الگوریتم گورخر گوگل چیست و چه تاثیری بر فروشگاه های اینترنتی دارد - بلو مارکتینگ

الگوریتم گورخر گوگل چیست و چه تاثیری بر فروشگاه های اینترنتی دارد

الگوریتم Zebra یا گورخر گوگل چیست و چه تاثیری بر فروشگاه های اینترنتی دارد- بلو مارکتینگ

در نگاه اول به واژه الگوریتم گورخر ممکن است بپرسید الگوریتم گورخر گوگل چیست؟ به طور کلی سیستم گوگل به شکلی تعریف شده است که برای پیشگیری از سرقت اطلاعات و کپی کردن آنها در سایت های مختلف الگوریتم هایی را تعریف کرده و به کار می برد. یکی از این الگوریتم ها، گورخر است که در ادامه به تشریح آن می پردازیم.

آشنایی با علت نام گذاری الگوریتم گورخر گوگل

علت اصلی نامگذاری این الگوریتم این است که همچون دیگر الگوریتم های موجود در گوگل مثل پاندا، پنگوئن، دزدان دریایی و… به دو رنگ سیاه و سفید هستند. دومین دلیل آن شباهت عملکردش به زندگی واقعی گورخر است، بدین معنی که در حیات وحش یک گورخر برای دور کردن حشره های مختلف، دارای پوستی دو رنگ می باشد. الگوریتم گورخر نیز به شکلی طراحی شده که مانع از حمله کلاهبرداران و سایت های اسپم گردد.

مطالعه بیشتر: الگوریتم دزد دریایی گوگل چیست و چگونه با دزدان مقابله می کند

لزوم استفاده از الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

لزوم به کارگیری الگوریتم گورخر گوگل مربوط به زمانی است که گوگل تصمیم به مقابله با فروشگاه های آنلاین با کیفیت پایین گرفت. این فروشگاه ها با وجود اینکه کیفیت پایینی از لحاظ محتوای سایت و ارائه خدمات داشتند، اما با کسب مقام اول از نظر جایگاه گوگل، در ابتدای نتایج جستجو مشاهده می شدند. در نتیجه این الگوریتم همواره به روز رسانی شد تا بتواند با سایت های اسپم مقابله کند. شایان ذکر است که این الگوریتم تنها با سایت های فروشگاهی بی کیفیت مقابله می نماید. همچنین از سمتی دیگر نیز در زمینه پاک کردن برخی شبکه های اجتماعی مانند گوگل پلاس، فیس بوک، توییتر و… اقدامتی صورت می دهد.

 الگوریتم گورخر گوگل - بلو مارکتینگ

دلیل متمرکز شدن الگوریتم گورخر گوگل بر روی شبکه های اجتماعی چیست؟

با توجه به افزایش فعالیت سئوکاران در شبکه های اجتماعی برای افزایش بازدیدهای خود، برخی حملات به سمت این شبکه ها متمایل شدند، به همین علت لزوم روی کار آمدن راهکاری برای مقابله با آنها بیشتر احساس شده و الگوریتم گورخر به وجود آمد. همانطور که گفته شد این الگوریتم برای پیشگیری از افزایش رنکینگ سایت های اسپم ایجاد شد، و با توجه به اینکه تبلیغات در شبکه های اجتماعی نیز به وفور مشاهده می شود، الگوریتم گورخر نسبت به این شبکه ها نیز حساس شده و آن ها را تحت نظر می گیرد.

تمامی سایت های هرز بواسطه ساخت اکانت های فیک و تقلبی در اپلیکیشن های ارتباطی مانند فیس بوک، توییتر و… اقدام به ارائه محتوا و لایک و بازنشر اطلاعات خود می کنند، از نظر الگوریتم گورخر این کار خلاف بوده و با اسپمرها برخورد جدی صورت می گیرد.

مطالعه بیشتر: الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ و چه تأثیری دارد؟

بهترین روش برای راه آمدن با الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

روش های مختلفی مانند سیاست کلاه سیاه و یا کلاه سفید سئو برای کنار آمدن با این الگوریتم وجود دارند. همچنین شما باید خود را برای مواجهه شدن با یک طوفان سنگین آماده کرده و راه های مقابله با آن را بلد باشید.

مناسب ترین روش جهت آسیب ندیدن از الگوریتم گورخر گوگل، حقیقی بودن سیاست های موجود در فضاها و شبکه های اجتماعی است. در ابتدا نسبت به دوری حساب خود از دیگر اکانت های تقلبی مطمئن شوید. با توجه به اینکه الگوریتم مذکور تمامی سایت های فیک و تقلبی را مورد هدف قرار می دهد، ارتباط داشتن با آنها احتمال آسیب رساندن به سایت را بالا می برد.

راه های ایمن ماندن از الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

راه های ایمن ماندن از الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

در صورتی که علاوه بر موارد ذکر شده به دنبال راهی برای ایمن ماندن از خطرات احتمالی الگوریتم گوگل هستید، می توانید با مطالعه ادامه مقاله، با برخی روش ها آشنا شوید؛

  • روش اول ایجاد محتوای جدید است.

با توجه به اینکه موتور جستجوی گوگل بر مبنای محتوا فعالیت می کند، بیشتر تمرکز خود را بر روی محتوای یک سایت قرار می دهد. حتی در فروشگاه های آنلاین نیز، متن هایی که برای توضیح دادن ویژگی های یک محصول قرار می گیرد، به عنوان محتوای آن سایت شناخته می شود. در صورت پایین بودن کیفیت محتوا در یک سایت، راهی برای بالا بردن رتبه آن سایت در گوگل وجود ندارد.

  • روش دوم مشتری مدار بودن

یکی از ارکان مهم موفقیت یک فروشنده، مشتری مداری است، تمامی فروشگاه های آنلاین نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در صورتی که ادمین فروشگاه آنلاین با دقت و حساسیت خاصی به نظرات و پیشنهادات مشتری های خود رسیدگی کند، موجب بالا رفتن رضایت آن ها شده و مشتریان بیشتری را جذب می نماید.

سایت فروش خود را به شکلی تعریف کنید تا در کنار طراحی زیبا در دسترس باشد، در غیر این صورت ممکن است توسط الگوریتم گورخر گوگل دچار حمله و یا آسیب شود. زیرا به عنوان یک سایت مخرب و تقلبی شناخته می شود. همچنین توجه داشته باشید که سایت فروشگاه آنلاین شما باید در تلفن های هوشمند نیز قابل دسترسی باشد.

  • لزوم وجود موتور مقایسه گر

ربط آن الگوریتم گورخر گوگل چیست؟ شایان ذکر است که گورخر معمولا به دنبال یک موتور مقایسه گر است. منظور از واژه مقایسه گر؛ امکان مقایسه محصولات و قیمت ها توسط کاربر و خریدار است. با تعریف قابلیت مقایسه، مشتریان رضایت بیشتری نسبت به فروشگاه شما خواهند داشت.

  • استفاده از قابلیت Google Authorship

با به کارگیری این قابلیت، باید تمامی اطلاعات مربوط به نویسنده را در کنار متنش قرار داد تا علاوه بر پیشگیری از حمله الگوریتم، مشخص باشد که متن و محتوای تولید شده مربوط به یک شخص حقیقی و یا یک شخص حقوقی است؟ نا گفته نماند که مشخصات یک نویسنده تاثیری در تعیین رتبه سایت نزد گوگل ندارد.

  • افزودن یک کلیپ از محصولات موجود

ارائه برخی کلیپ ها در مورد محصولات، توضیح محصولات جدید و یا معرفی خصوصیات و تفاوت های محصولات فعلی نیز یکی دیگر از روش های تولید محتوا است. گاها مشاهده می شود که شخص فروشنده برای جذب هرچه بیشتر اعتماد کاربرانش، با ضبط کلیپ از خود و بیان خصوصات محصولات توسط خودش استفاده می کند. برای اینکه گوگل نیز به کلیپ های شما توجه کند، باید یک متن کوتاه نیز در مورد ویدئوها درج کنید.

zebra - بلو مارکتینگ

دیگر موارد مهم در ایمن ماندن از الگوریتم گورخر گوگل چیست؟

دقت و توجه کافی به تنظیم و طراحی صفحات یک سایت و نیز مدت زمان مورد نیاز برای بارگذاری محتوای آن صفحه در وبسایت است. در صورتی که یکی از صفحات سایت با تاخیر بالایی بارگذاری شود، ممکن است کاربر خسته شده و از مراجعه به آن صفحه منصرف شود. در نتیجه دقت در طراحی و تنظیم صفحات سایت فروشگاهی بسیار حائز اهمیت است. تجربه نشان داده که کاربران از سایت هایی که زیر 3 ثانیه لود می شوند استقبال بیشتری می کنند. می توان برای بهبود عملکرد در سایت به انتقادات و نظرات کابران توجه کنید.

ارائه خدمات پشتیبانی مناسب

معمولا در فروشگاه ها، تعدادی فروشنده هستند که خریداران را راهنمایی کنند، همچنین یک مسئول فروشگاه نیز حضور دارد تا به تمامی نظرات و شکایات رسیدگی کند، در فروشگاه های آنلاین نیز نیاز به یک تیم پشتیبان است تا علاوه بر شنیدن نظرات کاربران و خریداران، در کمترین زمان ممکن و به بهترین شکل ممکن آماده پاسخگویی به خریداران باشد. تیم پشتیبانی می توانند جهت جذب هرچه بیشتر کاربران و خریداران، در مناسبت های مختلف تخفیف هایی را ارائه دهند. نکته دیگری که فروشندگان آنلاین باید به آن توجه کنند، استفاده صحیح از بستر شبکه های مجازی مانند فیس بوک، توییتر و… است.

امتیاز تون خیلی برامون مهمه!

از 1 تا 5 امتیاز بدید

4.4 / 5. تعداد رای: 399

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

برای ارسال نظر لطفا ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

آواتار کاربر کاربر مهمان حیدر 27 آبان 1400

سایت من فروشگاهی هستش اصلا نمی دونستم الگوریتم گورخر چی هستش و چی کار می‌کنه ممنون از محتوا خوبتون

علیرضا بلوریان 27 آبان 1400

خوشحالیم که مفید واقع شدیم