بهترین نرم افزار طراحی لوگو 1403 - بلو مارکتینگ

بهترین نرم افزار طراحی لوگو

بهترین نرم افزار طراحی لوگو

طراحی لوگو با گسترش کسب و کارهای اینترنتی در فضای مجازی، بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. لوگو باید به گونه ای طراحی شود که ماهیت شرکت یا نوع فعالیت کسب و کار را به سرعت به مشتری منتقل کند و در این راستا توجه و کنجکاوی او را برانگیزد. بنابراین می توان طراحی لوگو را مهم ترین قدم برای تبلیغاتی حرفه ای دانست که به سرعت مشتریان واقعی را جذب می کند. خوشبختانه نرم افزارهای زیادی برای طراحی لوگو وجود دارد که این امکان را به هر فردی می دهد تا برای کسب و کار خود لوگویی خاص طراحی کند. در ادامه به بررسی تعدادی از این نرم افزارها اشاره می کنیم.

معیار انتخاب بهترین نرم افزار طراحی لوگو

اگر چرخی در فضای مجازی و اینترنت بزنید با انبوهی از نرم افزارهای طراحی لوگو برای گوشی همراه یا کامپیوتر مواجه خواهید شد. اولین نکته ای که برای انتخاب نرم افزار طراحی لوگو باید مد نظر داشته باشید، خواسته های شما از نرم افزار است. نرم افزاری که برای طراحی لوگو استفاده می کنید باید کارآمد و کاربردی باشد و کار با آن ها برای کاربران راحت باشد. در ادامه به برخی از ویژگی های یک نرم افزار خوب اشاره می کنیم:

استفاده آسان

 طراحی و برنامه نویسی یک نرم افزار باید به گونه ای باشد که کاربر بتواند بدون دردسر از آن استفاده کند. این راحتی در استفاده باید تا آن جا باشد که یک تازه کار نیز از عهده کار با آن بر بیاید. نرم افزارهایی که برای طراحی لوگو مناسب است معمولا از عملکرد ساده دراگ اند دراپ پیروی می کنند که در طی آن کاربر به سادگی المان های مورد نیاز خود را انتخاب کرده و در محل مناسب جایگذاری می کند.

قیمت

 نرم افزارهای طراحی لوگو در نسخه های رایگان و پولی عرضه می شوند و شما می توانید مطابق با نیاز خود از هر یک از آن ها استفاده کنید. چیزی که ما به شما پیشنهاد می دهیم انتخاب یک نرم افزار ارزان قیمت است، مخصوصا اگر تازه کار هستید و برای استفاده های اولیه اقدام می کنید. نرم افزارهای گران قیمت معمولا برای افراد حرفه ای طراحی می شوند و به همین دلیل نیز کار با آن ها نیاز به مهارت بیشتر است.

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی لوگو+تعرفه طراحی لوگو

ویژگی ها و قابلیت ها

 مولفه دیگری که در انتخاب نرم افزار طراحی لوگو خوب باید در نظر داشته باشید، ویژگی ها و قابلیت هایی است که از آن نرم افزار انتظار دارید. قبل از خرید نهایی نرم افزار مورد نظر خود می توانید دوره های امتحانی کوتاه مدتی را شرکت ها پیشنهاد می کنند دانلود کنید و پس از استفاده و اطمینان از اینکه نرم افزار تمامی خواسته های شما را پاسخگو است، نسبت به خرید اقدام کنید.

بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو

همانطور که گفته شد، نرم افزارهای بسیاری برای طراحی لوگو در دسترس کاربران قرار دارد که با استفاده از آن ها می توانید قدمی به سمت یک طراحی عالی بردارید. در ادامه به بررسی بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو اشاره می کنیم و با بیان مزایا و معایب هر یک سعی می کنیم شما را در انتخاب مناسب ترین نرم افزار، راهنمایی کنیم.

Hatchful

رم افزار Hatchful

نرم افزار Hatchful نرم افزاری است که علاوه بر قابلیت نصب روی کامپیوتر این قابلیت را دارد که روی گوشی موبایل نیز نصب شود. این نرم افزار عملکردی مانند دیگر نرم افزارهای طراحی لوگو دارد با این تفاوت که از ویژگی ها و قابلیت های بیشتری برخوردار است. با تهیه Hatchful دیگر نیازی به داشتن کامپیوتری قدرتمند ندارید.

