گوگل ادسنس چیست و چگونه می توان از آن کسب درآمد کرد؟ - بلو مارکتینگ

گوگل ادسنس چیست و چگونه می توان از آن کسب درآمد کرد؟

گوگل ادسنس چیست و چگونه می توان از آن کسب درآمد کرد؟ - بلو مارکتینگ

گوگل ادسنس یک برنامه تبلیغاتی است که توسط گوگل ارائه شده است. افرادی که نرم افزار های موبایل یا وبگاه های اینترنتی دارند، می توانند با استفاده از گوگل ادسنس روی وبگاه هایشان تبلیغاتی داشته باشند و از این طریق درامدزایی کنند. درامد حاصل از اینکار بسته به تعداد مشاهده (EPC) یا کلیک (CPC) متفاوت است. گوگل ادسنس که از سال 2003 توسط گوگل معرفی شد، به صاحبان وبگاه ها کمک بسیاری از لحاظ درامدزایی بدون ارتباط مستقیم با افرادی که می خواهند تبلیغاتی از طریق گوگل داشته باشند(Google ads) کرده است.برای صاحبان وبلاگ، نرم افزارهای موبایل یا وبسایت که دنبال درامدزایی از این طریق هستند، گوگل ادسنس می تواند گزینه مناسبی باشد. در واقع با درج کردن تبلیغات گوگل، درامد خواهند داشت. این تبلیغات در قالب های ویدیو، بازی، اپلیکیشن های موبایل و… وجود دارد.

گوگل ادسنس متعلق به گوگل است و بخش زیادی از درامد گوگل از این طریق به دست می آید. سهم ناشران ادسنس (AdSense Publishers) 68درصد و سهم خود گوگل 32 درصد است و هرماه با ناشران، تصویه می کند.. افراد بالای 18 سال اگر وبسایت هایی که با قوانین خاص گوگل ادسنس مطابق باشد داشته باشند می توانند درآمدزایی کنند.

دقت داشته باشید برخلاف چیزی که فکر می کنید درآمد از گوگل ادسنس آنقدر ها هم راحت نیست. شما باید صبر و تلاش بسیار طولانی مدت داشته باشید و این تلاش نباید متوقف شود. چون به محض اینکه بازدید سایت یا وبلاگ کم شود، درامدی نخواهید داشت. نکته قابل توجه اینکه گوگل ادسنس قوانین بسیار سخت گیرانه ای دارد و هیچ توجیهی برای سرپیچی از این قوانین را نمی پذیرد.

بیشتر بخوانید: ترافیک ارگانیک چیست و چرا در سئو اهمیت دارد؟

مهم ترین نکته اینکه گوگل ادسنس از زبان فارسی پشتیبانی نمی کند. بنابراین برای درامد زایی از گوگل ادسنس باید وب سایتی به زبان غیرفارسی، راه اندازی کنید. که جز مشکلات گوگل ادسنس برای ایرانیان به شمار می آید. در حال حاضر گوگل ادسنس از این زبان ها پشتیبانی می کند:

  • انگلیسی
  • عربی
  • آلمانی
  • فرانسوی
  • چینی
  • لهستانی
  • بلغاری
  • روسی
  • ترکی
  • کره‌ای
  • یونانی
  • عبری
  • پرتغالی
  • هندی

 همچنین به دلیل تحریم ها، فعالیت گوگل ادسنس در ایران ممکن نیست و مانند فعالیت در یوتیوب شما باید از آشنا، فامیل یا یک سری از شرکت ها که خارج از ایران هستند، کمک بگیرید.

گوگل ادسنس چگونه کار می کند؟

برای استفاده کردن و بهره بردن از گوگل ادسنس باید اول ثبت نام کنید.

قبل از هر چیز توجه داشته باشید به خاطر تحریم بودن ایران، شما به یک آدرس خارج از ایران، شماره تلفن خارج از ایران و همچنین حساب بانکی بین المللی احتیاج دارید.

