همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ چیست؟ - بلو مارکتینگ

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ چیست؟

همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ چیست؟

شاید تا به حال نام همکاری در فروش یا افیلیت مارکتینگ به گوشتان خورده باشد که می توان از آن بعنوان یکی از صدها راه کسب و کار اینترنتی یاد کرد .

صنعت افیلیت مارکتینگ طی سال هایی که بوجود امده رشد و پیشرفت داشته به گونه ای که از سال 2015  بطور میانگین سالانه 10.1 درصد رشد کرده است . در همان سال ها انتظار می رفت که این صنعت تا سال 2020 به ارزشی حدود 6.8 میلیارد دلار برسد .

در ادامه بحث با ما همراه باشید تا صنعت افیلیت مارکتینگ را به طور دقیق بررسی و تحلیل کنیم .

افیلیت مارکتینگ را اگر بخواهیم به زبان ساده تری توضیح دهیم باید بگوییم که جزو راه های بازاریابی حساب می شود که بر فروش محصولات می تواند تاثیر مستقیم و مثبتی داشته باشد .

نحوه کار اینگونه بازاریابی ها به اینگونه است که بازاریابی توسط کسانی انجام می شود که در کسب و کار شما دخالتی ندارند. در واقع کسب و کار شما توسط افرادی که صاحب وب سایت با وبلاگ هایی هستند مورد تبلیغ قرار می گیرد . آن ها باید سعی کنند طر تبلیغات و معرفی محصولی که انجام می دهند کالا را به فروش برسانند و در ازای انجام این کار از سمت صاحب کسب و کار مبلغی به ناشر افیلیت پرداخت می شود .

برای انتخاب ناشر افیلیت مناسبتان می توانید به نکاتی دقت کنید . مثلا تعداد کلیک کاربران بر روی لینک های تبلیغاتی ، میزان خرید محصولات یا وارد کردن ایمیل توسط کاربر جز گزینه های مورد بررسی برای سپردن تبلیغ به ناشر افیلیت است . اگر میزان تبلیغاتی که برایتان انجام داد و موثر واقع شد انگاه شما هزینه ای را به صاحب سایت می دهید.

نام دیگر افیلیت مارکتینگ بازاریابی پورسانتی است . از نامش مشخص است که میزان فروش با میزان دستمزد رابه مستقیم دارد . پس فروش بهتر مساوی است با درآمد بیشتر .

مطالعه بیشتر: کسب درآمد از اینترنت با 15راه پولساز

نحوه کار افیلیت مارکتینگ :

شما یک فروشگاه اینترنتی را مجسم کنید که به آن (merchant) گفته می شود . حالا این فروشگاه می تواند با استفاده از افیلیت مارکتینگ به افزایش فروش محصول خود کمک کند.

این فروشگاه با سایت هایی که قصد فروش محصول یا معرفی محصول خود را برای کسب در آمد دارند ارتباط هایی برقرار می کند . نام این سایت ها ناشران افیلیت مارکتینگ است .

آن ها  محصول خواسته شده را یا بصورت تبلیغات بنری یا متن در سایت خود قرار می دهند و این لینک از طریق سایت merchant به بازدید کنندگان سایت پیشنهاد می شود .

اگر کاربری که تبلیغات را دیده بر روی لینک تبلیغات کلیک کند و از سایت خریدی را انجام دهد ، فروشگاه مبلغی را به ناشر تبلیغات خواهد داد . این مبلغ یا برای عضویت در خبرنامه یا دانلود محصولات است . البته ممکن است که درصدی از فروش محصول مورد نظر باشد .

اگر بازدید کننده بر روی لینک افیلیت کلیلک کند ، اما تصمیم دیگری بگیرد و آن زمان خرید نکند و بعدا مجدد برگردد و محصول مورد نظر یا شبیه به ان را بخرد ، کوکی های سایت merchant  و ناشر افیلیت اطلاعاتی را ثبت می کنند که نشان دهنده خرید از طریق معرفی ناشر افیلیت بوده و مبلغی به ناشر افیلیت پرداخت می شود .