از امکانات خوبی که می توانید در استفاده از این نرم افزار طراحی لوگو از آن بهره مند شوید، Shopify Hatchful است. با استفاده از این وب سایت می توانید ایده های مختلفی را در رابطه با کسب و کاری که می خواهید برای آن لوگو طراحی کنید، ببینید. برای این کار کافی است نام شرکت، نوع کسب و کار و چند نمونه برای الهام گرفتن را انتخاب کنید و لوگوهای پیشنهادی این وب سایت را تماشا کنید. امکان به اشتراک گذاشتن ایده های خود به صورت رایگان در این سایت نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

لوگوهای پیشنهادی را می توانید با استفاده از خود نرم افزار Hatchful ویرایش کنید و لوگوی نهایی را دانلود کنید. این نرم افزار برای کسانی که می خواهند به صورت رایگان در گوشی های هوشمند خود به طراحی لوگو بپردازند مناسب است.

مزایا

  • قابلیت های اکثرا رایگان
  • قابل اجرا در گوشی های اندروید و ios

معایب

  • محدود بودن قابلیت های طراحی
  • محدود بودن قابلیت شخصی سازی

Inkscape

 نرم افزار Inkscape

اگر به دنبال نرم افزاری حرفه ای اما رایگان هستید، پیشنهاد ما نرم افزار Inkscape است. با استفاده از این نرم افزار می توانید طراحی لوگو را به صورت حرفه ای تجربه کنید بدون اینکه نیاز به پرداخت هزینه ای باشید. Inkscape در واقع پکیج ادیت گرافیک برداری متن باز است و از گرافیک برداری مقیاس پذیر یا SVG به عنوان پیش فرض استفاده می کند. البته فرمت های دیگر می توانند به آن وارد/ خارج شوند. ابزارهایی که در Inkscape ارائه شده اند، می توانند برای دستکاری اشکال، متون یا نقاشی ها مورد استفاده قرار بگیرند.

از ویژگی هایی که می توان برای این نرم افزار نام برد، امکان کپی های لینک شده یا زنده از اشیاء برای ساخت الگوهای پیچیده است. از این نرم افزار می توانید برای تغییرات عملکردهای زی- اوردر و اشیای گروهی استفاده کنید، نقاط کور و دستگیره های بزیر را حرکت دهید و استروک ها را به مسیر تبدیل کنید. Inkscape از عملکردهای متنی مانند تنظیم فاصله حروف و متون چند خطه نیز پشتیبانی می کند.

این نرم افزار برای کسانی که تمایلی به طرح های آماده در سایر نرم افزارها ندارند و همچنین طراحان حرفه ای مناسب است. البته به دلیل سادگی و راحتی کار با این نرم افزار، طراحان مبتدی نیز می توانند از این نرم افزار کاربردی استفاده کنند. Inkscape نرم افزار طراحی لوگو حرفه ای اما رایگان است.

بیشتر بخوانید: معرفی 12 بهترین سایت ساخت لوگو رایگان برای طراحی لوگو

مزایا

  • قابلیت های متنوع مانند تغییر فونت نوشته، پالت رنگی متنوع، وکتورهای پیش ساخته و ابزار قلم
  • به روز رسانی مداوم
  • نرم افزاری حرفه ای اما رایگان

معایت

  • قابل اجرا نبودن در سیستم عامل مک
  • خروجی کار تنها با فرمت SVG

Adobe Photoshop

 نرم افزار Adobe Photoshop

Adobe Photoshop از معروف ترین نرم افزارهای طراحی لوگو است که طرفداران بسیاری دارد. این نرم افزار را بیشتر به واسطه ادیت عکس ها می شناسیم اما قابلیت های فراوانی که در زمینه طراحی لوگو دارد، باعث شده است تا در میان طراحان لوگو نیز بسیار محبوب شود. با این نرم افزار می توانید نقاشی های خود را به صورت دیجیتال و سه بعدی طراحی کنید. تنها با یک قلم نوری لوگوی دلخواه خود را به سرعت روی صفحه گوشی خود بکشید و آن را با لایه های مختلف و دیگر قابلیت های این نرم افزار کامل کنید.

این نرم افزار طراحی لوگو برای افراد تازه کار بسیار مناسب است و با کمی گشت و گذار در آن می توانید به خوبی کار با آن را بیاموزید. افراد حرفه ای این نرم افزار را به دلیل قابلیت های بالا و ویژگی های خوب آن انتخاب می کنند. Adobe Photoshop برای کسانی که به ظرافت در طراحی و جزئیات آن اهمیت می دهند، بسیار مناسب است.