ثبت نام در گوگل ادسنس:

قدم اول این که به گوگل ادسنس از طریق لینک زیر بروید و یک حساب کاربری بسازید. از همان حساب گوگل با مشخصاتش از جیمیل، یوتیوب و بقیه سرویس های گوگل استفاده می کنید، استفاده کنید.

(جهت ورود به گوگل ادسنس بر روی دکمه زیر کلیک کنید)گوگل ادسنس

سپس باید کد ادسنس را به وب سایت اضافه کنید. برای این کار، گوگل باید قواعد خاص ادسنس را تایید کند تا وب سایت شما را در سیستم ادسنس قبول کند. بنابراین اول باید کد مخصوص ادسنس را به وب سایتتان اضافه کنید تا دسترسی ربات گوگل به سایت شما امکان پذیر شود. تا وقتی وب سایت شما توسط گوگل ادسنس تایید نشده باشد، هیچ تبلیغی نشان داده نخواهد شد ولی به محض اینکه تایید و مورد پذیرش قرار بگیرد، تبلیغات در سایت نمایش داده خواهد شد و شما هزینه را هر ماه دریافت خواهید کرد. دقت داشته باشید این مرحله ی تایید شدن فقط یک بار است و وقتی به عنوان یک ناشر ادسنس تایید شوید، تا زمانی که قوانین گوگل ادسنس را زیر پا نگذارید، می توانید تبلیغات را نمایش دهید.

مرحله پس از تایید شدن این است که اطلاعات بانکی خود را درج کنید تا 21ام هرماه البته بعد از اینکه درآمدتان به 100 دلار رسید، پول را دریافت کنید.

پس از اینکه به عنوان ناشر و کاربر تایید شده گوگل ادسنس شدید، وارد داشبرد شخصی تان شوید از طریق گزینه Ad Unit یا واحد تبلیغات جدید، تبلیغات را دریافت کنید. حین این کار مشخصات تبلیغات رتا انتخاب می کنید.

اندازه تبلیغ: تبلیغات یریسپانسیو یا واکنشگرا با اندازه 336 در 280

نوع تبلیغات: متنی یا بنری، درون متنی، میان محتوایی و..

سبک تبلیغ: رنگ متن و حاشیه

پس از این کار شما یک کد جاوا دریافت خواهید کرد که می بایست در همان قسمت که تمایل دارید تبلیغات نشان داده شود قرار دهید. بعد گوگل تشخیص می دهد و در فضای انتخاب شده یک یا چند تبلیغات نمایش می دهد.

برخلاف گذشته که شما می توانستید فقط سه تبلیغ در هر صفحه داشته باشید، امروزه می توانید به تعداد دلخواه در هر صفحه تبلیغات داشته باشید.

گوگل ادسنس - بلو مارکتینگ

قاعده کلی قرار دادن تبلیغات گوگل ادسنس این است که آن هارا جایی قرار دهید که به چشم مخاطب بیاید، هرچقدر توجه بیشتری جلب کند بازدهی بیشتری خواهد داشت و به همین ترتیب شما درامد بیشتری کسب خواهید کرد.

مدتی بعد از تکمیل فرم اینترنتی گوگل ادسنس، گوگل نامه ای به آدرس موجود در فرم اینترنتی ارسال میکند که حاوی کد پنج رقمی است. در واقع روشی برای تایید آدرس حساب کاربری شماست. بنابراین توانایی خرید آدرس مجازی نخواهید داشت.

در مرحله ی تایید حساب کاربری گوگل ادسنس، گوگل سوالاتی راجع به مالیات می پرسد.

در مرحله بعدی با شماره تلفنی که در فرم اینترنتی وارد کرده اید تماس گرفته و کدی 4 رقمی خوانده می شود. با وارد کردن این کد، شماره تلفن شما هم تایید می شود.

و در پایان باید IP اینترنتی را وارد کنید و قرارداد ثبت نام را امضا بزنید. توجه داشته باشیدIP  باید همانی باشد که هنگام ثبت نام از آن استفاده کردید.

بعد از تایید حساب کاربری توسط گوگل، کد جاوا اسکریپت ارسال خواهد شد که این کد را باید روی صفحه مورد نظر وب سایتتان قرار دهید. هربار کاربری از وب سایت شما بازدید می کند، این کد جاوا اسکریپت برای سرورهای گوگل پیام ارسال می کند.

