طراحی لوگو شخصی چه تاثیری بر مخاطبان و هویت ما می‌گذارد؟ - بلو مارکتینگ

طراحی لوگو شخصی چه تاثیری بر مخاطبان و هویت ما می‌گذارد؟

طراحی لوگو شخصی چه تاثیری بر مخاطبان و هویت ما می‌گذارد؟

یکی از دغدغه‌های اصلی تمامی کسب و کار‌ها بازاریابی است و سالانه هزاران میلیارد صرف تبلیغات می‌شود. هر کسب و کاری باید در حوزه مربوط به خود، فعالیت کند که قطعاً رقبای قدرتمندی خواهد داشت. برای جلوگیری از موانع ایجاد شده توسط رقبا می‌توان از طراحی لوگو که یک ابزار بسیار مفید برای صاحبان کسب و کار است استفاده کرد تا مشتریان زیادی را به خود جذب کند. طراحی لوگو مختص به یک فرد، یکی از عنصر‌های بازاریابی تجارت می‌باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با طراحی لوگو شخصی و تاثیر آن بر مخاطب و همچنین اهمیت آن آشنا کنیم.

لوگو شخصی چیست؟

طراحی لوگو شخصی نقش بسیار مهمی در شناخته شدن محصولات کسب و کار فرد دارد. لوگو شخصی یک نشانه یا آرم است که به فرد کمک می کند نظر دیگران را در زمینه‌ی فعالیتش به خود جلب کند. لوگو شخصی نشان دهنده حرفه‌ای بودن فرد در کار است و همچنین فرد را از دیگران متمایز می‌کند. اگر یک فرد معمولی بخواهد در کسب و کار خود بسیار منحصر به فرد باشد، می‌تواند با طراحی لوگو اسم یا لوگو شخصی این امتیاز را برای خود داشته باشد و در حیطه کاری خود بهتر دیده شود.

هدف یک لوگو چیست؟

طراحی لوگو از مهم‌ترین عنصر‌های هویت یک برند است. داشتن لوگو مناسب و حرفه‌ای در برند از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. برای موفقیت در کسب و کار به یک لوگوی شخصی احتیاج است. بنابراین قبل از فعالیت کسب و کار خود هزینه کافی برای طراحی لوگو شخصی را کنار بگذارید. لوگوها یک راه بسیار کوتاه و آسان برای تبلیغ برند هستند. به طور کلی هر شرکت برای معرفی برند خود به یک لوگو مناسب با فعالیت خود احتیاج دارد. از اهداف مهم لوگو می‌توان به شناخته شدن فرد، محصول و کسب و کار و اشاره کرد.

انواع طراحی لوگو شخصی

برای طراحی لوگو شخصی نیازی نیست که حتماً فرد یک تجارت بزرگ را صاحب باشد؛ بلکه فقط متفاوت بودن با دیگران کافی است. به طور کلی برای تهیه یک لوگو شخصی می‌توان از چندین سبک متفاوت استفاده کرد که عبارتند از:

طراحی لوگو شخصی چه تاثیری بر مخاطبان و هویت ما می‌گذارد؟ - بلو مارکتینگ

لوگو نوشتاری یا تایپوگرام:

در سبک نوشتاری یا همان تایپوگرافی، از فونت‌های مختلف با اندازه های کوچک و بزرگ برای طراحی لوگو استفاده می شود و لازم به ذکر است از تصویر در لوگو نوشتاری خبری نیست. طراحان تایپوگرافی به طرح و سبک نوشتار متن مناسب آن حرفه، توجه می‌کنند. طراحی لوگو شخصی به سبک نوشتاری انواع مختلفی دارد که برخی از آن‌ها بسیار پیچیده و برخی از آن‌ها ساده هستند.

معمولاً شرکت و بیزینس‌های بزرگ لوگو پیچیده را انتخاب می‌کنند. این لوگو‌ها بسیار ساده اما از نظر مفهومی، پیچیده هستند و فرد به سختی می‌تواند مفهوم آن را درک کند. لوگو‌های ساده توسط بیزینس‌های کوچک که بودجه کمتری برای بازاریابی دارند انتخاب می‌شوند. به طور کلی لوگویی که مفهوم را به سادگی بیان کرده باشد، شانس بیشتری برای ماندگاری در ذهن مخاطب را دارد.