مزایا

  • قابلیت طراحی و رسم با براش های مختلف مانند براش نقاشی، سیاه قلم و…
  • قابلیت طراحی سطوح مختلف مانند سطوح براق، سطوح با سایه روشن و…
  • قابلیت شخصی سازی و ذخیره تنظیمات
  • یکپارچگی با سایر نرم افزارهای شرکت ادوب مانند Illustrator یا InDesign

معایب

  • پیچیدگی نرم افزار
  • قابلیت های محدود در طراحی وکتور

CorelDRAW

نرم افزار CorelDRAW

اگر به دنبال نرم افزاری حرفه ای برای طراحی لوگو هستید، CorelDRAW بهترین انتخاب برای شما می باشد. این نرم افزار از نرم افزارهای طراحی لوگو حرفه ای است که در میان طراحان لوگو از محبوبیت خاصی برخوردار است. با استفاده از این نرم افزار می توانید طرح هایی را که به صورت دستی کشیدید، با استفاده از قلم نوری و هوشمند پیاده سازی کنید و به طرح های گرافیکی تبدیل نمایید.

ابزار ویرایش برداری این نرم افزار طراحی لوگو به شما امکان طراحی های فوق العاده و دقیق را می دهد. حالت نقاشی سیمتری CorelDRAW، امکان طراحی طرح های متقارن، اشکال ساده، افکت های رنگارنگ و… را در اختیار کاربر قرار می دهد. سایه های وکتور را می توانید با استفاده از ابزار بلاک شدو( Block Shadow) به اشیاء یا متن های خود دهید. پویینتلایزر( Pointillizer) امکان ایجاد موزائیک های برداری کیفیت بالا را در هر زمانی به شما می دهد و با استفاده از ویژگی فوتوکاکتیل( PhotoCocktail) می توانید تصاویر کلاژ را با به سرعت بسازید.

 این نرم افزار طراحی لوگو از اپن تایپ پیشرفته پشتیبانی می کند و پالت های رنگی مکمل را در اختیار شما قرار می دهد. ابزارهای مختلفی در این دستگاه به کمک طراحان می آید که با استفاده از آن ها یک طراحی بی نقص و خیره کننده خواهید داشت. این نرم افزار برای کسانی که طراحی را به صورت دستی ترجیح می دهند مناسب است.

مزایا

  • قابل اجرا در سیستم عامل ویندوز و مک
  • قابلیت تبدیل طرح های دستی و کاغذی به طرح های گرافیکی
  • قابلیت نامحدود در طراحی

معایب

  • قیمت بالای نرم افزار
  • استاندارد نبودن فرمت فایل های خروجی

Affinity Designer

رم افزار Affinity Designer

نرم افزار Affinity Designer می تواند هر دو دسته تصاویر دیجیتالی، یعنی وکتور و رستر را طراحی کند. این در حالی است که اغلب نرم افزارهای طراحی لوگو، تنها یکی از این دو تصویر را پشتیبانی می کنند. تصاویر دیجیتالی را به طور معمول به دو دسته وکتور و رستر تقسیم می کنند. رسترها تصاویری ساخته شده از مجموعه ای از پیکسل ها هستند درحالیکه وکتورها تصاویری هستند که با تغییر در سایز، کیفیتشان تغییر نمی کند.

از رسترها برای ایجاد طرح های گرافیکی، بافت و سایه روشن و… استفاده می شود که وجود نرم افزاری که هر دو تصویر را پشتیبانی می کند بسیار در طراحی لوگو نقش دارد. به همین دلیل اغلب طراحان حرفه ای برای طراحی یک لوگوی حرفه ای و بی نظیر، از نرم افزار Affinity Designer استفاده  می کنند. این نرم افزار برای کسانی که با هر دو تصویر وکتور و رستر کار می کنند و به دنبال نرم افزار طراحی لوگو ارزان اما حرفه ای هستند، مناسب است.

بیشتر بخوانید: بهترین شرکت طراحی لوگو در ایران را بشناسید – 11 شرکت معتبر

نرم افزار Affinity Designer از تمامی فرمت های اصلی، پروفایل های ICC و صفحه نمایش های محدوده وسیع پشتیبانی می کند. با استفاده از ابزار قلم این نرم افزار می توانید منحنی های حرفه ای ایجاد کنید. اشکال زنده ای که در این نرم افزار طراحی لوگو وجود دارند، کاملا قابل شخصی سازی هستند. ابزار فری هند و تثبیت کننده های طناب و پنجره ها می توانند به شما در تولید صاف ترین منحنی ها کمک کند. ابزار بولین( Boolean) به شما در ترکیب کردن اشکال بدون خراب شدن کمک می کند.

مزایا

  • پشتیبانی از وکتور و رستر
  • پیوستگی با سایر نرم افزارهای طراحی لوگو
  • قابلیت ذخیره سازی خروجی کار با فرمت های مختلف و حتی فرمت PSD
  • قیمت پایین در مقایسه با قابلیت های حرفه ای
  • عضویت رایگان

معایب

  • نداشتن خطوط تنظیم کننده پرسپکتیو

Adobe Illustrator

نرم افزار Adobe Illustrator

نرم افزار Adobe Illustrator از نرم افزارهای قدیمی است که در سال 1987 وارد بازار شد. با این حال این نرم افزار طراحی لوگو را می توان از بهترین نرم افزارهای طراحی در صنعت طراحی دانست که در میان طراحان بسیار محبوب شده است. نرم افزار Adobe Illustrator تمامی استانداردهای لازم برای یک نرم افزار طراحی را دارد و قابلیت های نامحدود آن باعث شده است تا اولین گزینه برای طراحی وکتور باشد. طیف رنگی متنوع، افکت های متنوع، قابلیت تایپوگرافی و… از جمله قابلیت های این نرم افزار می باشد.

طراح با استفاده از این نرم افزار طراحی لوگو به خوبی روی حرکات قلم و ابزارها کنترل دارد و به این ترتیب می توان به خوبی یک لوگوی حرفه ای و بی نظیر را تحویل دهد. با استفاده از Adobe Illustrator نه تنها قادر خواهید بود بهترین لوگوها را طراحی کنید، بلکه آیکون ها، نقاشی ها و دیگر موارد دیگر را نیز می توانید بسازید. این نرم افزار یک نرم افزار ادیتور گرافیک برداری است و در آن می توانید کاراکترهای تکی را ادیت کنید. با استفاده از این نرم افزار می توانید برای ادیت راحت تر سایز نقاط لنگری را کنترل کرده و دستگیره ها را افزایش دهید.

برای ساخت تا اصلاح سریع گرافیک بدون نیاز به تنظیم نقاط لنگری تکی نیز می توانید از ویژگی مکاربری پاپت وارپ( Puppet Warp) استفاده کنید. این نرم افزار طراحی لوگو از فونت های اسویجی تایپ( SVG OpenType) که شامل رنگ ها، گرادیان ها و شفافیت های بسیاری است، پشتیبانی می کند. امکان انتخاب همزمان چندین صفحه هنری در این نرم افزار در اختیار کاربران قرار گرفته است. این نرم افزار برای طراحان حرفه ای که به دنبال نرم افزاری حرفه ای برای طراحی لوگو هستند، مناسب می باشد.

مزایا

  • دارای تمام ابزارهای طراحی وکتور از جمله لایه ها، افکت های متنوع، ابزارهای رسم، نقاشی طبیعی، گرادینت و…
  • دارای ویدیوی آموزشی آنلاین
  • قابلیت شخصی سازی همراه با امکان ذخیره سازی تنظیمات
  • یکپارچگی با سایر نرم افزارهای شرکت ادوب از جمله Illustrator یا InDesign

معایب

  • پیچیدگی و دشواری در یادگیری نرم افزار

Logojoy

نرم افزار Logojoy

نرم افزار Logojoy، نرم افزاری است که از هوش مصنوعی برای ساخت لوگو استفاده می کند. در این نرم افزار طراحی لوگو می توانید با وارد کردن اطلاعات خود از جمله نام شرکت، صنعت و… از لوگوهای پیشنهادی که برای شما نمایش داده می شود، الهام بگیرید. این نرم افزار با استفاده از اطلاعات شما، لوگوهای متعددی ایجاد می کند و شما در نهایت می توانید از بین لوگوهای ایجاد شده یکی را انتخاب کنید. مواردی مانند اندازه فونت، فاصله گذاری عناصر و… را نیز در لوگوی مورد نظر می توانید به دلخواه تغییر دهید.

از دیگر ویژگی های این نرم افزار طراحی لوگو این است که به کاربر پیش نمایش لوگو را هنگامی که روی کارت های ویزیت، تیشرت و… چاپ می شود، نمایش می دهد. از این طریق می توانید به خوبی لوگوی مورد نظر را بررسی کنید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. Logojoy عکس ها PNG را با وضوح بالا و همچنین فایل های برداری از لوگوی خریده شده را برای شما ارسال می کند و شما می توانید از آن در هر جا استفاده کنید.

مزایا

  • راحتی استفاده
  • ارائه لوگوهای پیشنهادی
  • نمایش لوگو بر روی سطوح مختلف

Canova

نرم افزار Canova

نرم افزار Canova یکی را می توان بهترین نرم افزار طراحی لوگوی آنلاین نام برد. این نرم افزار دارای قالب های گوناگون و بسیاری برای ساخت لوگو می باشد. با استفاده از ابزارهای قدرتمند این نرم افزار می توانید لوگوهای منحصر به فرد و خارق العاده ای ایجاد کنید. از دیگر ویژگی های نرم افزار Canova می توان به رایگان بودن آن اشاره کرد. ابزارهای طراحی که در این نرم افزار در اختیار کاربران قرار می گیرد، کاملا رایگان هستند. اما برای تصاویر پریمیوم باید برای هر بار استفاده از یک تصویر یک دلار بپردازید.

فونت های حرفه ای که در نرم افزار Canova وجود دارد، امکان اضافه کردن متن ها را به صورت کاملا حرفه ای در اختیار طراحان قرار می دهد. اما نکته قابل توجه در این نرم افزار ایجاد ترکیب فونت منحصر به خودتان است. این نرم افزار طراحی لوگو برای سیستم عامل های اندروید و ios نیز اپلیکیشن دارد و کاربران می توانند با استفاده از گوشی هوشمند خود از این نرم افزار استفاده کنند. به این ترتیب این نرم افزار در هر جا و مکانی در دسترس طراحان خواهد بود.

از ویژگی های دیگر این نرم افزار می توان به امکان همکاری با دیگران در طراحی لوگو اشاره کرد. با استفاده از این نرم افزار طراحی لوگو می توانید از هم تیمی های خود دعوت به همکاری کنید و لوگوهای طراحی شده را با آنان به اشتراک بگذارید و یا لوگوهای طراحی شده توسط آن ها را ادیت کنید.

JetA Logo Creator

م افزار JetA Logo Creator

نرم افزار JetA Logo Creator یک نرم افزار ساده و آسان برای کسانی است که در زمینه طراحی لوگو تجربه قبلی ندارند. این نرم افزار شامل بیش از 10000 شکل برداری و بیش از 400 قالب است که امکان طراحی لوگوهای زیبا را به طراحان می دهد. با استفاده از این نرم افزار می توانید یکی از قالب ها را انتخاب کنید و سپس اشکال و استایل های آن را تغییر دهید. قالب هایی که در این نرم افزار ارائه می شوند، شامل انواع تم ها و دسته ها است. کسب و کار، مینیمالیستی، سبک نشان و تک رنگ از دسته های این نرم افزار طراحی لوگو می باشند.

طراحان حرفه ای از JetA Logo Creator برای طراحی انواع لوگوهای خلاقانه و منحصر به فرد استفاده می کنند. این نرم افزار انواع سبک های مختلف رنگ را برای حرفه ای کردن لوگو ارائه می دهد که این سبک ها شامل گرادیان، بولد استروک، بازتاب، درخشان کننده و براق کنند و همچنین گرادیان تابشی می باشد. لوگوهای طراحی شده را می توانید به عنوان منابع برداری و تصاویر PNG دریافت و ذخیره کنید. این نرم افزار طراحی لوگو را می توانید برای ویندوز 7 به بالا استفاده کنید و از تجربه طراحی حرفه ای لذت ببرید.

Desygner

نرم افزار Desygner

نرم افزار Desygner یکی از نرم افزارهای طراحی لوگو برای آن دسته از طراحانی است که می خواهند به سرعت لوگوی خود را طراحی کنند. این نرم افزار امکان استفاده از هزاران طرح و عناصر آزاد و ادیت نامحدود را به کاربران می دهد. بافت های متعدد، پس زمینه های فراوان، رنگ ها و… که از آن ها می توانید در طراحی لوگو استفاده کنید، در این نرم افزار کاملا رایگان هستند. نرم افزار Desygner، از عملکردهای استاندارد مانند تغییر اندازه، چرخاندن و اصلاح رنگ پشتیبانی می کند.

از ویژگی هایی که Desygner را به بهترین نرم افزار طراحی لوگو تبدیل کرده است، می توان به روز رسانی مرتب را نام برد. طراحان بسیاری این نرم افزار را برای طراحی پوستر، آگهی، کاور آلبوم، کاور سی دی، منوها و… استفاده می کنند. ویژگی های فراوان و کاربردی این نرم افزار طراحی لوگو، آن را برای گرافیک های شبکه های اجتماعی مانند هدر، بنر و… در انواع پلتفرم ها، مناسب ساخته است.

این نرم افزار برای هر دو سیستم عامل اندروید و ios اپلیکیشن دارد. به این ترتیب می توانید از این نرم افزار طراحی لوگو در گوشی همراه خود استفاده کنید و در هر زمان و مکانی به طراحی بپردازید.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4 / 5. تعداد رای: 542

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.