برای گوگل ادسنس وبلاگ مناسب تر است یا وب سایت؟ - بلو مارکتینگ

برای گوگل ادسنس وبلاگ مناسب تر است یا وب سایت؟

با توجه به قوانین گوگل ادسنس، اگر با وبلاگ برای ثبت نام گوگل ادسنس اقدام کنید، باید حداقل 6 ماه از ایجاد آن گذشته باشد. بنابراین شما باید طی شش ماه وبلاگ خود را با مطالب مناسب که جلوتر اشاره خواهد شد پر کنید.

ولی برای ثبت نام گوگل ادسنس از طریق وب سایت، همچین محدودیتی توسط گوگل ادسنس وجود ندارد و لازم نیست حتما 6 ماه صبر کنید. اما از طرفی طبق تجربه کاربران، وب سایت ها هم لزوما زود تایید نمی شوند. چون مطالبی که در یک وب سایت تازه تاسیس وجود دارد محدود است و توانایی شناسایی شدن توسط موتور های گوگل را ندارد.

بنابراین یا باید وبلاگی تاسیس کرده و چندین ماه زمان صرف قرار دادن مطالب مناسب کنید یا اینکه وب سایت تاسیس کنید و حجم زیادی محتوا را در آن قرار دهید. البته توجه کنید وب سایت ها باید اتفاقات روزمره و جدید و موضوعات داغ را آپلود کنند و وب سایتی که پر از مطالب ولی محتوای قدیمی است جذابیتی ندارد. مهم ترین نکته اینکه با تاسیس وب سایت، شما باید هزینه هایی را برای خرید هاست و رامین صرف کنید که اگر تازه کار هستید بهتر است از این کار اجتناب کنید زیرا این کار، برای افراد تازه کار دشوار است.

بیشتر بخوانید: لینک اسپم چیست و چرا باید حذف شود + نحوه حذف لینک اسپم

نکاتی برای افزایش شانس تایید شدن توسط گوگل ادسنس

  • سعی کنید محتوای سایتتان منحصربفرد و جدید باشد. کپی بودن مطالب وب سایت یکی از عواملی است که باعث رد شدن درخواست شما می شود. گوگل ادسنس به محتوای تخصصی توجه ویژه ای دارد پس سعی کنید محتوای سایتتان نه تکراری و نه بیهوده باشد. همچنین سعی کنید از مطالب خاص در وب سایتتان استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید محتواهای پزشکی، بیمه، اقتصاد و از این قبیل بیشتر از بقیه مورد توجه گوگل قرار میگیرد.
  • گوگل کلمات کلیدی را در وب سایتتان چک می کند بنابراین حتما از عبارات و کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • از نرم افزار یا برنامه هایی که تولید محتوا می کنند استفاده نکنید. زیرا محتواهای تولید شده توسط این برنامه ها بی معنی و تکراری است که در مرحله اول باعث رد شدن درخواست و بعدا هم باعث مسدود شدن اکانت گوگل ادسنس خواهد شد
  • اگر محتوای سایت متن باشد، یعنی فقط ویدیو و تصویر نباشد شانس بیشتری خواهید داشت.
  • محتوای سایت های تخصصی شانس بیشتری برای قبول شدن توسط گوگل ادسنس را دارند. مثلا سایتی که به رشته ی تخصصی شنا می پردازد شانس بیشتری نسبت به سایتی دارد که محتوای آن درباره ی ورزش به طور کلی است.
  • سعی کنید محتوای زیادی در سایت داشته باشید. ( تعداد صفحات ایندکس توسط گوگل زیاد باشد)
  • سعی کنید در همان اوایل تاسیس وبلاگ درخواست ندهید. حداقل شش ماه صبر کنید سپس درخواست دهید.
  • صاحب وبسایت یا وبلاگ باید بالای 18 سال سن داشته باشد.

