقول به نظر آید اما نتایج مثبت و درخشانی که به همراه دارد، خیلی زود خود را نشان خواهند داد. آن زمان است که به اثر خارق العاده تیم طراحی حرفهای ایمان خواهید آورد.
تیمهای طراحی حرفهای کاری میکنند که مردم، مخاطبان و افرادی که به دنبال جذب آنها هستید، در اولین برخورد عکس العمل و نظر مثبتی نسبت به شما داشته و فعالیتهای شما را با دید مثبتتری زیر نظر بگیرند. در حقیقت این تیم طراحی حرفهای کاری را انجام داد که کسب و کار شما بتواند روند کوتاهتری را برای جذب مشتری طی کند و به نوعی راه را برای رسیدن به خواسته و هدفتان هموارتر کرده است. مردم ویژگیای به نام اختیار دارند. چیزی که میتواند این اختیار را تحت الشعاع قرار داده و ناخودآگاه به چیزی جذب کند، تمایز و خاص بودن است. یک تیم حرفهای شاید حق الزحمه بالاتری از کارفرما طلب کند اما با خلاقیتی که در اختیار دارد، میتواند متمایز و خاص بودن طراحیهای مربوط به شما را تضمین کند. مورد بعدی مربوط به انتقال پیام است.
میدانید که نقش بازاریابی و برندینگ در وهله اول، رساندن پیام برند میباشد. این پیامهای میتوانند حتی در ارائه خدمات طراحی نیز خود را به نمایش بگذارند. رساندن پیام و شناساندن آن به افرادی که به دنبال آن هستیم، در قالب یک طراحی کار چندان آسانی نیست بنابراین مهم است که کار را به کاردان سپرد. افرادی که بتوانند انواع اقسام خدمات طراحی را بدون هیچ نقصی انجام دهند. میتوانید برای امتحان کیفیت یک شرکت طراحی، از سفارش خدمات طراحی آن شرکت استفاده کرده و آن را ارزیابی کنید.