لوگو تصویری یا پیکتوگرام:

در این نوع لوگو از تصویری استفاده می‌شود که ویژگی‌های بیزینس را برجسته کند. استفاده از لوگو تصویری زمانی که مخاطب سواد خواندن و نوشتن را ندارد نقش پررنگ‌تری پیدا خواهد کرد و همچنین لوگو تصویری به راحتی در ذهن مخاطب ماندگار می‌شود. در نتیجه در انتخاب تصویر لوگو باید دقت کرد تا مخاطب برداشت درستی از محصول فرد یا شرکت داشته باشد. در این سبک از طراحی لوگو شخصی فقط از تصویر یا نماد برای ساخت آرم استفاده می‌شود و نوشتار در آن هیچ جایگاهی ندارد.

لوگو ترکیبی ( نوشتاری و تصویری):

در این نوع از طراحی لوگو، تصویر و فونت کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا مفهوم برند به خوبی منتقل شود. مونوگرام یا همان لوگو ترکیبی، یکی از قدیمی‌ترین شکل‌ها است که در یونان باستان برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت.

لوگو انتزاعی:

یکی دیگر از انواع طراحی لوگو شخصی، لوگو انتزاعی است که یک نوع از لوگو‌‌های تصویری می‌باشد. در این نوع لوگو به جای تصاویر قابل درک در لوگو تصویری، از یک یا چند شکل انتزاعی استفاده می‌شود تا به وسیله آن کسب و کار به شکل کاملا متفاوت به مخاطب انتقال داده شود. لوگو انتزاعی یک لوگو چکیده می‌باشد که اجازه تصویری بسیار منحصر به فرد و زیبا از برند فرد را به مخاطب خواهد داد.

لوگو مسکات:  

از دیگر انواع طراحی لوگو شخصی می‌توان به لوگو مسکات اشاره کرد. لوگو مسکات یک شخصیت است، شخصیتی که بیان‌گر کسب و کار فرد می‌باشد، شخصیتی که به صورت رو در رو می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. مسکات می‌تواند انسان و یا حتی حیوان باشد. لوگو مسکات یک شخصیت ساده برای شرکت‌هایی که به دنبال ایجاد فضای سالم برای کودکان هستند، می‌باشد. لوگو مسکات به دلیل سبک کارتونی و رنگارنگی که دارد معمولاً سرگرم کننده می‌باشد.

دلایل اهمیت داشتن لوگو شخصی

یک لوگو حرفه‌ای می‌تواند بیزینس کوچک فرد را به گونه‌ای ارائه دهد که نشان دهنده ارزش‌های اصلی فرد باشد. لوگو شخصی نشان‌گر برند است. اما چرا تا این حد به داشتن لوگو برای کسب و کار اهمیت داده می‌شود؟ در زیر به چند نمونه از دلایل اهمیت داشتن لوگو شخصی می‌پردازیم:

شناخته شدن برند:

طراحی لوگو شخصی باید به گونه‌ای انجام شود که منحصر به فرد باشد و با لوگو شغل‌های دیگر رقابت نکند. یک لوگو تجاری باید قابل تشخیص باشد و بیشتر برنامه‌های محبوب در سراسر جهان بدون توجه به مطالب اطراف آن شناخته شده‌اند.

وفا داری به برند توسط یک لوگو حرفه ای:

لوگو می‌تواند ابزار بسیار موثری برای پرورش وفاداری به برند باشد. وقتی که مصرف ‌کنندگان و مخاطبان به کسب و کار شما توجه می‌کنند طراحی لوگو شخصی می‌تواند از نظر فکری و فیزیکی، مصرف کنندگان را به بیزینس شما جذب کند. بسیاری از بیزینس‌ها قلم و لباس‌هایی که روی لوگو چاپ شده را رایگان به مصرف کننده می‌دهند، این کار باعث می‌شود مشتریان جدیدی را به دست آورند و همچنین راهی برای ایجاد وفاداری به برند شرکت می‌باشد.