توجه کنید که حتی با دارا بودن تمامی شرایط، گوگل ادسنس توانایی و حق رد کردن شما را دارد.

اگر گوگل تشخیص دهد محتوای وب سایت شما نسبت به تبلیغات کمتر است، اکانت گوگل ادسنس شما را مسدود خواهد کرد.

در چه صورت اکانت گوگل ادسنس مسدود خواهد شد؟

 اگر تبلیغات را در صفحه ای بدون محتوا قرار دهید قطعا مسدود خواهد شد.

اگر گوگل تشخیص دهد که از ربات ها یا برنامه های اتوماتیک برای ایجاد صفحه و محتوا استفاده می کنید، اکانت شما را مسدود خواهد کرد.

از قوانین گوگل ادسنس می توان به این مورد اشاره کرد که ناشر، باید ماهیت تبلیغ را نشان دهد یعنی مشخص باشد کادر قرارداده شده برای تبلیغات است. یعنی کاربر بداند که دارد روی تبلیغات کلیک میکند. در غیر این صورت کلیک ها فیک و تقلبی محسوب می شوند که خلاف قوانین گوگل ادسنس است.

اگر وب سایت شما دارای ترویج خشونت، متحوای غیراخلاقی،  بدافزار یا ویروس و هرگونه محتوای ممنوعه باشد، در مرحله ی اول تایید نمی شود و اگر پس از تایید شدن این کار را انجام دهید، اکانت گوگل ادسنس توسط گوگل بلاک می شود.

هیچ عنوان سعی نکنید گوگل را دور بزنید و از بیش از یک اکانت گوگل ادسنس استفاده کنید تا درآمد بیشتری داشته باشید.  زیرا گوگل ماهر تر ازین حرفاست و تمامی اکانت هایتان را بلاک خواهد کرد.

بهترین سایز برای بنر های تبلیغاتی کدامند؟

  • بنر نیم صفحه: ۶۰۰ * ۳۰۰ پیکسل
  • بنر مستطیلی متوسط: ۲۵۰ * ۳۰۰ پیکسل
  • بنر مستطیلی بزرگ: ۲۸۰ * ۳۳۶ پیکسل
  • بنر ساختمانی: ۶۰۰*۱۶۰ پیکسل
  • بنرمناسب برای موبایل: ۱۰۰ * ۳۲۰ پیکسل
  • بنر لیدربرد که معمولا هم عرص صفحه است: ۹۰ * ۷۲۸ پیکسل
  • سعی کنید در ابتدا و انتهای مقاله تبلغات را قرار دهید.
  • در نوار جانبی سایت یک تبلیغ قرار دهید.
  • در محتوای اصلی قسمت بالایی صفحه (above the fold) یک واحد تبلیغاتی قرار دهید. زیرا کاربر این قسمت را بدون نیاز به اسکرول مشاهده می کند. توجه کنید اگر بیش از اندازه و افراطی در این قسمت تبلیغات بگذارید، توسط گوگل جریمه می شوید.
  • سعی کنید محتوای باکیفیت تولید کنید چون علاوه بر اینکه کاربران بیشتری جذب می کنید، حالت دوستانه و اعتماد آن ها به شما، باعث بازدهی بیشتر تبلیغات می شود.
  • با بالا بردن سرعت وبسایت، تعداد کلیک روی تبلیغات بیشتر می شود پس سعی کنید سرعت وبسایتتان را بالا ببرید.
  • سعی کنید تبلیغاتی بجز ادسنس قبول نکنید چون اینکار باعث بالا رفتن سرعت سایت و پربازده تر شدن تبلیغات کمک می کند.
  • بمباران تبلیغات در سایت به شما کمکی نخواهد کرد و فقط باعث می شود به نظر برسد وبسایت شما فقط برای تبلیغات است و این مسئه باعث کاهش بازده می شود، سعی کنید بیشتر از سه تبلیغ در هر صفحه نداشته باشید.
  • در تمامی مواقع توجه داشته باشید قوانین گوگل ادسنس را زیر پا نگذارید.