گروه های افیلیت مارکتینگ :

صنعت افیلیت مارکتینگ شامل 3 گروه می شود که در اینجا به شما معرفی می کنیم .

1 – فروشندگان محصولات یا merchant : این ها افرادی هستند که دارای کسب و کارند و قصد دارند با استفاده از شبکه افیلیت محصول خود را به فروش برسانند .

2 – کاربران : این دسته از افراد شامل افرادی است که بر روی لینک های افیلیت که رد سایت ناشران قرار دارد کلیک کرده ، و محصول دلخواه را خریداری می کنند .

3 – ناشران افیلیت مارکتینگ : این دسته از افراد شامل کسانی می شود که دارای وبلاگ یا وبسایت هایی هستند . آن ها با قرار دادن لینک های افیلیت یا بنر تبلیغاتی محصولات خواسته شده را به بازدید کنندگان وب سایت خود معرفی می کنند . راه در آمدی آن ها فروش محصول مورد نظر با خریداری کاربران است .

روش های متعدد پرداخت در افیلیت مارکتینگ :

برنامه های متفاوتی در افیلیت مارکتینگ بر اساس نحوه پرداخت وجود دارد که در اینجا مهم ترین ها را باهم بررسی می کنیم .

(cps)

اولین و اصلی ترین روش پرداخت در ازای فروش محصول بود . در ابتدای افیلیت مارکتینگ هم این روش مورد استفاده قرار گرفت که به ازای فروش محصول مبلغی پرداخت می شد . در این روش آخرین کلیکی که بر روی  دکمه ثبت نهایی یا پرداخت زده می شود بعنوان معیار اصلی در نظر گرفته می شود .

میزان پرداختی ها در کسب و کار های مختلف متفاوت است . معمولا کسب و کار های بزرگ که در خواست تبلیغ دارند به ازای فروش محصول مبلغ کمتری می پردازند. مبلغی حدود 4 درصد از فروش محصول را به ناشر افیلیت می دهند . اما در تبلیغ کنندگان کوچک بالعکس است ، یعنی مبلغ بیشتری را در قبال فروش می پردازند. مبلغ پرداختی حدود 10 درصد از فروش محصول است .این روش پرداخت یکی از رایج ترین روش ها در افیلیت مارکتینگ است زیرا ریسک آن پایین است .

 (cpl)

این روش پرداخت متفاوت تر از قبلی است. اساس پرداخت در قبال جذب لید است ، یعنی اگر کاربر توسط ثبت اطلاعات انجام دهد پرداخت انجام خواهد شد .

روش پرداخت به ازای فروش محصول در صنایعی همچون صنعت فروش ماشین امکان پذیر نمی باشد . چون مدت زمان بیشتری برای آشنایی کاربر با محصول و خرید آن لازم است . پس روش جذب لید روش بسیار مناسبی است .

در این روش اگر کاربری وارد سایت شود و اطلاعات خود را همچون شماره تماس یا ایمیل را وارد کند مبلغی به ناشر افیلیت پرداخت خواهد شد . پس اگر هدفتان جذب لید است می توانید از این روش بهره مند شوید .

(cpm)

Cpm در واقع مخفف کلمات cost per mile   است .  این یکی از روش های پرداخت بر اساس نمایش اگاهی می باشد . در واقع در این روش در مقابل هر هزار ایمپرشنی که برای تبلیغ شما رخ می دهد مبلغی پرداخت می شود . این روش مناسب است چون با وجود هزار بار دیده شدن تبلیغ ممکن است تعداد کلیک های انجام شده بسیار کمتر باشد و این اصلا اتفاق دور از نظری نیست .

(cpc)

Cpc  در واقع مخفف کلمات cost per click است . این یکی از روش های قیمت گذاری بر اساس کلیک است ، یعنی در این مدل وقتی بازدید کننده وارد سایت می شود اگر بر روی آگهی تبلیغ کلیک کند مبلغی پرداخت می شود . با نتیجه به صحبت های بالا اگر تعداد کلیک ها بیشتر باشد پس مبلغ دریافتی هم بالاتر خواهد بود .

مقایسه دو روش cpm و cpc - بلو مارکتینگ

مقایسه دو روش cpm و cpc

این دو روش که به ازای نمایش اگاهی و پرداخت در ازای کلیک مبلغی به ناشر افیلیت پرداخت می شد .

اگر هدفتان افزایش اطلاعات از برند است بهتر از روش cpcیا کلیک استفاده کنید، درست است که کلیک به منظور خرید محصول نمی باشد اما برای اگاهی از برند و شناخته شدن بیشتر آن کمک بسیار  زیادی می کند .

لازم بذکراست که روش cpm هم روش مناسبی است ، البته پرداخت بر اساس نمایش آگاهی ریسک بیشتری در مقابل پرداخت به ازای کلیک دارد .

مطالعه بیشتر: بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ چیست و چه تاثیری دارد

تعرفه ثابت

در روش تعرفه ثابت میزان پرداختی کمتری از سایر روش ها دارد . در این روش به ازای قرار گرفتن لینک تبلیغ بر روی سایت ناشر مبلغی ثابت به او داده خواهد شد . اگر می خواهید از روش تعرفه ثابت استفاه کنید ، روش های دیگر گفته شده را با او ترکیب کنید .

مزایای افیلیت مارکتینگ برای تبلیغ دهندگان :

افیلیت مارکتینگ یکی از سودمندترین روش ها با rol بالا در مارکتینگ به حساب می آید .

نکته که بسیار قابل اهمیت هست این است که شما بعنوان فرد تبلیغ دهنده تنها زمانی برای بازاریابی افیلیت هزینه ای پرداخت می کنید که نتیجه دلخواه و مطلوب خود را بدست اورده باشید .

پس این نوعی روش بازاریابی بدون ریسک است . بازاریابی افیلیت برای کسب و کارهای کوچک بسیار مناسب است چون شما در اول راه بازاریابی نیاز به پرداخت هزینه ندارید در حالیست که بعضی از کسب و کارهای کوچک این روش را مناسب نمی دانند.

مزایای افیلیت مارکتینگ برای ناشران تبلیغ :

برای ناشران ، افیلیت مارکتینگ فرصت خوبی برای درآمدزایی است .زیرا محصولات را بدون نیاز به تولید یا انبار کردن می توانند به فروش برسانند . میزان درآمد از افیلیت مارکتینگ به عواملی وابسته است مانند :

1 – میزان بازدهی و مورد اعتماد بودند شبکه تبلیغاتی که با ان کار می کنید .

2 – میزان مبلغی که برای رسیدن به هدف تبلیغ دهندگان تعیین می کنید. علاوه بر آن conversion rate  لینک هایی که در سایت خود نمایش می دهید .

3 – میزان شناخت و تسلط شما بر مخاطبان سایتتان می تواند کمک بزرگی به شما بکند ، زیرا شما می دانید انها به چه محصولاتی بیشتر علاقه دارند و احتمال خرید چه کالایی در سایت شما بیشتر است .

نکات برای کسب درآمد بیشتر از افیلیت مارکتینگ

افرادی که در افیلیت مارکتینگ فعالیت دارند و قصد دارند به کسب درامد بالایی دست پیدا کنند برای این هدف نیاز به انجام یکسری مهارت است . مهارت هایی مانند : سئو، طراحی وب سایت و کپی رایتینگ . یا تیمی حرفه ای که برایتان سایتی را راه اندازی کنند که در بازاریابی افیلیت نتیجه مطلوبی را بدست آورید .

برای کسب و کار پررونق نکات زیر را به دقت مطالعه کنید و به خاطر بسپارید.

1 – شناسایی مخاطب

یکی از راه های کلیدی برای موفقیت در افیلیت مارکتینگ ، شناختن مخاطب خود است . باید بردانیم که بازدید کنندگان سایت جز کدام دسته از افراد هستند و چه محصولاتی را بیشتر می پسندند. برخی از افراد که تازه کار هستند، بدون توجه به نوع سلیقه مخاطب هر محصولی را که بخواهند معرفی می کنند

بدون اینکه به سایت ربطی داشته باشد .اگر محصولی را که معرفی می کنیم با سایت همخوانی نداشته باشد نتیجه خوبی ندارد. چون باعث کاهش بازدهی افیلیت مارکتینگ می شود و از حجم ترافیک وب سایت می کاهد .

محصول معرفی شده اگر با وب سایت هماهنگ باشد بسیار عالی است ، مثلا اگر وب سایت شما حاوی اطلاعات دیجیتال مارکتینگ است تبلیغات پرینتر یا دیگر وسایل جانبی کامپیوتر را تبلیغ کنید نتیجه خوبی نخواهید گرفت . چون مخاطب وبسایت شما در حال خواندن مطالب است و تئجهی به بنرهای تبلیغاتی نمی کند.

پس مخاطب وب سایت خود را بشناسید و تبلیغات خود را با علایق و نیازمندی آنان تنظیم کنید .

2 – کیفیت محتوا

اگر دوست دارید که در افیلیت مارکتینگ موفق شوید باید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید . تولید محتوا بصورت پیوسته باعث بهتر شدن سئوی سایت و بالابردن ترافیک آن می شود .

تولید محتوا متناسب با وب سایت و تبلیغ مورد علاقه مخاطب ، باعث می شود که شما مخاطبین همیشگی بدست آورید . با بهتر شدن سئو مخاطبان جدید با سایت ما آشنا می شوند و با قرار دادن محتوای ارزشمند و مناسب او را به مخاطب همیشگی وب سایت خود تبدیل می کنیم .

3 – مبالغه نکنید

اگر به مخاطب خود ارزش می دهید پس از تبلیغ هر کالایی خودداری کنید. محصولاتی را که در وب سایت خود تبلیغ می کنید از کیفیت و خوب بودن ان لطفا اطمینان حاصل فرمایید. محصولات را صادقانه معرفی کنید و از تعریف و تمجید دروغین بپرهیزید . اگر شما محصولی بی کیفیت را با دروغ و مبالغه خوب جلوه کنید،

مخاطبان بدنبال ان به سمت محصول می روند و پس از اینکه با نتیجه ای عکس روبرو شدند متاسفانه از لیست مخاطبان شما خارج می شوند . می دانیم که کاهش مخاطبان همیشگی در کاهش ترافیک وب سایت هم نقش مهمی دارند . پس با مخاطبان صادق باشید که این کار به پیشرفتتان کمک می کند .

4 – معرفی محصول با ویدیو

اکثر مخاطبان ، قبل از خرید تمایل دارند که محصول را مشاهده کنند . اگر قصد دارید محصول را به شکل بهتری به مخاطبان معرفی کنید بهتر است که ویدیویی درباره محصول تهیه کنید و ان را در وب سایت قرار دهید. این حرکت باعث می شود که مخاطب بهتر محصول را نقد و بررسی کنید و زودتر تصمیم به خرید ان بگیرد .

بسیاری افراد از خواندن متن های طولانی در هنگام خرید بیزارند چون باعث خستگی فرد می شود ، اما دیدن ویدیو راهی سریع تر است .

لازم بذکر است که در پایان ویدیو جمله ای را بنویسید تا شوق مخاطب را برای خرید محصول افزایش دهد و سریع تر بر روی لینک افیلیت کلیک کند .

با گذشت زمان استراتژی های بازاریابی افیلیت تغییر پیدا کرده که باید آنان را مدنظر قرار داد

همکاری در فروش - بلو مارکتینگ

1 – محصولاتی که آشنا هستید را تبلیغ کنید

یکی از گزینه هایی که در قسمت های پیشین هم بسیار بر ان تاکید شد شناخت علایق مخاطب و هماهنگی تبلیغات و محتوای سایت بود . جلب اعتماد مشتریان بسیار مهم است. اگر شما محصولی را معرفی کنید که خود نسبت به آن آشنایی ندارید و ان را نمی شناسید و از همه مهم تر باب سلیقه مخاطب شما نیست ، اعتماد مخاطب خود را از دست می دهید .

هرگز به کسی بصورت مستقیم نگویید فلان محصول را حتما بخرد ، وظیفه شما تنها توصیه محصول است . هرچی توضیحات شما کامل تر و با کیفیت تر باشد احتمال خرید مشتریان بیشتر خواهد شد ، حتی ممکن است برای استفاده مجدد از نظرات با کیفیت شما به وب یاست برگردند .

2 – محصولات محدود را تبلیغ نکنید

اگر تنها محصولات یک فروشگاه ((merchant را مرتبا تبلیغ کنید دچار محدودیت به صفحات فرود و نرخ تبدیل آن ها می شوید .

این نکته که با کسانی تبلیغ کنید که زمینه های کسب و کار مشابه شما را دارند قابل اهمیت است اما محور تبلیغاتی خود را گسترش دهید .این کار باعث ایجاد تنوع و درآمدی ثابت برای وب سایت افیلیت خواهد شد .

3 – همیشه نرخ تبدیل خود را کنترل کنید

تصور کنید که شما صاحب صفحه ی تبلیغاتی هستید که محصولی را با لینک های افیلیت تبلیغ می کنید .اگر شما اکنون 5000 بازدید کننده با نرخ تبدیل 2 درصد داشته باشید، 

در نتیجه 100 مراجعه کننده دارید . شما برای بدست اوردن 200 مراجعه کننده به سایت می توانید روی تعداد بازدید کننده ها تمرکز کنید یعنی ان 5000 نفر را افزایش دهید یا نرخ تبدیل خود را بالا ببرید و به سادگی آن را به 4 درصد افزایش دهید .

حال سوال این است انجام کدام کار ساده تر است ؟ افزایش بازدید یا نرخ تبدیل ؟

 جواب ساده است نرخ تبدیل . شما برای افزایش بازدید باید مدت زیادی را صرف ساخت domain authority  کنید ، بلاگ نویسی انجام دهید یا با منتشر کردن پست های مهمان برای جذب ترافیک تلاش کنید .

اما افزایش نرخ تبدیل آسان تر است . شما می توانید با انجام کارهایی مانند : بهینه سازی صفحه فرود ، آزمایش کال تو اکشن ها و استفاده از استراتژی بهینه سازی نرخ تبدیل خود را به اندازه 2 درصد بالاتر برده و ان را به 4 درصد تبدیل کنید . با انجام آزمایش و بهینه سازی سایت خود می توان با تلاش کمتری نتیجه مناسب تر را بدست اورد .

4 – منبع ترافیکی حاصل از افیلیت را بشناسید .

اینکه منبع ترافیکی سایت شما کجاست و تعداد جمعیت مخاطبان شما چندتاست بسیار مهم است. اینکار باعث می شود که در شخصی سازی پیام ها کمکی داشته باشید

و محصول بهتری را به مخاطب خود عرضه نمایید .تمرکز بر روی منابع ترافیکی بسیار مهم است این منایع می تواند حاوی : ارگانیک ، پرداخت شده از سبکه های اجتماعی ، رجوع مجدد ،نمایش ، ایمیل یا ترافیک مستقیم باشد .

برای مشاهده منابع ترافیک می توانیم از گوگل آنالیتیکس استفاده کنیم . منابع ترافیکی شامل : مدت زمان ماندگاری در صفحه ، نرخ بازگشت ، لوکیشن ، سن ، جنسیت ، زمان در شبانه روز ، دستگاه های وارد شده به سایت مانند : موبایل یا دسکتاپ و …. موارد دیگر باشد.

تمامی موراد ذکر شده به شما این امکان را می دهد که منابع ترافیکی را بهتر شناخته و در افزایش بیشتر میزان ترافیک بکوشید . این اطلاعات تحلیلی به منظور تصمیم گیری اگاهانه ، بالابردن نرخ تبدیل و فروش هرچه بیشتر از راه افیلیت بسیار کار آمد است .

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4.6 / 5. تعداد رای: 3210

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.