ایجاد اعتماد نسبت به کسب و کار:

لوگویی که انتخاب می‌شود باید ارتباط مثبت و خوبی با مخاطب برقرار کند تا بین مشتریان خود اعتماد به وجود بیاورد. به عنوان مثال: اگر مشتری یک فرد جوان باشد لوگو بیزینس فرد، نباید شبیه به فروش آن برای بزرگ‌سالان باشد. حتی فونتی که برای طراحی لوگو شخصی استفاده می‌شود، باید متناسب با سن مخاطبان باشد. رنگ آبی در لوگو باعث تقویت اعتماد در مخاطب می‌شود و رنگ زرد کاملاً برعکس عمل می‌کند و باعث اضطراب در مخاطب می‌شود. احساساتی شدن مصرف ‌کنندگان توسط رنگ مناسب باعث شده است مشتریان حتی بدون صحبت با فرد، احساس خوبی نسبت به تجارت آن فرد داشته باشند.

بیشتر بخوانید: قیمت طراحی لوگو+تعرفه طراحی لوگو

دلیل بر حرفه‌ای بودن:

اگرچه لوگوها جزء زیادی از فعالیت روزانه تجارت فرد نیستند؛ اما لوگوها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشند. اکثر افراد جامعه فکر می‌کنند یک تجارت معتبر باید دارای یک لوگو بسیار حرفه‌ای و برجسته باشد. با طراحی لوگو شخصی بسیار حرفه‌ای، فرد به طور خودکار از رقبایی که طراحی غیر حرفه‌ای دارند متمایز می‌شود.

افزایش سطح انتظارات:

انتظار می‌رود که هر کسب و کاری دارای یک لوگو مناسب باشد. اگر تجارتی دارای لوگو شخصی نباشد، توسعه‌ای در کسب و کار خود ایجاد نکرده است. امکان دارد فرد به طور جدی به این مسئله فکر نکرده باشد اما مطمئنا بعدها چنین نگرشی اتفاق می‌افتد و در نهایت تاثیر بسیاری در انتخاب بین فرد و رقیب خواهد گذاشت.

در معرض دید قرار گرفتن:

شخصی که برای بار اول به یک شهر سفر می‌کند و به دنبال مکانی برای غذا خوردن است، در صورتی که لوگو شما را قبلا دیده باشد از بین تبلیغات و لوگو‌های دیگر سریعاً شما را شناسایی و انتخاب می‌کند.

فواید طراحی لوگو شخصی

ساخت یک لوگو حرفه ای مزیت های زیادی دارد که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

فواید طراحی لوگو شخصی

1.تاثیر اولیه لوگو بر مخاطب:

یک لوگو حرفه‌ای باعث جلب توجه مشتری می‌شود زیرا؛ صاحبان برند‌ها معتقد هستند مشتریان با برخورد به لوگو در چند ثانیه اول، تصمیم خود را می‌گیرند. لوگو و نام شرکت اولین چیزی است که مخاطب ان را می‌بیند. به هنگام طراحی لوگو شخصی باید دقت کافی در انتخاب رنگ و فونت را داشته باشید. از این رو سفارش طراحی لوگو خود را به متخصصان طراحی لوگو بسپارید تا تاثیر اولیه در مخاطب را ایجاد کنند.

2.برگشت هزینه لوگو مناسب و حرفه‌ای:

در مراحل اولیه کسب و کار طراحی لوگو شاید غیر ضروری به نظر برسد اما این یک سرمایه‌گذاری بلند مدت خواهد بود. اگر لوگو کسب‌ و کار فرد به درستی طراحی شده باشد قطعاً مشتریان زیادی جذب می‌شوند. در صورتی که لوگو غیر حرفه‌ای به نظر برسد ممکن است مشتریانی که به دنبال یک سرویس دهنده عالی هستند را از دست بدهید. بنابراین داشتن لوگو مناسب و حرفه‌ای مشتریان زیادی را به خود جذب می‌کند.