چه نوع تبلیغاتی در وب سایت شما نمایش داده می شود؟

این انتخاب توسط گوگل و متناسب با محتوای سایت شما می شود. چون گوگل هم سعی دارد تبلیغاتی نمایش دهد که برای کاربرن سایت شما جذاب و پربازده باشد. البته نمی توان گفت شما در باره نوع تبلیغات هیچ انتخابی ندارید. اگر بخواهید از نمایش تبلیغات خاصی در وب سایتتان جلوگیری کنید، باید به بخش  Allow and Block Ads  در داشبرد کاربری رفته و گروه های مورد نظر را انتخاب کنید.

انواع تبلیغات در گوگل ادسنس

  • تبلیغات محتوا محور

شما می توانید از تبلیغات محتوا محور به ازای بازدید درآمد کسب می کنید. این تبلیغات می توانند در قالب متن، گیف (تصاویر متحرک) یا تصویر هستند که انتخاب نوع آن با شماست.

  • تبلیغات جستجو محور

در تبلیغات جستجو محور، گوگل ادسنس کاربران را مجاز می گذارد تا تبلیغات خاص جستجویی را در وب سایتشان نمایش دهند.شما بجای 68 درصد هزینه، 51 درصد دریافت می کنید. ولی چون نرخ کلیک این تبلیغات بالاست، محبوبیت بسیاری بین صاحبان وب سایت ها دارد.

  • تبلیغات ویدئو محور

همانطور که از اسمش پیداست، تبلیغاتی ویدیویی است که شما می توانید در وب سایتتان قرار دهید.

  • تبلیغات Page Level

این دسته از تبلیغات گوگل ادسنس از تکنولوژی بهینه سازی استفاده می کنند. اگر شما از این تبلیغات در وب سایتتان استفاده کنید، گوگل در صورتی این تبلیغات را به مخاطب نشان می دهد که تجربه کاربری خوب تبلیغ مطمئن باشد.

بیشتر بخوانید: مزرعه لینک چیست

مقدار درآمد از گوگل ادسنس چقدر است؟

رایج ترین سوال کاربران درباره گوگل ادسنس میزان درآمد از آن است. درامد از گوگل ادسنس به عوامل متفاوتی بستگی دارد. مثلا نوع آگهی های تبلیغاتی نمایش داده شده، مقدار ترافیک وب سایت، تعداد آگهی دهنده هایی که در حوزه وب سایت شما فعالیت دارند، محل قرارگیری تبلیغات ادسنس، جذابیت محتوای سایتتان و…

به طور کلی درآمد از گوگل ادسنس می تواند گزینه ی خوب و راحتی برای صاحبان وب سایت ها باشد ولی توجه داشته باشید کوچک ترین تغییر در الگوریتم های گوگل می تواند باعث افت ترافیک سایت شود و شما به راحتی درآمد خود را از دست خواهید داد.

پیشنهاد ما این است که اول تمامی مهارت ها و آموزش های لازم برای بالا بردن ترافیک واقعی (نه فیک) وب سایت را یاد بگیرید و سپس شروع به کار کنید.

توجه داشته باشید درآمد از گوگل ادسنس همیشگی و یکسان نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل تخطی از قوانین گوگل ادسنس است. دلیل دیگر میتواند رقابت سنگین و اجتناب ناپذیر اینترنت باشد.

از طرف دیگر ویژگی مثبت این کار این است که دلار هایی که دریافت می کنید، در حساب بین المللی قرار دارد و تمامی صرافی ها آن را به مبالغ بالاتری می خرند.

راهکارهایی برای افزایش درآمد از گوگل ادسنس

اول از همه سعی کنید قوانین ادسنس را زیر پا نگذارید مثلا ترافیک یا کلیک نخرید، تبلیغات را در لفافه نپیچید، تبلیغات سایت های شرط بندی را در سایت قرار ندهید، سایتتان را پر از تبلیغات بی محتوا نکنید زیرا این کارها باعث از بین رفتن اعتماد کاربران سایتتان می شود. سعی کنید نکات گفته شده در قسمت جلب توجه به تبلیغات را رعایت کنید.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4.5 / 5. تعداد رای: 423

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *