معرفی بهترین منابع برای تولید محتوا و ایده برای تولید محتوا

بهترین منابع برای تولید محتوا و ایده برای تولید محتوا

بهترین منابع برای تولید محتوا و ایده گرفتن

امروزه با پیشرفت فضای مجازی و کسب و کارهای اینترنتی، وجود سایت یکی از مهم ترین بخش های کمک به پیشرفت آن هاست. اغلب افراد سعی می کنند وب سایتی طراحی کنند تا بتواند کاربران زیادی را به خود جذب کرده و از طریق ورود به سایت، تعداد بازدید آن را بالا ببرند. اما فاکتورهای مختلفی در یک وب سایت وجود دارند که می توانند در پیشرفت آن تأثیرگذار باشند که یکی از آن ها تولید محتوا معتبر است. ما نیز در این مقاله قصد داریم بهترین منابع برای تولید محتوا را که می توانند در ایده گرفتن به شما کمک کنند بازگو کرده تا شما بتوانید محتوایی معتبر به مخاطبان خود ارائه کنید.

چگونه تشخیص دهیم منبع محتوا معتبر است؟

با توجه به اینکه سایت های زیادی وجود دارند که می توان از آن ها به عنوان منبع محتوا استفاده کرد، تشخیص اینکه کدام یک از این منابع معتبر است کار سختی خواهد بود. اگر شما اطلاعات درستی را در محتوای خود به دیگران انتقال ندهید، نمی توانید بازدید وب سایت خود را بالا برده و اعتبارتان نیز میان مردم کاهش پیدا می کند. اما سوال اینجاست که چطور می توان اعتبار منبع محتوا را تشخیص داد و از آن ایده گرفت که در جواب باید گفت: می توان از روش های مختلفی این موضوع را ارزیابی‌ کرد. در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:

بیشتر بخوانید: تولید محتوا چیست و چگونه تولید محتوا کنیم؟

  • بررسی کیفیت: اولین نکته ای که می تواند به شما در تشخیص منبع محتوای معتبر کمک کند، بررسی کیفیت متن است. مطمئنا شما در مورد موضوع محتوا اطلاعات مختصری خواهید داشت که می توانید این اطلاعات را از طریق پرس و جو از دیگران بیشتر کنید و سپس اطلاعات خود را با محتوای منبع مقایسه کنید. در صورتی که تشخیص دادید صحت متن منبع با اطلاعات شما مغایرت دارد، یعنی این محتوا اعتبار کافی را نداشته و بهتر است منبع خود را تغییر دهید.
  • بررسی منبع محتوا: دومین روش برای تشخیص اعتبار منبع محتوا، چک کردن منبعی است که محتوا از طریق آن نوشته شده است. بهتر است چک کنید محتوا از طریق چه کتاب ها یا سایت هایی نوشته شده و یا از طرف چه فردی نوشته شده است. اگر متوجه شدید افراد دخیل در نوشتن محتوا تخصص بالایی دارند و یا برای نوشتن متن خود از منبع معتبر استفاده کرده اند، می توانید به راحتی به این محتوا اعتماد کنید.
  • تاریخ انتشار: این مورد بستگی به موضوع محتوای شما دارد و توصیه می شود حتما به این موضوع نیز اهمیت داده شود. برای نوشتن محتوای تاریخی بهتر است به موضوعاتی که تاریخ انتشار آن ها مربوط به گذشته است، استفاده کنید. اما در مسائل پزشکی، تکنولوژی و فناوری توصیه می شود از جدیدترین منابع برای تولید محتوا استفاده کنید؛ زیرا آن ها در نتیجه آخرید آزمایشات نوشته شده است و می تواند اطلاعات درست تری را در اختیار شما بگذارید.
  • پوشش دهی: زمانی که شما می خواهید یک محتوای کامل بنویسید بهتر است سراغ منابع کاملی نیز بروید. پس در نهایت یک منبع معتبر برای نوشتن محتوا، پوشش دهی آن به صورت کامل باشد و همه جهات مبحث را مورد بررسی قرار دهد.
چگونه تشخیص دهیم منبع محتوا معتبر است

منابع برای انواع محتوا از کجا پیدا کنیم؟

از گذشته تاکنون به بحث تولید محتوا اهمیت زیادی داده می شود و به همین خاطر روش های زیادی برای یافتن منبع تولید محتوا وجود دارد. البته شما باید با توجه به موضوع محتوای خود به دنبال منبع آن بگردید تا بتوانید زودتر به نتیجه رسیده و پاسخ درستی نیز دریافت کنید. در ادامه به چند مورد از بهترین منابع برای تولید محتوا اشاره خواهیم کرد تا شما نیز با آن آشنا شده و بتوانید از آن ها استفاده کنید.

مجلات

مجلات و نشریات در گذشته تاکنون در موضوعات متنوعی چاپ می شدند تا بتوانند تمام اقشار جامعه را سرگرم کنند. اغلب این مجلات به دلیل حساسیت بالایی که از لحاظ متن دارند، دارای منابع رسمی و معتبری بوده و از لحاظ کیفیت در رتبه بسیار بالایی قرار دارند. امروزه اغلب افراد تصور می کنند، دیگر مجلات چاپ نمی شوند؛ اما باید گفت دسترسی به آن ها از گذشته نیز ساده تر شده و شما می‌ توانید هر نشریه و مجله ای را که در نظر دارید از طریق فضای مجازی دریافت کنید.

کتاب

شاید بتوان کتاب را بهترین منبع جهت ایده گرفتن برای تولید محتوا دانست؛ زیرا آن ها دارای اطلاعات دقیق و درستی هستند و می توان به راحتی به آن اعتماد کرد. برای دسترسی به کتاب های مختلف با موضوعات متفاوت نیز تنها نیاز است به یک کتابخانه مراجعه کرده و به قفسه مربوط به موضوع خودتان بروید. نویسندگان زیادی از قدیم الایام سعی در نوشتن اطلاعات جامع در موضوعات مختلف داشته اند و برای کسب این اطلاعات نیز تحقیقات فراوان نموده اند. اگر از یک کتاب برای نوشتن محتوای خود کمک می گیرید حتما در قسمت منابع آن را ذکر کنید تا اعتبار متن را بالا ببرید.

جهت سفارش تولید محتوا باکیفیت با رعایت اصول سئو کلیک کنید

فضای مجازی

یکی از منابع جهت ایده گرفتن برای تولید محتوا، فضای مجازی است که روز به روز در حال گسترش بوده و به دنیای بسیار بزرگی تبدیل شده است. در این فضا که شامل اپلیکیشن های مختلفی همچون اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، واتس آپ و … می شود، روزانه ویدیو و مطالب زیادی آپلود می شود که پشت هر کدام آن ها ایده پردازی های نو وجود دارد. شما نیز می توانید از طریق یک سرچ ساده به دنیایی از منبع دست پیدا کنید و به راحتی از آن ها استفاده کنید. یکی از مشکلاتی که وجود دارد احتمال دروغ و تقلبی بودن برخی از اطلاعات است که افراد برای بالا بردن فالور خود از آن استفاده می کنند پس حتما قبل از استفاده از صحت آن اطلاع حاصل کنید.

تجربیات افراد

اگر دنبال ایده های ناب و نو برای تولید محتوا هستید، می توانید از تجربیات افراد نیز در این زمینه استفاده کنید. البته این مورد بسیار بستگی به موضوع محتوای شما نیز دارد اما به عنوان مثال اگر شما می خواهید محتوایی راجع به عمل بینی بنویسید، می توانید از تجربیات افرادی که بینی خود را عمل کرده اند، استفاده کنید. در این صورت مقاله شما دارای جذابیت های بیشتری خواهد شد و افراد می توانند با اعتماد بیشتری محتوای شما را مطالعه کنند.

منابع برای انواع محتوا از کجا پیدا کنیم

ترجمه مقالات

برای اینکه بتوانید یک محتوای عالی بنویسید، می توانید از طریق ترجمه مقالات انگلیسی اقدام کنید. محتوای زیادی در وب سایت های خارجی چاپ شده اند که دارای اعتبار زیادی بوده و می توان از طریق ترجمه آن ها به راحتی محتوایی با اعتبار تولید کرد. اغلب ایرانیان نمی توانند مقالات انگلیسی را ترجمه کنند و به همین دلیل به دنبال مقالات ایرانی برای خود هستند. سعی کنید در ترجمه این مقالات نهایت دقت را به خرج دهید و متن آن ها را به درستی ترجمه کنید تا اطلاعات را به صورت صحیح به دیگران منتقل کنید.