3.لوگو تصویری حرفه‌ای از برند فرد است:

حرفه‌ای به نظر رسیدن آرم و نشان تجارت فرد توسط طراحان لوگو تضمین شده است. طراحان توصیه می‌کنند که چه سبک، رنگ و فونتی برای اهداف کسب و کار شما مناسب می‌باشد. در صورتی که طراحی لوگو شخصی به صورت موثری انجام گرفته شده باشد، از لوگو در هر جایی که تیم بازاریابی فکر می‌کند، می‌توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: لوگو ترکیبی چیست؟ و چه کاربرد و ویژگی دارد

تاثیر لوگو بر مخاطب

طراحی لوگو شخصی تمام داستان‌ها و تلاش‌های آن برند و همچنین افرادی که در آن سازمان کار می‌کنند و مورد اعتماد هستند را نشان می‌دهد. طراحی لوگو حرفه‌ای ذوق و سلیقه فرد را به مشتری نشان خواهد داد. و مخاطب را از گرفتن محصولات و خدمات با ارزش مطمئن می‌کند. داشتن یک لوگو خوب تأثیر زیادی بر مخاطب می‌گذارد و به فراموش نشدن برندتان نیز کمک می‌کند. روزانه افراد زیادی با لوگوهای مختلفی مواجه می‌شوند اما زمانی که فردی طرح لوگوی خاصی را مشاهده می‌کند، به سرعت جذب آن می‌شود و به فکر کردن در رابطه با لوگو می‌پردازد.

همین امر باعث می‌شود فرد آن لوگو را به ذهن خود بسپارد و این بزرگ‌ترین ویژگی یک طرح لوگو‌ حرفه‌ای است. به طور کلی می‌توان گفت: طراحی لوگو شخصی می‌تواند بر مخاطب تاثیر زیادی بگذارد. اگر فردی در نگاه اول لوگو را به خاطر بسپارد به این معنی می‌باشد که آن لوگو بسیار حرفه‌ای طراحی شده است.

چهار عنصر مهم در هر لوگو

زمانی که فرد ارزش و اهمیت یک لوگو را بداند می‌تواند به درستی یک لوگو خوب و تاثیرگذار را طراحی کند. لوگو می‌تواند پیام برند را به همه انتقال دهد. در زیر به چهار عنصر مهم در هر لوگو می‌پردازیم:

  • سادگی: یک لوگو باید بسیار ساده باشد که توسط عموم شناخته شود و هیچ‌ وقت شکست نخورد.
  • پایدار: طراحی لوگو شخصی به گونه‌ای باشد که بر دو دهه آینده نیز تاثیر بگذارد.
  • مناسب: از ویژگی‌های یک لوگو خوب این است که بتواند هدف‌های خود را انتقال دهد و نمایش درستی از برند خود داشته باشد.
  • فراموش نشدنی: یک لوگو خوب باید به حدی جالب باشد که بتواند به هدف اصلی خود برسد و در ذهن عموم به سختی فراموش شود.

نکات مهم در طراحی لوگو شخصی

برای طراحی لوگو شخصی باید به نکاتی توجه نمود تا لوگویی مناسب و قوی در برند فرد ایجاد شود. در زیر به برخی از این نکات می‌پردازیم:

  • تصویر لوگو باید متناسب با هدف و فضای کسب و کار باشد.
  • عناصر تشکیل دهنده لوگو از جمله: شکل، رنگ و فونت باید در خصوص انتقال پیام برند باشند.
  • لوگو باید همراه با خلاقیت باشد.
  • لوگو باید اندازه کافی با سایر لوگو‌ها متفاوت باشد.
  • طراح لوگو باید با لوگو شرکت‌های دیگر رقبا آشنا بوده و علاوه بر تمایز با رقبا، باید ساده و بیاد ماندنی باشد.

سخن پایانی

اگر طراحی لوگو شخصی را جدی بگیرید و لوگو برند شما به خوبی طراحی شود، به مشتریان نشان خواهید داد که شما چه کسی هستید. لوگو می‌تواند با مخاطبین شما ارتباط بسیار مناسبی برقرار کند. اگر تا به الآن لوگو برند خود را طراحی نکرده‌اید، خیلی سریع با مشتریان خود توسط لوگو ارتباط برقرار کرده و صدای کسب و کار خود را به سراسر جهان منتقل کنید. در این مطلب قصد داشتیم شما را با طراحی لوگو شخصی و تاثیرات آن بر مخاطبان و… آشنا کنیم. از این‌که تا پایان این مطلب همراه ما بودید، سپاس‌گزاریم.

لوگو خودت رو با بهترین کیفیت و سرعت سفارش بده ( سفارش طراحی لوگو )

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4 / 5. تعداد رای: 244

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.