انجمن ها

انجمن ها و تالارهای گفتگوی زیادی در کشورهای مختلف برگزار شده است تا بتوانند اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران بگذارند. فایل صوتی و ویدیوی این انجمن ها در اینترنت موجود است و شما می توانید به راحتی و با جستجو بهترین آن ها را پیدا کرده و استفاده کنید. به یاد داشته باشید، حتما از انجمن ها و مصاحبه های افراد متخصص در آن زمینه استفاده کنید تا بتوانید اطلاعات درستی را کسب کنید و محتوایی با درجه علمی بالا بنویسید.

بیشتر بخوانید: آموزش تولید محتوا با موبایل + معرفی ابزار تولید محتوا

سایت ها

وب سایت ها ساده ترین روش برای ایده گرفتن در تولید محتوا هستند؛ زیرا می توان از طریق آن ها موضوعات مختلفی را سرچ‌ کرده و انواع مطالب را مطالعه نمود. به دلیل اهمیت وجود سایت، همیشه برای هر موضوعی مطلبی در اینترنت پیدا خواهید کرد تا آن را بخوانید و از آن به عنوان منبع خود استفاده کنید. البته نمی توان به هر سایتی هم اعتماد کرد؛ بلکه باید با تحقیق از صحت اطلاعات وارد شده اطمینان حاصل کرد و سپس به عنوان منبع به سایت تکیه کرد.

بهترین سایت ها جهت ایده گرفتن برای تولید محتوا

همانطور که به آن اشاره کردیم سایت ها می توانند منبعی عالی برای ایده تولید محتوای شما باشند؛ زیرا به راحتی در دسترس قرار می گیرند و همیشه سعی می کنند مطالب خود را بروز رسانی کنند. اما برای اینکه شما بتوانید به یک سایت نیز اعتماد کرده و از صحت اطلاعات آن مطمئن باشید، باید به یک وب سایت معتبر مراجعه کنید تا مطمئن شوید اطلاعات وارد شده داخل آن توسط متخصصان نوشته شده و همه چیز بر اساس واقعیت است. ما در ادامه به چند مورد از بهترین سایت ها جهت ایده تولید محتوا خواهیم پرداخت که شامل:

بهترین سایت ها جهت ایده گرفتن برای تولید محتوا

ویکی پدیا (WIKIPEDIA)

ویکی پدیا یکی از معروف ترین وب سایت ها می باشد که می تواند در مورد هر موضوعی که در آن سرچ می کنید، به شما اطلاعات بدهد. در ویکی پدیا اطلاعات با قلم روان و آسانی نوشته شده است و همه افراد جامعه می توانند به راحتی آن را بفهمند و نتیجه گیری کنند. برخی افراد عقیده دارند ویکی پدیا نمی تواند منبع مناسبی برای تولید محتوا باشد؛ اما حتی در صورت درست بودن این فرض نیز باید گفت: شما می توانید اطلاعات پایه خود در مورد یک موضوع را از ویکی پدیا دریافت کرده و سپس با تکیه بر منابع مختلف محتوای خود را بنویسید. اگر به انتهای صفحه در این وب سایت بروید متوجه منابع معتبر زیادی خواهید شد که در مورد آن موضوع در اختیار شما قرار گرفته است.

نمناک (NAMNAK)

یکی دیگر وب سایت های نام آشنا که می تواند در تولید محتوای به شما کمک فراوانی کند، وب سایت نمناک است. این سایت که همیشه در صدر بوده در زمینه انواع موضوعات مختلف پزشکی، تکنولوژی، فوتبالی و … تولید محتوا کرده و می تواند اطلاعات درست و دقیقی را در اختیار شما بگذارد. به یاد داشته باشید برای اینکه بازدید کنندگان این وب سایت بالا باشد مطالب توسط منابع تخصصی در اختیار شما قرار خواهند گرفت و می توانید از اعتبار آن ها مطمئن باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی سایت دانلود عکس

نوین (NOVIN)

سایت نوین نیز از دیگر منابع غنی جهت تولید محتواست و دارای رتبه بالایی بوده و جزو سایت های برتر در ایران محسوب می شود. البته می توان گفت بهتر است، اگر موضوع شما راجع به مسائل کسب و کار اینترنتی است به آن مراجعه کنید؛ زیرا مهم ترین موضوعاتی که در این وب سایت بررسی می شوند شامل نحوه راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی و بازاریابی جهت گرفتن مشتری بیشتر است و می تواند در این زمینه ها اطلاعاتی تخصصی و مفید در اختیارتان بگذارد.

هاب اسپات

هاب اسپات یک وب سایت بسیار عالی جهت ایده گرفتن در تولید محتوا شما می باشد که دسترسی به آن نیز کار بسیار راحتی می باشد. در این وب سایت می توانید اطلاعات جمع و کاملی راجع به موضوعات مختلف به دست آورید که به عنوان یک منبع کامل است و هم اینکه آموزش هایی در زمینه تولید محتوا ببینید تا شما را در این زمینه یاری کند.

رایتینا

رایتینا یک وب سایت معتبر با مزیت های فراوان است که یکی از این مزیت ها، فارسی زبان بودن آن است. با ورود به این وب سایت می توانید اطلاعاتی جامعی به دست آورید که به زبان ساده و روانی نوشته شده و برای همه قابل فهم است. از دیگر مزایای این وب سایت آموزش محتوا نویسی به افراد مبتدی تا پیشرفته به زبانی ساده است که می تواند به شما در زمینه پیشرفت در این حوزه کمک های شایانی داشته باشد.

بهترین کتاب ها جهت ایده گرفتن برای تولید محتوا

کتاب منبعی عالی و غنی جهت ایده های نو برای تولید محتواست. اما باید بدانید خواندن چه کتابی می تواند شما را در زمینه تولید محتوا قوی تر کرده و مهارت های بیشتری را به شما بیاموزد. نویسندگان زیادی سعی کرده اند با نوشتن تجربه خود با شما تبادل اطلاعات کرده و در زمینه محتوا نویسی به شما کمک کنند که برخی از بهترین کتاب ها شامل:

بهترین کتاب ها جهت ایده گرفتن برای تولید محتوا
  • کتاب همه می نویسند: کتاب همه می نویسند که یک کتاب انگلیسی به نام everybody writes  است، جزو معروف ترین کتب در زمینه محتوا نویسی است. در این کتاب سعی شده با زبانی ساده و جذاب به روش های مفیدی در زمینه تولید محتوا پرداخته شود و نویسنده را در این زمینه یاری کند. اکنون شما می توانید، نسخه ترجمه شده آن را از کتاب فروشی های سراسر کشور تهیه کرده و مطالعه کنید.
  • کتاب قوانین محتوا: این کتاب نیز یکی از بهترین گزینه های پیش رو جهت گرفتن ایده های محتوا نویسی است و می تواند شما را در زمینه تولید محتوای متنی کامل و بی نقص یاری کند. نویسندگان این کتاب Ann Handley  و C.C.Chapman  هستند که سعی کرده اند به شما کمک کنند زودتر به هدف خود برسید و در گوگل از رتبه بالایی برخوردار شوید.
  • کتاب همه نویسنده ایم: کتاب همه نویسنده ایم نوشته Ann Handly  سعی کرده به شما آموزش دهد چطور عالی و بی نقص بنویسید و چطور بهترین ایده ها را برای محتوای خود پیدا کنید. در این کتاب بهترین ابزارها به شما معرفی خواهند شد که در نهایت به شما کمک خواهد نمود محتوای متنی خود را از طریق آن ها در بهترین حالت ممکن بنویسید و از بیشترین مخاطب برخوردار شوید.

سخن آخر

محتوا نویسی یکی از شغل های پر درآمد و پر طرفدار است که باید برای موفقیت در آن اصولی کار کنیم. اما مهم ترین نکته در محتوا نویسی موفق، استفاده از منابع معتبر در آن است. منابع معتبر زیادی برای تولید محتوا وجود دارد که شامل کتاب ها، وب سایت های معتبر، استفاده از تجربیات دیگران، ترجمه مقالات انگلیسی، گوش دادن به انجمن ها و … است که دسترسی به هر کدام آن ها کار راحتی بوده و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. اما نکته مهم در تولید محتوا، صحت اطلاعات آن است که می تواند باعث جلب اعتماد کاربران شود. برای اینکه بتوان از صحت اطلاعات منبع خود مطمئن شد، روش های زیادی همچون تاریخ انتشار آن، بررسی کیفیت و پوشش دهی مطالب در آن وجود دارد که هر کدام آن ها کمک کننده هستند.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4.2 / 5. تعداد رای: 158

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.